Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Jak zavést bezproblémové parkování a nepodmíněný příjem jednou ranou

Michal Kašpárek | rubrika: Komentář | 30. 9. 2016 | 18 komentářů
Jednoduše: nahradit parkovací socialismus parkovacím trhem.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

30. 9. 2016 11:31, kodiak medvěd

Celá myšlenka rezidenčních parkovacích zón je na hlavu postavená. O co opírá rezident své výsostné právo na výhradu parkování na veřejném prostranství? O to, že v daném místě bydlí? No a co? Patří mu snad to veřejné prostranství? Nikoli, je veřejné. Pořídil sis bydlení bez parkovacího místa nebo garáže? No to máš smůlu, na veřejném prostranství buď místo najdeš nebo nenajdeš. Třeba se lidi časem naučí vybírat si bydlení podle toho, jestli je k němu parkování a ne podle toho, jestli má dvoumetrový balkon do zaplivaného dvorku. A nebo si na tom dvorku uklidí a budou parkovat na svém.

Reagovat

 

+79
Líbí
Nelíbí

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

30. 9. 2016 15:35, sony

Řidiči by měli pochopit, že žádná parkovací místa nejsou nafukovací. Co třeba vybírat parkovací poplatky formou paušálu? Mohl by být součástí jiné úhrady, např. povinného ručení a byl by omezen na jedno místo pro domácnost a jedno místo pro zaměstnance,lišil by se výší podle velikosti obce a místo by mělo být trvale označeno. "Cizáci" by měli smůlu, na ně by se dostalo jenom na soukromých parkovištích, která by patřila např. obchodním domům, nemocnicím, úřadům, průmyslovým objektům a jiným podnikům, případně by je zřizovaly obce a cenu by si regulovali sami.

Reagovat

 

-28
Líbí
Nelíbí

Další příspěvky v diskuzi (18 komentářů)

30. 9. 2016 7:51 | Bouček Antonín

A jak se vyřeší problém, že někdo, kdo platí 15 000 za celoroční parkování, nemůže zaparkovat, protože na místě stojí někdo, kdo zaplatil dvě stovky za hodinu?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

30. 9. 2016 10:27 | Martin

Nebudete kasirovat 50 lidi za parkovani v ulici/zone, kde je 20 mist, ale jenom tech 20? A zbytku ferove reknete, ze je vyprodano.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+3
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Bouček Antonín 30. 09. 2016 07:51)

30. 9. 2016 10:53 | jezevec

já jsem to pochopil tak, že díky proměnlivým sazbám by zaparkování ve všední den v noci, když je 50 zájemců o 20 parkovacích míst, stálo třeba pětikilo - zatímco zaparkovat přes den na půl hodiny na nákup by stálo deset korun. a obé mohl by si zaplatiti i nebydlící. ale třeba nakupující, navštěvující, servisující, či přes noc xxxující. kašpárek poslední dobou píše spíše hovadiny, ale tohle se mu fakt povedlo. je to totiž jediné funkční řešení. a ty práskací auta s kamerama s rekognitou, co za dvě hodiny objedou modrý rajon a automaticky rozešlou pokuty - ty by mohly namísto toho skenovat volná místa v různých časových úsecích dne, a podle toho ještě ladit cenu parkovného. díky proměnlivým sazbám by každý mohl na pár minut či hodin zaparkovat třeba za korunu nebo úplně zadarmo, časových oknech kdy je o parkování malý zájem. za stání na veřejné silnici by se vybralo víc prachů a systém by byl spravedlivý pro všechny.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+6
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Bouček Antonín 30. 09. 2016 07:51)

30. 9. 2016 11:31 | kodiak medvěd

Celá myšlenka rezidenčních parkovacích zón je na hlavu postavená. O co opírá rezident své výsostné právo na výhradu parkování na veřejném prostranství? O to, že v daném místě bydlí? No a co? Patří mu snad to veřejné prostranství? Nikoli, je veřejné. Pořídil sis bydlení bez parkovacího místa nebo garáže? No to máš smůlu, na veřejném prostranství buď místo najdeš nebo nenajdeš. Třeba se lidi časem naučí vybírat si bydlení podle toho, jestli je k němu parkování a ne podle toho, jestli má dvoumetrový balkon do zaplivaného dvorku. A nebo si na tom dvorku uklidí a budou parkovat na svém.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+79
Líbí
Nelíbí

30. 9. 2016 11:35 | Hunter

Docela by mě zajímalo, jak budete měřit ten "zájem".
Zatímco změřit počet parkujících aut je banální, jak víte, že když v ulici stojí 20 aut a je plná, má "zájem" v ní parkovat právě těch 20 lidí, nebo 21, nebo 50 nebo 3694? A jak z toho potom zjistíte, že máte nasadit cenu 10Kč nebo 50Kč nebo 9632Kč/h? Nebo se budou kromě parkovacích míst budou monitorovat i zájmy, přání, sny a touhy řidičů?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (jezevec 30. 09. 2016 10:53)

30. 9. 2016 11:58 | Pavel

Jak prosté, milý Watsone. Prostě se bude cena parkování postupně zvyšovat, až tam bude nějaké místo volné. Nastevění cen je dobře řiditelný a jistý čas trvající proces, nikolivěk jednorázové hádání z křišťálové koule (to se naopak dělá právě teď s těmi všemi barvami hrajícími zónami).
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+5
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Hunter 30. 09. 2016 11:35)

30. 9. 2016 14:33 | Hunter

Ok, uznávám, Váš nápad funguje, pokud se nesnažíte najít optimum/maximum.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Pavel 30. 09. 2016 11:58)

30. 9. 2016 15:35 | sony

Řidiči by měli pochopit, že žádná parkovací místa nejsou nafukovací. Co třeba vybírat parkovací poplatky formou paušálu? Mohl by být součástí jiné úhrady, např. povinného ručení a byl by omezen na jedno místo pro domácnost a jedno místo pro zaměstnance,lišil by se výší podle velikosti obce a místo by mělo být trvale označeno. "Cizáci" by měli smůlu, na ně by se dostalo jenom na soukromých parkovištích, která by patřila např. obchodním domům, nemocnicím, úřadům, průmyslovým objektům a jiným podnikům, případně by je zřizovaly obce a cenu by si regulovali sami.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-28
Líbí
Nelíbí

30. 9. 2016 20:52

Než se nervovat v Praze tak raději pojedu jinam.Do Prahy už jezdit nehodlám, pokaždé se dohadovat o tom kde a jestli vůbec můžu zaparkovat, nehledě na to že dost dlouhý čas trčím v kolonách nebo hledáním parkovaciho místa.Celá Praha mi může být už ukradená.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+6
Líbí
Nelíbí

30. 9. 2016 22:20 | Jméno Růže

Mně ukradená být nemůže, ale objevil jsem výhody vlaku a metra a jsem v pohodě.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+4
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu ( 30. 09. 2016 20:52)

4. 10. 2016 9:57 | polygon

Tak především pokud má být nějaký systém označen jako tržní, tak v něm musí fungovat svobodná cenotvorba nabídky a poptávky. Vámi navrhovaný systém je jen další centrálně regulovaný a tedy socialistický model. S tržním systémem parkování zatím nikdo nepřišel a proto je nejsvobodnější variantou ta komunistická varianta "zdarma".
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+3
Líbí
Nelíbí

4. 10. 2016 13:06 | Platypus Norwegicus

Pohled obecny: Cpeme statu obrovske penize. Pres pulku vyplaty. Ples pulku ceny benzinu, dalsi hromady nesmyslnych poplatku za auto a jeste ze vseho DPH. Nemel by se stat alespon castecne postarat o parkovani? Jasne, ze to nepujde uplne vsude a uplne vzdycky (kdyz v Horni dolni spadne meteorit na naves a sjede se tam sto tisic lidi podivat, tak tam samozrejme mista nebudou).
Proc nejsou na krajich mest velka zachytna parkoviste zadarmo odkud se da normalne pokracovat MHD (normalne = stanice neni 3km od vas a neco z ni i jezdi)? Proc stat nepostavi parkovani treba pod mosty a v ramci dalsich staveb, ktere dela a na ktere uz stejne muzel vykoupit pozemky?
Ale jednodussi je oholit lidi na danich a poplatcich a pak jeste na parkovani.
Pohled soukromy: Pokud jsem v centru mesta za 10 minut autem a pak pul hodiny hledam parkovaci misto a dam za nej stovku, nebo jsem kus od centra, zaparkuju zadarmo a zbytek dojdu a jsem tam za hodinu a ctvrt a nebo tam za asi 120 kc za listky (jedu tam a zpet, ve dvou) muzu vyt MHD jiz za hodinu a trictvrte, tak se na to vsechno vyseru a klidne pojedu padesat kilometru na druhou stranu pro tu samou sluzbu. Budu tam driv, levneji a budu s tim mit mene stressu.
Za parkovani jsem zaplatil dvakrat v zivote, v obou pripadech to byl specialni pripad a nepocitam s tim, ze by se to melo opakovat. Z principu - tim, ze jim ty penize clovek da to cele svinstvo podporuje. V mistech, kde je zona zasadne neutracim zadne penize. Pokud to je jenom trochu mozne (sraz spoluzaku na Vaclavaku jednou za pet let fakt provozovatele restauraci nevytrhne), tak si tam nekoupim ani rohlik, nebo kafe. At to chcipne rychleji.
Pokud se zonami nesouhlasite, doporucuji take hlasovat penezenkou.
Nastesti se v poslednich letech i firmy stehuji z hostilniho centra nekam, kde se da zit, fungovat a parkovat. Odhaduji, ze centrum skonci jako socialni ghetto, kde budou bydlet duchodci (a platit obrovske najemne s pomoci pribuznych), studenti po sesti v byte (videl jsem) a posleze az prirozenou cestou pocet duchodcu poklesne, poklesnou i najmy a nakonec tam budou bydlet socialni pripady. V zasade to je ten projekt socialniho bydleni o kterem se porad mluvi. S ohledem na kupni silu a spotrebni kos tam zustanou prevazne vecerky, herny a kasina a budeme mit ghetta. Tak za 20-30 let.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+10
Líbí
Nelíbí

5. 10. 2016 12:50 | Ondřej Tůma

Všichni tu ignorují, že motoristé zaplatí státu každý rok 130 MILIARD Korun. Pokud někdo platí 130 miliard, má právo očekávat za to adekvátní protiplnění - tzn. dopravní infrastrukturu a její údržbu. A ta, světe div se, zahrnuje i parkovací místa. Jediný socialista je tu tak Kašpárek, který velmi příhodně "zanedbal" příjmy státu z kapsy řidičů.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+4
Líbí
Nelíbí

5. 10. 2016 13:26 | Ondřej Tůma

Poplatky 130* miliard korun ročně, které řidiči a provozovatelé aut odvedou státu výhradně na věcech spojených s provozem automobilů, jsou vám málo?
*Stát si vezme: - 112 miliard Kč ročně na DPH a SD na PHM (CSS a MFČR, 2015) - 6 miliard Kč ročně na silniční dani (MFČR, 2015) - 4 miliardy z dálničních známek (elektronickemytne, 2014) - 8 miliard z mýtného (elektronickemytne, 2014)
Co je ale zajímavější: z těch 130 miliard, které stát vybere na daních z dopravy, se jich na dopravu vrátí pouze 0,08! Zbytek je přerozdělen na sociální dávky a jiné úplatky voličům. Ale abych byl fair, 16 miliard jde na dopravu z fondů EU.
Pořád ale platí, že automobilisté dotují stát, nikoli naopak.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+5
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (sony 30. 09. 2016 15:35)

7. 10. 2016 12:26 | Omasta

Právě, že teprve teď po zpoplatnění parkovacích míst nastaly vhodné podmínky pro investory, aby vybudovali hromadné parkovací budovy. Anebo aby si majitelé domů vybudovali parkovací prostory v domech, protože nyní už jim lidi zaplatí. Když bylo venku parkování zdarma, tak se samozřejmě nikomu nechtělo. Lidi myslete!, všechno jde postupně.
I ta záchytná parkoviště se dříve nevyplatila, protože na nich nikdo neparkoval.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-4
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (kodiak medvěd 30. 09. 2016 11:31)

7. 10. 2016 12:26 | Omasta

Právě, že teprve teď po zpoplatnění parkovacích míst nastaly vhodné podmínky pro investory, aby vybudovali hromadné parkovací budovy. Anebo aby si majitelé domů vybudovali parkovací prostory v domech, protože nyní už jim lidi zaplatí. Když bylo venku parkování zdarma, tak se samozřejmě nikomu nechtělo. Lidi myslete!, všechno jde postupně.
I ta záchytná parkoviště se dříve nevyplatila, protože na nich nikdo neparkoval.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+5
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (kodiak medvěd 30. 09. 2016 11:31)

7. 10. 2016 12:43 | Omasta

To jen vy tady špekulujete, jak to zpoplatnit líp. Normální myslící rezident začne uvažovat, zda by spolu s ostatními sousedy nemohl postavit vícepatrové parkovací místa ve dvoře. Bohatší spoluobčané začnou uvažovat o místě, kde by postavili parkovací dům. V okolí hlučných ulic, či dálnic je spousta nevyužitých míst, kde obytné domy nikdo stavět nechce, a tam by mohla být přízemní parkoviště. Město právě bude moci postavit ta vzdálenější parkoviště za peníze vybrané z poplatků.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+2
Líbí
Nelíbí

10. 10. 2016 9:04 | vch

Jako zavést parkovací daň? Ono je těch daní málo.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (sony 30. 09. 2016 15:35)

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Přihlásit odběr komentářů

Odebírat příspěvky mohou pouze zaregistrovaní a přihlášení uživatelé!

Přihlásit se

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  7 033 956 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

l / 100km
l / 100km
Kč / l
Kč / l
km

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Poradna

Tým odborných poradců je tu pro vás.

Poslední dotaz: Neuznaná reklamace
Poradna > Spotřebitelská poradna

Otázka: Prodejce odmítl reklamaci bot, které byli kupované 5.6.2017 a reklamované 27.7.2017. Boty měli dvě vady: Odlepená pata a značné vrzání při chůzi (které se objevilo po cca měsíci nošení). Žádal jsem o vrácení... více

Spotřebitelská poradna

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Email:
Captcha
Opište kód:

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Martin Roman

manažer, ČEZ

Roman Janoušek

lobbista, podnikatel a kriminálník

Martin Roman
ÚSPĚŠNOST
38,46 %

z 13 duelů
×
Roman Janoušek
ÚSPĚŠNOST
8,00 %

z 25 duelů

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2017 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK