Nová mobilní aplikace bude dostupná od 20. září pod názvem Raiffeisen bankovnictví. Velkou inspirací byla aplikace Equa bank, říká v rozhovoru Michal Plzák, ředitel digitálního bankovnictví Raiffeisenbank. Na novou aplikaci pak od 14. listopadu přejdou i klienti Equa bank, která se k tomuto datu definitivně spojí s Raiffkou.
Zdroj: Raiffeisenbank
Jak to vypadá s přípravou nového mobilního bankovnictví Raiffeisenbank? Kdy ho plánujete spustit?
Přípravy nového mobilního bankovnictví finišují. Jsou ve své poslední fázi, kdy aplikaci testujeme v rámci interního pilotu se zaměstnanci banky. Novou verzi plánujeme spustit pro stávající klienty Raiffeisenbank ještě v průběhu září. (Na svém webu už banka upřesnila, že aplikaci spustí 20. září – pozn. red.)
Jak bude převod klientů Raiffeisenbank na novou aplikaci probíhat? Plánujete nějakou dobu souběžný provoz s dosavadní verzí? Kdy se ji chystáte vypnout?
Paralelní fungování ve dvou aplikacích nebude možné. Pro klienty Raiffeisenbank bude nové mobilní bankovnictví distribuované jako nová verze stávající aplikace, tudíž po aktualizaci z App Store nebo Google Play budou mít klienti ve svém zařízení dostupnou pouze novou verzi.
Foto: Raiffeisenbank
Michal Plzák.
Co nového klienti v ní klienti hned uvidí?
Mobilní bankovnictví bude kompletně v novém, moderním designu, od kterého si zároveň slibujeme zpřehlednění a zjednodušení ovládání aplikace. Právě nedostatečná přehlednost a ovládání patří mezi nejčastější připomínky klientů ke stávající verzi. Dalším zdrojem nespokojenosti jsou prodejní bannery, klientům v nové verzi tedy umožníme jejich skrytí. Klienti si budou moci dále upravit vzhled aplikace podle své preference do světlé nebo tmavé verze.
Objeví se v aplikaci i nějaké funkcionality z mobilního bankovnictví Equa bank, na které jsou její klienti zvyklí? Právě aplikace Equa získávala v různých soutěžích ocenění a klienti chválili její jednoduchost, přehlednost a uživatelskou přívětivost...
Aplikace Equa banky byla v procesu redesignu stávající aplikace Raiffeisenbank velkou inspirací. Rovněž tým, který se na tvorbě nové aplikace podílel, byl složen z lidí z obou bank. Její prototyp zároveň prošel řadou testů s klienty z obou bank, abychom se ujistili, že aplikaci dobře přijmou.
V oblasti zadávání plateb jsme z Equa banky převzali koncept nejčastějších účtů, na které klienti platí. Do zobrazení transakční historie jsme nově zakomponovali také karetní transakce, které ještě nejsou zaúčtované, ale klient je už zrealizoval. Ve stávají verzi byly v odděleném seznamu, což přišlo klientům nepřehledné a nelogické.
Už jsou spolu
Zdroj: Shutterstock
Klienti Equa bank dostanou nové číslo účtu a nové internetové a mobilní bankovnictví. Přechodem k Raiffeisenbank získají víc poboček, vkladomatů nebo třeba věrnostní program. O některé dosavadní výhody ale mohou přijít.
Podobných přiblížení aplikace Raiffeisenbank aplikaci Equa bank jsme zrealizovali celou řadu, například možnost volání na kontaktní centrum přímo z aplikace bez nutnosti dalšího ověření. Zároveň však zachováváme i klienty oblíbené funkcionality ze současné aplikace Raiffeisenbank, jako třeba. možnost přizpůsobit si hlavní stránku se zobrazenými produkty, zobrazení PINu debetních a kreditních karet nebo grafický přehled s rozdělením výdajů do kategorií.
Bude nová aplikace připravena na spuštění plateb na číslo mobilu? Připravujete se na možnost spuštění této inovace ještě letos v první vlně bank? Některé banky uvedly, že by to mohlo být ještě v listopadu, pokud se na tom domluví.
Platby na mobil plánujeme jako většina bank spustit na počátku příštího roku. Společná koordinace je v tomto projektu velmi důležitá, protože služba se bude často týkat klientů, kteří mají účty v různých bankách. A aby mohla efektivně fungovat (zaslání platby plátcem a registrace do služby na straně příjemce) a aby ji klienti přijali kladně a využívali, je zapotřebí, aby se banky k této službě připojily ve stejném časovém období.
Bude nová verze mobilního bankovnictví i pro firemní klienty?
Ano, nové mobilní bankovnictví budou moct využívat bez omezení také firemní klienti, což je jedna z výhod, které klientům přinášíme. Hodnocení našeho mobilního bankovnictví firemními klienty patří mezi nejvyšší na českém trhu.
Projděte si ukázky z nové aplikace tak, jak je klientům prezentuje sama Raiffeisenbank:
12345
Zdroj: Raiffeisenbank
Jednodušší zadávání plateb
Vylepšili jsme sekci platby, kde najdete všechny typy plateb, včetně nové funkce „Často platíte“.
Zdroj: Raiffeisenbank
Často platíte
Usnadnili jsme zadávání plateb na nejčastější příjemce.
Automaticky se vám budou zobrazovat účty, na které opakovaně platíte.
Zdroj: Raiffeisenbank
Transakce na jednom místě
Všechny úhrady a platby kartou naleznete ihned po jejich provedení v transakční historii.
Zdroj: Raiffeisenbank
Tmavý režim
Vyberte si, zda chcete aplikaci používat ve světlém nebo tmavém režimu.
Zdroj: Shutterstock
Ověřený hovor
Zavolejte nám přímo z aplikace a vyhnete se dalšímu ověřování na klientské lince.
Stačí, když hovor proběhne z čísla, které u nás máte uvedené.
Zdroj: Shutterstock
Biometrie
Pomocí otisku prstu nebo skenu obličeje se nejen snadno a rychle přihlásíte, ale potvrdíte i platby do 5 000 Kč, nastavení karty a další operace.
Zdroj: Shutterstock
RB klíč
Součástí mobilního bankovnictví je i RB klíč.
Ten využijete pro přihlášení a autorizaci v internetovém bankovnictví, ověření na klientské lince nebo potvrzení online platby kartou.
Zdroj: RB
Skrytí citlivých dat
Když nechcete, aby vám někdo koukal přes rameno do vašeho bankovnictví, můžete si v nastavení skrýt zůstatky na hlavní stránce.
Kolik máte na účtu zkontrolujete rychle a jednoduše přímo z hlavní stránky pomocí ikony oka.
Zdroj: Shutterstock
Finance pod kontrolou
Ihned po přihlášení vidíte přehled všech vašich produktů, které si seřadíte, jak potřebujete.
A produkty, které tam vidět nechcete, můžete skrýt v nastavení.
Zdroj: RB
Kategorie a grafy
Své platby můžete třídit do kategorií (potraviny, zdraví, cestování atd.).
Platby kartou za vás přiřadíme automaticky. Díky tomu víte, za co a kolik utrácíte. Stačí si zobrazit graf s přehledem transakcí za daný měsíc.
Zdroj: RB
Oznámení o pohybu na účtu
Získejte přehled o dění na svém účtu.
V aplikaci si nastavte oznámení a my vám dáme vědět, třeba když přijde výplata.
Zdroj: RB
Platby: rozcestník
V sekci Platby máte všechny typy úhrad na jednom místě.
Najdete tam různé způsoby, jak jednoduše zadat platbu (QR kód, vzory, často platíte) i další méně používané typy plateb jako trvalý příkaz, SEPA platba nebo RB směnárna.
Zdroj: RB
Častí příjemci
Pokud často posíláte platbu na jeden účet, už si nemusíte ukládat vzor nebo hledat platbu v historii.
Příjemce, kterým platíte často, najdete v horní části sekce Platby. Klikněte na ikonu příjemce a otevřete formulář s už vyplněným číslem účtu.
Zdroj: RB
QR platby
Nemusíte přepisovat platební údaje a pracně je kontrolovat. QR kód jednoduše naskenujete fotoaparátem, nahrajete jako obrázek z galerie nebo jako PDF fakturu.
Chcete naopak někomu poslat své platební údaje? Vygenerujte si QR kód se svým číslem účtu a sdílejte ho přímo z aplikace.
Zdroj: RB
Karetní transakce na jednom místě
Všechny platby debetní kartou vidíte hned v transakční historii účtu. I ty, které jste teď provedli, a ještě nejsou zaúčtované.
Zdroj: RB
Zobrazení PIN
Nemůžete si vzpomenout na PIN k vaší kartě? V aplikaci stačí přejít do detailu karty.
Po ověření vám z bezpečnostních důvodů PIN zobrazíme pouze na 10 vteřin, ale můžete si ho zobrazit kolikrát budete chtít.
Zdroj: RB
Bezpečnost karty
V aplikaci můžete snadno spravovat nastavení karty a chránit své finanční prostředky.
Měňte limity, zakazujte a povolujte transakce na internetu nebo kartu zcela zablokujte.
O novou kartu si v aplikaci zažádáte také.
Zdroj: RB
Profil klienta
Na hlavní stránce najdete záložku profil, kde jsou k dispozici vaše údaje a dokumenty.
Zároveň zde můžete zahájit chat nebo zavolat na klientskou linku jako ověřený klient.
Zdroj: RB
Údaje a dokumenty
V sekci Dokumenty si můžete prohlížet nebo stáhnout dokumenty od banky a zobrazit jejich detail.
Do této záložky můžete také sami nahrávat dokumenty pro banku.
Zdroj: RB
Tipy
V sekci Tipy najdete aktuální novinky v aplikaci, návody a rady, jak s mobilním bankovnictvím pracovat.
12345
Co vás ještě zajímá
Zdroj: Shutterstock, Peníze.cz
Co ještě víme? O novém internetovém bankovnictví zatím Raiffeisenbank nemluví. Klienti Equa bank tedy k 14. listopadu přejdou na to, které dosud používají klienti Raiffky.
Co pro vás dál zjišťujeme? Equa bank byla jedna z mála, která lidem umožňovala zablokovat si nevýhodný měnový kurz při nechtěném využití „služby“ DCC (Dynamic Currency Conversion). Raiffeisenbank takovou pomoc dlouhodobě odmítala. Odpověď na otázku, jestli klienti Equa o tuto možnost k 14. listopadu v mobilní aplikaci přijdou, nebo ji naopak získají i klienti Raiffeisenbank, jsme zatím bohužel nedostali.
Velké retro. Jak vypadal internetbanking před dvaceti lety
Jak vypadalo internetové bankovnictví před dvaceti lety? Zveme vás do roku 2002, kdy Peníze.cz vyhlásily soutěž o nejlepší internetbanking. Projděte si velkou galerii a výběr z tehdejších hodnocení.
O bankách a finančních institucích píše od 90. let. Byla součástí ekonomického týmu Hospodářských novin, psala i na weby iHNed.cz a Aktuálně.cz. Teď píše externě pro Peníze.cz. Ráda tráví čas s rodinou a přáteli, chodí do... Další články autora.
Penzijko s finančním bonusem
Založte si penzijko Conseq a získejte nejen státní příspěvky a daňovou úsporu, ale i bonus pro věrné klienty.
Mobilní aplikace ČSOB Smart nově ukazuje na úvodní stránce také investice, které klient uskutečnil prostřednictvím společnosti Patria Finance. Ta patří do stejné finanční skupiny jako... celý článek
Do platební služby Cvak se zatím zapojilo kolem dvou tisíc malých podnikatelů. „Revoluci v placení“ spustila Air Bank letos v lednu jako levnější a méně náročnější alternativu k platebním... celý článek
Společnost Bankovní identita spustila novinku, která běžným lidem umožní elektronicky podepisovat dokumenty, aniž by se museli někde nově registrovat nebo platit zvláštní službu. Stačí... celý článek