Výpočet čisté mzdy 2025
Interaktivní grafiky
Jakou kartu dostanete? Podívejte se na přehled podle bank
Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více
Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny
Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více
Takhle vám vysajou účet. Podívejte se na triky podvodníků
Přijde e-mail, SMS, zpráva na Facebooku. Píše banka, doručovací služba nebo i finanční...více
Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety
Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více
Které řetězce vás dál matou? Prozkoumali jsme slevy
Po roce jsme znovu prošli největší obchodní řetězce. Zajímalo nás, jak vypadají jejich...více
Doporučujeme
Přihlášení k newsletteru
Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.
Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.
Petr Fejk
manažer
Oldřich Bajer
podnikatel, zakladatel NetCentrum

50,00 %
z 20 duelů

53,57 %
z 28 duelů
Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů
Diskuze: Ne Katce a McDonaldu, sami sobě se smějete!
Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)
Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy
1. 2. 2013 8:18, Fredy
Je to úsměvné, je to dráždivé, hodně a snadno se to kritizuje, ale je to jedno velké ALE.
Například kdybyste byl, pane Kašpárku, majitelem podobného zařízení, jako je McDonald’s, tak byste buď postupoval stejně, nebo do roka zbankrotoval.
Problém mnoha našich firem, ještě v této době, je v tom, že lidé přesně nevědí, co mají dělat. Samozřejmě kromě montoven se zahraničními vlastníky. V USA musíte novému zaměstnanci nalajnovat každou minutu, nejlépe mu to předvést, ale pak můžete očekávat, že to tak bude dělat. A většinu, kupodivu, i když ho nekontrolujete. V ČR byl zvyk jiný. Dělalo se většinou jen, když se muselo, nebo když se koukal šéf. Také a to převážně, se zafofrovalo, aby se pak mohlo, o to déle, sedět na šatně/hospodě a kecat .... Za bolševika bych to chápal. Většina lidí předstírala, že dělá poctivě a stát zase předstíral, že je za to dobře platí.
No a jsme u to známého "úhlu pohledu".
- Pokud se na to dívám, jako majitel firmy, tak by mi vyhovoval ten americký systém, bez nějaké zbytečné kreativity. Pozor, nepíši o vývojových a konstrukčních centrech, kde to bez kreativity moc nefunguje.
- Pokud se na to dívám, jako zaměstnanec, tak bych uvítal spíše opačný přístup. Tedy chtěl bych pracovat tam, kde bych mohl uplatňovat své nápady, nebyl jako stroj, ale musel u práce myslet. Jen taková práce by mě bavila.
Váš článek je spíše z lůna těch, o kterých jsem psal v závěru.
Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy
1. 2. 2013 14:12, tla
No tak to vam bohuzel musim oznamit, ze jste neco nepochopil. Autor se na video diva stejne pohrdave jako vetsina tech, co ho shledli. Ja pisu, ze 99% tech, co si udelaji tento zaver, si nevidi na spicku nosu. A to tedy neni v souladu s clankem.
Zaroven rikam, ze autoruv vyrok (v tomto pripade jde mj. o citat, no a co ma byt, v tom pripade to neni vyrok autora clanku?) je v kontradikci s celym vyznenim. V prvni rade se tyka autora samotneho.
Takze jak rikam, neco vam uniklo bud ve clanku anebo v mem komentari.
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
Další příspěvky v diskuzi (celkem 18 komentářů)
9. 2. 2013 15:04
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
4. 2. 2013 23:04
3. 2. 2013 23:08 | Jan Pavelka
2. 2. 2013 19:44
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
2. 2. 2013 17:33 | prokeš
1. 2. 2013 20:15 | croco
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
1. 2. 2013 15:44 | Fredy
Vy popisujete případ, kde se nejedná o stereotypní práci (viz prodej u McDonald’s), ale servisní práci, která se mnohdy nedá normovat. Osobně si myslím, že ten rakouský montér byl ve větší pohodě, než ten český. A teď nemám na mysli odměnu. Prostě on dělal v klidu, žádný shon a press. Náš montér byl buď velmi dobrý, že vše zvládl za 2 hodiny a pak seděl. Nebo průměrný, ale při tom fofrování mu sem tam něco uniklo, sem tam v rychlosti něco pokazil, či přišel k úrazu. Nevím, která varianta je, z psychologického hlediska, výhodnější. Podle mého ta rakouská. Ale je to věc názoru a já Vám ten Váš neberu.
To, co píšete, o volné pracovní době, tak to je běžné i u nás. Mnoho lidí takto pracuje. Ale není to o tom, že by práci za 8 hodin stíhali na 2, ale o tom, že si svoji práci musí udělat a je jedno, zda přijdou ráno, či dopoledne, ale určitou část směny tam být musí. Dejme tomu 6 hodin na tvrdo a ty dvě buď před tím, nebo potom. Ale těch variant je více. Tohle ovšem nelze dělat tam, kde jsou na sebe vázány další profese, či kde je otvírací doba pro veřejnost.
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
1. 2. 2013 13:16 | tla
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
1. 2. 2013 15:09 | croco
U nás by postup vypadal v té době tak, že údržbář, který měl opravit za den několik lamp, si na dvě tři hodinky lehl. Potom se rozjel, s největší efektivitou a s velkým zaujetím během 2-3 hodin opravil všechno, co měl. A zbytek pracovní doby si buď zkrátil, nebo zase prochrápal. Pokud jednu nebo druhou verzi člověk provozuje týden, nic se nestane. Ale pokud to dělá několik let, tak v případě "socialistického modelu" ví, co je práce, a umí makat, ale významnou část pracovní doby nemaká. Kdyby měl jet v plném nasazení celou pracovní dobu, nějakou chvíli by si na to zvykal.
V případě toho "Rakouského" modelu je ovšem po několika letech člověk ztracený. Zvykne si na toto "tempo," jiné už nezná, a má najednou pocit, že dře od nevidím do nevidím. Svoje tempo vidí jako standard, a není schopen přidat. Když toho má někdy trochu více, tak nezrychlí tempo, ale dělá přes čas. Jeho vedoucí tu jeho práci nedělá, a vidí tedy jeho rezervy. A zachází s ním jako s neschopným idiotem (kterého z něj ten systém opravdu udělal), proto si pořád někdo stěžuje na "arogantního namyšleného manažera, a manažer zas na líné, neschopné a nepřemýšlející zaměstnance.
Není to tak, že bych obhajoval socialistický model (Ten model nebyl koneckonců nápad socialismu, socialismus na něj hrdý nebyl). Ale pokud by zaměstnavatel nezaměstnával (jako za socialismu) zbytečné zaměstnance, a nedělal řadu zbytečných činností, tak by mu možná stálo za zvážení vrátit se v některých oborech k tomu "Tady máš práci, udělej si ji během dne jak a kdy chceš, pracovní dobu si o víc jak dvě hodiny nezkracuj, kvalita musí být dodržena, jinak bude zle." Výhoda je, že kdyby bylo třeba výjimečně zabrat, tak by nárazovky šlo pokrýt snadno. Lidi by to víc bavilo, výsledek by byl plus mínus stejný. Nemuselo by se tolik řešit zapracovávání nových lidí. Mohlo by to být lepší než to, kam to dnes spěje.
Mimochodem, to video z mekáče jsem poprvé viděl do konce až dnes. Dřív jsem ho musel po pár vteřinách vypnout, dnes jsem to vydržel až do konce. Celou dobu mně bylo trapně za ty lidi, za ty jejich debilní umělé šroubované žvásty. Fuj, to je ale hnus!
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
1. 2. 2013 14:55 | Uďa
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
1. 2. 2013 14:15 | tla
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
1. 2. 2013 14:12 | tla
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
1. 2. 2013 13:44 | Uďa
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
1. 2. 2013 13:14 | tla
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
1. 2. 2013 13:11 | tla
1. 2. 2013 12:22 | Karel
1. 2. 2013 8:18 | Fredy
Například kdybyste byl, pane Kašpárku, majitelem podobného zařízení, jako je McDonald’s, tak byste buď postupoval stejně, nebo do roka zbankrotoval.
Problém mnoha našich firem, ještě v této době, je v tom, že lidé přesně nevědí, co mají dělat. Samozřejmě kromě montoven se zahraničními vlastníky. V USA musíte novému zaměstnanci nalajnovat každou minutu, nejlépe mu to předvést, ale pak můžete očekávat, že to tak bude dělat. A většinu, kupodivu, i když ho nekontrolujete. V ČR byl zvyk jiný. Dělalo se většinou jen, když se muselo, nebo když se koukal šéf. Také a to převážně, se zafofrovalo, aby se pak mohlo, o to déle, sedět na šatně/hospodě a kecat .... Za bolševika bych to chápal. Většina lidí předstírala, že dělá poctivě a stát zase předstíral, že je za to dobře platí.
No a jsme u to známého "úhlu pohledu".
- Pokud se na to dívám, jako majitel firmy, tak by mi vyhovoval ten americký systém, bez nějaké zbytečné kreativity. Pozor, nepíši o vývojových a konstrukčních centrech, kde to bez kreativity moc nefunguje.
- Pokud se na to dívám, jako zaměstnanec, tak bych uvítal spíše opačný přístup. Tedy chtěl bych pracovat tam, kde bych mohl uplatňovat své nápady, nebyl jako stroj, ale musel u práce myslet. Jen taková práce by mě bavila.
Váš článek je spíše z lůna těch, o kterých jsem psal v závěru.
1. 2. 2013 7:35 | Aleš Müller