|
Petr Bednář, manažer internetových projektů, Ringier
Na první pohled pěkný web odpovídající dojmu z poměrně viditelné internetové reklamy GE. Vypadá to, že se GE chce stát na internetu etablovanou bankou. Při proklikávání se do hlubin webu mi ovšem několik věcí začne vadit - levé menu se někdy kontextově mění a někdy ne, základní menu se strukturou webu není vždy dostupné, u některých produktů se dostávám na separátní weby, jejichž grafika není zcela sladěna s původním GECB, a navíc mi někdy dělá problémy se z těchto dílčích webů vrátit zpět na HP GECB (občas také omylem končím na GE.com). Pokud jde o obsah, většinou se dozvím co potřebuji, i když někdy marketingová funkce textů převyšuje informační hodnotu. Problém je, že u některých produktů (např. stavební spoření) chybí tlačítko "podrobnosti", a tak zde zbývají jen ty marketingové texty. |
|
|
Michal Drtina, manažer internetového oddělení, Vltava-Labe-Press, a.s.
Stránky působí na první dojem velice roztříštěně a neurovnaně. Měl jsem pocit, že se zákonitě musím ztratit. Byl to však opravdu jen pocit prvního pohledu. Všechny důležité informace jsou uspořádány účelně, pravděpodobně s ohledem na privátního klienta, bez zbytečného klikání se dostanete k požadované informaci. Jediný problém jsem měl při pohybu v odkazech hlavní navigační lišty. Kliknete-li na první tři odkazy nebo odkaz kariéra, dostanete se na jinou prezentaci a netušíte jak zpět na onu první stránku www.gecb.cz. Škoda, protože jinak pokládám prezentaci za zdařilou. |
|
|
Eda Hekšová, Marketing manager, CREDIT SUISSE ASSET MANAGEMENT
Když správně(?) pochopíte, že chcete-li navštívit stránky GE Capital Bank, musíte navštívit stránky www.gecb.cz a ne www.gecapital.cz, přivítá Vás vcelku přívětivá home page. Obsah je členěn podle potřeb klienta a ne pouze podle obsahu. Co se však týče samotné prezentace, zůstala někde na půli cesty. Užitečných informací zde naleznete celou řadu, ale orientace je velmi obtížná. Velmi lehce ztratíte přehled, kam jste se vlastně dostali a vracet se pokaždé přes Hlavní stránku není moc praktické. Občas dokonce ztratíte kontakt s původní prezentací a musíte se k ní znovu vracet přes prohlížeč. Demo verze Internet Banky je možná zajímavá, pro příliš malá písmena však zcela nečitelná. Škoda, že design stránek není jednotný a že kreativita se projevila jen na home page. Nehledejte zde anglickou verzi těchto stránek - místo ní se dostanete přímo na světové stránky GE, které však nabízí zcela jiné informace. |
|
|
Gabriela Hrušková, Advertising Sales Manager, Tiscali Czech Republic
Website GE Capital na nás působí poněkud chladným dojmem, proto nízká známka za design. Logo je příliš nezřetelné a malé.
Také postrádáme anglickou verzi stránek, i když obsah v češtině je velmi obsáhlý a lze nalézt vše potřebné. Navigace stránek je přehledná a srozumitelná.
Gabriela Hrušková hodnotila spolu s Naveedem Gillem, generálním ředitelem Tiscali Czech Republic.
|
|
|
Pavel Janeček, IT Manager, Pioneer Investments
Weby GEC pocházejí z jedné, dobré dílny. Jelikož jsem jeden z nich v minulosti hodnotil, mohu říci, že ani po roce neztratily nic na své působivosti, kreativnosti a zejména funkčnosti. Základní kostra a navigace zůstala stejná a pořád stejně dobrá. Autoři však mohutně zapracovali na interaktivnosti a aktuálnosti obsahu. Obsahem je to web pro denní užívání - narážím tím zejména na prolinkování se serverem Patria a vždy aktuální kurzy nejen banky samotné, ale i ČNB. Velmi hezkými nápady jsou on-line "chat" s operátory a interaktivní, proklikávací Flash vyhledávače. To jsou jen namátkové příklady. Kladně rovněž oceňuji zabezpečení přenášených dat protokolem SSL. Na druhou stranu Flash aplikace ještě potřebují trochu doladit, protože se mi nechce věřit, že by nebyl ani jeden GEC bankomat ve Středočeském kraji. Další výtka směřuje k JavaScript zbytnělosti kódu stránek. Ta vede ke zbytečně objemným stránkám, ze kterých asi uživatelé, připojeni po modemu, nebudou mít moc radosti. Přenesení části funkcionality na server by určitě pomohlo. |
|
|
Kamil Kožíšek, ředitel agentury Forrest Gump
Myslím si, že hodnocená www prezentace GE Capital Bank je velice kvalitním internetovým dílkem. Stránky považuji po vizuální stránce za vyvážené, grafický layout je uživatelsky příjemný. Také po technické stránce jde o poměrně zdařilý projekt. Škoda jen, že tato prezentace naprosto postrádá styly v programovém kódu, což má za následek velkou datovou kapacitu stahovaných informací. V tomto ohledu jako by se vývoj u GE zcela zastavil. Jde o úmyslný krok zpět nebo si GE myslí, že musí zachovat kompatibilitu uživatelů někdy až do roku 1996?
Navigace je pro nezasvěceného uživatele stránek GE zrádným územím. Snadné je zabloudit třeba na stránky, které jsou psány jakýmsi nesrozumitelným jazykem podobným češtině (viz GE home). Z takových výletů neexistuje cesta zpět (samozřejmě kromě využití navigačního systému internetového prohlížeče). Dobrá navigace je základ úspěšné komunikace. A tady je tato problematika velmi podceněna.
Po stránce sdělovaných informací je tato prezentace velice obsáhlá a uživatel, pokud si dá tu práci, zde nalezne opravdu vše potřebné. Mé nadšení z obsahové části kalí fakt, že zdaleka ne všechny texty jsou přizpůsobeny pro specifické prostředí internetu. Stává se také, že k jednomu produktu existuje více zdánlivě nesouvisejících stránek – vlastní produktové listy soupeří s produktovými microsites
(například produkt Flexikonto). Obecně se dá říci, že ony produktové podstránky z grafického hlediska výrazně pokulhávají za domovským webem.
Na těchto stránkách je k nalezení opravdu požehnaně aktivních věcí, z tohoto hlediska se jim opravdu nedá nic vytknout. Na závěr bych rád upozornil na jednu, podle mého, zásadní marketingovou chybu. Z homepage GE máte totiž možnost přímého prokliku do prostředí jiného finančního portálu (patria.cz)! Konkurenční výpomoc? Nejsem malicherný, ale takové zvyklosti se snad vyskytují jen na erotických serverech…? |
|
|
Pavla Paseková, tisková mluvčí Českomoravské stavební spořitelny
Konečně internetová prezentace, která má spád. Na homepage se zájemce dobře zorientuje, informace jsou podávané věcně a zároveň přitažlivě, jazyková forma je velice svěží. Je vidět, že se osvědčí dbát na stylistická specifika textů určených pro web a nerecyklovat texty z jiných typů prezentací. Třebaže mi příliš nesedí barevné ladění, které by občas potřebovalo sjednotit i po stránce grafiky a fontů, oceňuji poměrně hodně dynamických doprovodných prvků. Autoreklama neurazí a koho nezajímá, může ji klidně ignorovat. Při srovnání s ostatními bankovními prezentacemi, které jsme v minulých týdnech "rozcupovali", mi GECB připadá opravdu svěží. Kdybych se rozhodovala, kam s penězi, a dala pouze na dojmy z internetu, asi bych volila GECB. |
|
|
Martin Vymětal, Boomerang Publishing
Moderní, motivující, interaktivní. Tak bych shrnul své první dojmy z titulní strany internetové prezentace GE Capital Bank. Design: Libí se mi, že v plném rozsahu zachovává korporátní identitu. Styl ale není můj šálek čaje. V případě GE bych volil něco techničtějšího a střídmějšího. Orientace: Různé úrovně menu a několik „grafických“ oddílů orientaci neusnadní. Na můj vkus jsou také stránky příliš roztahané tlačítky vpřed a vzad. Udělat si obrázek o jedné službě tedy může znamenat načtení dvou až pěti stránek. To může majitele pomalejšího připojení odradit. Na různých úrovních vypadá web různě, zřejmě jak se tvořili nové verze, což návštěvníka mate a není to profesionální. Navíc vás kapitola GE home odkáže na mezinárodní stránky této společnosti. Čekal bych, že se dostanu na home page… Obsah: Hodně, hodně obsáhlý. Obsahuje vše podstatné, ale nijak mě nemotivoval k získání dalších informací. GE Capital Bank bych doporučil sednout si a na základech stávajících stránek vybudovat nové, modernější. Základ mají dobrý, jen se pustit do rutiny a dokola opravovat.. Mimochodem věděli jste, že zakladatelem General Electric byl vynálezce žárovky Edison? |
|
Mezi porotce patří také také Petr Nešpůrek ze společnosti ARBOmedia. Jeho hodnocení zde chybí pro přílišnou časovou zaneprázdněnost. |
Už jste někdy surfovali stránkami GE Capital Bank? Nezabloudili jste tam? Pomohly vám stránky v něčem? Svěřte se nám se svými zážitky. |