Když se řekne | Gabriel Pleska | 25. 4. 2023 | 2 komentáře
Útoků na internetové bankovnictví přibývá. Falešné webové stránky, e-maily, SMS, zprávy přes Facebook. Berou na sebe masku bankéře, úředníka nebo i kamaráda. Pomůžeme vám nenaletět.
Co se děje | Petr Kučera | 19. 1. 2024 | 6 komentářů
O nové éře pořád jen slyšíme, stěžují si dosavadní klienti. Banka jim neodpustila ani poplatky, které přitom od nových klientů už nechce. Zklamáni jsou i ti, kteří si novou aplikaci vyzkoušeli: neumí ani některé funkce, které zvládala ta dřívější.
Co se děje | Petr Kučera | 30. 12. 2023 | 1 komentář
Banka chce motivovat klienty k využívání digitálních a bezhotovostních služeb. Od 26. ledna zdraží potvrzovací SMS, servisní služby na pobočkách nebo papírové výpisy.
Co se děje | Petr Kučera | 10. 9. 2022 | 3 komentáře
Klienti dostanou nové číslo účtu a nové internetové a mobilní bankovnictví. Přechodem k Raiffeisenbank získají víc poboček, vkladomatů nebo třeba věrnostní program. O některé dosavadní výhody ale mohou přijít.
Co se děje | Petr Kučera | 12. 9. 2022 | 9 komentářů
Tak nekompromisně jako Moneta to ještě žádná banka klientům neoznámila: Zrušíme ověřovací SMS, musíte přejít na potvrzování v mobilní aplikaci. Zjišťovali jsme podrobnosti. Výjimka pro lidi bez chytrého telefonu prý zůstane.
Co se děje | Olga Skalková, Petr Kučera | 10. 11. 2022 | 1 komentář
Spojení Equa bank a Raiffeisenbank vrcholí. Co všechno se pro klienty změní? V čem si polepší, v čem pohorší a co by si měli v nejbližších dnech pohlídat?
Rozhovor | Olga Skalková | 2. 2. 2022 | 18 komentářů
O nejbližších plánech Fio banky jsme si povídali s Janem Bláhou, který je jejím obchodním ředitelem a členem představenstva.
Co se děje | Olga Skalková | 22. 3. 2022 | 6 komentářů
Klienti ČSOB nebudou moct od července zadávat platební příkazy přes telefonního bankéře. Už dříve tuto službu zrušila UniCredit Bank.
Co se děje | Petr Kučera | 24. 7. 2023 | 11 komentářů
Bez aplikace si připlatíte. SMS pro potvrzení plateb v internetovém bankovnictví už nebude zadarmo. Nový ceník ČSOB přináší i další změny: zdražení služeb na pobočkách, papírových výpisů, dotazu na zůstatek v cizím bankomatu nebo vkladu hotovosti třetí osobou.
Co se děje | Petr Kučera | 23. 11. 2022
Před dvěma lety to byl odvážný průlom na trhu: Kdo nepřejde na potvrzování v mobilní aplikaci, připlatí si. Teď Raiffka připouští, že zbývající klienty už stejně nepřesvědčí. Pro zpřísnění se mezitím rozhodly další banky, nejdůraznější je Moneta.
Co se děje | Olga Skalková | 28. 4. 2022 | 155 komentářů
Klienti mladší 70 let, kteří nevyužívají aplikaci George klíč, si od poloviny roku připlatí. Zjišťovali jsme plány konkurentů.
Co se děje | Petr Kučera | 29. 3. 2023 | 19 komentářů
Ještě na konci minulého týdne se Moneta snažila přesvědčit klienty, že jiná možnost od 1. dubna nebude. Potvrzovací SMS měly skončit bez náhrady.
Co se děje | Olga Skalková | 18. 11. 2022 | 1 komentář
Pamatujete si ještě, kdy převod korun z jedné tuzemské banky do jiné trval několik hodin, nebo dokonce dorazily až následující pracovní den? Okamžité platby se začaly rozvíjet přesně před čtyřmi lety. Teď se čeká na poslední větší banku a několik malých.
Co se děje | redakce Peníze.CZ | 24. 8. 2023 | 1 komentář
Jak je možné, že je tolik phishingových útoků, nejen na bazarech, ale i nabídek investic, falešných bankéřů a podobně? Útočníci se organizují, sdílejí nástroje i know-how. Výzkumníci antivirové firmy ESET a policie rozkryli, jak podvodníci postupují.
Co se děje | Petr Kučera | 27. 6. 2023 | 2 komentáře
Nový ceník Monety zavede od října poplatek za potvrzení přes SMS. Zdraží také některé služby na pobočkách nebo u bankomatů. Na druhou stranu obnovení karty po blokaci bude nově zdarma. Moneta také ruší službu Telefon Banka.
Analýza | Petr Kučera | 6. 11. 2023 | 2 komentáře
Můžete v roce 2023 snadno najít platbu z roku 2020? Délka takzvané transakční historie se u bank výrazně liší. Dobrou zprávou je, že v posledních letech se prodlužuje.
Aktuality | redakce Peníze.CZ | 5. 5. 2023
Česká spořitelna začala hromadně rušit službu bankovní identity klientům, kteří ji nevyužívají. V těchto dnech jim chodí e-maily s výpovědí smlouvy. Upozornil na to web Lupa.cz.
Rozhovor | Olga Skalková | 13. 9. 2022 | 2 komentáře
Nová mobilní aplikace bude dostupná od 20. září pod názvem Raiffeisen bankovnictví. Velkou inspirací byla aplikace Equa bank, říká v rozhovoru Michal Plzák, ředitel digitálního bankovnictví Raiffeisenbank. Na novou aplikaci pak od 14. listopadu přejdou i klienti Equa bank, která se k tomuto datu definitivně spojí s Raiffkou.
Aktuality | Petr Kučera | 24. 4. 2023
Česká spořitelna o víkendu upravila vzhled přihlašovací stránky do elektronického bankovnictví George.
Aktuality | Petr Kučera | 12. 4. 2024 | 3 komentáře
Raiffeisenbank od 20. dubna změní pro většinu klientů způsob přihlašování do internetového bankovnictví. Cílem je vyšší zabezpečení přístupu k účtu.
Aktuality | Petr Kučera | 21. 4. 2023
Česká spořitelna, Raiffeisenbank a krátce i Fio o víkendu dočasně vypnou své elektronické bankovnictví. Klienti by si proto dopředu měli nastavit limity na platebních kartách, pokud například plánují větší útratu než obvykle.
Analýza | Jan Bachura | 12. 7. 2021 | 14 komentářů
Analytická společnost Scott & Rose porovnala letos v únoru třináct mobilních aplikací tuzemských bank. Dnes zveřejnila výsledky, které přinášíme i na webu Peníze.cz.
Aktuality | Petr Kučera | 25. 9. 2023
Také klienti Max banky už mají k dispozici mobilní aplikaci, která umožňuje přímé zadávání plateb. Stačí si aktualizovat dosavadní verzi aplikace, novinka je dostupná pro Android i iOS.
Aktuality | Petr Kučera | 27. 5. 2021
Fio banka upozorňuje klienty na podvodný odkaz, který se vydává za přihlášení do jejího internetbankingu. Falešný odkaz se může objevovat ve výsledcích vyhledávání Google například po zadání „fio cz“, jde o placenou reklamu.
Rozhovor | Olga Skalková | 26. 4. 2023 | 1 komentář
Komerční banka minulý týden spustila nový bankovní systém, který propaguje jako příchod nové éry bankovnictví. Popsali jsme ho v aktuálním článku, na který teď navazujeme rozhovorem. O převodu stávajících klientů na nové elektronické bankovnictví i o dalších novinkách jsme mluvili s Miroslavem Hiršlem, členem představenstva a vrchním ředitelem retailového bankovnictví KB.
Co se děje | Olga Skalková, Petr Kučera | 2. 8. 2023
Klienti Komerční banky zadají od roku 2024 platbu jenom přes internet. Tištěné formuláře skončí, podobně jako už před třemi lety v Raiffeisenbank. Ve výjimečných případech pomůže klientům bankéř na pobočce.
Co se děje | Olga Skalková | 21. 12. 2023 | 4 komentáře
Velká část klientů by uvítala, kdyby si před odesláním platby mohla ověřit jejího příjemce. Od letošního podzimu mají takovou možnost při platbě na číslo mobilu. U klasických převodů na číslo účtu to ale banky nenabízejí. Změnu má přinést novinka, kterou chystá Evropská unie.
Co se děje | Petr Kučera | 22. 8. 2023 | 1 komentář
Inovace, díky které si do elektronického bankovnictví vaší hlavní banky můžete připojit také účty od konkurence, odstartovala před pěti lety. V ČSOB, druhé největší bance podle počtu klientů, ji ale využívá tak málo lidí, že se radši soustředí na rozvoj jiných služeb.
Aktuality | Petr Kučera | 10. 3. 2023 | 5 komentářů
Raiffeisenbank zavede denní limity pro odchozí transakce z internetového a mobilního bankovnictví. Důvodem je zvýšení bezpečnosti online plateb. Novinka je součástí chystané změny obchodních podmínek od 10. května.