Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Reklamace v roce 2017: Průvodce krok za krokem

Petra Dlouhá | rubrika: Jak na to | 14. 3. 2017 | 12 komentářů
Peníze.cz přinášejí přehledný návod, jak reklamovat v roce 2017. Kdo nechce ve sporu s obchodníkem tahat za kratší konec, potřebujte znát svá práva. U nás najdete vše podstatné na jednom místě.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

14. 3. 2017 8:28, Pavel

"Prodejce by měl o reklamaci rozhodnout hned, ve složitějších případech během tří dnů. Na vyřízení reklamace má nanejvýš třicet dnů ode dne, který následuje po dni, kdy jste reklamaci podali. Vyřízením se rozumí odstranění vady, výměna zboží, vrácení peněz nebo poskytnutí slevy." Chapu to tedy tak ze pokud se prodejce do trech dnu neozve reklamaci uznal a uz ji musi jen vyridit jednim ze 4 zminenych zpusobu? Nebo se muze stat ze po 29 dnech se ozve ze reklamace byla zamitnuta?

Reagovat

 

+4
Líbí
Nelíbí

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

14. 3. 2017 9:06, Eva

A jak je to s obuví?reklamace byla po měsíci vyřízena zamítnutím.Majitelka prodejny uvedla,že obuv byla hodně používaná.Používaná však byla max.10 měsíců při běžném nošení.
I přes nesouhlas s vyřízením reklamace,byla znovu zamítnuta.
Jak toto řešit?

Reagovat

 

-3
Líbí
Nelíbí

Další příspěvky v diskuzi (12 komentářů)

14. 3. 2017 8:28 | Pavel

"Prodejce by měl o reklamaci rozhodnout hned, ve složitějších případech během tří dnů. Na vyřízení reklamace má nanejvýš třicet dnů ode dne, který následuje po dni, kdy jste reklamaci podali. Vyřízením se rozumí odstranění vady, výměna zboží, vrácení peněz nebo poskytnutí slevy." Chapu to tedy tak ze pokud se prodejce do trech dnu neozve reklamaci uznal a uz ji musi jen vyridit jednim ze 4 zminenych zpusobu? Nebo se muze stat ze po 29 dnech se ozve ze reklamace byla zamitnuta?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+4
Líbí
Nelíbí

14. 3. 2017 9:06 | Eva

A jak je to s obuví?reklamace byla po měsíci vyřízena zamítnutím.Majitelka prodejny uvedla,že obuv byla hodně používaná.Používaná však byla max.10 měsíců při běžném nošení. I přes nesouhlas s vyřízením reklamace,byla znovu zamítnuta. Jak toto řešit?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-3
Líbí
Nelíbí

14. 3. 2017 13:13 | karel

Mame strojek na vlasy (cca 2tis kc). Stari asi 8 mesicu, pouzit asi 5x... Ted zacal "tahat" misto strihani... Pri reklamaci sdelili, ze se na to nevztahuje zaruka, ze je to "opotrebovani" a ze si mame nechat nabrousit, ze reklamaci neuznavaji. Jiny strojek (stejny model/znacka) nam slouzil bezproblemu (a bez brouseni) 10 let... Je vyjadření prodejce takto v poradku ?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-1
Líbí
Nelíbí

15. 3. 2017 17:50 | Michal

zkuste tímto postupem reklamovat v AAA auto praha.....
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

16. 3. 2017 12:46 | Pavel

Nechat si udelat posudek a jit znovu za prodejcem, pokud opet reklamaci zamitne, tak jit klidne az k soudu, ktery vam pak naklady proplati. Ale prodejci to k soudu nedotahnou, kdyz je clovek velky otrava, tak nakonec vyhraje.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Eva 14. 03. 2017 09:06)

6. 4. 2017 13:47 | AtlanteonArchie

Dobrý den, je v zákoně nějak stanoveno co všechno může prodejce požadovat? stalo se mi že požadovali nabíječku k mobilu, zamítli když sem nedodal, hlavně nabíječky odchazejí važně rychle takže to moc nechápu. Popř přibalenou redukci u pamětové karty. Díky za odpoveď
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

19. 4. 2017 12:07 | Petra

Měl byste na reklamaci asi poslat celé původní balení. Já když jsem jednou reklamovala nabíječku k noťasu, musela jsem jim dát i noťas.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (AtlanteonArchie 06. 04. 2017 13:47)

28. 4. 2017 14:20

Cituji: 14. 3. 2017 9:06 | Eva A jak je to s obuví?reklamace byla po měsíci vyřízena zamítnutím.Majitelka prodejny uvedla,že obuv byla hodně používaná.Používaná však byla max.10 měsíců při běžném nošení. I přes nesouhlas s vyřízením reklamace,byla znovu zamítnuta. Jak toto řešit?
Zamítat jejich zamítnutí stále dokola. Vyreklamoval jsem takto u Blažka módní oděv. Ten štos papírů nebyl nejtenší, ale vytrvalost se oplatila.
Trvat na svém, hrozit řešením přes právníka, oni povolí. Pochybuji, že by se soudili kvůli botám. Většinou jen spoléhají na to, že po sebeblbějším důvodu zamítnutí se zákazník na to vykašle.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Eva 14. 03. 2017 09:06)

3. 5. 2017 20:53 | Monika

Dobrý den, co mám dělat když jsem si objednala zboží a pak jsem zjistila ze se nejedna o originál a ještě mi ani nesedí velikost...snažila jsem se to vrátit ,ale bohužel dotyčná firma se mnou vůbec nekomunikuje.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

9. 6. 2017 10:11 | Ruda

Dobrý den chtěl sem se zeptat jak je to u opraveného displeje u ledničky v záruční době a teď mě ta závada zase dělá ale už neni v záruce a displej je vyměněny teprve půl roku nevztahuje se náhodou nějaká reklamace na novou součástku v pozarucňí dobe
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

24. 6. 2017 20:23 | Jarča

Dobrý den chtěla jsem se zeptat, jak je to s reklamací při koupení mobilního telefonu Iphone 5 v bazaru, telefon kupovaný pro dceru v prosinci, po měsíci odešla baterie, výměnu jsem platila, po asi třech měsících se odlepil displej, prodejce tvrdí, že musel spadnout, dceři ale nespadl...je to tvrzení proti tvrzení ..opravu jsem uhradila, dali nám i nějakou slevu, ale s telefonem stále potíže, nereagoval dobře dotyk hned druhý den po opravě...Řekla jsem jim, že chci aby si ho odkoupili zpět, ale nabídli mi jen 2000, s tím že cena telefonu na trhu klesla. Telefon byl kupovaný v bazaru za 5000,- s výměna baterie 500,- a oprava 1200,-...telefon jsem tedy nevrátila protože se mi částka 2000,- zdála opravdu malá a cítím se ze strany bazaru podvedená. Bohužel k telefenu nemám kupní smlouvu, koupi domlouval bývalý přítel, který mi i tvrdil, že je to jiná řada, než ve skutečnosti je. Jako laik jsem to nepoznala a nechala se napálit a dotyčný mi ani po mé žádosti aby si telefon vzal zpět nevyhověl. Jak to mohu dál řešit s vrácením zboží? Děkuji Jarča
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

24. 6. 2017 20:24 | Jarča

Dobrý den chtěla jsem se zeptat, jak je to s reklamací při koupení mobilního telefonu Iphone 5 v bazaru, telefon kupovaný pro dceru v prosinci, po měsíci odešla baterie, výměnu jsem platila, po asi třech měsících se odlepil displej, prodejce tvrdí, že musel spadnout, dceři ale nespadl...je to tvrzení proti tvrzení ..opravu jsem uhradila, dali nám i nějakou slevu, ale s telefonem stále potíže, nereagoval dobře dotyk hned druhý den po opravě...Řekla jsem jim, že chci aby si ho odkoupili zpět, ale nabídli mi jen 2000, s tím že cena telefonu na trhu klesla. Telefon byl kupovaný v bazaru za 5000,- s výměna baterie 500,- a oprava 1200,-...telefon jsem tedy nevrátila protože se mi částka 2000,- zdála opravdu malá a cítím se ze strany bazaru podvedená. Bohužel k telefenu nemám kupní smlouvu, koupi domlouval bývalý přítel, který mi i tvrdil, že je to jiná řada, než ve skutečnosti je. Jako laik jsem to nepoznala a nechala se napálit a dotyčný mi ani po mé žádosti aby si telefon vzal zpět nevyhověl. Jak to mohu dál řešit s vrácením zboží? Děkuji Jarča
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Přihlásit odběr komentářů

Odebírat příspěvky mohou pouze zaregistrovaní a přihlášení uživatelé!

Přihlásit se

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  6 890 344 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

l / 100km
l / 100km
Kč / l
Kč / l
km

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Poradna

Tým odborných poradců je tu pro vás.

Poslední dotaz: Můžeme požadovat slevu?
Poradna > Spotřebitelská poradna

Otázka: Dobrý den, v listopadu 2016 jsme si objednali u truhláře 3 ks interiérových dveřích. Dosud nám však nebyly dodány. Když mu voláme, vymlouvá se, že už je stačí jen natřít a další týden budou. Je to už ale... více

Spotřebitelská poradna

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Email:
Captcha
Opište kód:

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Renáta Kadlecová

ředitelka Fondu pojištění vkladů

Dara Rolins

zpěvačka a podnikatelka

Renáta Kadlecová
ÚSPĚŠNOST
94,34 %

z 53 duelů
×
Dara Rolins
ÚSPĚŠNOST
56,25 %

z 16 duelů

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2017 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK