Co se děje | Olga Skalková | 4. 9. 2024 | 5 komentářů
Nová éra Komerční banky bude bez papíru. Po letošním zrušení tištěných platebních formulářů postupně končí také možnost zaslání výpisů poštou.
Rozhovor | Petr Kučera | 19. 8. 2024 | 3 komentáře
Jak pokračuje přechod klientů do nové aplikace KB+? Co všechno už v ní banka od loňského spuštění vylepšila? Jaké další výhody získají uživatelé s vyššími tarify běžných účtů? S Miroslavem Hiršlem, šéfem retailového bankovnictví Komerční banky, jsme si povídali třeba také o virtuální pobočce „KB na dálku“ nebo o rozšíření nabídky investic.
Aktuality | Petr Kučera | 29. 7. 2024
Česká spořitelna spouští v ostrém provozu digitální bezpečnostní schránku Datatrezor. Ta umožňuje v bezpečném prostředí uchování digitálních dokumentů a cenností. Spořitelna tuto službu nabízí i pro klienty ostatních bank.
Co se děje | Petr Kučera | 1. 7. 2024
Nechtěnou službu mnohdy neúmyslně využije i jinak dobře informovaný spotřebitel. Obrana proti ní přitom může být stejně jednoduchá jako nastavení limitů na kartě. Proč některé banky neochrání klienty účinněji?
Co se děje | Kateřina Hovorková | 10. 5. 2024
Popisné, oficiální, vtipné, ale i nemravné a urážlivé. Češi si zprávy pro příjemce při odesílání plateb oblíbili, potvrzují banky. Někdy ale může mít taková osobní zpráva v internetovém bankovnictví nepříjemnou dohru.
Aktuality | Pavla Adamcová | 2. 5. 2024
Píše vám přítel na Facebooku, že jste vyhráli? Pozor na to. ČSOB varuje před novým trikem kybernetických podvodníků, kteří využívají kontakty na sociálních sítí.
Aktuality | Petr Kučera | 19. 4. 2024
ČSOB, Raiffeisenbank a mBank o víkendu dočasně vypnou své elektronické bankovnictví. Klienti by si proto dopředu měli nastavit limity na platebních kartách, pokud například plánují větší útratu než obvykle.
Aktuality | Petr Kučera | 12. 4. 2024 | 3 komentáře
Raiffeisenbank od 20. dubna změní pro většinu klientů způsob přihlašování do internetového bankovnictví. Cílem je vyšší zabezpečení přístupu k účtu.
Aktuality | Petr Kučera | 22. 3. 2024
Česká spořitelna, Komerční banka a mBank o víkendu dočasně vypnou své elektronické bankovnictví. Klienti by si proto dopředu měli nastavit limity na platebních kartách, pokud například plánují větší útratu než obvykle.
Rozhovor | Olga Skalková | 29. 2. 2024 | 2 komentáře
Evropská unie chystá balíček zvaný PSD3/PSR. Má zlepšit ochranu a bezpečnost spotřebitelů. O novinkách, jejichž definitivní podoba teprve vzniká, mluví v rozhovoru europoslanec Ondřej Kovařík.
Co se děje | Kateřina Hovorková, Petr Kučera | 21. 2. 2024
Klienti Komerční banky už nebudou moct zadávat platební příkazy a využívat další služby přes telefonního bankéře. Už dříve tuto službu zrušily UniCredit Bank a ČSOB.
Aktuality | Petr Kučera | 9. 2. 2024
Česká spořitelna v noci z pátku 9. února na sobotu 10. února dočasně odstaví systém George. V mobilu ani na webu nebude dostupný od páteční 23. hodiny do sobotní osmé hodiny ranní.
Aktuality | redakce Peníze.CZ | 22. 1. 2024
ČSOB má od pátku problémy s internetovým i mobilním bankovnictvím. V pátek dopoledne, dnes dopoledne a znovu i dnes odpoledne nebyly dostupné ani její internetové stránky. V pátek hlásila také výpadky platebních terminálů v obchodech.
Co se děje | Petr Kučera | 19. 1. 2024 | 6 komentářů
O nové éře pořád jen slyšíme, stěžují si dosavadní klienti. Banka jim neodpustila ani poplatky, které přitom od nových klientů už nechce. Zklamáni jsou i ti, kteří si novou aplikaci vyzkoušeli: neumí ani některé funkce, které zvládala ta dřívější.
Aktuality | Kateřina Hovorková | 11. 1. 2024
Bankovní identitu už použily čtyři miliony uživatelů, což je dvakrát víc než ji využilo ke konci roku 2022. Lidé prostřednictvím této identity loni uskutečnili 15 milionů transakcí vůči státní správě a čtyři miliony ověření na webech soukromých společností. Statistiky za rok 2023 dnes představila společnost Bankovní identita, společný podnik devíti bank.
Co se děje | Petr Kučera | 30. 12. 2023 | 1 komentář
Banka chce motivovat klienty k využívání digitálních a bezhotovostních služeb. Od 26. ledna zdraží potvrzovací SMS, servisní služby na pobočkách nebo papírové výpisy.
Jak na to | Kateřina Hovorková | 25. 12. 2023
Přesun bankovní aplikace ze starého na nový mobil je snadnější než dřív. Už nemusíte chodit na pobočku, slibují banky. A dávají návody, jak změnu zvládnout pohodlně z domova.
Co se děje | Olga Skalková | 21. 12. 2023 | 4 komentáře
Velká část klientů by uvítala, kdyby si před odesláním platby mohla ověřit jejího příjemce. Od letošního podzimu mají takovou možnost při platbě na číslo mobilu. U klasických převodů na číslo účtu to ale banky nenabízejí. Změnu má přinést novinka, kterou chystá Evropská unie.
BrandInsight | Michael Durčák | 19. 12. 2023
Vybrat kontakt ze seznamu, zadat částku, potvrdit. Cílem nových plateb na kontakt je především zjednodušit posílání malých částek v rodině a mezi přáteli. Mezi prvními bankami, které službu spustily, je Raiffeisenbank. Jak to funguje, popisuje šéf jejího digitálního bankovnictví Michal Plzák.
Co se děje | Olga Skalková | 14. 11. 2023 | 1 komentář
Novinku spouští šest bank, další se přidají v příštím roce. Při jedné platbě lze poslat maximálně pět tisíc korun.
Analýza | Petr Kučera | 6. 11. 2023 | 2 komentáře
Můžete v roce 2023 snadno najít platbu z roku 2020? Délka takzvané transakční historie se u bank výrazně liší. Dobrou zprávou je, že v posledních letech se prodlužuje.
Aktuality | Petr Kučera | 23. 10. 2023 | 3 komentáře
Kompletní údaje k platebním kartám už umí ukázat i mobilní aplikace Smart Banking od UniCredit Bank. Klienti si mohou nechat zobrazit celé číslo karty, datum expirace i její CVV/CVC kód – tedy všechny informace potřebné pro platby na internetu.
Co se děje | Petr Kučera | 11. 10. 2023 | 7 komentářů
Klienti České spořitelny dostanou v nejbližších dnech oznámení o novém ceníku. Má je hlavně motivovat k využívání digitálních a bezhotovostních služeb, říká banka.
Aktuality | Petr Kučera | 25. 9. 2023
Také klienti Max banky už mají k dispozici mobilní aplikaci, která umožňuje přímé zadávání plateb. Stačí si aktualizovat dosavadní verzi aplikace, novinka je dostupná pro Android i iOS.
Aktuality | Petr Kučera | 22. 9. 2023 | 1 komentář
Komerční banka, Raiffeisenbank a mBank o víkendu dočasně vypnou své elektronické bankovnictví. Klienti by si proto dopředu měli nastavit limity na platebních kartách, pokud například plánují větší útratu než obvykle.
Co se děje | Petr Kučera | 19. 9. 2023 | 19 komentářů
Další dvě banky zavedou poplatek za potvrzovací SMS k internetovému bankovnictví. Chtějí klienty přesvědčit, aby začali využívat aplikaci v chytrém mobilu. Začíná se mluvit také o zastaralosti samotného internetového bankovnictví.
Aktuality | Petr Kučera | 11. 9. 2023
Podnikatelé s účtem od Air Bank mohou nově jednoduše fakturovat přímo v mobilní aplikaci My Air. Služba je propojená s bankovním účtem a umožňuje klientům snadno a zdarma vystavovat profesionální faktury, upozornit na faktury po splatnosti nebo třeba přidat na fakturu QR kód pro snadné zaplacení.
Co se děje | Olga Skalková, Petr Kučera | 4. 9. 2023
Posílání peněz se zjednoduší. Místo čísla bankovního účtu stačí, když zadáte číslo mobilu. Nový systém může odstartovat na konci října.
Co se děje | Olga Skalková | 1. 9. 2023 | 15 komentářů
Česká spořitelna sloučí dvě dosud samostatné aplikace do jediné. George klíč začlení do hlavní bankovní aplikace George v mobilu. Co to znamená pro klienty?
Co se děje | redakce Peníze.CZ | 24. 8. 2023 | 1 komentář
Jak je možné, že je tolik phishingových útoků, nejen na bazarech, ale i nabídek investic, falešných bankéřů a podobně? Útočníci se organizují, sdílejí nástroje i know-how. Výzkumníci antivirové firmy ESET a policie rozkryli, jak podvodníci postupují.