Jak na spotřebitelské soutěže

Jan Heřman | | 11. 1. 2002 | 12 komentářů
Ačkoli zákon o daních z příjmu zakazuje, aby výhra ve spotřebitelské soutěži přesáhla dvacet tisíc korun, nemusíte se bát. Firmy totiž vymyslely několik legálních metod, jak své zákazníky obdarovat hodnotnými cenami.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

23. 1. 2002 13:16

V soutěžích o automobily nebo byty garantují Lidové noviny každému účastníkovi možnost hrát o jakoukoli cenu, která je uvedena na příslušné hrací kartě, neboť při získání všech soutěžních výtisků se vždy dostane do dalšího kola, ve kterém jsou vítězové vybírání dle kreativních schopností. Důležité přitom je ta skutečnost, že se nejedná o náhodný výběr výherců. Každá naše čtenářská soutěž má přitom jasně stanovená pravidla a současně sdělujeme podmínky za jakých účastníci soutěží a jaké ceny je možné vyhrát.
S pozdravem Petr Typl, manažer distribuce LN.

Zobrazit celé vlákno

+20
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

11. 1. 2002 7:42, TGP

Typická českost - máme zákon, tak ho obejdeme. Bohužel nic nového pod sluncem :-(

-2
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 12 komentářů)

27. 10. 2010 15:50 | tereza

Tohle je velice špatný článek - plete dohromady pojmy "spotř. hra", "spotř. soutěž" - na tyto se zákon o loteriích vůbec nevztahuje, tak jaképak obcházení. Naopak nepoužívá správný termín "spotř. loterie".
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

23. 1. 2002 13:58 | Marek Janáč

Děkuji za upřesnění a pozdravuji mé oblíbené noviny :-)
+16
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 1. 2002 13:16

V soutěžích o automobily nebo byty garantují Lidové noviny každému účastníkovi možnost hrát o jakoukoli cenu, která je uvedena na příslušné hrací kartě, neboť při získání všech soutěžních výtisků se vždy dostane do dalšího kola, ve kterém jsou vítězové vybírání dle kreativních schopností. Důležité přitom je ta skutečnost, že se nejedná o náhodný výběr výherců. Každá naše čtenářská soutěž má přitom jasně stanovená pravidla a současně sdělujeme podmínky za jakých účastníci soutěží a jaké ceny je možné vyhrát. S pozdravem Petr Typl, manažer distribuce LN.
+20
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

17. 1. 2002 20:30 | Závrbský, Brno

Zákon o daních z příjmů je plný podobných nejednoznačností. Přesto si ale myslím, že např. kolik Lidovek se vleze do škodovky nikdo neví, není to tedy vědomost, ale pouze se hádá a tedy jde o náhodný výběr.
+6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

17. 1. 2002 15:17

Loterijní zákon = ochrana státního monopolu Sazky. To máte jako s alkoholem. Taky se ví, že je škodlivý, taky se zakazuje prodej mladistvým, ale nejde se po tom s absolutní důsledností. Nebo s marihuanou. No a hazard? Proč jej omezovat? Ať lidé hazardují, když chtějí.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

17. 1. 2002 10:31 | Aleš

Ten zákon by se měl zrušit. Přesněji řečeno, každé opatření, které preferuje nebo penalizuje kteroukoliv kategorii výrobců čehokoliv by se mělo zrušit. Včetně dotací zemědělcům a železnicím a všem ostatním konkurence neschopným subjektům.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

16. 1. 2002 16:35

Možná ta podmínka tam je kvůli něčemu jinému. Aby si někdo takhle nedělal loterii. Na to abych vytiskl losy a ty prodával musím splnit strašně moc podmínek, včetně rozmezí vyplacených výher v poměru k vybraným částkám atd. Stačí ale, abych prodával např. dudlíky ke kterým bych přidával slosovatelné kupóny a to po 500 kč/kus s tím, že hlavní výhra je 100.000.000,--. (a konkuroval takhle kometě). Myslím, že jiná podmínka by tohle eliminovala a zároveň by takhle nekřivila trh. Stačí aby na každé soutěžní balení muselo být vyrobeno a prodáno nejméně jedno balení nesoutěžní. Tím by se odstranily "ty dudlíky"
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

14. 1. 2002 11:51

Omyl, typická blbost českých poslanců. Uděláme zákon tak, aby se nechal obejít... Nebo, když už ho omylem uděláme tak, aby se obejít nenechal, tak za jeho porušení nestanovíme žádné sankce.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

11. 1. 2002 22:10

V prvé řadě je potřeba položit otázku, proč by měla vůbec omezení tohoto typu existovat. Ochrana domácích výrobců a prodejců? Pokud budou konkurenceschopní, pak ochranu tohoto typu nebudou potřebovat ... a nebudou-li konkurenceschopní, tak ji nepomůže (=také jí nebudou potřebovat). Který český výroce konkuruje společnosti Coca-Cola? Tak proč by někdo měl Coca-Colu omezovat? Ochranářská opatření zpravidla vymýšlejí byrokraté ... jen proto, aby je ti ostatní dokázali velmi rychle obejít (to platí celosvětově). Myšlení úředníka, který nikdy nedělal business, totiž nikdy nemůže stačit na kreativitu a flexibilitu těch, kdo se musí uživit sami ... nikoliv z peněz daňových poplatníků.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

11. 1. 2002 17:34

"Náhodný výběr výherce" - zřejmě špatná formulace v zákoně.
Všechny popsané příklady totiž jsou založeny na principu náhody (ať už v určení výherce či ceny, kterou vyhraje).
Máme super zákony...

+16
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

11. 1. 2002 14:10 | Libor Cigánek

Velmi zajímavé téma. A máte pravdu - všichni dělají vše pro to, aby každý příliš tvrdý zákon obešli.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

11. 1. 2002 7:42 | Pavel Hertl

Typická českost - máme zákon, tak ho obejdeme. Bohužel nic nového pod sluncem :-(
-2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  16 584 154 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

Finanční rezerva

měsíců
%
měsíců

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Nemáte v peněžence poklad? Tyhle koruny jsou vzácné

Nemáte v peněžence poklad? Tyhle koruny jsou vzácné

Zlatý svatováclavský pětidukát z roku 1937, který se před týdnem vydražil za rekordních...více

Co zdražilo úplně nejvíc? Tohle jsou skokani roku

Co zdražilo úplně nejvíc? Tohle jsou skokani roku

Auta. Benzin. Citrony. Droždí. Elektrika. Fšecko. Zdražuje se. Ostře. Meziroční inflace...více

Tyhle řetězce mizí z Česka. Nepřežily covidové peklo

Tyhle řetězce mizí z Česka. Nepřežily covidové peklo

Dva roky s covidovými omezeními a uzavírkami znamenaly pohromu jak pro mnoho menších kamenných...více

Takhle vám vysajou účet. Podívejte se na triky podvodníků

Takhle vám vysajou účet. Podívejte se na triky podvodníků

Přijde e-mail, SMS, zpráva na Facebooku. Píše banka, doručovací služba nebo i finanční...více

Doporučujeme

Na Česko se valí sociální bouře. Smete i vládu?

Na Česko se valí sociální bouře. Smete i vládu?

Vláda konečně naznačila, jak chce zvládnout energetickou krizi. Podoba a výsledek jejího...více

Tvůrci série Pozadí událostí nevidí, v čem je problém. A to je právě ten problém

Tvůrci série Pozadí událostí nevidí, v čem je problém. A to je právě ten problém

Uvedení detektivní minisérie v režii Jana Hřebejka vyvolalo u části kritiky značné pobouření....více

Priske v podcastu: Kuchtovi s Čvančarou věřím, 4-4-2 může fungovat

O výsledkově nepovedeném startu a detailech, které rozhodovaly v neprospěch jeho týmu....více

Dôchodky sa v roku 2023 radikálne menia: Toto môžete očakávať + kalkulačka

Dôchodky sa v roku 2023 radikálne menia: Toto môžete očakávať + kalkulačka

Systém so zastrešeným dôchodkovým vekom schválený vládou v roku 2019 sa bude opäť meniť....více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Ivo Lukačovič

podnikatel, Seznam.cz

Miroslav Jansta

lobbista a podnikatel

Ivo Lukačovič
ÚSPĚŠNOST
57,32 %

z 82 duelů
×
Miroslav Jansta
ÚSPĚŠNOST
25,37 %

z 67 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services

Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.