Ekonomie pozornosti aneb strčte si „Dobrý den, máte rád přírodu?“ do špic

Michal Kašpárek | rubrika: Komentář | 15. 7. 2011 | 5 komentářů
Rozdáváte svou pozornost na potkání kdejaké konině a čekáte to samé od ostatních lidí? Chyba. Vždyť jde o jeden z nejvzácnějších zdrojů. Nepřemýšlejte nad pozorností jako nad nekonečnou rolí toaletního papíru, ale jako nad penězi.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Další příspěvky v diskuzi (celkem 5 komentářů)

6. 11. 2011 12:49 | AA

Sims - držitel letošní nobelovy ceny za ekonomii - se taktéž zajímá o tuto problematiku již řadu let. Je autorem teorie racionální nepozornosti, teorie, která vysvětluje, proč člověk přehlíží a nevěnuje pozornost mnoha reklamám a přílivu informací. Právě proto, že je čas člověka velmi vzácný, tak se racionální člověk nenechá zahlcovat informacemi a "vyrušovat" svoji pozornost. Důsledkem však může být, že jedinec přehlídne a odfiltruje některé důležité a pro něj užitečné informace.
www.facebook.com/EkonPost
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

16. 7. 2011 14:24 | Pavel

Používám Adblock Plus a jsem docela spokojen. Pravda, každou novou musím zablokovat, ale je to vteřina.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

15. 7. 2011 11:44 | ivostanislav

Pěkně se to čte, je to pravdivé, poučné, ale na nic. Už ve starých filmech s Vlastou Burianem je boj o pozornost k získání zisku častým tématem. Před rokem 1989 jsem tyto scénky, ba celé filmy moc nechápal. Dnes to chápu a vidím, jak mám času stále méně na věci pro mne důležité a i na ty k odpočinku. A to na televizi koukám 2x, 3x v týdnu maximálně 1/2 hodiny. Boj o pozornost potencionálního plátce pořád roste, metody se zdokonalují a ve výsledku máme všichni málo času. Po několika letech jsem jel do Budapešti a dost dlouho mi trvalo než mi došlo, proč se mi tak pěkně jede. Okolo dálnice ani jeden bilboard či něco podobného. Bylo to v době kdy se začínali sklízet na polích papriky a pohled na pole, zemědělce, bylo jemným pohlazením. Proč to nejde u nás víme. Nějaký pravdoláskaři prý podepsali před lety smlouvu na mnoho a mnoho let do předu a vypovědět tuto smlouvu by bylo pro stát moc drahé. Jak jsou ti našivládci zodpovědní že. Sekají jeden dluh za druhým a to co by bylo opravdu dobré a to co je vlastně k ničemu by bylo moc drahé. Jediná možnost jak si udržet pozornost na to co je důležité a potřebné, je změna systému prodeje čehokoliv. A to jen tak neprojde, pokud o to nebudeme bojovat. Ještě jedna věc, mě když oslovují na ulici " ti brigádníci " a rádi by mě pumply o nějakou tu korunu, tak je vždy odkážu na příslušného ministra. A jdu si po svých.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

15. 7. 2011 8:36 | Mila

Pěkný článek. Asi na tom něco bude. Taky si myslím, že můj čas je jedna z nejcennějších věcí, co mám. Nemám nic proti reklamě, v některých případech může pomoci s orientací, ale nechápu, proč, když si chci přečíst článek na mne musí vyskočit reklama, která mi článek zakryje. Mojí obranou je, že na server, který mne takto otravuje už nechodím. Jsem zvědav, jak dlouho bude žít z reklamy server s nulovou návštěvností.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

15. 7. 2011 7:52 | Jan

Pěkný a hodnotný článek, děkuji.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Spočítejte si

Finanční rezerva

měsíců
%
měsíců

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Ivo Rittig

lobbista a podnikatel

Jaroslav Havel

advokát

Ivo Rittig
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 2 duelů
×
Jaroslav Havel
ÚSPĚŠNOST
66,67 %

z 3 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services