Spořitelna zpoplatní ověřovací SMS. Co další banky?

Olga Skalková | rubrika: Co se děje | 28. 4. 2022 | 155 komentářů
Klienti mladší 70 let, kteří nevyužívají aplikaci George klíč, si od poloviny roku připlatí. Zjišťovali jsme plány konkurentů.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

28. 4. 2022 12:32

Nemám chytrý telefon,nechci ho a v tom případě odcházím. Neděkuji za spolupráci.

Zobrazit celé vlákno

+274
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

28. 4. 2022 10:52

Česká spořitelna je nejlepší banka

-270
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 155 komentářů)

2. 9. 2022 7:24 | JSK

Tak má zkušenost z 1 9 2022: Na výpise z 8/22 jsem uviděl položku zpoplatněné SMS přihlášení. Doposud byla má situace taková, že jsem měl tlačítkový s číslem 602.. a Smartphone s 722... Zpoplatnění SMS mne udivilo---dle mne marketingová podlost. Navíc zabezpečení ze 2 fyzicky oddělených zařízení ještě nikdo na světě nepřekonal (na Smartphone se přes Chrome přihlásím do CS a tlačítkovým autorizuji). OK, stáhl jsem si tedy George(G) a George klíč (GK). Jenomže při aktivaci GK chce poslat ze Smartphone SMS z čísla 602 a nasazené 722 označí za chybu. Musím se tedy rozhodnout co dál.Do prohazování SIM se mi nechce, protože 602 je ta velká SIM a 722 je vylomená na mikro SIM. Na info lince mi řekli, že to chce jen při té autorizaci.Ale během toho mi na 602 poslali kó, který jsem tam musel opsat.A Bl*b chce ze 602 za 5 vteřit poslat zpětně SMS do CS ze Smartphone, když je v tlačítku. Asi tedy zajdu na pobočku a změní číslo autorizace. Šílený. Jarek S
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

4. 8. 2022 16:18

Proboha, snad si nemyslíte, že SMS potvrzovací telefon nosím sebou?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 8. 2022 9:58 | Michal

Celé to směřuje k Bankovní indentitě (zákon digitální identity)
Na Slovensku už to jede a první slovenská banka bude lidem měřit emise jejich CO2 na bankovních účtech. Aplikace klientům Tatrabanky počítá CO2 z nákupů v potravinách, restauracích a na čerpacích stanicích.Zatím nedochází k žádnému aktivnímu omezování klienta, aplikace prostě jen hlásí objem CO2. Ale po čase se to třeba změní tak , že po dosažení určitého objemu CO2 za měsíc se karta zablokuje a již s ní nemůžete nakupovat. Ta technologie je zatím v začátcích, zavádí se postupně. CO2 už vám dnes počítají donáškové společnosti na donášky jídla, jako jsou Wolt, FoodPanda a celá řada dalších.
Buď začnete platit vyšší daň, tzv. karbonovou přirážku, a to až do konce kalendářního měsíce, anebo v horším případě už nenakoupíte vůbec nic, s výjimkou základních potravin a léků, jako v době covidu a lockdownů. Umřít vás nenechají, ale život vám to zkomplikuje majestátně, že budete jenom zírat. Systém nelze zatím efektivně zavést, protože tomu brání hotovostní platby, které nelze trasovat a sledovat. V Německu má Strana Zelených návrh, že všechny hotovostní platby by musely být prováděny jen naproti dokladu totožnosti, který by prodavačka u kasy naskenovala do pokladny a registračního systému bankovního kolektoru.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

3. 8. 2022 20:58 | Jarda

Ty hnusná banko, já nemám a ani nechci chytrý telefon. Navíc jak Vás napadlo, že platit přes zavirované chytré telefony je bezpečnější než přes nezavirovatelné tlačítkové telefony pomocí autorizačního kódu? Veškeré problémy s vykradenými účty se týkají pouze chytrých telefonů. Jste dobytci.
+18
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

3. 8. 2022 20:11 | Tomáš Geryk

Když odhlídnu od faktu, že mám tlačítkový mobil, protože jsem konzerva, tak naprosto nechápu jednu věc. Do internetového bankovnictví (jen pro úplnost, u jiné banky) se zásadně nepřihlašuji z mobilu, kam mi chodí potvrzovací SMS. Zásadně k přihlášení tedy používám 2 zařízení, protože je prakticky vyloučené, aby mi jeden člověk ukradl/naboural obě. V jakém vesmíru je bezpečnější, když vše proběhne na tom samém mobilu, když nota bene antivirová ochrana Androidu nedosahuje ani zdaleka kvality počítačových antiviráků?
+10
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

27. 6. 2022 19:42

Milá Česká spořitelno, přečetl jsem si vaše odpovědi na příspěvky a je zřejmé, z těchto odpovědí, že jste normálně arogantní a vaši běžní klienti, tedy občané, jsou pro vás póvl na získávání peněz. Klasický totalitní direktivní přístup.
+18
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

27. 6. 2022 19:26 | petr

všetko
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

27. 6. 2022 18:56 | Petr

Chytrý telefon nemám, nepotřebuji ho, protože nejsem závislák na sociálních sítí. Jsem zvědav jestli mi spořitelna přispěje desetitisíci na jeho pořízení a bezpečný ruksak na jeho nošení (už pomalu začínají mít velikost malé televize.
+12
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

27. 6. 2022 7:31 | Honza

Je úžasné, jak se v tomto světě myslí na staré lidi, ale že mladý člověk, kvůli svému tělesnému postižení nemůže používat chytrý mobil, tak ti jsou postihováni poplatky. Totéž se týká zdravých lidí pod 70 let. Jednoduše na chytrý mobil "nemají buňky" a i přes veškerou snahu, nejsou schopni používat chytrý mobil.
+6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

27. 6. 2022 7:16 | Monika Moravcová

Jsem u České spořitelny od r. 1977. Ale kvůli zpoplatnění SMS zpráv odcházím. Považuji to za dost velkou sprosťárnu vůči starším lidem.
+19
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

24. 6. 2022 8:46 | Dana

A to se ještě můžeme těšit, že transakce, které dříve byly hodnoceny jako bezpečné - tudíž bez dalšího ověřovacího kódu budou tento kód mít atd.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

16. 5. 2022 14:41 | Česká spořitelna

Citace - Janny / 16.05.2022 04:21

Mňa štve aj to, že appka sa nedá nainštalovať na akýkoľvek smartfón - mám mobil z 2017 a Google Play oznamuje, že zariadenie je nekompatibilné s aplikáciou. To si mám kupovať nový mobil kvôli banke? Ešte že mám českú sporiteľnu len ako záložnú banku.


Dobrý den, děláme maximum pro zabezpečení účtů našich klientů, a proto není možné instalovat naše aplikace do zařízení s nepodporovanou/zastaralou verzí operačního systému. Aktuálně je možné George klíč instalovat do telefonů nebo tabletů zařízení s operačním systémem Android 7 a vyšším nebo iOS 14 a vyšším.
-5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

16. 5. 2022 11:59 | Česká spořitelna

Citace / 13.05.2022 23:13

Sice mi ještě zdaleka není 70, chytrý telefon používám, ale internet. bankovnictví zásadně obsluhuji z notebooku. Doma a v klidu. Mobil občas nechám ležet bez dozoru třeba v práci a nenaučila jsem se ho pravidelně zamykat. Celé roky jsem byla věrná ČS. Zrušením pobočky u nás jsem se byla nucena naučit používat George. Před pár dny jsem převedla část úspor ke konkurenci na lépe úročený spořící a bude-li poplatek za SMS za měsíc vysoký odejdu s celým účtem...

Dobrý den, naše bezpečnostní aplikace George klíč, pomocí které můžete i nadále pracovat s účtem zcela zdarma, je aktuálně možné do mobilního telefonu nainstalovat samostatně. Neznamená to tedy, že musíte mít v mobilním telefonu bankovnictví George, můžete v něm mít pouze George klíč. Pomocí George klíče získáte také mnohem pohodlnější obsluhu účtu a širší možnosti i v komunikaci s námi. Na mobilním telefonu je možné nastavit automatický zámek obrazovky, například po 30 sekundách nečinnosti. Tím pádem se nebudete muset učit zamykat telefon, protože on to udělá automaticky za vás. Z bezpečnostního hlediska a z důvodu ochrany soukromí zamykání displeje telefonu rozhodně doporučujeme, a to obzvlášť v případě, kdy ho necháváte bez dozoru.
-13
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

8. 5. 2022 18:02 | Česká spořitelna

Citace - klient / 04.05.2022 11:01

Dobrý den, jakým způsobem bude cena za SMS s ověřovacím kódem pro vstup do GEorge hrazena? Z kreditu telefonu klienta nebo nějak jinak? Díky

Dobrý den, poplatky za sms budou hrazeny z účtu a objeví se na výpise vždy k poslednímu dni v měsíci.
-4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

6. 5. 2022 18:37

Přesně. Taky nemám zájem a nátlak české spořitelny mi příjde trapný :D. Dnes jsem se dozvěděla. Půjdu řešit do banky, pokud mi nenabídne bezplatnou variantu jako doposud, odcházím
+23
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

16. 5. 2022 11:42 | Česká spořitelna

Citace - Jarda / 16.05.2022 08:52

Absolutně souhlasím, Česká spořitelna už není česká, chová se arogantně, ve velkém zavírá pobočky a snaží se obírat klienty všemi způsoby viz. nejnovější poplatek 2,50Kč za přihlášení do účtu s vlastními penězi, které banka využívá bezplatně, co takhle na oplátku zavést poplatek bance podle výše částky na účtu s kterou může disponovat?

Dobrý den, k rušení poboček přistupujeme vždy po dlouhodobé analýze jejich využívání. Stále více běžných úkonů na účtu lze provádět on-line skrze internetové a mobilní bankovnictví George, případně prostřednictvím bankomatů, a proto je snižování počtu poboček pouze logickým důsledkem. Stále však máme nejvíce poboček ze všech bank v České republice a jsme k dispozici nonstop na naší bezplatné zákaznické lince, sociálních sítích a chatech. Věříme tedy, že zůstáváme jednou z nejdostupnějších bank v ČR.
Co se týká zpoplatnění sms zpráv - změnami v ceníku reagujeme na nové trendy v digitalizaci a podporujeme širší využití naší bezpečnostní aplikace George klíč, se kterou naši klienti mohou potvrzovat přihlašování a úkony na účtech i nadále zcela zdarma. Z hlediska dalšího vývoje v oblasti digitalizace věříme, že je to krok správným směrem. Většina našich klientů už digitální služby využívá, zároveň však do nich nenutíme generaci, pro kterou nejsou komfortní. Klientů nad 70 let se proto zpoplatnění sms zpráv netýká.
-13
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

16. 5. 2022 8:52 | Jarda

Absolutně souhlasím, Česká spořitelna už není česká, chová se arogantně, ve velkém zavírá pobočky a snaží se obírat klienty všemi způsoby viz. nejnovější poplatek 2,50Kč za přihlášení do účtu s vlastními penězi, které banka využívá bezplatně, co takhle na oplátku zavést poplatek bance podle výše částky na účtu s kterou může disponovat?
+11
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

16. 5. 2022 4:21 | Janny

Mňa štve aj to, že appka sa nedá nainštalovať na akýkoľvek smartfón - mám mobil z 2017 a Google Play oznamuje, že zariadenie je nekompatibilné s aplikáciou. To si mám kupovať nový mobil kvôli banke? Ešte že mám českú sporiteľnu len ako záložnú banku.
+8
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

13. 5. 2022 23:13

Sice mi ještě zdaleka není 70, chytrý telefon používám, ale internet. bankovnictví zásadně obsluhuji z notebooku. Doma a v klidu. Mobil občas nechám ležet bez dozoru třeba v práci a nenaučila jsem se ho pravidelně zamykat. Celé roky jsem byla věrná ČS. Zrušením pobočky u nás jsem se byla nucena naučit používat George. Před pár dny jsem převedla část úspor ke konkurenci na lépe úročený spořící a bude-li poplatek za SMS za měsíc vysoký odejdu s celým účtem...
+9
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

11. 5. 2022 2:25 | Martin

To vymýšlel nějakej debil..
Takže to jako teď kdokoliv může zkoušet zadávat validní login čísla účtů (heslo a kód se potvrzují dohromady, sms přijde již po zadání čísla účtu) a mně to vesele bude strhávat peníze za každou takovou transakci?
Řekněte mi někdo prosím číslo ředitele ČSAS, já mu pár takových sms asi pošlu, aby ten jeho dementní nápad dostal pořádně sežrat.
Nehledě na to, že to úplně popírá smysl celého bankovnictví, a to aby lidi nechodili na pobočky, jak bylo v závěru článku trefně zmíněno. Celé to povede jen k tomu, že se lidi nebudou do George přihlašovat vůbec.
A argumentem, že smartphone dneska mají všichni, ospravedlňovat tohle rozhodnutí je další kravina. Jednak bezplatné fungování účtu podmiňují vlastnictvím dalšího nezávislého objektu a druhak se klidně vsadím, že to bude vyžadovat Android 6 nebo 7, nebo rovnou 9 a tam pak půlka populace s jen trochu staršími telefony celkem rychle zapláče (a pak z nasranosti zruší účet)-
Opravdu "skvělej" způsob, jak "ušetřit" a v podstatě zablokovat jejich podporu minimalně na dva měšíce, kdy si tam na to lidi budou chodit dalšího čtvrt roku stěžovat. Aby to nakonec s velkou pompou za půl roku zas nezrušili.
Prostě tady zas management neví, jak běžní klienti fungujou... Ale že já se divim.
+25
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Stránka 1/8

Předchozí

1

Spočítejte si

Výpočet RPSN

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Roman Vaněk

kuchař a podnikatel

Jan Libich

ekonom

Roman Vaněk
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů
×
Jan Libich
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services