Česká spořitelna má telefonní bankéře

Česká spořitelna má telefonní bankéře
Česká spořitelna doplňuje své služby v oblasti přímého bankovnictví. Včera spustila nový produkt telefonního bankovnictví - Servis 24.

Spořitelna v současné době nabízí kompletní škálu přímých komunikační kanálů pod názvy Sporotel telebanking, Sporotel SMS, Home banking, GSM banking, Internet banking a WAP banking. Sporotel telebanking za produkty konkurenčních bank trochu zaostává, a proto právě tuto situaci se rozhodla Spořitelna napravit.

Zákazníci České spořitelny si mohou na pobočkách nebo přes zelenou linku Spořitelny objednat nový produkt telefonního bankovnictví Servis 24. Služba zatím poběží souběžně se Sporotelem, protože zpočátku bude Servis 24 oproti Sporotelu nabízet menší portfolio služeb. Rozsah služeb by se ale měl postupně rozšířit. Klienti banky by v budoucnu mohli využívat řady produktů a služeb nejen České spořitelny, ale celé její finanční skupiny.

Servis 24 umožňuje
  • zadání jednorázových příkazů k úhradě
  • zadání trvalých příkazů k úhradě
  • zjištění stavu na účtu
  • dotaz na pohyby na účtu
  • zadání souhlasu s inkasem
  • změnu souhlasu s inkasem
  • zrušení souhlasu s inkasem
  • změnu trvalého příkazu
  • zrušení trvalého příkazu
  • založení vkladového účtu

Sporotel nabízí v současné době navíc:

    • obecné informace o kurzovních lístcích, úrokových sazbách apod.
    • operace se sporožirovým vkladem (založení, změna, zrušení)
    • operace s podílovými fondy Investiční společnosti ČS
    • nákup celoročního cestovního pojištění Kolumbus

Telefonní bankéřky a bankéři

Sporotel telebanking je založen na principu hlasových menu, tedy funkcí nabízených automatem. Klient může zadat platební operace výběrem jednotlivých položek menu a vložením údajů prostřednictvím klávesnice telefonu. Platební operace však nebylo doposud možné ve stávajícím telefonním bankovnictví Spořitelny zadávat s pomocí operátora. Ten totiž měl pouze povoleno poskytovat informace. Nová služba přináší hlavní vylepšení právě v možnosti výběru mezi obsluhou prostřednictvím hlasového automatu a živého telefonního bankéře, kterých má Spořitelna v novém call centru v Prostějově 71. Jejich počet by se měl ještě zvýšit. Pomoc telefonního bankéře při zadání příkazu k úhradě je samozřejmě dražší (účetní položku za transakci stanovila Spořitelna na 3,50 Kč) než využití automatu, při kterém klient zaplatí za účetní položku dvě koruny. Účetní položka vzniklá použitím hlasového automatu prostřednictvím služby Servis 24 však bude nejméně do konce roku nezpoplatněná. Česká spořitelna tak pokračuje v trendu cenového zvýhodňování automatických služeb bez živé lidské obsluhy. Mimochodem, navštěvujete ještě přepážky na pobočkách?

Přespolní klienti

U Sporotelu byli výrazně znevýhodněni mimopražští klienti, protože pokud chtěli využívat služeb telefonního bankovnictví České spořitelny, museli doposud volat na pražské telefonní číslo. Bohužel ani u Servisu 24 Spořitelna nezavedla oblíbenou zelenou linku. Rozhodla se pro takzvanou modrou linku, což je speciální telefonní číslo, které je dostupné z celé republiky za místní telefonní poplatek. Služba je dostupná i z mobilního telefonu. Podle informací, které redakce Peněz.CZ obdržela z tiskového oddělení České spořitelny, by toto telefonní číslo mělo v budoucnu fungovat i pro mobilní telefony tak, aby klient volal pouze v rámci své sítě (této úpravy bychom se mohli dočkat v průběhu října).

Poplatky

Spořitelna opět pokračuje v taktice cenového zvýhodňování nových produktů a především produktů přímého bankovnictví. Aktivace služby je zdarma, navíc klient do konce tohoto roku nebude platit měsíční poplatek za používání Servisu 24, který Spořitelna stanovila ve výši deseti korun měsíčně. Je však také nutné připomenout, že správa a vedení sporožirového účtu je díky sjednané službě elektronického bankovnictví o pět korun levnější než bez ní. Měsíčně tedy zaplatíte paušál 15 korun za vedení účtu včetně Servisu 24 a nově od prvního září také poplatek 5 korun za vyhotovení výpisu a 5,40 Kč za poštovné. Spořitelna celkově zvýhodňuje elektronické bankovnictví oproti přepážkovému, navíc se snaží do procesu co nejméně zapojovat své pracovníky, proto jsou i automatické služby cenově zvýhodněny. Zadání změny či zrušení trvalého příkazu je tedy prostřednictvím služby přímého bankovnictví bez poplatku, naproti tomu zaplatíte na přepážce za stejnou transakci poplatek třicet korun. Obdobně za zadání jednorázového příkazu k úhradě na přepážce zaplatíte dvacet korun, elektronicky či vložením do sběrného boxu od dvou do čtyř korun podle zvoleného bankovního kanálu.

Sporotel versus Servis 24

Servis 24 je v současné době především díky osvobození od měsíčního poplatku lákavý pro klienty, kteří potřebují přes telefon ovládat základní transakce na svém sporožirovém účtu, jako je zjištění zůstatku, operace s jednorázovými či trvalými příkazy a podobně. Navíc nabízí volání pouze za místní telefonní poplatek. Pro tyto uživatele bankovních služeb České spořitelny je tedy nejvhodnější postup zrušení služby Sporotel, které je nyní zpoplatněno, a zdarma založení služby Servis 24. Klienti, kteří by chtěli využívat Servis 24 a Sporotel SMS, mohou požádat pouze o zrušení služby Sporotel telebanking. Za Sporotel SMS zaplatí měsíční poplatek pět korun.

Používáte služby přímého bankovnictví České spořitelny? Jste s nimi spokojeni či nespokojeni? Vyhovuje vám poplatková politika ČS? Podělte se o své názory!

Odeslat
e-mailem

Líbil se vám článek?

+1
AnoNe
Vstoupit do diskuze
V diskuzi je celkem 16 komentářů

Diskuze

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

18. 9. 2001 17:35, CSdefence

Dobra otazka-10 mistne klientske cislo (nemenne) + 6 mistne heslo (kdykoliv mozno menit, jako pin u sporotelu) - z tohoto hesla jsou pri kazdem pristupu vyzadovany 3 nahodne vybrane pozice.Dalsi prvky zabezpeceni nejsou verejne.Dekuji.

Zobrazit celé vlákno

+38
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

20. 9. 2001 16:39, afilip

Ja jsem si nechal udelat 29.8 GSM banking na sporozirovy ucet Ceske sporitelny. Dodneska nemam jeste BPUK. Ale uz mam cenik GE Capital banky, kam si asi pujdu udelat ucet misto toho ve Sporitelne. Docela me nastvali.

-10
+-
Reagovat na příspěvek
Vstoupit do diskuze
V diskuzi je celkem (16 komentářů) příspěvků.

A tohle už jste četli?

Spořitelní i-banking odhalen

12. 4. 2001 | Michal Hazi

Spořitelní i-banking odhalen

Česká spořitelna horečnatě dokončuje svoji verzi internetového bankovnictví. V nejbližší době tento přímý kanál zpřístupní všem svým klientům. Redakce serveru Peníze.CZ již nyní přináší... celý článek

Nemilé překvapení klientům chystají Česká spořitelna a ČSOB

5. 4. 2001 | Michal Hazi | 1 komentář

Nemilé překvapení klientům chystají Česká spořitelna a ČSOB

Přímé bankovnictví šetří čas i peníze, platíte nižší poplatky a samotná služba je zdarma. To jsou výhody, které každá banka vehementně zdůrazňuje ve své reklamní kampani. Dvě z největších... celý článek

Aprílový kousek spořitelny

2. 4. 2001 | Michal Hazi

Aprílový kousek spořitelny

Od začátku roku ležel na pobočkách České spořitelny nový sazebník. Ještě před týdnem jej však lidé na pobočkách před svými klienty ukrývali a pouze z něj jednotlivé položky předčítali.... celý článek

Hledáte nové bydlení?

Berzrealitky

Vyzkoušejte náš katalog nemovitostí, při jehož tvorbě jsme se spojili s předním českým portálem Bezrealitky.

Partners Financial Services

Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.