Články | Kateřina Boušová | 29. 8. 2006 | 15 komentářů
Podařil se vám překlep v čísle účtu příjemce a řešíte, jak svou chybu napravit? Poradíme vám, do kdy je možné platbu stornovat, kolik storno stojí, jaké údaje banka ke stornu potřebuje a jaký je postup v případě, že banka již peníze na chybný účet odeslala.
Články | Dana Chytilová | 22. 2. 2006 | 1 komentář
Hledáte správce vašich financí, u kterého byste měli platební styk téměř za babku, a to včetně internetového bankovnictví? Neomezujte výběr pouze na banky, ale porozhlédněte se i mezi družstevními záložnami. Porovnali jsme banky a kampeličky. U které záložny se běžný účet může opravdu vyplatit?
Články | Petr Vykoukal | 10. 4. 2003 | 11 komentářů
Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli v sobě číslo účtu v bance skrývá nějakou logiku či je to jen výplod nějakého chorého matematika, který trápí nebohé klienty čísly o šestnácti pozicích?
Daně | Simona Ely Plischke | 7. 2. 2007 | 1 komentář
Drobná chyba v údajích při platbě daně může vést k sankcím, které vyplývají z jejího pozdního odvodu. Poradíme vám proto na jaké účty a jakým způsobem poukázat peníze finančnímu či celnímu úřadu. Přečtete si i o tzv. daňové složence, tedy převodu peněz zdarma.
Články | Dušan Hradil | 24. 5. 2001 | 1 komentář
Integrační proces divize IPB do ČSOB je v plném proudu. V pondělí končí používání bankovního kódu 5100 pro IPB. Později dojde k přečíslování dvou set tisíc čísel účtů v ČSOB. Co ale klienti - přibudou jim starosti anebo se jich tato změna vůbec nedotkne?
Články | Dušan Hradil | 13. 8. 2003 | 2 komentáře
Zjistit přesnou výši poplatku za poslání peněz do zahraničí či způsob jeho naúčtování je téměř nemožné. Nad výpisem se pak nestačíte divit – ne sto, dvě či tři sta, ale třeba i patnáct set korun na poplatcích za jeden převod.
Články | Dana Chytilová | 12. 7. 2005
Spíláte bankám za vysoké poplatky? Vidíte řešení v zahraničním kontě? Pokud se rozhodnete pro zřízení běžného účtu v Rakousku, na poplatcích mnoho neušetříte. Na druhou stranu ale nic nezaplatíte za přímé bankovnictví či výběry z bankomatu. Porovnejte si poplatky domácích bank s jejich rakouskými kolegyněmi.
Články | Petr Vykoukal | 14. 4. 2005
Další bankou, u níž budete moci zhodnotit vývoj internetového bankovnictví za poslední tři roky, je Česká spořitelna. Při porovnání obou aplikací je už na první pohled vidět, že posun v uživatelské přívětivosti a funkčnosti je značný.
Články | Petr Vykoukal | 19. 4. 2005
ČSOB pro obě své značky používá tu samou aplikaci, která se liší jen barvami a některými funkcemi. Obě tedy budeme hodnotit v jednom článku.
Články | Dušan Hradil | 18. 4. 2003
Nutnost nabízet internetový přístup k běžnému účtu pochopily u nás již všechny retailové banky. Jedna z nich však místo internetbankingu nabízí pouze tzv. homebanking. Jak tato aplikace vypadá a zda je vhodná i pro občany vám ukáže naše recenze.
Články | Dana Chytilová | 11. 5. 2005
Častokrát potřebujete, aby vaše platba někam došla v přesně určený čas. Proces mezibankovních plateb ovšem není právě jednoduchý, ne všechny banky k němu navíc přistupují stejně. Jak tedy taková platba probíhá a proč je tolik důležitá hodina, kdy příkaz zadáte?
Články | Dušan Hradil | 1. 3. 2002 | 1 komentář
Kdo chce zrušit běžný účet, měl by si vše dobře promyslet. Banky totiž mají pro odcházející klienty nemilé překvapení – poplatky ve výši několika stovek korun. Chcete vědět, kolik vám vaše banka naúčtuje a jak tuto částku snížit?
Články | Dana Chytilová | 31. 3. 2005
Zvolili jste jako podpisový vzor podpis, který běžně používáte? Pak podle České bankovní asociace ulehčujete podvodníkům zneužití vašich osobních údajů. Na pobočkách bank vám však neporadí, že vybrat odlišný podpisový vzor může být mnohem bezpečnější. Jaké další bezpečnostní triky byste měli znát?
Články | Petr Vykoukal | 21. 4. 2005
eBanka byla v minulosti často tím, kdo udával trend v oblasti internetového bankovnictví. Konkurence však nespí, a tak dnes řada bank nabízí srovnatelné aplikace a dotahuje její náskok. Jak se daří držet bance "historickou" pozici, můžete posoudit sami v našem testu.
Články | Vendula Hilkovičová | 1. 9. 2004
Česká spořitelna od srpna letošního roku nabízí svým klientům novou verzi internetového bankovnictví Servis 24. Přichází s převratnými změnami, nebo jen kopíruje to, co je u konkurence již běžné?
Články | Simona Ely Plischke | 18. 2. 2005
Drobná chyba v údajích při platbě daně může vést k sankcím vyplývajícím z jejího pozdního odvodu. Připravili jsme pro vás podrobný návod pro poukazování peněz finančnímu či celnímu úřadu, který využijete při platbě všech daní kdykoli v průběhu roku.
Články | Dana Chytilová | 5. 9. 2005
Našli jste chybu na výpisu z účtu? Reklamujte danou transakci. Ale co když banka vaši námitku neuzná? Kromě času stráveného dokazováním vás reklamace může stát i pár stovek korun. Nevzdávejte to ale hned v "prvním kole", zkusit totiž můžete ještě kolo druhé, ombudsmana banky či finančního arbitra.
Články | Petr Vykoukal | 7. 4. 2005
Jednoduché, s dostatečným množstvím funkcí a "lehkým" designem, tak lze asi nejstručněji shrnout přednosti internetového bankovnictví BAWAG Bank CZ, jedné z menších českých bank. Co dalšího aplikace obsahuje a jak ji hodnotila naše porota?
Články | Kristýna Havligerová | 25. 2. 2004
Uvažujete o zřízení devizového konta, protože nechcete tratit na směně kurzu? Za jakých podmínek si ho může zájemce sjednat a kolik ho to bude stát? Jaké jsou poplatky a lze k němu dostat platební kartu?
Články | Petr Vykoukal | 21. 8. 2002
Dobře propracovaný systém s řadou funkcí, které naplno využijí spíše firmy než klienti z řad občanů. Takové je internetové bankovnictví Komerční banky.
Polemika | Jan Jedlička | 17. 9. 2007 | 1 komentář
Po vstupu Česka do eurozóny budou převody peněz do ciziny levnější, jednodušší a rychlejší. Totéž bude platit i pro platby kartou a výběry z bankomatů.
Články | Michal Hazi | 5. 4. 2001 | 1 komentář
Přímé bankovnictví šetří čas i peníze, platíte nižší poplatky a samotná služba je zdarma. To jsou výhody, které každá banka vehementně zdůrazňuje ve své reklamní kampani. Dvě z největších bank však mají pro své klienty přichystané nemilé překvapení. Přímé bankovnictví nabízejí zadarmo pouze dočasně, počítají se zavedením měsíčního paušálu na přímé komunikační kanály.
Články | Petr Vykoukal | 3. 5. 2005
Internetové bankovnictví třetí největší české banky poskytuje mnoho funkcí. Tolik, že se až v případě jeho hodnocení nabízí příslovečné "méně znamená více". Je navíc zřejmé, že primárním adresátem této aplikace je firemní klientela. Co vše internetbanking Komerční banky nabízí a je ještě přehledný?
Články | Michal Hazi | 24. 9. 2001
Dotovat studentská konta je součástí obchodní politiky většiny tuzemských bank. Do mainstreamu se s počátkem akademického roku zařadila i eBanka. Snaží se novým levným produktem oživit svou početně stagnující klientskou základnu?
Články | Karel Doležal | 1. 9. 2005 | 1 komentář
I českým finančním trhem lze proplouvat bez vydané koruny za správu peněz. Není to zrovna nejjednodušší, ale je to rozhodně možné. Chcete spravovat bankovní konto, platit kartou a vybírat hotovost zcela zdarma?
Články | Petr Vykoukal | 25. 5. 2005 | 1 komentář
Chcete vědět, která banka si odnese titul "Internetová banka roku"? Kdo zvítězil v hlasování čtenářů? A kdo nabízí klientům nejlevnější účet? Dozvíte se i ve kterých oblastech byly banky hodnoceny nejlépe a kde by naopak měly přidat. Komu tedy naše porota nasadila pomyslnou korunu?
Články | Simona Ely Plischke | 26. 4. 2005
GE Money Bank se snaží o image moderní futuristické banky. Nezbytným předpokladem takového obrázku je perfektní internetbanking. Co lze její aplikaci pochválit a kde lze ještě vylepšovat? Internetové bankovnictví je podle informací banky v současné době jejím nejdynamičtěji rostoucím produktem. Zhodnoťte jej s námi.
Články | Kristýna Havligerová | 29. 4. 2004
Zabezpečení internetového bankovnictví je důležité. Každá banka volí jiný systém, rozhoduje se mezi stupněm bezpečí a pohodlí. Jaké jsou přednosti a nedostatky jednotlivých variant?
Články | Petr Vykoukal | 12. 4. 2005
Největší retailová banka na světě v Česku stále spíše "sbírá smetanu". Podle její cenové politiky je jasné, že hledá především klienty s vyššími příjmy – účet za 250 Kč měsíčně rozhodně nebude pro každého. Odpovídá tomu kvalita jejího internetového bankovnictví?
Články | Dušan Hradil | 8. 1. 2002
Při výběru banky se vyplatí počítat, i na běžném účtu se totiž dá ušetřit. A pokud budete své peníze točit elektronicky, můžete uspořit ještě více.