Články | Petr Vykoukal | 11. 1. 2001
Ještě před rokem platilo rčení "všichni tam musíme" i o pobočkách bank, dnes se díky rostoucí nabídce služeb elektronického bankovnictví stává osobní návštěva banky spíše zbytečnou ztrátou času. Před dvanácti měsíci nabízela většina bank pouze zjištění zůstatku po telefonu a homebanking, dnes je v nabíce každé z nich alespoň jedna možnost přímé komunikace, kterou využívá každý desátý klient.
Články | Petr Vykoukal | 21. 12. 2000
Chcete si někdy ušetřit cestu do banky a potřebné informace získat po telefonu? Pokud jste klientem "české" banky, často si ušetříte pouze cestu, ale ne nervy. Solidních informací a zacházení se zatím dostává spíše klientům "zahraničních" bank.
Když se řekne | Martin Vlnas, Věra Tůmová | 30. 9. 2011 | 2 komentáře
Na první pohled se může zdát, že práce operátorů v call centru pojišťovny musí být nuda a stereotyp. Naopak! Uklidňování rozčileného klienta nebo skládání puzzle z kusých informací je někdy adrenalinový sport. Operátorka navíc musí zvládat i všetečné dotazy pojišťovacích makléřů, kteří pojistky prodávají.
Články | Dušan Hradil | 8. 1. 2002
Při výběru banky se vyplatí počítat, i na běžném účtu se totiž dá ušetřit. A pokud budete své peníze točit elektronicky, můžete uspořit ještě více.
Články | Dušan Hradil | 1. 3. 2002 | 1 komentář
Kdo chce zrušit běžný účet, měl by si vše dobře promyslet. Banky totiž mají pro odcházející klienty nemilé překvapení – poplatky ve výši několika stovek korun. Chcete vědět, kolik vám vaše banka naúčtuje a jak tuto částku snížit?
Články | Jaroslav Brodacký | 9. 4. 2002
Možnost levně či zadarmo telefonovat na takřka libovolné místo na světě pomocí internetu je bezesporu velmi lákavá. Co je k tomu potřeba a co tato možnost může přinést českému uživateli?
Banky | Jan Stuchlík | 21. 11. 2007
Změnit banku by už nemusela být noční můra. Peněžní ústavy by měly přechod ke konkurenci samy klientům usnadnit. Třeba tím, že na jejich žádost převedou informace o trvalých platebních příkazech k nové bance.
Články | Michal Hazi | 5. 4. 2001 | 1 komentář
Přímé bankovnictví šetří čas i peníze, platíte nižší poplatky a samotná služba je zdarma. To jsou výhody, které každá banka vehementně zdůrazňuje ve své reklamní kampani. Dvě z největších bank však mají pro své klienty přichystané nemilé překvapení. Přímé bankovnictví nabízejí zadarmo pouze dočasně, počítají se zavedením měsíčního paušálu na přímé komunikační kanály.
Články | Lukáš Půda | 9. 8. 2001
Jste v zahraniční a chcete volat do České republiky? Pokud dobře nezvolíte způsob, jak telefonovat co nejlevněji, utratíte možná více, než nezbytně musíte. Aby vás hovory domů nezruinovaly, připravili jsme pro vás přehled o tom, za kolik se dá telefonovat domů z turisticky hojně navštěvovaných zemí.
Články | Michal Hazi | 18. 9. 2001 | 1 komentář
Česká spořitelna doplňuje své služby v oblasti přímého bankovnictví. Včera spustila nový produkt telefonního bankovnictví - Servis 24.
Články | Petr Vykoukal | 27. 9. 2001
Slogan největšího českého mobilního operátora o "nejbezpečnějším GSM Bankingu" je založen na sporných argumentech a navíc může uvést v pochyby ty, kteří používají stejnou službu u konkurence.
Články | Lucie Šťastná | 13. 11. 2001
Většina bank má k dispozici systém, který vyhodnocuje podezřelé transakce. Tento systém je založen na neuronové bázi.
Články | Petr Vykoukal | 26. 6. 2001
Platební či kreditní karty, které vydává banka společně s nějakou další společností jsou většinou vytvořeny s cílem usnadnit život zákazníkům a současně si je "zavázat" i pro budoucnost. Jsou však určitě i výhodou pro banky či různé karetní asociace. Aliance Paegasu s Maximem pomáhá Bank Austria Creditanstalt i při zpřísněných podmínkách pro vydání karty dosáhnout vysokého obratu bez zvýšení rizika.
Články | Petr Vykoukal | 26. 7. 2001
Prudkým poklesem včera reagovaly akcie Českých radiokomunikací na zprávu, že vláda odložila o dalších několik týdnů rozhodnutí o jejich privatizaci. Investoři tak dávají najevo, že další čekání na nového vlastníka firmě (ani její hodnotě) nesvědčí.
Články | Alena Urubková | 9. 4. 2001
Milión korun za deset dní 'basy', to už se přeci vyplatí. Kreativci českých reklamních agentur jsou zřejmě extrémně drsní chlapíci. Evropská unie zase předvedla, jak vážně to s rozšiřováním myslí: chtějí nás, ale musíme se vzdát práv vyspělejších zemí. To a nejen to jsou autorská ohlédnutí za právě uplynulým týdnem.
Články | Petr Vykoukal | 28. 11. 2000
Provozovatelé našich mobilních sítí si pro nás připravili dárky. Některé z nich se mohou jevit jako velmi hodnotné (SIM karty zdarma, kredit navíc či hodinový hovor za tři koruny), při pohledu přes hranice se však neubráníme pocitu chudých příbuzných. Noví operátoři v sousedním Německu a Rakousku totiž rozdávájí mobilní telefony, noční hovory do vlastní sítě poskytují zdarma bez omezení jejich délky a uživatelům paušálu odpustí několik měsíčních plateb.
Články | Tomáš Skřivánek | 11. 10. 2000
Šéfové tuzemských investičních společností nepřekypují v posledních měsících tvůrčími nápady. Všechny v jejich dílnách připravené novinky a inovace jsou variacemi na stále stejné téma – globální fond investující především v USA a v zemích západní Evropy. Z jiného konce to vzala jen První investiční.
Články | Lukáš Půda | 8. 2. 2001
Ztráta platební karty je určitě nepříjemnou situací, v které by se nikdo nechtěl ocitnout. Pokud však už nastane, je třeba jednat rychle, aby případný "nálezce" nemohl kartu zneužít a připravit vás tak o peníze.
Články | Jan Heřman | 11. 1. 2002 | 1 komentář
Ačkoli zákon o daních z příjmu zakazuje, aby výhra ve spotřebitelské soutěži přesáhla dvacet tisíc korun, nemusíte se bát. Firmy totiž vymyslely několik legálních metod, jak své zákazníky obdarovat hodnotnými cenami.
Články | Vojtěch Horna | 10. 9. 2002
Nejmladší mobilní operátor dohnal své konkurenty a do své nabídky zařadil GSM Banking. Od počátku tohoto týdne tak lze bankovní účet ovládat prostřednictvím mobilu u všech operátorů v České republice.
Články | Petr Vykoukal | 21. 10. 2002
Abyste si mohli užít příjemných letušek, musíte nejdříve strpět nehezké chování telefonních operátorů leteckých společností. Někteří z nich jsou nepříjemní, neochotní a často i nedosažitelní, jako by ani nechtěli, aby jste využili služeb jejich zaměstnavatele.
Akcie | Pavel Slavík | 27. 11. 2007
Pražská burza se v tomto týdnu podívala na nejnižší úrovně
za poslední tři měsíce. Index PX po více jak dvouprocentním poklesu z
minulého týdne oslabil o dalších téměř 1,5 procenta.
Články | Petr Vykoukal | 26. 10. 2000
Bankování na mobilních telefonech se zatím nesetkalo s přílišným zájmem klientů. Do usedlých vod GSM Bankingu však vplul v polovině října nový žralok - GE Capital. Chce klienty k této službě přitáhnout mobilem zadarmo. Rozhodli jsme se tedy vyzkoušet, jak takové zadarmo vypadá v praxi.
Články | Lukáš Půda | 15. 5. 2001
Blíží se doba letních dovolených. Kdo přemýšlí o cestě do zahraničí, neměl by zapomenout na cestovní pojištění. To znamená vybrat si pojišťovnu, navštívit její pobočku a uzavřít smlouvu. Málokdo ale ví o pohodlnější možnosti - kartičku o pojištění můžete získat, aniž byste vytáhli paty z domu. Stačí k tomu... telefon nebo počítač připojený k internetu.
Články | Pavel Zajíček | 22. 10. 2001
Je možné, že si vzpomenete na mojí živou korespondenci s Vámi ohledně dividendy a vlastního prodeje Českých radiokomunikací. Jsem pouhý nicotný burzovní spekulant, některá konkrétní čísla byla trochu spekulativní, nicméně podstata byla vždy můj skutečný názor, píše v otevřeném dopisu Pavel Zajíček.
Aktuality | Jiří Hovorka | 18. 7. 2019
Vodafone se v Česku definitivně může spojit se společností UPC. Evropská komise totiž schválila britskému operátorovi akvizici aktivit společnosti Liberty Global v České republice, Německu, Maďarsku a Rumunsku v celkové hodnotě 18,4 miliardy eur.
Články | Petr Kalina | 14. 11. 2001
Akcie evropských mobilních operátorů podobně jako u integrovaných telekomunikačních firem prošly v uplynulém roce výrazným poklesem. Touhu vlastnit některou z akcií růstových odvětví postupně vystřídal záměr zbavit se jí na medvědím trhu za rozumnou cenu.
Články | Petr Vykoukal | 2. 8. 2001
Do mobilu si můžete koupit předplacenou kartu a nemusíte se tak upisovat žádnému operátorovi, můžete si předplatit volání z pevné sítě (samozřejmě z budky), předem můžete zaplatit i za benzín a zanedlouho si možná budete moci předplatit i platební kartu. Pak vám možná i vaše banka bude radit: "Nevaž se, odvaž se."
Články | Michal Hazi | 2. 7. 2001
Nejmladší mobilní operátor Oskar nedávno představil novou službu Platby z mobilu. Kapesní telefon by se díky ní měl stát plnohodnotným platebním nástrojem každého z nás. O podobných projektech se ve světě již mluví dlouho. Možnosti nabízené v rámci pilotního projektu jsou navíc zatím poměrně omezené.