Sloupek | Michal Kašpárek | 1. 2. 2013 | 18 komentářů
Potlačená sexualita přetavená v pracovní zápal byla hybnou energií fašistické i komunistické propagandy. Na totalitní tradici teď svým videem s natvrdlou Katkou navázal symbol kapitalismu: McDonald’s.
Co se děje | Ondřej Tůma | 24. 1. 2013 | 20 komentářů
Zaměstnavatelům se od začátku roku nabízí možnost zvýšit příspěvek svým zaměstnancům na penzijní připojištění a životní pojištění. Vést by je k tomu měla především možnost vyšší daňové úspory spolu s možností motivovat své zaměstnance. Povede skutečně?
Komiks | redakce Peníze.CZ | 6. 1. 2013
... nevzdávej to, ani na vteřinu nesmíš svůj cíl ztratit z mysli, ve dne v noci se k němu musíš upínat, soustředit se na něj, podřídit mu všechno...
Když se řekne | Barbora Buřínská | 19. 11. 2012 | 19 komentářů
Je obtížné odlišit syndrom vyhoření od deprese. Obě poruchy mají totiž řadu stejných nebo podobných příznaků – a můžou i útočit společně. V následujícím textu najdete návod, jak syndrom vyhoření rozpoznat a jak se mu bránit.
Komentář | Aleš Tůma | 12. 11. 2012 | 27 komentářů
Svět už není, co býval. Firma patřící finančnímu guru Robertu Kiyosakimu zbankrotovala. Co přijde příště? Plačící Chuck Norris?
Jak na to | Michal Kašpárek | 2. 11. 2012 | 5 komentářů
Proč jsou vaše pokusy o produktivitu kontraproduktivní?
Rozhovor | Martin Vlnas | 27. 10. 2012 | 11 komentářů
„Spousta firem vůbec nechápe, o co běží. Pořád si myslí, že když zaměstnancům na konci roku vyplatí tučné bonusy, budou svou práci milovat. Blbost. Povýšení? Taky blbost,“ říká Alexander Kjerulf, expert na štěstí na pracovišti, na jehož vizitce najdete pouze zkratku CHO – Chief Happiness Officer.
Jak na to | Michal Kašpárek | 7. 9. 2012 | 5 komentářů
Napadlo vás někdy udělat si vedle seznamu úkolů i seznam zákazů? Nebo někoho šikovnějšího poprosit, aby vám vysvětlil, jak si můžete ušetřit čas u počítače? Nenapadlo? Tak všeho nechte a čtěte.
Co se děje | Petra Dlouhá | 12. 7. 2012 | 116 komentářů
Česká pošta nutí zaměstnance prodávat finanční produkty. Úspěšnost prodeje ovlivňuje jejich plat. Těm, co neprodají dost, prý dokonce nadřízení vyhrožují vyhazovem. Jenže někteří pošťáci produktům, které lidem vnucují, vůbec nerozumějí.
Očima expertů | Ondřej Tůma | 9. 3. 2012 | 7 komentářů
S českým hospodářstvím to nevypadá růžově. Vláda svými kroky tuzemským firmám navíc vůbec nepomáhá. Co by se mělo změnit, aby začala naše ekonomika opět vzkvétat? Zeptali jsme se ekonomů Pavla Kohouta, Petra Macha, Tomáše Prouzy a dalších osobností ze světa financí.
Tip na knihu | Michal Kašpárek | 29. 12. 2011 | 1 komentář
Kniha War of Art je koktejlem z čirého kofeinu, adrenalinu a LSD. Vystupte ze svého těla, shlédněte na to, jak nevědomky sabotujete svou vlastní práci, a vraťte se z tripu jako válečníci.
Komentář | Tomáš Prouza | 15. 11. 2011 | 10 komentářů
Poslední dvě desetiletí byla ve vyspělých zemích velmi poklidná, od podzimu je ale všechno jinak. A zdá se, že protesty na Wall Streetu jsou jen špičkou ledovce.
Komentář | Václav Valášek | 10. 11. 2011 | 23 komentářů
Dva se smějou a třetí to platí! V minulém článku jsem na skutečném případu ukázal, jak to dopadne, když zaměstnavatel se zprostředkovatelem finančních produktů vymyslí takové zaměstnanecké benefity, které se vyplatí zejména jim, ne zaměstnanci. Sklidil jsem za to, jak se říká, „palbu kritiky“.
Co reklama neřekla | Václav Valášek | 3. 11. 2011 | 19 komentářů
Ne, titulek je v pořádku. Příspěvky zaměstnavatele vážně nejsou vždycky k dobrému. Finanční terorista dokáže dobré úmysly proměnit obratem ruky ve zbraň hromadného ničení úspor. Držte se, další příběh přímo z terénu je tu. A tentokrát jde o miliony.
Rozhovor | František Mašek | 1. 12. 2010 | 4 komentáře
V rozvíjejících zemích často na úspěšné lidi útočí. Ve vyspělých státech naopak lidé k úspěšným podnikatelům vzhlížejí. A berou si je za příklad, říká v rozhovoru pro server Peníze.cz známý poradce a „motivátor“ Brian Tracy.
Jak na to | František Mašek | 25. 11. 2010 | 20 komentářů
V každé společnosti vydělává 20 procent nejúspěšnějších 80 procent peněz. Ostatní bojují o to, co zbylo. Na vrchol se můžete dostat i vy, uvedl ve své přednášce Brian Tracy, poradenský guru, který pomáhá motivovat vedení řady významných firem i jejich zaměstnance.
Co se děje | Petr Čermák | 25. 3. 2009 | 12 komentářů
Rozhodování, kdy a jak si vyměnit peníze na cestu do zahraničí nebo co dělat s neuváženým dluhem, měl na svých bedrech učitelský sbor ze základní školy v Buštěhradě. Učitelé si tak vyzkoušeli, co vše se skrývá pod pojmem finanční gramotnost.
Co se děje | Věra Tůmová | 7. 8. 2008 | 8 komentářů
Majestátní výhled z okna, příjemné kanceláře a příspěvek na doktora i to mohou být kritéria pro výběr zaměstnavatele. A nízká nezaměstnanost v Česku umožňuje lidem vybírat si, kde budou pracovat, což firmy vědí a lákají je na řadu benefitů. Říká se, že koupit se dá za určitých podmínek snad každý.
Co se děje | Eva Sovová | 3. 4. 2008 | 12 komentářů
Stravenky jsou nejčastějším benefitem, který dostávají ke mzdě čeští zaměstnanci. Jenže samy firmy přiznávají, že díky nynějšímu daňovému zvýhodnění stravenek, které chce vláda zrušit, jsou především benefitem pro ně samé.
Investiční produkty | Petr Čermák | 9. 11. 2007 | 1 komentář
Zneužití neveřejných informací při obchodování na burze se v Česku trestá. Problém ovšem bývá určit, která informace ještě dokáže trhem pohnout tak, aby ten, kdo jí zná, na takovém pohybu vydělal.
Povinné ručení | Věra Tůmová | 22. 10. 2007 | 4 komentáře
Boj o klienta kvůli povinnému ručení v Česku každoročně vrcholí na podzim. Sazby většina pojišťoven teprve zveřejní, ale už teď se předhání v nabídce bonusů, superbonusů či extrabonusů. Jen málokdo se v těchto superlativech vyzná.
Investiční produkty | Aleš Vocílka | 11. 10. 2007
Každý investor by měl znát svůj profil osobnosti, aby pochopil, v čem jsou jeho obvyklé reakce na tržní podněty jiné než reakce průměru trhu. Dokáže se pak lépe rozhodovat.
Životní situace | Milan K. Osvaag | 22. 3. 2007 | 2 komentáře
Mnohem přísnější kontroly lidí, kteří pobírají podporu v nezaměstnanosti, i zaměstnavatelů, pomáhají zvyšovat cenu práce v místech, kde je největší nezaměstnanost. Práce načerno je ale stále mimořádně výhodná jak pro lidi v evidenci úřadů práce, tak pro firmy, které si je najímají a platí jim na ruku. Přičemž za ně nemusejí odvádět žádné poplatky státu. Stát se chystá problém řešit. Jak?
Články | Simona Ely Plischke | 21. 9. 2006
Průměrná doba trvání jedné nemoci se v ČR blíží neuvěřitelným 35 dnům. Není divu, že se s absencemi pracovníků snaží firmy bojovat, jak to jde. Na druhou stranu ale většina firem poskytuje všem svým zaměstnancům 5 týdnů placené dovolené. Jak je to s dalšími zaměstnaneckými benefity a růstem mezd? Která odvětví a v jakých regionech platí nejvíce? A proč přestávají existovat 13. a 14. platy?
Články | Kateřina Boušová | 20. 4. 2006
Proč je generální ředitel Hypoteční banky přesvědčen, že jsou hypotéky dostupné a proč není příznivcem nájemního bydlení? Jaké problémy způsobují dlouhé lhůty vyřízení vkladů do katastru nemovitosti hypotečním bankám? Budou hypoteční banky nabízet zpětnou či flexibilní hypotéku? Porostou úrokové sazby hypotečních úvěrů? Přinese nám kodex hypotečních bank něco užitečného?
Články | Jiří Šedivý | 29. 10. 2004
Ekonomická teorie a praxe sociální politiky přicházejí velmi často do vzájemného konfliktu a protichůdných doporučení. Růst minimální mzdy znamená zvýšení spokojenosti zaměstnaných, ale i růst počtu nezaměstnaných.
Články | redakce Peníze.CZ | 6. 10. 2004 | 1 komentář
České firmy se učí odměňovat své zaměstnance zejména podle výkonu, častěji tedy vyplácejí jednorázové odměny za nadstandardní úkoly, "rozdávají" více mobilů, aut či příspěvků na penzijní připojištění a zároveň odpouštějí od 13. platů. Růst mezd v ČR navíc v posledních letech neustále klesá. Jaké jsou u nás trendy v odměňování?
Články | Simona Ely Plischke | 27. 9. 2004
Podnikatelé a firmy vynakládají na sponzorské dary nemalé peníze, někdy jde až o několik desítek milionů ročně. Ne vždy se ovšem snaží zviditelnit své jméno. Koho a proč sponzorují?
Články | Kristýna Havligerová | 17. 9. 2004
Slevy a bonusy, motivace k nákupu dražších výrobků nebo odlišení různých skupin zákazníků. To vše představují věrnostní programy, které na platebních kartách nabízejí banky v partnerství s obchodníky. Jak taková spojenectví fungují?
Články | Martin Zika | 4. 8. 2004
"Vzhledem ke konkurenčnímu boji se nikdy nedozvíte, kolik kusů daného cenného papíru se v portfoliu penzijního fondu nachází" nebo "fondy již sice mohou 70 % majetku investovat do akcií, prakticky to ale možné není". To jsou krátké úryvky ze slov Petra Beneše, viceprezidenta Asociace penzijních fondů ČR, který odpovídal na vaše dotazy.