Spořit znamená také platit nižší daně

Čím více se blíží termín podání daňového přiznání, tím více se začínáme zajímat o to, jak odvést do státní pokladny ze svých příjmů co možná nejmenší část. Nemalé daňové úspory nabízí také řada finančních produktů.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

16. 1. 2001 21:49

Všechny nabízené produkty vyžadují, aby dotyčný vložil své peníze do rukou někoho jiného, obvykle neznámeho. Jediné místo, kam ukládám své peníze je bankovní trezor. Ten snad může být ohrožen pouze válečným stavem. V takovém případě doufám, budu mít dost času, peníze přesunout, nebo mi již nebudou k ničemu. Do té doby si všechny tyto produkty můžete nechat pro ty nepoučené školením od Koženého a spol. Zdraví V. Chaloupková, bohužel občanka ČR (kéž bych se narodila na Novém Zélandu, tam banky peníze produkují, u nás je požírají)

+20
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

10. 1. 2001 15:11

Se zemanovskym argumentem o malém podílu vyplacených stántních podpor nebudu polemizovat.
Píšete, že by měl stát tvorbu úspor podporovat, což jinými slovy znamená zvýhodňovat ty, kteří stavebně či penzijně spoří, oproti těm, kteří nespoří nebo naopak investují (protože vědí, že spořením si svůj budoucí životní standard neudrží...). Tvrzení, že státní podpora úspor je pozitivní je polopravda (tedy i pololež). Ano, jsou tu úspory, které jsou vidět, ale je tu i pokles disponibilního důchodu jednotlivců resp. to, jak by všichni naložili s prostředky, které jim stát pod hrozbou žaláře vezme.

Zobrazit celé vlákno

-3
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 37 komentářů)

26. 8. 2016 0:11 | Tomáš

Absolutně finančně negramotná a nevzdělaná paní. :-)
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 2. 2001 9:34 | martinahu

Nic Vám nebrání se tam přestěhovat. Ale pochybuji, že tam s Vašimi názory uspějete. Řeknu Vám jak byste tam dopadla-blbě a za několik dní budete zpátky a české banky budou pro Vás božstvem.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 2. 2001 8:10 | pjt

Statni podporu beru jako castecnou refundaci mych dani. Je pravda, ze se nedostava na vsechny, ale jen na ty kteri maji schopnost vsechny produkty podporovane statem vyuzivat. To uz je zivot. Sam bych se primlouval za vyrazne odecitatelne polozky. To je podle jedina smysluplna cesta, ktera zmirnuje zainteresovanost statu do osobniho zivota obcanu.
+14
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

18. 2. 2001 23:30

jeste by mohli clenum Statniho vyboru predvest neco panove, aby byl sortiment pro financni poradce uplny...mimochodem, tyto soucasti se u nas jiz davno pojistuji, ale ne oddelene, ale v likvidacnich podminkach je uvedeno, kolik % dostanete pri jejich ztrate....
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

18. 2. 2001 23:28

Upřímně chápu Vaší nedůvěru po tom všem, co nám stát a banky předvedly, nemluvě o všelijakých fondech. Ale peníze, které nepracují, ztrácejí opravdu hodnotu a to tak, že velmi.
+11
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

18. 2. 2001 23:26

Daňová úleva se vztahuje jen na jeho spořivou část, bez těch připojištění, která uvádíte, ale i bez platby, která nemá charakter spoření a kryje jen riziko amrti. Pokud byste ale např. celkem platil 100,- kč a z toho bylo spoření třeba 800,-, pak se daňová úleva vztahuje na 800x12 - 9600 Kč ročně, což je částka, o kterou se Vám zvýší odpočitatelné položky v daňovém základu. OK? TZN. že u životního pojištění nevadí, když nevyčerpáte celých 12000 ročně ( ale např. u penzijního je tento mechanismus jiný).
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

18. 2. 2001 23:18

...no, a kdyby někdo zemřel vlastní rukou jako sebevrah, v roce, ve kterém by se to stalo, by v daňovém přiznání musel dodanit jako příjem za všechny bývalé roky, kdy úlevu čerpal, a to sazbou, kterou má v roce, kdy sebevraždu spáchal..:-)))...a dědici by utřeli.... ..zapomněl jste ještě spoření na sex, a předpisem definovat, co se rozumí pojmem správný sex, případně bezpečný, a jak dlouho je potřeba na to spořit a od kdy do kdy čerpat, a kdy navázat příp. dalším cyklem...??
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

18. 2. 2001 23:12

...a všichni lidé by na sebe byli jen milí a usmívali by se, i kdyby na té předpisové dovolené lilo jako z konve...a pak by byly daňové úlevy pro takové, kteří se chovají čestně, a úřad s maskotem, no třeba klauna, by to hodnotil a podle toho přiznával výši státní podpory. na usměvavé by přispívali daňoví poplatníci morousové větší měrou, a důsledkem by bylo, že na úřadech by byly samé krásné a milé dámy a přívětiví pánové, protože jinak by měli děsně vysoké daně. Faaakt je to výborný nápad, měl byste to rozvést detailněji!!! Doufám, že současně budete kandidovat do parlamentu!! dejte pak někde v novinách vědět:-)))))))
+12
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

18. 2. 2001 23:07

Vážený pane, není problém. Pojiš´tovny nyní umožňují (teprve s tím začínají)prodloužit stávající smlouvy do 60, tak aby podmínky podle zákona byly splněné a můžete pak využít odpočty z daní. Pozor, zatím to nejde i investičního životního pojištění v případě, že byste někdy něco vybral v době do 60, ale možná, že to zákonodárci upraví. Pokud je možnost prodloužení pro Vás dobrá zpráva, jsem ráda. Smím se zeptat: uzavřel jste pojistku bez spolupráce poradce? Jinak doufám, že by Vás o této možnosti informoval! příp.pokud potřebujete další nezávislé informace nebo detaily, víte, kde mě najít (e-mail), zdravím MK
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

21. 1. 2001 13:16

Máte pravdu, argumentů je mnoho a tolik prostoru tu není. Jinak nemyslím, že by cílem této diskuse mělo být dosažení nějakého sportovního výsledku. Mně ani tak nejde o skóre, ale o princip, za kterým si stojím. Stát nemá škodit!
+6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

20. 1. 2001 14:42 | urbanjan

Ty příspěvky od nás obou jsou nějak delší a delší. Padá v nich mnoho argumentů než aby se dalo na všechny reagovat. Navrhuji ukončit toto téma remízou. Každý si nechme své "polopravdy" a "pololži" a ušetřme si munici do další diskuse.
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

17. 1. 2001 21:54

Myslím tím pouze to, co jsem už napsal. Je polopravdou argumentovat ve prospěch státního přerozdělování tím, že nebýt přerozdělování, tak by tu nebyl aquapark v Bublavě (jenž vehementně pomáhal vylobbovat poslanec za údajně konzervativně-liberální stranu a bývalý straník Vlastimil Tlustý), domy postavěné z úvěru na stavební spoření, knihovny, atd.. Toto jsou polopravdy a je těžké proti nim argumentovat. Ale polopravdy jsou i pololži. Nikdo nevidí, co by tu vzniklo resp. co by se událo s těmi samými penězmi pokud by byly ponechány těm, kteří si je poctivě vydělali. Nemusím se snad rozepisovat o efektivitě soukromých a státních investic, nehledě na to, že jedna soukromá koruna ani nemůže mít stejnou cenu jako jedna přerozdělená, protože více než polovinu spolkne byrokracie resp. státní aparát. Schválně jsem uvedl celkem odlišné povolání (zelinář, broker,...), to proto, že zastánci státních zásahů jsou nejenom krátkozrací, ale i úzkoprsí, mají (záměrně) tendenci vidět jen dopady na jednu skupinu obyvatel či jeden sektor průmyslu (v tomto případě stavebnictví). A o zemědělství mi tu ani nemluvte, obzvláště potom, co včera jablkáři nehorázně požádali Fencla o odkup nadúrody jablek a její nasledovné zničení. Je to smečka parchantů a nejhorší je, že ministr je jedním z nich. Návaznost vypovídací schopnosti HDP a stavebního spoření je logická, pokud si přečtete Vaši předchozí argumentaci (teď si ale nejsu moc jistý, jestli to nebyl někdo jiný, pokud ano, tak mě omluvte) o růstu blahobytu díky stavebnímu sektoru (v návaznosti na udělování státní podpory na stavební spoření).
+14
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

17. 1. 2001 16:43 | Gladiator

MF DNES: 15:44 - Dánská striptérka Lia Daménová hodlá 23. ledna předvést členům Státního výboru pro daně svá nová "ňadra" v naději, že je přesvědčí o oprávněnosti svého požadavku. Tím je snaha dosáhnout odpisu z daní za plastickou operaci prsou. ... financni poradci se mohou tesit na dalsi zajimavy produkt :-))
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

17. 1. 2001 15:30 | brezmenp

Asi nevíte, že ve Skandinávii se platí ještě vyšší daně. A to je co říci. O tom přerozdělování máte pravdu
+10
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

17. 1. 2001 0:25 | urbanjan

Ve Vašem případě nemusí být ani válka a peníze Vám sežere inflace i s trezorem.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

16. 1. 2001 21:49

Všechny nabízené produkty vyžadují, aby dotyčný vložil své peníze do rukou někoho jiného, obvykle neznámeho. Jediné místo, kam ukládám své peníze je bankovní trezor. Ten snad může být ohrožen pouze válečným stavem. V takovém případě doufám, budu mít dost času, peníze přesunout, nebo mi již nebudou k ničemu. Do té doby si všechny tyto produkty můžete nechat pro ty nepoučené školením od Koženého a spol. Zdraví V. Chaloupková, bohužel občanka ČR (kéž bych se narodila na Novém Zélandu, tam banky peníze produkují, u nás je požírají)
+20
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

16. 1. 2001 15:21 | lexa

POZOR CHYBA PODLE NOVELY ZAKONA O DANI Z PRIJMU,§ 15 odst 10 bod g lze od noveho roku 2001 odecitat i v pripade porizeni druzstevneho bytu. Prosim o odpoved na uvedeny mail. Novela je velmi obsahla, predpokladam ze tato informace jeste neni v povedomi. Odecitatelne jsou uroky pokud byl uver pouzit na splaceni clenskeho vkladu, anebo na koupi clenstvi v druzstvu.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

16. 1. 2001 9:27

Je to zajimave. Nejdrive odvedu dane, jake nemaji v civilizovanem svete obdoby, a pak, po martyriu jednani se radou uredniku (samozrejme tez placenych z tech dani), jich dostanu cast zpatky. Jestli v tom nekdo spatruje peci o blaho pracujiciho lidu, pak mu mohu vyslovit pouze hluboke politovani. Podle mne je to nejhorsi populismus, jaky si lze predstavit. Roman Grill.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

15. 1. 2001 23:41 | urbanjan

Nejdříve se Vás chci zeptat, zda máte na mysli něco konkrétního tím "...nevidíte to, co by mohlo být realizováno nebýt státní podpory,...", a nebo chcete použít onu oblíbenou a nic neříkající frázi "bylo by více zdrojů na nemocnice, platy učitelů, útlumové programy v hornictví, policii, armádu, ..."? Dále, pokud tady debatujeme o stavebním spoření, je logické, že ve výčtu výhod dojde na řadu i rozvoj stavebního průmyslu. Až se budeme bavit o dotační politice v zemědělství můžeme možná narazit i třeba na Vašeho zelináře, v případě podpor rozvoje drobného podnikání na obuvníka, atd. O brokerovi, který může získat na tom, že mu pod rukama projde něco z těch cca 100 mld. Kč, které v systému stavebního spoření jsou ani nemluvím. Všichni dohromady potom ze systému stavebního spoření samozřejmě mohou těžit jako jeho účastníci coby fyzické osoby. K Vaší poslední větě se vyjadřovat nebudu, protože mi není zřejmá návaznost na stavební spoření a samo o sobě je to téma na hodně dlouhou diskusi.
+7
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

15. 1. 2001 23:09 | petrliska

Zaráží mě výsledek hlasování o výši státní podpory na stavební spoření. Většina ho považuje za nízký. Kolik by teda měla činit? Jsou to přeci peníze z daní, od každého z nás nejdříve vybrané. Kolik by měl "moudrý a spravedlivý" stát přihodit, kolik by měl přerozdělit? Schvaluji aspoň některé krůčky v úlevách na daních při různých typech spoření, pojištění, při splácení stavebního úvěru atd.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Stránka 1/2

Předchozí

1

Spočítejte si

Finanční rezerva

měsíců
%
měsíců

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Miroslav Pelta

podnikatel, Baumit Jablonec

Michael Kocáb

hudebník a politik

Miroslav Pelta
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 3 duelů
×
Michael Kocáb
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 3 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services