Články | Petr Vykoukal | 2. 8. 2001
Do mobilu si můžete koupit předplacenou kartu a nemusíte se tak upisovat žádnému operátorovi, můžete si předplatit volání z pevné sítě (samozřejmě z budky), předem můžete zaplatit i za benzín a zanedlouho si možná budete moci předplatit i platební kartu. Pak vám možná i vaše banka bude radit: "Nevaž se, odvaž se."
Články | Lukáš Půda | 8. 2. 2001
Ztráta platební karty je určitě nepříjemnou situací, v které by se nikdo nechtěl ocitnout. Pokud však už nastane, je třeba jednat rychle, aby případný "nálezce" nemohl kartu zneužít a připravit vás tak o peníze.
Články | Martin Zika | 4. 8. 2004
"Vzhledem ke konkurenčnímu boji se nikdy nedozvíte, kolik kusů daného cenného papíru se v portfoliu penzijního fondu nachází" nebo "fondy již sice mohou 70 % majetku investovat do akcií, prakticky to ale možné není". To jsou krátké úryvky ze slov Petra Beneše, viceprezidenta Asociace penzijních fondů ČR, který odpovídal na vaše dotazy.
Články | Filip Holba | 6. 12. 2000
Články | Dušan Hradil | 9. 12. 2004
Splátkové společnosti se snaží proniknout i na trh zájezdů. Jejich nabídky jsou zajímavé, umožní vám vyřídit všechno na místě a dokonce nemusíte zaplatit ani korunu navíc nad cenu zájezdu. To ale jen za určitých podmínek. Čím lákají splátkové společnosti a co nabízejí banky?
Články | František Marek | 29. 10. 2003
Vysoká cena práce v ČR je překážkou pro zaměstnávání lidí. Podnikatel má sice možnosti jak dát někomu práci tak, aby pro něj realizace zakázky neztratila smysl. Ne všechny, byť využívané, jsou ovšem legální.
Články | Dušan Hradil | 11. 6. 2003
Stačí mi na dovolenou ta nejjednodušší pojistka? Kolik vlastně stojí ošetření v zahraničí? A nebude po mně lékař v zahraničí chtít zaplacení ošetření v hotovosti? Na tyto a další otázky odpovídá šéf úseku cestovního pojištění Allianz Jaroslav Kratochvíl.
Články | Radek Létal | 15. 1. 2002
Argentina se definitivně přihlásila k platební neschopnosti, když oznámila, že nezaplatila splatnou částku 28 miliónů dolarů u jednoho ze svých dluhopisů denominovaných v italských lirách.
Články | Filip Holba | 6. 12. 2000
Fotbalovému týmu počet udělených žlutých či červených karet moc kreditu nepřidá. Jinak tomu může být v případě karet kreditních, které se u nás začínají rozdávat. Nejen fotbalistům, ale také vám, a někdy i ostatním členům rodiny ji za různých podmínek a s různými výhodami nabízí již sedm hráčů na zánovním kreditním hřišti.
Články | Alena Urubková | 6. 12. 2001
Více než dva a čtvrt milionu českých řidičů jezdí s povinným ručením České pojišťovny a jejich počet se neustále zvyšuje. Motoristé dobře vědí, proč si Českou pojišťovnu vybrali za svého partnera: mohou se opřít o zkušenost a pevné zázemí největší pojišťovny v ČR, která jim dokáže nabídnout vždy něco navíc.
Články | Jan Heřman | 28. 3. 2002 | 1 komentář
Kvůli dealerským podvodům některé banky krachují, jiné dosahují miliardových ztrát. A když si myslí, jak dokonale jsou zabezpečeny, přichází trpké probuzení do reality. Zajímá vás, jak se před vlastními zaměstnanci chrání české finanční domy?
Články | Petr Vykoukal | 13. 6. 2001
Klienti některých českých bank při snaze platit svou kartou na internetu zjistili, že mají smůlu. Jejich banka totiž všechny tyto transakce zakázala. Snaha o povolení těchto plateb zatím ne vždy končí úspěchem. Kromě těchto "drsných" řešení existují i jiná snadná a elegantní, české banky však o ně zatím nejeví zájem.
Články | Tomáš Skřivánek | 25. 10. 2000 | 2 komentáře
Změna investiční strategie čeká v nejbližších měsících akciový Sporotrend Spořitelní investiční společnosti. Místo zaměření na české a západoevropské akcie bude zanedlouho fondem středoevropským. Podíly v britských a německých firmách nahradí cenné papíry polské a maďarské.
Banky | Věra Tůmová | 26. 11. 2007
Velké tuzemské banky připravují modernizaci aplikací internetového bankovnictví. Kromě správy účtu bude možné brát si přes internet půjčky či investovat do podílových fondů. Banky rovněž slibují větší komfort při užívání a lepší bezpečnost.
Články | Kateřina Boušová | 20. 4. 2006
Proč je generální ředitel Hypoteční banky přesvědčen, že jsou hypotéky dostupné a proč není příznivcem nájemního bydlení? Jaké problémy způsobují dlouhé lhůty vyřízení vkladů do katastru nemovitosti hypotečním bankám? Budou hypoteční banky nabízet zpětnou či flexibilní hypotéku? Porostou úrokové sazby hypotečních úvěrů? Přinese nám kodex hypotečních bank něco užitečného?
Články | Petr Vykoukal | 26. 6. 2001
Platební či kreditní karty, které vydává banka společně s nějakou další společností jsou většinou vytvořeny s cílem usnadnit život zákazníkům a současně si je "zavázat" i pro budoucnost. Jsou však určitě i výhodou pro banky či různé karetní asociace. Aliance Paegasu s Maximem pomáhá Bank Austria Creditanstalt i při zpřísněných podmínkách pro vydání karty dosáhnout vysokého obratu bez zvýšení rizika.
Životní situace | Ludmila Řezníčková | 13. 7. 2007 | 1 komentář
Letní prázdniny jsou ideální dobou pro studenty, kteří si chtějí přivydělat na brigádách. Při nástupu do práce si však musí dávat pozor na to, jaký typ smlouvy s ním firma uzavírá, jak vysoké daně bude z výplaty odvádět či co se stane, když při brigádě onemocní.
Články | Dušan Hradil | 11. 6. 2003 | 1 komentář
Vybrat si správně cestovní pojistku není úplně banální věc. Skládá se totiž z několika částí, které nejsou pokaždé automaticky zahrnuty v základní nabídce. Přitom právě limity a doplňky mohou hrát významnou roli.
Články | Dušan Hradil | 17. 12. 2001
Stejně jako hodinky Rolex nebo oblek od Pierre Cardina nesou punc výjimečnosti i platební karty s přívlastkem drahých kovů. Zlatou, platinovou nebo Diners Club rozhodně nenajdete v peněžence řadového klienta.
Články | Aleš Vávra | 28. 2. 2002
V minulých dílech našeho seriálu o brokerech jsme si vybírali mezi americkými brokery. Ale pokud byste chtěli online obchodovat v USA prostřednictvím české firmy, jsou vaše možnosti poněkud omezenější.
Články | Dana Zwiebová | 10. 1. 2001 | 1 komentář
Čím více se blíží termín podání daňového přiznání, tím více se začínáme zajímat o to, jak odvést do státní pokladny ze svých příjmů co možná nejmenší část. Nemalé daňové úspory nabízí také řada finančních produktů.
Články | Petr Šafránek | 21. 10. 2004
V závěru naší trilogie o zákonu o pojistné smlouvě se zaměříme na to, kdo nám vlastně podle nové právní úpravy může uzavření pojistné smlouvy nabízet. Ale především si řekneme, co by tito zprostředkovatelé měli splňovat, co všechno mohou a co naopak nesmějí, na co bychom si při styku s nimi měli dát pozor a s kterým z nich jednat v jaké situaci.
Investiční produkty | Petr Fejtek | 24. 10. 2007
Penzijní fondy či investiční životní pojištění nejsou optimálními způsoby, jak si spořit na stáří. Lepší jsou takzvané fondy životního cyklu. Ty však v Česku stále nejsou tak levné jako v zahraničí.
Články | Dušan Hradil | 22. 2. 2002
Téměř každý klient banky má svoji platební kartu. Dynamicky se vyvíjí nejen počet vydaných karet a možnosti placení, ale také poplatky. Pojďte s námi na malý exkurz do trendů světa platebních karet.
Články | Danuše Pecharová | 16. 3. 2001
Největší banka v zemi – ČSOB má velmi nedokonalé a jednoduché webové stránky. Informace na nich jsou velmi nepřehledně organizovány, uživatel je nucen v některých sekcích dlouze rolovat, obsahují mnoho textu na jednu stránku.
Články | Lukáš Půda | 7. 3. 2001
Na trhu kreditních karet se přiostřuje. Česká pojišťovna představila nový produkt, který umožňuje bez dostatku vlastních peněz nakoupit zboží či dokonce vybrat hotovost. Nová kreditní karta se může pochlubit nejnižší úrokovou sazbou z úvěru na našem trhu.
Články | Lucie Šťastná | 24. 7. 2001
Samozřejmě jde banku okrást, ale já si myslím, že to za riziko jít do vězení a připravit se o pár let celkem krátkého života nestojí, konstatuje Lucie Kařízková ve svém článku o všech možných podvodech způsobených platební kartou. Myslíme si, že fígle je, i když nejste zloději, užitečné znát.
Články | Jan Heřman | 11. 1. 2002 | 1 komentář
Ačkoli zákon o daních z příjmu zakazuje, aby výhra ve spotřebitelské soutěži přesáhla dvacet tisíc korun, nemusíte se bát. Firmy totiž vymyslely několik legálních metod, jak své zákazníky obdarovat hodnotnými cenami.