Ekonomie pozornosti aneb strčte si „Dobrý den, máte rád přírodu?“ do špic

Michal Kašpárek | rubrika: Komentář | 15. 7. 2011 | 5 komentářů
Rozdáváte svou pozornost na potkání kdejaké konině a čekáte to samé od ostatních lidí? Chyba. Vždyť jde o jeden z nejvzácnějších zdrojů. Nepřemýšlejte nad pozorností jako nad nekonečnou rolí toaletního papíru, ale jako nad penězi.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Další příspěvky v diskuzi (celkem 5 komentářů)

6. 11. 2011 12:49 | AA

Sims - držitel letošní nobelovy ceny za ekonomii - se taktéž zajímá o tuto problematiku již řadu let. Je autorem teorie racionální nepozornosti, teorie, která vysvětluje, proč člověk přehlíží a nevěnuje pozornost mnoha reklamám a přílivu informací. Právě proto, že je čas člověka velmi vzácný, tak se racionální člověk nenechá zahlcovat informacemi a "vyrušovat" svoji pozornost. Důsledkem však může být, že jedinec přehlídne a odfiltruje některé důležité a pro něj užitečné informace.
www.facebook.com/EkonPost
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

16. 7. 2011 14:24 | Pavel

Používám Adblock Plus a jsem docela spokojen. Pravda, každou novou musím zablokovat, ale je to vteřina.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

15. 7. 2011 11:44 | ivostanislav

Pěkně se to čte, je to pravdivé, poučné, ale na nic. Už ve starých filmech s Vlastou Burianem je boj o pozornost k získání zisku častým tématem. Před rokem 1989 jsem tyto scénky, ba celé filmy moc nechápal. Dnes to chápu a vidím, jak mám času stále méně na věci pro mne důležité a i na ty k odpočinku. A to na televizi koukám 2x, 3x v týdnu maximálně 1/2 hodiny. Boj o pozornost potencionálního plátce pořád roste, metody se zdokonalují a ve výsledku máme všichni málo času. Po několika letech jsem jel do Budapešti a dost dlouho mi trvalo než mi došlo, proč se mi tak pěkně jede. Okolo dálnice ani jeden bilboard či něco podobného. Bylo to v době kdy se začínali sklízet na polích papriky a pohled na pole, zemědělce, bylo jemným pohlazením. Proč to nejde u nás víme. Nějaký pravdoláskaři prý podepsali před lety smlouvu na mnoho a mnoho let do předu a vypovědět tuto smlouvu by bylo pro stát moc drahé. Jak jsou ti našivládci zodpovědní že. Sekají jeden dluh za druhým a to co by bylo opravdu dobré a to co je vlastně k ničemu by bylo moc drahé. Jediná možnost jak si udržet pozornost na to co je důležité a potřebné, je změna systému prodeje čehokoliv. A to jen tak neprojde, pokud o to nebudeme bojovat. Ještě jedna věc, mě když oslovují na ulici " ti brigádníci " a rádi by mě pumply o nějakou tu korunu, tak je vždy odkážu na příslušného ministra. A jdu si po svých.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

15. 7. 2011 8:36 | Mila

Pěkný článek. Asi na tom něco bude. Taky si myslím, že můj čas je jedna z nejcennějších věcí, co mám. Nemám nic proti reklamě, v některých případech může pomoci s orientací, ale nechápu, proč, když si chci přečíst článek na mne musí vyskočit reklama, která mi článek zakryje. Mojí obranou je, že na server, který mne takto otravuje už nechodím. Jsem zvědav, jak dlouho bude žít z reklamy server s nulovou návštěvností.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

15. 7. 2011 7:52 | Jan

Pěkný a hodnotný článek, děkuji.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  16 584 154 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

Finanční rezerva

měsíců
%
měsíců

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Nemáte v peněžence poklad? Tyhle koruny jsou vzácné

Nemáte v peněžence poklad? Tyhle koruny jsou vzácné

Zlatý svatováclavský pětidukát z roku 1937, který se před týdnem vydražil za rekordních...více

Co zdražilo úplně nejvíc? Tohle jsou skokani roku

Co zdražilo úplně nejvíc? Tohle jsou skokani roku

Auta. Benzin. Citrony. Droždí. Elektrika. Fšecko. Zdražuje se. Ostře. Meziroční inflace...více

Tyhle řetězce mizí z Česka. Nepřežily covidové peklo

Tyhle řetězce mizí z Česka. Nepřežily covidové peklo

Dva roky s covidovými omezeními a uzavírkami znamenaly pohromu jak pro mnoho menších kamenných...více

Takhle vám vysajou účet. Podívejte se na triky podvodníků

Takhle vám vysajou účet. Podívejte se na triky podvodníků

Přijde e-mail, SMS, zpráva na Facebooku. Píše banka, doručovací služba nebo i finanční...více

Doporučujeme

Kam zaparkovat peníze, aby moc neztrácely, ale byly po ruce? Čtyři možnosti

Kam zaparkovat peníze, aby moc neztrácely, ale byly po ruce? Čtyři možnosti

Jak se dostat na vyšší výnos než na běžném účtu, ale zároveň nepodstupovat příliš velké...více

Tvůrci série Pozadí událostí nevidí, v čem je problém. A to je právě ten problém

Tvůrci série Pozadí událostí nevidí, v čem je problém. A to je právě ten problém

Uvedení detektivní minisérie v režii Jana Hřebejka vyvolalo u části kritiky značné pobouření....více

Nejdřív kvalita, pak marketing. Takhle se „prodává“ ženská Bundesliga

Jak zviditelnit ženský fotbal? V Německu na to jdou i přes bundesligový magazín Elfen....více

Dôchodky sa v roku 2023 radikálne menia: Toto môžete očakávať + kalkulačka

Dôchodky sa v roku 2023 radikálne menia: Toto môžete očakávať + kalkulačka

Systém so zastrešeným dôchodkovým vekom schválený vládou v roku 2019 sa bude opäť meniť....více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Pavel Bém

politik

František Štěpánek

podnikatel, Sokolovská uhelná

Pavel Bém
ÚSPĚŠNOST
28,00 %

z 75 duelů
×
František Štěpánek
ÚSPĚŠNOST
30,65 %

z 62 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services

Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.