Jak se řídí dům. Otestovali jsme velký karavan
Recenze | Vojtěch Dobeš | 16. 5. 2020 | 16 komentářů
Dávno neplatí, že obytňák uřídí jen „pan šofér“. Stačí řidičák B – a mít kam jet.
Auta, jinak také automobily, jsou motorová vozidla určená pro přepravu osob. Jsou nejrozšířenějším dopravním prostředkem a mohou mít různá využití, od individuální přepravy po převoz nákladu. V současnosti existují automobily poháněné spalovacími motory, které spalují benzín nebo naftu, anebo elektromotory, které k pohonu využívají baterie. K jejich řízení je potřeba mít řidičský průkaz a dbát na silniční předpisy a bezpečnostní pravidla.
Používání aut má významný dopad na životní prostředí. Produkují emise skleníkových plynů, proto je nutné pomocí technologií vyvíjet efektivnější způsoby dopravy a vyvíjet automobily.
Další články na téma auta najdete na Finmag.cz.
Seřadit podle: čtenosti | chronologicky | hodnocení
Recenze | Vojtěch Dobeš | 16. 5. 2020 | 16 komentářů
Dávno neplatí, že obytňák uřídí jen „pan šofér“. Stačí řidičák B – a mít kam jet.
Recenze | Vojtěch Dobeš | 12. 2. 2020 | 7 komentářů
Už od časů „škodovky stovky“ se zahrádkou na střeše, spoilerem a s nálepkou Castrol se základní chutě typického českého tatíka od rodiny nezměnily. Základem je praktické auto, se kterým dojede na chalupu nebo sjezdovku. A potřebuje se také opájet pocitem, že je na dálnici nejrychlejší a ukázat, že na to má. Splňuje současná nejdražší Škodovka všechny tyto požadavky?
Co se děje | Jindřich Hradecký | 25. 1. 2012 | 67 komentářů
Ač automobilky věnovaly tolik úsilí vývoji dieselových motorů a jejich mise, co se týče kvality samotného železného výsledku pod kapotami, skončila úspěšně, svět i Česko začínají nad naftou lámat hůl. Naše srovnání výhodnosti dieselových a benzinových aut jasně dokazuje, co za tím vězí.
Analýza | Lukáš Kaplan | 7. 7. 2020 | 2 komentáře
V závěrečné části seriálu o nárocích z povinného ručení se podíváme na řešení majetkové škody.
Aktuality | Jiří Hovorka | 18. 3. 2021 | 1 komentář
Platnost řidičských nebo profesních průkazů a také technické prohlídky vozidel (STK) se mimořádně prodlužuje o deset měsíců. Týká se to dokladů propadlých v období od 1. září 2020 do 30. června 2021, upozornilo ministerstvo dopravy.
Co se děje | Jana Divinová | 8. 8. 2022
Údaje ze statických policejních kamer podél silnic se uchovávají až pět let. A neslouží zdaleka jen k pátrání po ukradených autech. Nejvyšší správní soud rozhodl, že je v pořádku, když si je finanční správa vyžádá a využije pro daňovou kontrolu.
Jak na to | Petra Dlouhá | 1. 8. 2016 | 17 komentářů
Fakt, že jste koupili starší použitou věc, rozhodně neznamená, že ztrácíte svá spotřebitelská práva. Reklamovat můžete i ojetý vůz z autobazaru. Máme pro vás pár užitečných rad.
Co se děje | Monika Veselíková | 21. 9. 2016 | 12 komentářů
Novinka potěší hlavně sváteční řidiče. Cenu povinného ručení totiž Allianz počítá podle počtu ujetých kilometrů. Na nejvyšší slevu – čtyřicet procent, dosáhnou řidiči, kteří ročně ujedou míň než pět tisíc kilometrů. Slevu podle ročního nájezdu bude pojišťovna nabízet také u havarijního pojištění a pojištění skel.
Co se děje | Petr Kučera | 31. 1. 2021 | 16 komentářů
Mysleli to dobře, ale dopadlo to jako vždycky. Nákup elektronické známky tvrdě trestá překlep nebo třeba výměnu auta během roku. Nespoléhejte ani na to, že většina bank už umí okamžité převody z účtu.
Co se děje | Jiří Hovorka | 31. 12. 2020
Silvestrovský výběr z kuriózních hlášení klientů tuzemských pojišťoven. Letos se o ně podělily Uniqa a ERV Evropská pojišťovna, od ostatních jsme na konec přidali i to nejlepší z předchozích let.
Recenze | Vojtěch Dobeš | 11. 8. 2022
„Jedna Fabia“ se občas používá jako základní jednotka pro přiblížení, jak je něco drahé. Většina lidí si ale nepředstavuje, že by měla být za půl milionu korun. Zvlášť pokud jde o základní motorizaci s tříválcem bez turba. Testovaná Fabia 1.0 MPI ale ceníkovou cenu přes půl milionu měla.
Jak na to | Petra Dlouhá | 12. 1. 2016 | 3 komentáře
Používáte vozidlo k podnikání? Nezapomeňte na silniční daň. Na podání daňového přiznání za loňský rok je čas do konce ledna. Máme pro vás přehled pravidel, kalkulačku daně, aktuální formuláře daňového přiznání i návod, jak se přiznat a daň zaplatit.
Komentář | Michal Kašpárek | 30. 9. 2016 | 18 komentářů
Jednoduše: nahradit parkovací socialismus parkovacím trhem.
Životní situace | Táňa Chadrabová | 24. 7. 2007 | 16 komentářů
Nová auta jsou v Evropě levnější než v Česku. Navíc lze dovážet i vozy starší osmi let. Při nákupu v zahraničí je třeba si dát pozor na placení daně z přidané hodnoty a na administrativu spojenou s přihlášením dovezeného auta do české evidence motorových vozidel.
Recenze | Vojtěch Dobeš | 24. 10. 2019 | 2 komentáře
BMW s písmenem M v názvu jsou ikonou mezi sportovně laděnými vozy. Každý správný nadšenec vám ale řekne, že sporťák má být placatý, dvoudveřový a na benzín. Tak proč typické „emko“ současnosti vypadá právě jako auto, které tu vidíte na fotkách?
Aktuality | Petr Kučera | 26. 10. 2021 | 3 komentáře
Internetový Portál občana se rozšířil o záznamy z Registru silničních vozidel. Zájemci tam najdou informace o aktuálně i historicky vlastněných nebo provozovaných vozidlech.
Komentář | Vojtěch Dobeš | 13. 2. 2021 | 8 komentářů
Geniální šéf Elon Musk slibuje robotické taxíky, chce nahradit volant řídítky a nechat auto, aby hádalo, kam pojedete. Vytáhl Teslu nahoru, ale taky ji může celou zničit. Jako se Henrymu Fordovi málem podařilo zničit Ford.
Co se děje | Petr Kučera | 1. 1. 2024
Projděte si, jaké novinky roku 2024 mohou ovlivnit vaše osobní finance.
Co se děje | Petr Kučera | 31. 3. 2023 | 1 komentář
Projděte si seznam pokut za prodej pohonných hmot. Česká obchodní inspekce našla nekvalitní benzin, naftu i LPG.
Recenze | Vojtěch Dobeš | 16. 4. 2020 | 3 komentáře
Musí být sportovní auto především rychlé a drahé? Hlavně by mělo nabízet radost z řízení a potěšení ze zdokonalování vlastních schopností, jak se na sportovní náčiní sluší. A na to nemusí být ani extrémně drahé a dokonce ani rychlé. Mazda MX-5 je toho už po tři dekády důkazem.
Když se řekne | Jindřich Hradecký | 31. 7. 2012 | 3 komentáře
Ve většině případů si bez ní už auto nikdo nekoupí. A logicky pak výhodně ani neprodá. Klimatizace se za poslední roky stala naprostým standardem nových – a samozřejmě následně i ojetých vozů. Kolik si za vůz s klimatizací připlatíte? Na co si dát pozor?
Recenze | Vojtěch Dobeš | 23. 10. 2022 | 2 komentáře
Po vozech SUV sahá stále víc motoristů. Už dávno si je nekupují kvůli tomu, že by byla „terénní“. Hlavní motivací je praktičnost, ať už reálná nebo vnímaná, a samozřejmě styl. SUV se stalo novým rodinným kombíkem. Ale jakou za to platíme cenu? To si ukážeme na příkladu jednoho z nejprodávanějších SUV na našem trhu.
Aktuality | Petr Kučera | 4. 2. 2021 | 8 komentářů
Čerpací stanice v Česku loni prodávaly nejkvalitnější pohonné hmoty v novodobé historii. Potvrzuje to dnes zveřejněná statistika České obchodní inspekce.
Jak na to | Kateřina Jungvirtová | 30. 5. 2021 | 2 komentáře
Jak se mění řidičský průkaz při konci jeho platnosti? Kde o to žádat, co je potřeba, kolik zaplatíte a jak dlouho to potrvá? Jak se prodloužila platnost kvůli koronaviru? Tady je přehled pravidel a jedna příjemná novinka.
Když se řekne | Jindřich Hradecký | 25. 9. 2012 | 15 komentářů
Jízda autem je s nimi pro mnohé řidiče a hlavně řidičky pohodlnější. A pozor! Někdy i provozně levnější.
Co se děje | Petr Kučera | 22. 5. 2020 | 61 komentářů
Mluví o něm už řadu let, ale teprve teď ho dokončilo. Návrh, jak změnit zákon o silničním provozu, míří z ministerstva dopravy na vládu. Tady jsou hlavní novinky.
Co se děje | Petr Kučera | 26. 10. 2021 | 33 komentářů
Novela v praxi dopadne hlavně na cizince, u nichž je vymahatelnost pokut nízká.
Recenze | Vojtěch Dobeš | 29. 4. 2020 | 30 komentářů
V českých firmách se standardně jako služební auto fasuje Octavie, a pokud jste to dotáhli výš, tak Superb. Co ale vybočit z davu? Zajímavou alternativou k největší Škodovce může být Renault Talisman. Na papíře nabízí velmi zajímavou kombinaci výkonu, výbavy a ceny. Vyzkoušeli jsme ho v praxi.
Jak na to | Věra Tůmová | 13. 2. 2008 | 7 komentářů
Havarijní pojištění nestojí pakatel a pro některé vozy se vůbec nevyplatí. Majiteli staršího auta sice po nehodě uhradí třeba nový nárazník, ale při totální škodě si za vyplacené peníze nové auto nekoupí ani v bazaru.
Rozhovor | Kristýna Kašpárková | 6. 5. 2017 | 19 komentářů
Jaromír Klimek založil carsharingovou firmu AJO před třemi lety v Brně. Známí ho od podnikání odrazovali a vymýšleli scénáře, co všechno se může nepovést. Sýčkovali zbytečně. Dnes má přes třicet aut a díky sedmimilionové investici se rozšiřuje i do Prahy. V čem se liší od klasických půjčoven? A proč je sdílení aut výhra i pro jejich odpůrce?
Stránka 2/15