Porazí Superb? Otestovali jsme luxusní Renault Talisman

Vojtěch Dobeš | rubrika: Recenze | 29. 4. 2020 | 30 komentářů
V českých firmách se standardně jako služební auto fasuje Octavie, a pokud jste to dotáhli výš, tak Superb. Co ale vybočit z davu? Zajímavou alternativou k největší Škodovce může být Renault Talisman. Na papíře nabízí velmi zajímavou kombinaci výkonu, výbavy a ceny. Vyzkoušeli jsme ho v praxi.

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

29. 4. 2020 9:32, Kiwi

Máme Megana poslední řady a je to skvělý rodinný vůz, takže si myslím, že ani talisman nebude špatný.

+56
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

30. 4. 2020 4:53, Michal

To jsou klumpry pro socky. Pořádný mužský má-Chevrolet Camaro ! Ujede i bengám ! /vlastní zkušenost/

-99
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 30 komentářů)

13. 8. 2020 16:42 | Martin

Ten motor je myslím od Renaultu, ale používá ho i MB.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

13. 8. 2020 16:40 | Martin

Talisman si nastavení pamatuje, musíš si vytvořit profil. Funguje to na zrcátka, sedadla i jízdní režimy (tedy i klimu).
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

5. 5. 2020 9:16 | Tomáš Marný

Auto s dámským přirozením na kapotě má nezřídka pánské přirození za volantem...
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

3. 5. 2020 5:24 | Fešák Hubert

to Michal: Názor lopaťáka s HTP v garáži
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

1. 5. 2020 9:46 | karosa

ty magore ses asi sjetej ukaz svoje sockovy auto ta blbe
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

1. 5. 2020 4:03 | david

nechapu jak někdo muže dobrovolně jezdit s takovym autem ,kosočtverec ve znaku....opravdu to jsou za volantem většinou brzdy nebo paka ( francouze nikdy )
-8
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

30. 4. 2020 22:33 | Josef

máš pravdu pakliže nemáš SPZ jak větrník
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

30. 4. 2020 22:31 | Josef

-Německá Jebka chce zase bodovat ale to co nabízí se dnes a v budoucnu kopi za lacinější peníz
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

30. 4. 2020 20:31 | Jirka

To co dnes normalni ridic potrebuje je bezpecne auto za relativne slusny penize a pokud je desing velmi hezky mam dobre auto a to je Talisman
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

30. 4. 2020 19:47 | Mievro

Tak nevím, kdo je testmenem, protože automatická převodovka funguje na základě jízdního projevu, tady je převodovka lépe nastavená, jako DSG u Superbu. Masáže v sedadle se dají nastavit v intenzitě. Přesto, pokud je někdo fanda určitě značky a nemá objektivní náhled, tak je lépe vzít zednickou lžíci a zkusit jinou práci. Nejhorší je kopírování jiných článků, které už někdo publikoval.
+7
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

30. 4. 2020 19:10 | Scénic

Scénic IV.Super vůz
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

30. 4. 2020 19:07

Jste blbci všichni!!!
-2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

30. 4. 2020 16:58 | Marek

Náhodou jsem narazil na tento článek a se zájmem jsem si jej přečetl, protože ve firmě máme několik nových Renaultů a sám vlastním Talismana v recenzované motorizaci. Po přečtení musím upozornit ná pár nesrovnalostí na které jsem v článku narazil. Jen na úvod, za poslední 2 roky jsme ve firmě nakoupili 3x Megane, 1x Clio Grandtour a já jsem před pár měsící přesedlal z rok starého Megoše právě Talismana 1,8 Tce v sedanu. Důvodů proč jsem zvolil Renulty jako firemní auta je několik. Pro mně byly ty hlavní: pořizovací cena, provozní náklady a v neposlední řadě provozní spolehlivost. Všechny naše auta najedou za rok mezi 20000 a 40000 km a jezdí prakticky každý den v kombinovaném provozu město/dálnice. Za celou dobu u všech aut nebyl žádný problém co se týče spolehlivisti nebo závad, tedy krom jediné výjimky. Na mém Meganu Grandtour 1,2 TCe začly klepat tyčky řízeni - vyměněno obratem v rámci garance - to je vše. Jinak pouze standardní údržba za rozumné peníze v autorizáku . No zpátky k Talismanu - já osobně si myslím, že zrovna tohle auto dost doplácí na Megoše, protože ten je prostě velmi dobrý a když se kouknu do interiéru Megana a Talismana nevidím žáden zásadní rozdíl a zrovna mi osobně se více líbí interiér Meganu (tak jak je vyřešeno ambientní osvětlení.) Samozřejme, že Talisman je uvnitř prostornější a to může být pro někoho argumentem proč si za něj připlatit . Kriticky musím napsat, že je infotainment pomalejší, ale není to nic co by zásadně obtěžovalo, totéže se dá řící o hlasovém ovládání také funguje velmi dobře ale reakce by na povely mohla být svižnější. V článku se uvádí jako nevýhoda displej "na stojato", já to naopak vnímám jako velké plus a navigace je velmi přehledná. Android auto jde bez problému tomuto displeji přizpůsobit (je třeba změnit rozlišení v pokročilém nastavení aplikace v telefonu). Dále je třeba říct, že nastavení módu auta si Talisman nepamatuje, né že by to neuměl, ale protože cyklus homologace a měření emisí se prováděl v režimu "neutral" - tedy je třeba zatím hledat bruselské "ekoteroristy :)“. U Meganu se toto dělo pouze při přepnutí do režimu "Sport" - Talisman to bohužel dělá vždy. Nicméně režim "Neutrál" se dá customizovat a já to nakonec jako zásadní problém nevnímám, protože jezdím v 99% právě na režim neutrál. Dále převodovka není jak se v článku uvádí 6 stupňová , ale jedná se o 7 stupňový automat s mokrými spojkami. Převodovka řadí jako "každá jiná" dvouspojka, nicméně jednou malou výtku bych měl i já. Zrovna s motorem 1,8 TCe není úplně jednoduché se rozjet "přiměřeně" pomalu. Člověku, který sedne poprvé do tohoto auta chvilku trvá než se s autem "sžije", protože buď je rozjezd opravdu velmi pomalý a defenzivní a nebo Talisman vystřeli jak raketa. S EDC jsem ovšem celkově spokojený a můžu ji jen doporučit. Že by automat řadil nějak "pomalu" nebo opožděně pocit nemám a převodovka kvalty hází nahoru svižně ovšem aniž by motor nějak pod-táčela, totéž se dá napsat o podřazování. Silnou stránkou obou aut (Megane i Talisman) je ticho v interiéru při „jakékoliv“ rychlosti a na to je třeba dávat bacha zejména u Talismana. Tak jak jezdím dlouhé roky bez pokut jsem v prvních 3 měsících dostal hned 2 pokuty za rychlost – prostě člověk se zamyslí, chvilku nekouká na palubovku a rychlost je hnedka mimo povolené dálniční limity, řidiče nic „nevaruje“- motor není slyšet, aerodynamicky hluk minimální a EDC tam ty kvalty naháže, že to pomalu ani není citit – na to je třeba dávat bacha :). No a neposlední řadě musím vyzdvihnout výbornou spotřebu. Pokud se jedná o jízdu kombinace 1/3 město a 2/3 dálnice není problém jezdit za 6,5 litrů naturalu 95. Nicméně tohle nikoho s autem co má 165KW asi moc bavit nebude. Já mám dlouhodobou spotřebu 7.9 litrů /100 Km a jezdím tak aby mně to „bavilo“ a na spotřebu se nijak nekoukám a dynamiku motoru prostě využívám. No a na úplný závěr musím říct, že Talisman je „kus“ auta s velmi hezkým exteriérem, trošku zastaralým interiérem (chystá se facelift), a skvělým motorem a slušnými jízdními vlastnostmi. Není to žádný sporťák, ale auto na rychlé a pohodlné cestování. A co je na něm úplně nejlepší jsou pořizovací náklady. Za cenu o více než 140 000 Kč nižší než podobně vybavená oktávie jsem si koupil auto o třídu výše s bohatou výbavou, pro mě lepším motorem a to se myslím vyplatí :) Určitě si nemyslím o Talismanu, že je to bezchybné auto, nicméně nabízí mix zajímavých vlastností a atributů v líbivém kabátě za vice než rozumnou cenu.
+32
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

30. 4. 2020 16:33 | Petr

jsi debil
-8
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

30. 4. 2020 16:03 | benes

Ty mas tak akorat ojetou jednickovou Fabii!
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

30. 4. 2020 16:00 | benes

Myslim si ze redaktor je zamestnancem skody auto ! K cene Superbu si prictete 70 tisic! O tolik ho skoda zdrazila !
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

30. 4. 2020 15:32 | Dave

Bože ty jsi ale debil.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

30. 4. 2020 14:53 | Rudolf

hlavu máš nejen na čepici...trotle
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

30. 4. 2020 14:20

Debile
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

30. 4. 2020 13:06 | David Čonka

1.Policajtům ujedeš i s načipovanou octávií 2.se 100% náhonem na zadek se fakt neujízdí moc dobře 3.Pokud maj tvoji spz tak jsi stejně v řiti 4.Proč by si ujížděl policajtům
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Stránka 1/2

Předchozí

1

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  14 035 041 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

l / 100km
l / 100km
Kč / l
Kč / l
km

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Poradna

Tým odborných poradců je tu pro vás.

Poslední dotaz: Občasná závada na notebooku - reklamace
Poradna > Spotřebitelská poradna

Otázka: Dobrý den, zakoupil jsem u firmy R-pass repasovaný notebook, na který firma poskytuje záruku 2 roky včetně údajně nové baterie. Již několik dnů po dodání se začalo objevovat občasné hlášení, že baterie... více

Spotřebitelská poradna

Doporučujeme

Z extrému do extrému. Babišova vláda zadělává Česku na další průšvih

Z extrému do extrému. Babišova vláda zadělává Česku na další průšvih

V ochraně obyvatelstva před pandemií covidu-19 patří Česko s bezmála třiceti tisící mrtvými...více

Nevyhnutelné zvyšování? Daň z nemovitosti očima expertů

Nevyhnutelné zvyšování? Daň z nemovitosti očima expertů

Zdanění nemovitého majetku v Česku patří ve srovnání s Evropou spíš k nižším. A protože...více

Porodnické násilí nevede k ochraně dítěte, ale jen k násilí na ženách

Porodnické násilí nevede k ochraně dítěte, ale jen k násilí na ženách

Termín porodnické násilí se může zdát přehnaný. Jistě tu nikdo nechce záměrně páchat násilí...více

Stručné dějiny vyhlazování ukazují, že genocidy nezačaly a neskončily holocaustem

Stručné dějiny vyhlazování ukazují, že genocidy nezačaly a neskončily holocaustem

Čtyřdílná minisérie od uznávaného tvůrce Raoula Pecka v koncentrované formě ukazuje historii...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Leszek Wronka

hudebník a podnikatel, Bontonland

Jannis Samaras

podnikatel, Kofola

Leszek Wronka
ÚSPĚŠNOST
50,00 %

z 48 duelů
×
Jannis Samaras
ÚSPĚŠNOST
50,91 %

z 55 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services

Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.