Co se děje | Olga Skalková | 3. 8. 2022 | 96 komentářů
![]()
Klienti, kteří zůstávají u starého způsobu, se musí smířit s komplikovanějším ověřením nebo dokonce se speciálním poplatkem. ČSOB teď naznačuje, že kdo už má bankovní aplikaci, časem nedostane ani jinou možnost než mobilní klíč.
Aktuality | Olga Skalková | 14. 7. 2022 | 4 komentáře
![]()
Takzvaná kyberkriminalita v Česku dál roste. „Loni jsme zaznamenali meziročně téměř osmnáctiprocentní nárůst kriminality páchané v prostředí internetu. Kybernetická kriminalita v roce 2021 činila více než šest procent z celkového počtu všech registrovaných trestných činů,“ řekl policejní prezident ČR Martin Vondrášek na dnešní společné tiskové konferenci s ČSOB. Konkrétně šlo o 9518 případů.
Aktuality | Petr Kučera | 15. 6. 2022 | 16 komentářů
![]()
Klienty ČSOB, kteří ještě nepoužívají ověřovací aplikaci Smart klíč, čeká od 20. června při práci s internetovým bankovnictvím častější zadávání přihlašovacího hesla.
Co se děje | Olga Skalková | 28. 4. 2022 | 154 komentářů
![]()
Klienti mladší 70 let, kteří nevyužívají aplikaci George klíč, si od poloviny roku připlatí. Zjišťovali jsme plány konkurentů.
Co se děje | Petr Kučera | 22. 4. 2022 | 173 komentářů
![]()
Zpoplatnění ověřovacích SMS je nejvýraznější změnou v novém sazebníku. Připlatí si také zájemci o papírové výpisy.
Co se děje | Olga Skalková | 22. 3. 2022 | 6 komentářů
![]()
Klienti ČSOB nebudou moct od července zadávat platební příkazy přes telefonního bankéře. Už dříve tuto službu zrušila UniCredit Bank.
Rozhovor | Olga Skalková | 8. 3. 2022 | 14 komentářů
![]()
ČSOB chce část poboček převést na expozitury, které nebudou otevřeny pět dní v týdnu a nebudou mít vlastní vedení. V rozhovoru s Janem Sadilem, který má v představenstvu ČSOB na starosti služby pro takzvané retailové klienty, jsme mluvili také o přejmenování Poštovní spořitelny nebo chystaných platbách na číslo mobilu.
Rozhovor | Olga Skalková | 2. 2. 2022 | 18 komentářů
![]()
O nejbližších plánech Fio banky jsme si povídali s Janem Bláhou, který je jejím obchodním ředitelem a členem představenstva.
Aktuality | Jana Divinová | 23. 11. 2021 | 5 komentářů
![]()
Téměř 17 % domácností nemá vlastní připojení k internetu. Uvedli to v rozsáhlém průzkumu pro Český statistický úřad (ČSÚ).
Co se děje | Olga Skalková | 4. 11. 2021 | 1 komentář
![]()
Už víc než polovina lidí spravuje své finance přes mobil, zájem o klasický přístup přes počítač klesá. Velký průzkum zjišťoval, co se klientům líbí, co jim nejvíc chybí a jaký mají zájem o technologické novinky.
Co se děje | Olga Skalková | 18. 10. 2021
![]()
Za jak dlouho přijde SEPA platba? Které banky dokážou převést eura ještě ve stejný den a do kdy je potřeba takovou transakci zadat? A kdy začnou fungovat okamžité platby v eurech?
Aktuality | Olga Skalková | 10. 8. 2021 | 1 komentář
![]()
Neplánovaná odstávka systému Equa bank v noci ze soboty na neděli byla znát ještě v pondělí: klientům dál nefungovaly okamžité platby. Od včerejšího odpoledne už běží normálně, ujišťuje banka.
Analýza | Jan Bachura | 12. 7. 2021 | 14 komentářů
![]()
Analytická společnost Scott & Rose porovnala letos v únoru třináct mobilních aplikací tuzemských bank. Dnes zveřejnila výsledky, které přinášíme i na webu Peníze.cz.
Aktuality | Petr Kučera | 27. 5. 2021
![]()
Fio banka upozorňuje klienty na podvodný odkaz, který se vydává za přihlášení do jejího internetbankingu. Falešný odkaz se může objevovat ve výsledcích vyhledávání Google například po zadání „fio cz“, jde o placenou reklamu.
Aktuality | Petr Kučera | 20. 5. 2021 | 4 komentáře
![]()
UniCredit Bank vylepšila mobilní aplikaci Smart Banking. Klienti si tak mohou zobrazit PIN, přidat Visa kartu do Apple Pay nebo obdržet doklad o platbě na e-mail.
Co se děje | Olga Skalková | 12. 5. 2021 | 5 komentářů
![]()
Zatímco některé banky zvýší limit jedné odchozí okamžité platby z dosavadních 400 tisíc na nové maximum 2,5 milionu korun, jiné se vydají opačným směrem a klientům umožní odeslat výrazně nižší částku než doteď.
Aktuality | Petr Kučera | 25. 3. 2021
![]()
Internetové bankovnictví používají přibližně dvě třetiny (64,1 %) obyvatel Česka starších 16 let. Ukazují to čerstvě zveřejněné výsledky průzkumu Českého statistického úřadu za rok 2020. Před dvěma lety to bylo 58 % a ještě v roce 2010 jenom 21 % obyvatel.
Co se děje | Veronika Doskočilová, Petr Kučera | 29. 10. 2020 | 8 komentářů
![]()
Raiffeisenbank skoncovala s papírovými příkazy. Lidé, kteří chtějí zadat platbu osobně na pobočce, se už nevyhnou internetovému bankovnictví. Pomůže jim obsluha.
Aktuality | Petr Kučera | 21. 6. 2019
![]()
Kvůli plánované údržbě elektronického bankovnictví ČSOB (včetně Poštovní spořitelny) nebudou v sobotu 22. června dostupné některé služby.
Aktuality | Petr Kučera | 20. 6. 2019
![]()
Elektronické bankovnictví už využívá ke správě svých financí naprostá většina (95 procent) obyvatel Česka, která má přístup k internetu. Oproti loňsku je to o pětinu víc. Ukázal to čerstvý průzkum, který pro Českou bankovní asociaci udělala agentura SC&C na reprezentativním vzorku 1011 lidí ve věku od 18 do 79 let.
Co si o tom myslíte | redakce Peníze.CZ | 10. 2. 2011 | 10 komentářů
![]()
Banky rozšiřují elektronické bankovnictví a zvýhodňují ty, kteří je využívají. Řada z nich má ovšem zároveň pobočkovou síť pro ty, kteří vyžadují služby na přepážce, což činnost bank prodražuje. Přijde tedy někdy doba, kdy bankovní pobočky zmizí a bude existovat jen elektronické bankovnictví?
Analýza | Jan Stuchlík, Patrik Nacher | 21. 9. 2010 | 3 komentáře
![]()
Banky se snaží odrazovat klienty od návštěvy poboček vysokými cenami za osobní služby bankéřů. Přesto skoro polovina bankovních klientů transakce na pobočkách vyžaduje. Přicházejí tak každý měsíc i o více než sto korun.
Analýza | Jan Stuchlík, Patrik Nacher | 16. 9. 2010 | 22 komentářů
![]()
Nejlevnějším účtem pro klienty, kteří všechny transakce uskuteční přes internetové bankovnictví, zůstává mKonto od mBank. Zjistil to průzkum sazebníků bank, který provedly servery Peníze.cz a Bankovnípoplatky.com.
Jak na to | Jan Stuchlík | 14. 8. 2008 | 24 komentářů
![]()
Pro klienty, kteří nepotřebují bankovní pobočky, sestavila redakce Peníze.cz a server www.bankovnipoplatky.com žebříček nejlevnějších účtů pro elektronické bankovnictví. V průměru běžný klient díky internetu ušetří skoro padesát korun měsíčně.
Články | redakce Peníze.CZ | 6. 1. 2006
![]()
Uteklo vám v prosinci něco z našeho denního zpravodajství? Víte, co se událo v oblasti bankovnictví, daní, bydlení, investování a dalších? Jste si jisti, že jste nepropásli některou z povinností vůči státu? Nahlédněte do výběru prosincových událostí.