Když se řekne | Veronika Hejná | 6. 8. 2020
Prodloužená záruka ke zboží – to zní lákavě. Někdy vám ji obchodník dává zadarmo jako součást nákupu, jindy si ji můžete přikoupit jako volitelný nadstandard. Na co si dát pozor, ať neplatíte zbytečně?
Aktuality | Petr Kučera | 5. 8. 2020 | 2 komentáře
Nabíječka baterií Emos Smart 4/N8168S může znamenat pro spotřebitele vážné bezpečnostní riziko. Při zapojení do elektrické zásuvky a dotyku uživatele může dojít k zásahu elektrickým proudem. Upozornila na to Česká obchodní inspekce.
Jak na to | dTest | 23. 6. 2020
Kupující může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží, v době 24 měsíců od převzetí. Stejně je tomu i při koupi automobilu. V některých případech ale může prodejce záruku omezit.
Co se děje | Veronika Hejná | 25. 2. 2020 | 1 komentář
Soudit se s velkou firmou bude pro běžné spotřebitele jednodušší než doteď. Pomoc má přinést novinka, kterou včera podpořila vláda.
Co se děje | Veronika Hejná | 3. 2. 2020 | 51 komentářů
Konečně bude jasno: Dvouletá lhůta není záruční, ale jenom reklamační. Na druhou stranu se zdvojnásobí doba, kdy je spotřebitel v lepší pozici. A stoupnou i požadavky na kvalitu zboží.
Co se děje | Veronika Hejná | 21. 1. 2020 | 16 komentářů
Nová pravidla mají už v příštím roce prodloužit život spotřebičů a ušetřit peníze spotřebitelů. Na rozsáhlejší vylepšení si ale ještě počkáme.
Aktuality | Petr Kučera | 25. 11. 2019
V Česku chybějí desítky až stovky opravářů domácích spotřebičů. Upozornilo na to Sdružení výrobců domácích spotřebičů v ČR APPLiA CZ.
Co se děje | Jiří Hovorka | 25. 11. 2019 | 2 komentáře
Klient převzal nové zařízení a souhlasil tak se změnou tarifu. Neznamená to ale, že by automaticky souhlasil i s přiloženým dodatkem ke smlouvě.
Co se děje | Jiří Hovorka | 17. 10. 2019 | 20 komentářů
Úřad se zastal muže, kterému pracovnice pošty doporučila poslat zlatý dukát za 8000 Kč jako Balík do ruky. Když se ztratil, podnik platit nechtěl.
Co se děje | Jiří Hovorka | 20. 9. 2019 | 46 komentářů
Ne každá známka má sběratelskou hodnotu. Pošta doplatila na nepřesný výklad svých vlastních podmínek.
Co se děje | Petr Kučera | 1. 8. 2019 | 2 komentáře
Soudit se s velkou firmou bude pro běžné lidi jednodušší než teď. Pomoc má přinést novinka, známá hlavně z amerických filmů: hromadné žaloby. Ministerstvo dokončilo kompromisní návrh. Podívali jsme se, co nakonec přináší.
Jak na to | Lukáš Zelený | 25. 7. 2019
Peklíčko místo pohodové dovolené? A může za to cestovka? Poradíme, na co dávat bacha už dopředu. A především, co dělat, když na nepříjemnosti se zájezdem dojde.
Aktuality | Petr Kučera | 17. 7. 2019
Češi si můžou ode dneška rychle a snadno přímo na letišti zjistit, na co mají právo v případě zrušení nebo zpoždění letu a při problémech se zavazadly. Oznámilo to Evropské spotřebitelské centrum, které na svém webu spustilo Letecký kalkulátor vašich práv.
Jak na to | Petr Kučera | 14. 6. 2019 | 1 komentář
Před tropickým horkem se můžete schovat třeba i do vlaku. Těch s klimatizací je čím dál víc. Někdy ale nemáte na výběr a prostě musíte do vozu, který je starší než vy. Co dělat, když celou cestu protrpíte?
Jak na to | Lukáš Zelený | 27. 5. 2019 | 2 komentáře
Jaké máte možnosti, když se výsledek práce kadeřníka liší od vašich představ? Co když vadu odhalíte až doma? Jak je to se zárukou? A co dělat, když vás zraní?
Co se děje | Jana Poncarová | 15. 5. 2019 | 4 komentáře
Špatně spočítaná faktura, nesmyslně vysoké sankce nebo komplikace při výpovědi smlouvy. To jsou typické příklady potíží s dodavateli energií. Na rozdíl od předchozích let se lidé nebojí ozvat. Loni si jich stěžoval rekordní počet. Má to vůbec smysl?
Jak na to | Lukáš Zelený | 22. 3. 2019 | 2 komentáře
Reklamace patří k nejdůležitějším spotřebitelským právům. Pravidla pro uplatňování takzvaných práv z vadného plnění však nejsou jednoduchá a zákazníci v nich často tápou. Přečtete si, s jakými omyly se nejčastěji setkáváme ve spotřebitelské poradně dTestu a jak si v takových situacích správně poradit.
Co se děje | Monika Veselíková | 3. 12. 2018 | 21 komentářů
Objednáte jednu minci, přijdou dvě. Do měsíce další a spolu s nimi faktura na několik tisíc. Takové jsou praktiky Českého mincovního obchodu. Česká obchodní inspekce proto radí obloukem se prodejci vyhnout.
Jak na to | Monika Veselíková | 27. 7. 2018 | 1 komentář
V Česku je něco kolem čtyřiceti tisíc internetových obchodů. Ne všechny ale hrají fér. Dodržování zákonných povinnosti pravidelně kontroluje Česká obchodní inspekce. Jaké jsou nejčastější prohřešky a kde raději nenakupovat?
Jak na to | Petra Dlouhá | 24. 7. 2018
Vystoupíte z letadla a kufr nikde. Co dělat, když vám letecká společnost ztratí zavazadlo? A co když ho poškodí nebo doručí pozdě? Odškodné se vyplácí až do 1220 eur. Poradíme.
Jak na to | Lukáš Zelený | 27. 6. 2018 | 3 komentáře
Možná si vzpomenete, jak vás pobouřilo video se zaměstnancem přepravní společnosti, který vykládá balíky z dodávky, jako kdyby trénoval hod kládou na skotské hry. Co dělat, když vám z obchodu dojde balíček s poškozeným zbožím?
Jak na to | Petra Dlouhá | 21. 6. 2018 | 39 komentářů
Chcete reklamovat? Potřebujete reklamovat? Musíte reklamovat? A víte, na co máte právo?
Jak na to | Lukáš Zelený | 27. 12. 2017
I Ježíšek se někdy splete a netrefí se do přání či vkusu obdarovaného. Nebo dokonce projeví donebevolající roztržitost a přinese jeden dárek dvakrát. Jak omyly božího nemluvněte napravit?
Když se řekne | Petra Dlouhá | 6. 9. 2017 | 3 komentáře
Koupíte půl roku starý mobil nebo televizi. „Ještě v záruce, přidám platný záruční list,“ vyzdvihuje člověk, který přístroj prodává. Jenže záruční list u zboží z druhé ruky nemusí být nic platný, až půjdete reklamovat, nejspíš pohoříte.
Jak na to | Petra Dlouhá | 8. 8. 2017
Nebyli jste spokojení se zájezdem? Přečtěte si, co všechno můžete reklamovat a jak na to, abyste se domohli náhrady.
Jak na to | Monika Veselíková | 12. 7. 2017
Na koho se obrátit, když vám z internetového obchodu přivezou poškozené zboží? Odpovídá za vadu prodejce, nebo přepravní společnost, a musíte balíček reklamovat, nebo stačí odstoupit od smlouvy? Poradíme.
Jak na to | Monika Veselíková | 11. 4. 2017 | 12 komentářů
Komu nestačí nabídka tuzemských e-shopů, může se poohlédnout za hranicemi. Díky nízkým cenám má řada lidí v oblibě zejména nejrůznější čínské obchody. Mezi nimi je na předním místě gigant AliExpress. Poradíme, jak na něm nakupovat i jak se vypořádat s platbou DPH a cla.
Jak na to | Petra Dlouhá | 14. 3. 2017 | 77 komentářů
Peníze.cz přinášejí přehledný návod, jak reklamovat v roce 2017. Kdo nechce ve sporu s obchodníkem tahat za kratší konec, potřebujte znát svá práva. U nás najdete vše podstatné na jednom místě.
Co reklama neřekla | Petra Dlouhá | 15. 12. 2016 | 1 komentář
Předvánoční nákupy vrcholí, nápor reklamy je větší než jindy. Nafukovat a přehánět se v reklamě může, aspoň do jisté míry. Ale co když vyloženě lže? Víme, kde si stěžovat. A čeho se domůžete…
Jak na to | Lukáš Zelený | 13. 12. 2016 | 2 komentáře
Na co si dávat pozor při nakupování vánočních dárků na internetu, radí vedoucí právního oddělení spotřebitelské organizace dTest Lukáš Zelený.