Poslali jste peníze na chybný účet? Co teď?

Podařil se vám překlep v čísle účtu příjemce a řešíte, jak svou chybu napravit? Poradíme vám, do kdy je možné platbu stornovat, kolik storno stojí, jaké údaje banka ke stornu potřebuje a jaký je postup v případě, že banka již peníze na chybný účet odeslala.

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

19. 9. 2006 12:08, Riccardo

Tak to je ale divná banka, že si počítá sazby za příkaz k úhradě podle času,jak dlouho jim to "visí" v systému.....měnil bych... :-)

Zobrazit celé vlákno

+80
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

15. 5. 2012 21:03, igor

vcjera zen pozlal brachi negomu ynemu asy 52321kc pozlal to spet to godiny lugusni

-26
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 56 komentářů)

12. 6. 2018 14:18 | Petr

Vámi požadované existuje "odjakživa". Tedy vymahatelnost nazpět, a to včetně úročení úrokem z prodlení. Jen se to samozřejmě musí vymáhat u soudu, jako k tomu státem určené instituce.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

13. 4. 2018 20:41

A co kód banky tam to platí také ?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

11. 11. 2017 16:23 | M.M.

Také jsem neúmyslně zaslala při převodu peníze jinam(41500,-Kč což je už poněkud velká částka) a ihned jsem řešila situaci z obou stran. Zde jednoznačně asi chybí právní ochrana ze strany zákonodárců daná tak, aby se při "platbách, které neoprávněně využívá druhá strana" neporušoval vcelku morální i etický kodex a práva znevýhodněné strany a mělo by to být od určité výše nebo jednoznačně vždy legálně vymahatelné nazpět i postižitelné i s danou úrokovou částkou (zákon o bankovnictví nebo OZ by měl jasně vytyčit pravidla, kdy si polepšila druhá strana neoprávněně a hraničí vcelku při ponecháním si více dní se zpronevěrou či krádeží, obohacování se apod. - Pokud to dají zákonem s určenou výší úročení nebo pokuty, tak by si to firmy nenechávaly a ihned by se vše dalo do pořádku. Proč takovéto legální nařízení právně již dávno neexistuje je malou záhadou i nečinností ochrany firem i občanů. Vrácení do 3-5pracov.dní nebo např.se sankcí by řešilo mnohé i včetně újmy na jméně, kdy pokud nemůže zdroj ihned někdo nahradit a provést převod peněz, stává se že se firma i jedinec OSVČ aj. dostávají do situace "nedůvěry hodné firmy" , a v horším případě je ještě více v situacích nebo zadlužením se. Nevím, zda je to odvážné takto napsat, zde benevolence není správnou.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

2. 5. 2017 14:43 | Síma

Dobrý den, i já bych chtěla poradit. Dnes mi volala bankovní poradkyně, že nějaký pán po roce a 4 měsíce reklamuje, že mi odeslal na účet částku která mi nepatří. Jak se mám v této situaci bránit, když už nevím zda tomu tak je či ne. Sice tuto udanou částku na účtě mám, ale v té době jsem měla hodně prodejů osobních věcí, také zpětné reklamace atd.Jak tedy můžu vědět zda to dotyčný nezkouší , protože proč až po takové době? Jaká je vlastně lhůta reklamační doby?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

11. 12. 2016 19:05 | KATKA

Ano stalo ale pan mi peníze vrátil zpět.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

7. 12. 2016 10:52 | Maja

Už je to přes měsíc co jsme poslali omylem nemalou sumu, která již ale odešla na jiný existující účet. Banka podle všeho udělala vše co mohla a kontaltovala majitele účtu ať peníze vrátí. Jak postupovat dál když se stále nic neděje ? Volali jsme mnohokrát :-/ ...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

8. 1. 2016 17:34 | Mirka

Dobrý den , požádala jsem o upadku v insolvenci , tudíž jsem si musela změnit číslo banky , kvůli uvěru v bance kde jsem měla dluhy , abych neplatila splátky kvůli insolvence. Nevím kde se stala chyba,ale mzdová učetní ,mi minulý měsíc poslala výplatu už na nový učet a tento na ten starý. V bance mi poradili , že pomocí formuláře o chybném finančním zprostředkování může zažadat ,aby tu platbu zaslali zpět na její učet , že zachybovala a tím mi jí může poslat pak zpět na nový , myslíte si , že je to možné ? Díky
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

23. 5. 2015 23:24 | Michal

a co delat když odešli peníze na spatny účet v Rusku a Ruska Reifaisen bank nam nechce sdělit info o příjemci takze mame jen jméno a jakou si adresu... Ruska policie se tím asi zabírat nebude jelikož sme P.O. Se sídlem v ČR. Česká policie asi nic nemuze se svim polem působnosti. Poradíte mi někdo prosím?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

20. 2. 2015 8:12 | Radek

...já si myslím, že celá koncept "Poštovní spořitelny" je poněkud nešťastný, Pošta by měla být poštou a ne strkat nos do věcí, které jí nepřísluší... většinou na to nemají ani pořádné prostory, ani dostatek pracovníků - a chtít po "obyčejné" ženské za přepážkou na vesnické poště, aby dělala různé bankovní a finanční služby mi přijde trošku šílené...
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

10. 6. 2014 10:37 | Lucie

Já jsem špatně odeslal 1.500 Kč a nevrátili mi je, 2x jsem urgovala reklamaci, nakonec jsem musela odeslat žádost o identifikaci příjemce platby. Nyní mám údaje o člověkovi, který bydlí na druhé straně republiky a nevím zda zajít na policii kvůli této částce nebo zda to nechat být, což se mi nechce, jelikož peníze zrovna netisknu (studentka). Co myslíte?
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

20. 2. 2014 20:48 | Ivan T.

Tak já nevím jak ve Vaší bance ale v mé bance když mi přijde nějaká platba, je její součástí i číslo učtu a banka odesílatele, tak že v mém případě nic snažšího, než částku neprávem mi poslanou odeslat na účet odesílatele.
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

15. 5. 2012 21:03 | igor

vcjera zen pozlal brachi negomu ynemu asy 52321kc pozlal to spet to godiny lugusni
-26
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

1. 9. 2011 14:15 | jm

Dnes se mi podařil překlep - správné číslo účtu, ale jiná banka, místo 7970 jsem udala v elektronickém bankovnictví 0300 a 50 tisíc je v tahu. Ihned jsem kontaktovala pracovníky poštovní spořitelny, ale paní mi v naprostém klidu několikrát přečetla nějaký návod, jak postupovat, když klient udělá podobnou chybu. Chtěla jsem po ní, aby kontaktovala kolegu, který tipuje a příkazy podává, že peníze mi ještě z účtu neodešly, takže je čas to jedním telefonátem stornovat, bohužel mi pouze opět přečetla návod... a během hodiny peníze opravdu odešly... 50 tisíc... V poledne jsem tedy zašla na přepážku poštovní spořitelny, kde jsem vyplnila reklamační list, a kde jsem se dozvěděla, že musím čekat, jestli je klient, kterému jsem peníze poslala, solidní a vrátí mi to a nebo ne. Opět bez jakékoli empatie. Je to opravdu zoufalé, jakým způsobem je těmto lidem fuk, že jste malou chybou přišli o několikaleté úspory... a hlavně to, jak vám to dávají najevo. Budu tedy doufat, že se mi peníze co nejdříve vrátí a od poštovní spořitelny okamžitě odcházím. Je to pro mě nedůvěryhodná banka.
+15
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

15. 6. 2011 22:55 | Věra Večeřová

Mám zkušenost s tím, že mi na podnikatelský účet přišla platba, která mi nepatří. Chtěla jsem vše co nejdříve vyřešit, ale je to horor. Moje banka za to nemůže, protože peníze došli z jiného pěněžního ústavu, nechce tedy nic řešit. Sama jsem kontaktovala odesílající banku, ta mi sdělila, že chybu udělal klient a ona za nic nemůže. Žádala jsem, aby mi poslali písemně údaje k vrácení platby, ale jsou neochotní. Kontakt na klienta, který udělal chybu mi dát nechtějí. Takže nevím co s tím. Chci peníze vrátit a všude narážím na neochotu. Zatím mě telefony stály asi 300 Kč. A nic se nevyřešilo. Máte nějakou podobnou zkušenost? Podařilo se Vám ji vyřešit? Docela z toho šílím a pak, že s poctivostí nejdál dojdeš.
+6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

2. 5. 2011 15:53 | Jirka

Zdravím, Mám zkušenost s posláním peněz na cizí účet.Spletl jsem si číslo účtu nezadal jsem předčíslí(platba z mobilu) a peníze přišli na cizí účet.Protože se jednalo o celkem cca. 14000kč okamžitě jsem to začal řešit.Zašel jsem do své banky abych zjistil co se dá dělat.Bankéřka mi sdělila,že pokud se jedná o cizí banku nedá se dělat nic jiného než sepsat čestné prohlášení o chybné provedení platby které se řeší cca.2-3 měsíce.Nedalo mi to a zašel jsem do banky příjemce.Bankéřka se mnou sepsala dopis kterým žádala svého klienta a vrácení peněz.Ihned ho poslala.Všichni mě strašili,že peníze už neuvidím.A ejhle do 14dnů byli peníze zpět na účtě.DO KORUNY!Takže pokud se vám povede to co mě je zapotřebí to ihned řešit jinak peníze už neuvidíte.
+6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

27. 2. 2007 12:54 | xy

Přišla mi platba od jedné nejmenované firmy ve výši 90000 Kč, hodili by se mi, ale bohužel nejsou moje. Pořádně netuším co mám dělat, ale v každém případě půjdu vše nahlási na banku a výpis "reklamovat!. Nechci se dostat do rozporu se zákonem a nechat se někde popotahovat.
+28
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

27. 2. 2007 12:49 | xy

Přišla mi platba od jedné nejmenované firmy ve výši 90000 Kč, hodili by se mi, ale bohužel nejsou moje. Pořádně netuším co mám dělat, ale v každém případě půjdu vše nahlási na banku a výpis "reklamovat!. Nechci se dostat do rozporu se zákonem a nechat se někde popotahovat.
+25
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

27. 2. 2007 12:49 | xy

Přišla mi platba od jedné nejmenované firmy ve výši 90000 Kč, hodili by se mi, ale bohužel nejsou moje. Pořádně netuším co mám dělat, ale v každém případě půjdu vše nahlási na banku a výpis "reklamovat!. Nechci se dostat do rozporu se zákonem a nechat se někde popotahovat.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

19. 9. 2006 12:08 | Riccardo

Tak to je ale divná banka, že si počítá sazby za příkaz k úhradě podle času,jak dlouho jim to "visí" v systému.....měnil bych... :-)
+80
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

3. 9. 2006 11:47 | Jirka

Nehledě na to, že si banka dost pravděpodobně za odložení splatnosti něco připočítá. Mne jednou napadlo, že si načasuji odeslání platby za elektřinu na zahradě tak, aby to ČEZ nedostal zbytečně o 10 dnů dříve. Jel jsem tehdy na dovolenou. A banka si naúčtovala 6,-Kč za odložený termín platby. A já trouba jsem myslel, jak ještě stihnu tu třícifernou sumičku trochu zúročit. No jo, chybami se člověk učí.:-)
+9
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  11 593 637 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

Výpočet RPSN

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Články na Heroine.cz

Zálohované výživné podle Maláčové: nejslabším nepomůže

Zálohované výživné podle Maláčové: nejslabším nepomůže

Zálohované výživné je téma, které se v parlamentu periodicky objevuje už od roku 2001....více

Málo známá Charlotte Salomon. 784 maleb, smrt v Osvětimi a odvaha k naději

Málo známá Charlotte Salomon. 784 maleb, smrt v Osvětimi a odvaha k naději

Příběh židovské malířky Charlotte Salomon je tak krutý a barvitý, jak jen byla první polovina...více

Tři billboardy za Reykjavíkem

Tři billboardy za Reykjavíkem

Do českých kin přichází Island. A kdo nemůže do kina, ať si Island klidně pustí do obýváku.více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Patrik Nacher

podnikatel a ekonom

Martin Pomothy

podnikatel, ČSFD.cz

Patrik Nacher
ÚSPĚŠNOST
58,74 %

z 143 duelů
×
Martin Pomothy
ÚSPĚŠNOST
58,78 %

z 131 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services
 
 

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK

Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.