Reklamace v roce 2017: Průvodce krok za krokem

Petra Dlouhá | rubrika: Jak na to | 14. 3. 2017 | 77 komentářů
Peníze.cz přinášejí přehledný návod, jak reklamovat v roce 2017. Kdo nechce ve sporu s obchodníkem tahat za kratší konec, potřebujte znát svá práva. U nás najdete vše podstatné na jednom místě.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

27. 11. 2018 12:54, Rambo

Neni to co jsem hledal.

+17
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

14. 3. 2017 13:13, karel

Mame strojek na vlasy (cca 2tis kc). Stari asi 8 mesicu, pouzit asi 5x... Ted zacal "tahat" misto strihani... Pri reklamaci sdelili, ze se na to nevztahuje zaruka, ze je to "opotrebovani" a ze si mame nechat nabrousit, ze reklamaci neuznavaji.
Jiny strojek (stejny model/znacka) nam slouzil bezproblemu (a bez brouseni) 10 let...
Je vyjadření prodejce takto v poradku ?

-66
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 77 komentářů)

25. 5. 2018 13:03 | janička

to jsou mi problémky
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

10. 5. 2018 19:24 | Honišová Soňa

Dobrý den, již 4x jsme reklamovali notebook. Z toho jedna reklamace nebyla uznána. Notebook je ještě v záruce. Prodlužuje se nějak záruka? A neměli nám již zboží vyměnit nebo vrátit peníze?
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

3. 5. 2018 12:41 | Vachata Jaroslav

Dobrý den, Jelikož většina z Vás na těchto stránkách aktivně nabízí předměty či věci na prodej a určitě se některý z Vás setkal se špatnou zkušeností ohledně prodeje či koupi. Buď zašlete danou věc a nedojdou peníze, nebo je Vám zaslána špatná věc, která neodpovídá inzerci. V tuto chvíli přichází nepříjemná tahanice skrz peníze a podobné věci což může vést až k soudnímu řízení. Stejná věc se určitě každému stala i během nákupů na různých internetových obchodech. Rád bych Vám nabídl možnost pojištění domácnosti a odpovědnosti, kde můžete mít připojištění právní ochrany což znamená, že v případě reklamace jakékoli objednávky budete mít k dispozici firmu D.A.S. , kteří tuto událost budou řešit za vás. Ve shrnutí v případě jakéhokoli problému při obchodování přes internet vás tato firma bude zastupovat a problém vyřeší za vás. V případě zájmu o další informace mě prosím kontaktujte buď přes SZ nebo :
Tel: 727 964 939 E-mail: jaroslav.vachata@iallianz.cz
-6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

30. 4. 2018 9:09 | MN

Máte smůlu pokud píši, že je poškozená ZD a ještě mechanicky. Většinou bývá prasklá atp. Prostě kupte si pořádný telefon.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

3. 4. 2018 21:42 | jooska

Dobrý den koupil jsem si telefon Xiaomi Redmi 4X v lednu 2018 a v březnu jsem ho reklamoval . Telefon se mi sekl (zamrzl) restartoval jsem ho a pak už jsem ho nezapnul. Byl jsem informován emailem o vyřízení reklamce a bylo mi sděleno ...Dobry den , ze servisu nam prislo bohuzel toto vyjadreni .Mechanicky poskozena systemova deska .Toto se neslucuje se zarucnimi podminkami .Je tady moznost preposlani MT na prezkoumani do jineho servisu .Napiste prosim jak mame postupovat ...... Mobil má kovové pouzdro dával jsem na něho velký pozor ,protože kolega má ten samý a po pádu mu praskl displej a já čekal na objednané tvrzené sklo,které se zpozdilo. Tím chci říci že jsem na něho dával pozor ani ho nenosil v zadní kapse a neseděl na něm. s vyřízením reklamace se neslučuji jak dál postupovat děkuji J.L
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

23. 3. 2018 17:06 | Marketa

Objednala jsem online kvetinu a na obrazku vypadala uplne jinak, nez ta co byla dorucena. Byla jen 1/3 velka nez za ty same penize v obchode. Mam narok na vraceni penez nebo na castecne vraceni penez? Pohazim z nemecka a tady bych to teoreticky mohla pozadovat zpet. Dekuji Marketa
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

12. 3. 2018 15:19 | Iva

Dobrý den, mám dotaz k reklamaci zakoupili jsme bodove světla kde nejdou nasadit žárovky, musím tedy zboží vracet a ptám se jestli mám nárok na proplácení cesty, kterou musím opět podstoupit 50km díky za info
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

5. 3. 2018 19:50 | Sabina

Dobrý den,
3.1 jsme zakoupili pračku .Ani né po 2 měsících přestala fungovat.Jak mám postupovat?Nechci opravu , jelikož už nedůvěřují této značce.Slysela jsem o půl roční záruce. Dekuji
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

14. 2. 2018 19:34 | Nicoleta

Dobrý den, chtěla bych se zeptat pritel dal v zaruce reklamovat telefon a na papiru o reklamaci pisi ze muze trvat az 60 dní. Telefon je poslany z ciziny ale od české firmy.. Jak v tomto pripade postupovat maji pravo na 60dní?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

10. 2. 2018 19:08 | Marcela Kodadová

Dobrý den, zakoupila jsem zdravotní pantofle Zn.School za 2050,-Kč. Pásky po čtyřech měsících (byly nošené pouze v ordinaci) začaly praskat pásky, reklamace proběhla do šesti měsíců od jejich zakoupení. V reklamačnim protokolu jsem nechala prodavačku zaškrtnout jednu z možností a to vrácení peněz, jako důvod, že jíž nemám důvěru k výrobku. Obchodník mi ale chce dát stejné zboží, nové. Mám nárok na peníze, nebo jediná možnost je přijmout zase stejný výrobek, ke kterému již nemám důvěru? Děkuji za radu. Kodadova Marcela
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

8. 2. 2018 17:30 | Pavel

Dobrý den, dal jsem opravit telefón v záruce, ale nebyl 30 den na vyzvednutí v prodejně. A bylo mi řečeno, že mi ho doveze 31 Den PPLka, mám nárok na odstoupení od smlouvy nebo ne ?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

4. 2. 2018 19:17 | S. Kouba

V článku uvádíte bludy !!!chybně, že musíte reklamovat třikrát, nee v zákoně je jasně psané u opakované vady = opakovaná vada(již podruhé stejná vada)= když jdete zboží podruhé reklamovat ,musí vám prodejce vrátit peníze nebo dát zcela nový zboží. Pokud se závady mění, a je to pokaždé z jiného důvodu ,tak ano reklamovat musíte třikrát.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

4. 2. 2018 17:54 | Adam

V první řadě má prodejce kromě 30-denní lhůty na vyřízení taky 30-denní oznamovací povinnost. Pokud jste nebyla o vyřízení/zamítnutí reklamace vůbec prokazatelně informována, již tehdy máte nárok na vrácení peněz. Pokud reklamace po 30 dnech není vyřízená, tzn, nemůžete si ve chvíli, kdy 30. den nastal vyzvednout telefon svůj, náhradní, či peníze náhradou, vzniká nárok na odstoupení od kupní smlouvy. Pokud jste do 30 dní od dne následujícího po přijetí výrobku do reklamace nepodepsala reklamační protokol s vyjádřením servisu, kde byl způsob vyřízení jiný, než zmíněný odstup, pak je prodejce povinen vám odstoupení od kupní smlouvy vyřídit.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

22. 1. 2018 19:34 | Petr T.

Dobrý den, chci reklamovat zboží u obchodníka, ale účtenku bohužel nemám. Podle článku stačí výpis z účtu, na kterém bude viditelné, že jsem za zboží zaplatil, což není problém. U obchodníka jsem ale nakoupil více položek a celková cena je samozřejmě jiná, než za ten jednotlivý vadný výrobek. Stačí i v takovém případě pouze výpis z účtu? Děkuji. Petr T.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

18. 1. 2018 16:08 | Tvrdá Jana

koupila jsem zimní bundu a do měsíce se vylámali zuby nechtějí mi uznat reklamaci že jim výrobce nedává náhradní zipy
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

18. 1. 2018 14:40 | Lucie

Dobry den,mam otazku.Vcera jsem koupila novou pracku,dnes jsem ji zapla a vubec neohriva,mam pravo ji vratit.Koupila jsem rozbite zbozi a nechci hned po prvnim pouziti ji opravovat.Mela by byt funkcni a casem se neco pokazit.Dekuji
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

16. 1. 2018 16:13 | Dasa Kucerova

Reklamovala jsem elektronickou cigaretu.Reklamace byla vyřízena jako vadný výrobek a dali mi novou cigaretu.Já jsem požadovala vrátit peníze ,ale to odmítli.Prosím o radu zda jsem měla nárok na vrácení peněz.Děkuji
-2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

13. 1. 2018 21:45 | Alena Jirsa

Reklamovala jsem úplně nový telefon na který jsem si koupila ochrane sklo. Reklamaci mi uznali a dostala jsem nový telefon ale sklo mi už nedali s tím že mě na to měli upozornit předem což neudělali. Bohužel nový telefon mám 2 dny a závada se opakuje. Sklo jsem si koupila podruhé a telefon půjdu znovu reklamovat. Mám nárok i na nové sklo nebo nikoli? Oboje kupované u stejného prodejce.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

8. 1. 2018 16:43

Kupte si valchu.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

28. 12. 2017 22:14 | Martin

Reklamoval jsem notebook 3x skrz jednu závadu. Technik do reklamačního protokolu napsal: 1) zjištěna vada OS 2)chybné zapojení pevného disku 3) zjištěn problém OS. Do třetí reklamace jsem uvedl žádost o vrácení peněz ale do odpovědi napsali oprava. Mám podle zákona na vrácení peněz skrz 3x nastávající chybu?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Spočítejte si

l / 100km
l / 100km
Kč / l
Kč / l
km

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Miroslav Motejlek

ekonomický žurnalista

Pavel Zeman

nejvyšší státní zástupce

Miroslav Motejlek
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů
×
Pavel Zeman
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 1 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services