Interaktivní grafiky
Kolik bere ajťák, prodavač, bankéř? Nový přehled mezd
Velký mzdový průzkum společnosti Grafton Recruitment zmapoval finanční ohodnocení stovek...více
Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny
Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více
Kde prodávali špatný benzin, naftu nebo LPG? Nový přehled pokut od ČOI
Projděte si seznam pokut za prodej nekvalitních pohonných hmot, které nabyly právní moci...více
Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety
Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více
Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky
Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více
Doporučujeme
Přihlášení k newsletteru
Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.
Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.
Martin Poš
podnikatel, Cybex
Miroslav Pelta
podnikatel, Baumit Jablonec

0,00 %
z 0 duelů

0,00 %
z 0 duelů
Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů
Auta na naftu pomalu končí. A nejen proto, že je diesel dražší než benzin!
Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)
Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy
25. 1. 2012 5:39, Richie
BMW E46 v 3.0 litru a v LPG, naprosta spokojenost. Skvely vykon, pozitek z jizdy i naklady na kilometr. :-)
Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy
24. 10. 2012 15:25, Jirka
Učelová tabulka a obsurdní nesmysly!
Jo - kdyz budete uvazovat o cene Skodovky za 450 tisic v nafte - tak skutecne ruce pryc a nebrat! Ale prolistujte nabidky jinych Vyrobcu, ktere zde snad zamerne nejsou uvedeny. Napr C4 1.6 TDI poridite za rovnych 300 tis. s lepsi vybavou nez nabizi Skodovka s papirovou kombinovanou spotrebou 4.1l/100km a skutecnou 3.9l/100km o proti benzinove verzi, ktera je levnejsi o necelych 27 tisic a papirovou spotrebou 6.5l/100km a skutecnou 7l/100 km - pak zkuste uz jen pocitat.
Další příspěvky v diskuzi (celkem 67 komentářů)
26. 4. 2015 22:19
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
6. 1. 2015 19:16 | smejkal
30. 6. 2014 13:07 | pramen
15. 1. 2014 0:23 | Pavel
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
5. 8. 2013 12:41 | Pavel111
30. 5. 2013 16:08 | Myk
Mám zkušenosti s ojetinama v dieslu a musím smutně konstatovat, že náklady na údržbu jsou notně vyšší. Seat Alhambra 1,9 TDI 1999, koupeno ve 2006 se 150 000 km, při 196000 odešlo turbo. Jasně, mělo to asi najeto víc, nedělám si iluze. Dát za repasi 10.000? Posláno do světa, už to mělo stáří. Peugeot 807, 2006 - koupeno 2009 se 130.000km. V roce 2012 na 180.000 km se v kopci zastavil a nejel. Odešel FAP filtr s nějakým vlnovcem. Neoriginál 17000 Kč bez práce. 2013 při 195000 odešla řídící jednotka 3 dny před odjezdem na hory, 35000Kč nová, plus 15000 čerpadlo paliva. Škoda octavia 1,9 TDI, koupeno v roce 2003 se 130.000,- (ověřeno, nákup z rodiny). Na 170.000 km Kč odešel vstřik, výměna za 10.000,-Kč (cena pod rukou), na 220.000 km čištění vstřiků za 4000,- Kč, na 250000 km turbo z vrakáče za 10 tisíc, na 290 tisících odešlo turbo z vrakáče, takže nové turbo z vrakáče za 10.000,- Kč, intercooler turba 7000Kč. Ceny s prací v garážových servisech. Bohužel se k tomu přidaly další náklady za haldex spojku, 2x výměna hřebene řízení a jdu si koupit nové auto se zárukou....
K tomu připočtěme, že v roce 2012 v zimě před odjezdem na hory zamrzla nafta :( Spotřeba paliva super, ale nějaké ty nevýhody diesel prostě má.
20. 2. 2013 8:17 | Škeřík
Tedy srovnávat stejné výkony je absurdní nesmysl. Diesel a benzín nemají nikdy stejný výkon, jelikož kroutící moment je vždy nejméně o 30% vyšší u naftových motorů. Navíc stejný výkon je u naftových motorů k dispozici v podstatně nižších otáčkách. Moderní TSI benzínové motory rozdíly stírají, ovšem rovněž stírají i rozdíly v pořizovacích cenách. Naftové motory se skutečně hodí pro těěžší auta, kde se více projeví rozdíl ve spotřebě a požadavku na kroutící moment. To je samozřejmě logické. Pro malá auta určená na městské popojíždění je naftový agregát nevhodný. Tam se v budoucnu více uplatní hybridní motory a elektromotory. U větších aut ještě nějaký ten čas úsporné naftové motory jistě vydrží.
27. 1. 2012 10:29 | jiri
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
24. 10. 2012 15:25 | Jirka
2. 10. 2012 20:27 | František
28. 6. 2012 18:41 | Martin
30. 3. 2012 13:51 | dagi
29. 1. 2012 20:42 | Eda z Toleda
29. 1. 2012 8:41 | benzin
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
27. 1. 2012 16:32 | Rada
27. 1. 2012 16:17 | Rada
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
27. 1. 2012 11:08 | xf
Ona by se revize měla dělat 1x rok, nebo 10.000 km, ale s STK to nemá co dělat.
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
27. 1. 2012 10:30 | jiri
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
27. 1. 2012 10:20 | pepa_u
27. 1. 2012 10:19 | jiri
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
Stránka 1/4
Předchozí