Jak na to | Jan Stuchlík | 14. 8. 2008 | 24 komentářů
Pro klienty, kteří nepotřebují bankovní pobočky, sestavila redakce Peníze.cz a server www.bankovnipoplatky.com žebříček nejlevnějších účtů pro elektronické bankovnictví. V průměru běžný klient díky internetu ušetří skoro padesát korun měsíčně.
Banky | Jan Jedlička | 15. 10. 2007
Bankovní balíčky komplikují přechod klientů ke konkurenční bance a brzdí tak konkurenci, tvrdí evropská skupina expertů. Ta navrhuje i zavedení celoevropské přenositelnosti čísel bankovních účtů.
Polemika | Jan Jedlička | 17. 9. 2007 | 1 komentář
Po vstupu Česka do eurozóny budou převody peněz do ciziny levnější, jednodušší a rychlejší. Totéž bude platit i pro platby kartou a výběry z bankomatů.
Daně | Simona Ely Plischke | 7. 2. 2007 | 1 komentář
Drobná chyba v údajích při platbě daně může vést k sankcím, které vyplývají z jejího pozdního odvodu. Poradíme vám proto na jaké účty a jakým způsobem poukázat peníze finančnímu či celnímu úřadu. Přečtete si i o tzv. daňové složence, tedy převodu peněz zdarma.
Jak na to | Kateřina Boušová | 21. 12. 2006
Některé platby byste měli provést ještě do konce roku, jinak vám hrozí zbytečná finanční ztráta. Nezapomeňte hlavně na stavební spoření. Pokud by peníze nebyly na vašem účtu včas, ztratili byste nárok na státní podporu za rok 2006. Proto jsme pro vás připravili přehled termínů u 12 tuzemských bank, pro orientaci, kdy zadat platební příkaz, aby vaše peníze došly ještě letos. Poradíme vám, jak nejlépe platbu na účet stavebního spoření převést, jak správně vyplnit příkaz k platbě i jaké doklady schovat pro případnou reklamaci.
Články | redakce Peníze.CZ | 3. 11. 2006
Uteklo vám v říjnu něco z našeho denního zpravodajství? Víte, co se událo v oblasti bankovnictví, daní, bydlení, investování a dalších? Jste si jisti, že jste nepropásli některou z povinností vůči státu? Nahlédněte do výběru říjnových událostí.
Články | Kateřina Boušová | 29. 8. 2006 | 15 komentářů
Podařil se vám překlep v čísle účtu příjemce a řešíte, jak svou chybu napravit? Poradíme vám, do kdy je možné platbu stornovat, kolik storno stojí, jaké údaje banka ke stornu potřebuje a jaký je postup v případě, že banka již peníze na chybný účet odeslala.
Články | Dana Chytilová | 22. 2. 2006 | 1 komentář
Hledáte správce vašich financí, u kterého byste měli platební styk téměř za babku, a to včetně internetového bankovnictví? Neomezujte výběr pouze na banky, ale porozhlédněte se i mezi družstevními záložnami. Porovnali jsme banky a kampeličky. U které záložny se běžný účet může opravdu vyplatit?
Články | Dana Chytilová | 19. 1. 2006
Oblíbili jste si sběrné boxy na pobočkách bank? Víte, kdy odejde tímto způsobem zadaný příkaz? Jak a kdy se dozvíte, pokud jste na příkazu udělali chybu? Co dělat, když jste peníze poslali na špatný účet?
Články | Dana Chytilová | 5. 1. 2006
Banky se od začátku ledna předhánějí ve zveřejňování přehlednějších sazebníků. Některé připravily velké změny, jiné se spíše snažily o zpřehlednění a srozumitelnější formu. Někde už změny platí, jinde je teprve připravují, v několika ústavech změny zatím neplánují. O kolik budete letos platit méně či více?
Články | Kateřina Boušová | 20. 12. 2005
V závěru každého roku je tato otázka aktuální pro mnoho z nás. Platba, která měla dojít do konce roku a nedošla, totiž může být problém. Například u stavebního spoření, pokud nejsou peníze na účtu do 31. 12., přijdete o státní podporu. Kdy nejpozději lze v jednotlivých bankách zadat platební příkaz?
Články | Dana Chytilová | 13. 12. 2005
Jednou posíláte příkaz k úhradě za 4 Kč a podruhé za 20 Kč. I takto měnily bankovní domy poplatky během roku. Podívejte se, jak sazebníky k běžným účtům a produktovým balíčkům převlékaly kabáty kolekce 2005.
Články | Dana Chytilová | 16. 9. 2005
Využíváte bankomat jen k výběru hotovosti? A co další služby? Chcete vložit bankovky na účet a nemáte čas zajít na pobočku? Potřebujete půjčit peníze? Podat příkaz k úhradě? Banky se snaží o unikátnost svých bankomatů, co všechno tedy které umí?
Články | Dana Chytilová | 5. 9. 2005
Našli jste chybu na výpisu z účtu? Reklamujte danou transakci. Ale co když banka vaši námitku neuzná? Kromě času stráveného dokazováním vás reklamace může stát i pár stovek korun. Nevzdávejte to ale hned v "prvním kole", zkusit totiž můžete ještě kolo druhé, ombudsmana banky či finančního arbitra.
Články | Karel Doležal | 1. 9. 2005 | 1 komentář
I českým finančním trhem lze proplouvat bez vydané koruny za správu peněz. Není to zrovna nejjednodušší, ale je to rozhodně možné. Chcete spravovat bankovní konto, platit kartou a vybírat hotovost zcela zdarma?
Články | Dana Chytilová | 12. 7. 2005
Spíláte bankám za vysoké poplatky? Vidíte řešení v zahraničním kontě? Pokud se rozhodnete pro zřízení běžného účtu v Rakousku, na poplatcích mnoho neušetříte. Na druhou stranu ale nic nezaplatíte za přímé bankovnictví či výběry z bankomatu. Porovnejte si poplatky domácích bank s jejich rakouskými kolegyněmi.
Články | Dana Chytilová | 1. 7. 2005
Ministerstvo financí chce, aby si klienti mohli přesně porovnat informace, které o svých službách banky poskytují. Náš průzkum ukazuje, že to je požadavek více než oprávněný. Bankovní sazebníky totiž budí dojem, že mají klienta odradit, aby raději žádné informace nezjišťoval.
Články | Petr Vykoukal | 25. 5. 2005
V prvním dnešním článku jste se dozvěděli, která banka se stala vítězem naší soutěže Internetová banka roku. Tento vám přináší shrnutí, s jakými aplikacemi jednotlivé banky soupeřily a co se na nich našim porotcům líbilo a nelíbilo.
Články | Petr Vykoukal | 25. 5. 2005 | 1 komentář
Chcete vědět, která banka si odnese titul "Internetová banka roku"? Kdo zvítězil v hlasování čtenářů? A kdo nabízí klientům nejlevnější účet? Dozvíte se i ve kterých oblastech byly banky hodnoceny nejlépe a kde by naopak měly přidat. Komu tedy naše porota nasadila pomyslnou korunu?
Články | Petr Vykoukal | 17. 5. 2005
Standardní a příjemná aplikace, které by ale neškodilo více funkcí – takové je internetové bankovnictví Živnobanky. Více si přečtěte v našem testu.
Články | Petr Vykoukal | 12. 5. 2005
Jako předposlední přichází v našem testování na řadu internetové bankovnictví nejmenší banky soutěže. Svojí velmi omezenou funkčností připomíná typickou aplikaci ze srovnání v roce 2003.
Články | Dana Chytilová | 11. 5. 2005
Častokrát potřebujete, aby vaše platba někam došla v přesně určený čas. Proces mezibankovních plateb ovšem není právě jednoduchý, ne všechny banky k němu navíc přistupují stejně. Jak tedy taková platba probíhá a proč je tolik důležitá hodina, kdy příkaz zadáte?
Články | Petr Vykoukal | 10. 5. 2005
Všechny banky vám přidělí nějaké jméno pro vstup do jejich ibankingové aplikace. Většinou je to číslo, které si řada z nás bez problémů zapamatuje, ale s číselně písmennou směskou, kterou používá Volksbank, to tak snadné mít nebudete. V dalších ohledech jde ale o standardní aplikaci bez větších nedostatků.
Články | Petr Vykoukal | 5. 5. 2005 | 1 komentář
O tom, že se aplikace bance povedla, svědčí téměř jednohlasné "jednoduché a přehledné" od našich porotců. Tento nesporný úspěch ale kazí nulová nabídka doplňkových služeb.
Články | Petr Vykoukal | 3. 5. 2005
Internetové bankovnictví třetí největší české banky poskytuje mnoho funkcí. Tolik, že se až v případě jeho hodnocení nabízí příslovečné "méně znamená více". Je navíc zřejmé, že primárním adresátem této aplikace je firemní klientela. Co vše internetbanking Komerční banky nabízí a je ještě přehledný?
Články | Simona Ely Plischke | 26. 4. 2005
GE Money Bank se snaží o image moderní futuristické banky. Nezbytným předpokladem takového obrázku je perfektní internetbanking. Co lze její aplikaci pochválit a kde lze ještě vylepšovat? Internetové bankovnictví je podle informací banky v současné době jejím nejdynamičtěji rostoucím produktem. Zhodnoťte jej s námi.
Články | Petr Vykoukal | 21. 4. 2005
eBanka byla v minulosti často tím, kdo udával trend v oblasti internetového bankovnictví. Konkurence však nespí, a tak dnes řada bank nabízí srovnatelné aplikace a dotahuje její náskok. Jak se daří držet bance "historickou" pozici, můžete posoudit sami v našem testu.
Články | Petr Vykoukal | 19. 4. 2005
ČSOB pro obě své značky používá tu samou aplikaci, která se liší jen barvami a některými funkcemi. Obě tedy budeme hodnotit v jednom článku.
Články | Petr Vykoukal | 14. 4. 2005
Další bankou, u níž budete moci zhodnotit vývoj internetového bankovnictví za poslední tři roky, je Česká spořitelna. Při porovnání obou aplikací je už na první pohled vidět, že posun v uživatelské přívětivosti a funkčnosti je značný.
Články | Petr Vykoukal | 12. 4. 2005
Největší retailová banka na světě v Česku stále spíše "sbírá smetanu". Podle její cenové politiky je jasné, že hledá především klienty s vyššími příjmy – účet za 250 Kč měsíčně rozhodně nebude pro každého. Odpovídá tomu kvalita jejího internetového bankovnictví?