Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Reklamace v roce 2017: Průvodce krok za krokem

Petra Dlouhá | rubrika: Jak na to | 14. 3. 2017 | 59 komentářů
Peníze.cz přinášejí přehledný návod, jak reklamovat v roce 2017. Kdo nechce ve sporu s obchodníkem tahat za kratší konec, potřebujte znát svá práva. U nás najdete vše podstatné na jednom místě.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

8. 6. 2018 8:30, Zdeněk

Reklamovali jsem mlýnek na sůl/pepř elektrický.Reklamace byla uznána,v reklamačním protokolu bylo zaškrtnuto vrácení peněz,ale nutili mě nový výrobek, což jsem odmítl s tím, že chci vrátit peníze z důvodu nedůvěry k výrobku.Nevím jak mám dál postupovat.Mám nárok na proplacení cest do prodejny a zpět?

Reagovat

 

+3
Líbí
Nelíbí

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

14. 3. 2017 13:13, karel

Mame strojek na vlasy (cca 2tis kc). Stari asi 8 mesicu, pouzit asi 5x... Ted zacal "tahat" misto strihani... Pri reklamaci sdelili, ze se na to nevztahuje zaruka, ze je to "opotrebovani" a ze si mame nechat nabrousit, ze reklamaci neuznavaji.
Jiny strojek (stejny model/znacka) nam slouzil bezproblemu (a bez brouseni) 10 let...
Je vyjadření prodejce takto v poradku ?

Reagovat

 

-62
Líbí
Nelíbí

Další příspěvky v diskuzi (59 komentářů)

16. 1. 2018 16:13 | Dasa Kucerova

Reklamovala jsem elektronickou cigaretu.Reklamace byla vyřízena jako vadný výrobek a dali mi novou cigaretu.Já jsem požadovala vrátit peníze ,ale to odmítli.Prosím o radu zda jsem měla nárok na vrácení peněz.Děkuji
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-2
Líbí
Nelíbí

18. 1. 2018 14:40 | Lucie

Dobry den,mam otazku.Vcera jsem koupila novou pracku,dnes jsem ji zapla a vubec neohriva,mam pravo ji vratit.Koupila jsem rozbite zbozi a nechci hned po prvnim pouziti ji opravovat.Mela by byt funkcni a casem se neco pokazit.Dekuji
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+3
Líbí
Nelíbí

18. 1. 2018 16:08 | Tvrdá Jana

koupila jsem zimní bundu a do měsíce se vylámali zuby nechtějí mi uznat reklamaci že jim výrobce nedává náhradní zipy
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-1
Líbí
Nelíbí

22. 1. 2018 19:34 | Petr T.

Dobrý den, chci reklamovat zboží u obchodníka, ale účtenku bohužel nemám. Podle článku stačí výpis z účtu, na kterém bude viditelné, že jsem za zboží zaplatil, což není problém. U obchodníka jsem ale nakoupil více položek a celková cena je samozřejmě jiná, než za ten jednotlivý vadný výrobek. Stačí i v takovém případě pouze výpis z účtu? Děkuji. Petr T.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

4. 2. 2018 17:54 | Adam

V první řadě má prodejce kromě 30-denní lhůty na vyřízení taky 30-denní oznamovací povinnost. Pokud jste nebyla o vyřízení/zamítnutí reklamace vůbec prokazatelně informována, již tehdy máte nárok na vrácení peněz. Pokud reklamace po 30 dnech není vyřízená, tzn, nemůžete si ve chvíli, kdy 30. den nastal vyzvednout telefon svůj, náhradní, či peníze náhradou, vzniká nárok na odstoupení od kupní smlouvy. Pokud jste do 30 dní od dne následujícího po přijetí výrobku do reklamace nepodepsala reklamační protokol s vyjádřením servisu, kde byl způsob vyřízení jiný, než zmíněný odstup, pak je prodejce povinen vám odstoupení od kupní smlouvy vyřídit.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Andrea 13. 12. 2017 11:47)

4. 2. 2018 19:17 | S. Kouba

V článku uvádíte bludy !!!chybně, že musíte reklamovat třikrát, nee v zákoně je jasně psané u opakované vady = opakovaná vada(již podruhé stejná vada)= když jdete zboží podruhé reklamovat ,musí vám prodejce vrátit peníze nebo dát zcela nový zboží. Pokud se závady mění, a je to pokaždé z jiného důvodu ,tak ano reklamovat musíte třikrát.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

8. 2. 2018 17:30 | Pavel

Dobrý den, dal jsem opravit telefón v záruce, ale nebyl 30 den na vyzvednutí v prodejně. A bylo mi řečeno, že mi ho doveze 31 Den PPLka, mám nárok na odstoupení od smlouvy nebo ne ?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

10. 2. 2018 19:08 | Marcela Kodadová

Dobrý den, zakoupila jsem zdravotní pantofle Zn.School za 2050,-Kč. Pásky po čtyřech měsících (byly nošené pouze v ordinaci) začaly praskat pásky, reklamace proběhla do šesti měsíců od jejich zakoupení. V reklamačnim protokolu jsem nechala prodavačku zaškrtnout jednu z možností a to vrácení peněz, jako důvod, že jíž nemám důvěru k výrobku. Obchodník mi ale chce dát stejné zboží, nové. Mám nárok na peníze, nebo jediná možnost je přijmout zase stejný výrobek, ke kterému již nemám důvěru? Děkuji za radu. Kodadova Marcela
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

14. 2. 2018 19:34 | Nicoleta

Dobrý den, chtěla bych se zeptat pritel dal v zaruce reklamovat telefon a na papiru o reklamaci pisi ze muze trvat az 60 dní. Telefon je poslany z ciziny ale od české firmy.. Jak v tomto pripade postupovat maji pravo na 60dní?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

5. 3. 2018 19:50 | Sabina

Dobrý den,
3.1 jsme zakoupili pračku .Ani né po 2 měsících přestala fungovat.Jak mám postupovat?Nechci opravu , jelikož už nedůvěřují této značce.Slysela jsem o půl roční záruce. Dekuji
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

12. 3. 2018 15:19 | Iva

Dobrý den, mám dotaz k reklamaci zakoupili jsme bodove světla kde nejdou nasadit žárovky, musím tedy zboží vracet a ptám se jestli mám nárok na proplácení cesty, kterou musím opět podstoupit 50km díky za info
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

23. 3. 2018 17:06 | Marketa

Objednala jsem online kvetinu a na obrazku vypadala uplne jinak, nez ta co byla dorucena. Byla jen 1/3 velka nez za ty same penize v obchode. Mam narok na vraceni penez nebo na castecne vraceni penez? Pohazim z nemecka a tady bych to teoreticky mohla pozadovat zpet. Dekuji Marketa
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

3. 4. 2018 21:42 | jooska

Dobrý den koupil jsem si telefon Xiaomi Redmi 4X v lednu 2018 a v březnu jsem ho reklamoval . Telefon se mi sekl (zamrzl) restartoval jsem ho a pak už jsem ho nezapnul. Byl jsem informován emailem o vyřízení reklamce a bylo mi sděleno ...Dobry den , ze servisu nam prislo bohuzel toto vyjadreni .Mechanicky poskozena systemova deska .Toto se neslucuje se zarucnimi podminkami .Je tady moznost preposlani MT na prezkoumani do jineho servisu .Napiste prosim jak mame postupovat ...... Mobil má kovové pouzdro dával jsem na něho velký pozor ,protože kolega má ten samý a po pádu mu praskl displej a já čekal na objednané tvrzené sklo,které se zpozdilo. Tím chci říci že jsem na něho dával pozor ani ho nenosil v zadní kapse a neseděl na něm. s vyřízením reklamace se neslučuji jak dál postupovat děkuji J.L
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-1
Líbí
Nelíbí

30. 4. 2018 9:09 | MN

Máte smůlu pokud píši, že je poškozená ZD a ještě mechanicky. Většinou bývá prasklá atp. Prostě kupte si pořádný telefon.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (jooska 03. 04. 2018 21:42)

3. 5. 2018 12:41 | Vachata Jaroslav

Dobrý den, Jelikož většina z Vás na těchto stránkách aktivně nabízí předměty či věci na prodej a určitě se některý z Vás setkal se špatnou zkušeností ohledně prodeje či koupi. Buď zašlete danou věc a nedojdou peníze, nebo je Vám zaslána špatná věc, která neodpovídá inzerci. V tuto chvíli přichází nepříjemná tahanice skrz peníze a podobné věci což může vést až k soudnímu řízení. Stejná věc se určitě každému stala i během nákupů na různých internetových obchodech. Rád bych Vám nabídl možnost pojištění domácnosti a odpovědnosti, kde můžete mít připojištění právní ochrany což znamená, že v případě reklamace jakékoli objednávky budete mít k dispozici firmu D.A.S. , kteří tuto událost budou řešit za vás. Ve shrnutí v případě jakéhokoli problému při obchodování přes internet vás tato firma bude zastupovat a problém vyřeší za vás. V případě zájmu o další informace mě prosím kontaktujte buď přes SZ nebo :
Tel: 727 964 939 E-mail: jaroslav.vachata@iallianz.cz
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-3
Líbí
Nelíbí

10. 5. 2018 19:24 | Honišová Soňa

Dobrý den, již 4x jsme reklamovali notebook. Z toho jedna reklamace nebyla uznána. Notebook je ještě v záruce. Prodlužuje se nějak záruka? A neměli nám již zboží vyměnit nebo vrátit peníze?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-2
Líbí
Nelíbí

25. 5. 2018 13:03 | janička

to jsou mi problémky
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+2
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Andrea 13. 12. 2017 11:47)

25. 5. 2018 13:04 | frantíček

jejdusky
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+2
Líbí
Nelíbí

8. 6. 2018 8:30 | Zdeněk

Reklamovali jsem mlýnek na sůl/pepř elektrický.Reklamace byla uznána,v reklamačním protokolu bylo zaškrtnuto vrácení peněz,ale nutili mě nový výrobek, což jsem odmítl s tím, že chci vrátit peníze z důvodu nedůvěry k výrobku.Nevím jak mám dál postupovat.Mám nárok na proplacení cest do prodejny a zpět?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+3
Líbí
Nelíbí

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  8 721 397 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

l / 100km
l / 100km
Kč / l
Kč / l
km

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Poradna

Tým odborných poradců je tu pro vás.

Poslední dotaz: Mobil na firmu
Poradna > Spotřebitelská poradna

Otázka: Dobrý den, nedávno jsem si kupovala nový iphone X a kupovala jsem ho na expřítelovu firmu kvůli daním (to jsme ještě byli spolu). Platila jsem ho já, v hotovosti v kamenném obchodě alzy. Stvrzenku o koupi... více

Spotřebitelská poradna

Další čtení na flowee.cz

Jak ve světě zaměřeném na výkon vychovat laskavé dítě

Jak ve světě zaměřeném na výkon vychovat laskavé dítě

S laskavostí a ohleduplností se nerodíme. Laskavosti se učíme. A pokud jsou k nám laskaví...více

Podvádějte svého partnera se svým partnerem, radí advokát

Podvádějte svého partnera se svým partnerem, radí advokát

Takové věci se ve slušné společnosti neříkají, ale já to přece zkusím. Podvádění partnera...více

Za technické diletantství se nestydím, občas s ním exhibuji, říká Michal Viewegh

Za technické diletantství se nestydím, občas s ním exhibuji, říká Michal Viewegh

Do Sázavy jsem vyrazila vlakem a jako italská Červená Karkulka: v košíku láhev červeného...více

Zdroj: Logo Flowee

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Email:
Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Vladimír Franz

umělec

Karel Komárek

podnikatel, KKCG

Vladimír Franz
ÚSPĚŠNOST
53,85 %

z 65 duelů
×
Karel Komárek
ÚSPĚŠNOST
53,23 %

z 62 duelů
Partners Financial Services
 
 

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK