Marketing

Marketing je soubor procesů zaměřených na uspokojení potřeb a přání zákazníků, dále je také definován jako nástroj ke komunikaci. Buduje vztah se zákazníky a tvoří konkurenční výhodu na trhu v daném oboru. Zabývá se různými aspekty, jako je například segmentace zákazníků, propagace produktů, komunikace se zákazníkem nebo zkoumá trh. Cílem marketingu je dosáhnout stanovených obchodních cílů organizace.

Další články na téma marketing najdete na Finmag.cz.

Zbyněk Veselý: Finanční gramotnost roste, lidé chtějí vědět, o co hrají

Rozhovor | Monika Veselíková, Martin Vlnas | 24. 2. 2015 | 3 komentáře

+3

Klienti nejsou hloupí, proč by nakupovali za dvacet, když jinde je to za deset? Při koupi auta se dnes lidé ptají, kolik je bude stát pojištění, financování a také servis. Dřív je zajímalo jediné – kolik za něj zaplatí teď. Tahle zvyšující se finanční gramotnost se projevuje i v životním pojištění,“ říká v rozhovoru pro Peníze.cz obchodní ředitel pojišťovny UNIQA Zbyněk Veselý.

Už dávno nejsme konzervy, říká alkoholový guru Richard Švéda

Rozhovor | Ondřej Tůma | 14. 2. 2015 | 4 komentáře

+80

„Například u vína jsou Češi stále znalejší a mají chuť poznávat a ochutnávat nové věci. Je dobře, že se tu už nerozlišuje jen mezi bílým a červeným, krabicí a lahví,“ říká v rozhovoru generální ředitel společnosti Premier Wines & Spirits Richard Švéda.

Prodáváme byt: Inzerát má ukázat přednosti nemovitosti, ale lhát se nemá

Seriál | Vladimír Zuzák | 21. 1. 2015 | 4 komentáře

+28

Patnáct řádků textu, pět fotek a jedna cena – to je standardní inzerát na realitním serveru. Vaše omezené hřiště, na kterém musíte předvést to nejlepší, abyste zaujali. Aby vám zavolali, aby byt chtěli, aby ho koupili.

Od tramvaje k vibrátoru: Cesta designerky Anny Marešové

Rozhovor | Ondřej Tůma | 30. 8. 2014 | 2 komentáře

+56

Uznání odborníků sklidila už za svůj projekt Tramvaj pro Prahu. Mediálně známá ale začala být až díky vítězství v Národní ceně za studentský design s kolekcí erotických pomůcek Whoop de doo. I když mohla jít pracovat do zahraničí, rozhodla se nakonec zůstat v Česku a rozjet vlastní podnikání, které se netočí jen kolem Venušiných kuliček a vibrátorů.

Facebook. Myšičko, a co teď?

Sloupek | Michal Kašpárek | 4. 7. 2014 | 5 komentářů

+5

Problém není, že Facebook experimentoval s emocemi svých uživatelů. Problém je, že neumíme na odhalení stále běžnějších experimentů reagovat líp než směsí rozhořčení a ignorance.

Naštvaní ptáci útočí na vaše peněženky. Přes vaše děti!

Co si o tom myslíte | Petra Dlouhá | 3. 4. 2014 | 27 komentářů

+43

Spolehlivě vás donutí jít právě do supermarketu X či Y. A utratit v něm víc, než potřebujete. Víc, než chcete. Obchodní řetězce mají v boji o zákazníka nebezpečného spojence: vaše dítě. Dobře vědí, že je Achillovou patou „rozumně nakupujícího spotřebitele“. A tak supermarkety svůj byznys razí právě přes ty nejmenší. Co si o tom myslíte?

Jakub Lohniský: Oblek vybírejte radši bez manželky

Rozhovor | Ondřej Tůma | 29. 3. 2014 | 6 komentářů

+36

„Pomalu se dostáváme do fáze, kdy se lidi už tak nezajímají o samotnou značku, jako spíš o materiály a zákonitosti toho, jak se správně oblékat. Už nechceme být navlečení do polyesteru, nosit strakaté košile a boty na běhání. Je to podobné tomu, co se tu děje v gastronomii,“ říká v exkluzivním rozhovoru Jakub Lohniský, zakladatel značky Le Premier.

Jakub Lohniský: Chlapi chtějí všechno naráz, nebaví je courat po obchodech

Rozhovor | Ondřej Tůma | 22. 3. 2014 | 6 komentářů

+24

„Lidi by tu měli pochopit, že když se jdou v neděli odpoledne projít do centra Prahy, tak by na sebe neměli navléknout tepláky a šusťákovou bundu,“ říká v rozhovoru pro server Peníze.cz zakladatel značky s pánskou módou Le Premier.

Sexuální marketing

Komiks | redakce Peníze.CZ | 12. 1. 2014 | 1 komentář

0

Dali jsme na radu mediálního odborníka a marketingového experta, kterým je sousedovic malý Mirek. Tak schválně, co to udělá.

Sleva pro pravičáky: blbý nápad, ale žádný zločin

Komentář | Michal Kašpárek | 20. 12. 2013 | 24 komentářů

+8

Může sleva podněcovat k nenávisti? Kde končí a začínají práva a povinnosti podnikatelů? Je bonzování vizitkou Zemanových voličů?

Pořád není líp? Vygeneruj si nové hnutí!

Hra | Michal Kašpárek | 1. 11. 2013 | 54 komentářů

-9623

Pokud se vašim dětem zavčas nerozzáří oči, vytvořte jim nový spasitelský projekt jediným klepnutím myší.

A inženýři ekonomie mlčí. I před volbami

Sloupek | Ondřej Podlešák | 24. 10. 2013 | 6 komentářů

+41

Je známý fakt, že většina české populace podceňuje výběr finančních produktů. A nejinak se chová v předvolebním období. Součástí finanční gramotnosti je totiž i výběr vhodné politické strany. Jím rozhodujete o tom, jak bude vypadat váš rozpočet. A rozhodně neplatí, že jeden hlas nic nezmění, ba naopak, jeden hlas mění vše. Nevěříte?

Proč a jak volíme: Marketing, marketing a zas jen marketing

Analýza | Petr Hampl | 7. 10. 2013 | 11 komentářů

+33

Parlament ovládne ten, kdo dokáže sehnat nejvíc peněz a pořídit za ně takovou kampaň, která nejvíc odpovídá tomu, co voliči chtějí slyšet. Volič tomu odmítá věřit, má přece svoji hlavu. A připustit si to je obtížné i pro samotné politiky – proto jsou taky jejich výkony tak žalostné. Přinášíme třetí díl analýzy našeho volebního chování z pera Petra Hampla.

Povinná elektronická komunikace se sociálkou. Pro doktory ne, pro živnostníky jo? Stát to s námi neumí!

Co si o tom myslíte | Petra Dlouhá | 12. 9. 2013 | 22 komentářů

+127

Povinné elektronické neschopenky příští rok nebudou. Lékařská komora hrozila, že pacienti přijdou o nemocenskou a část starších doktorů ordinaci zavře. Vybojovali si odklad na rok 2016. Jenže: co se odpustilo lékařům, bude od příštího roku (nejspíš) povinně platit pro živnostníky. Kdo vymůže odklad jim? Proč se měří různým metrem? A proč to s námi stát tak zoufale neumí?

Příšery ze střední: necháme vykrvácet vaše peněženky a doženeme vaše děti k šílenství

Co si o tom myslíte | Petra Dlouhá | 29. 8. 2013 | 34 komentářů

-68

Je mi patnáct. Mám úžasnej zabijáckej styl, ideální postavu do světa módy… A jednu vadu. Občas se mi – v té nehorší situaci – uvolní stehy. Jednou mi při nacvičování s týmem roztleskávaček ulítla do davu ruka. Jmenuju se Frankie Steinová. Necháme s kámoškama ze střední vykrvácet vaši peněženku. A doženem vaši dceru k šílenství.

Pavel Turek: U nás se tribuny zaplní, jen když se vyhrává

Rozhovor | Ondřej Tůma | 17. 8. 2013 | 3 komentáře

-90

V marketingu se Pavel Turek dostal na špici. Jako zástupce tabákové společnosti spolupracoval s McLarenem, stájí formule 1, později pracoval přímo pro ni, a dokázal zorganizovat taškařice, které nejen přitáhly pozornost, ale ještě dnes se na ně vzpomíná. V pokračování rozhovoru jsme s Pavlem Turkem mluvili o sponzorování sportu a o sportovním marketingu v Česku, o fotbalovém bahně a samozřejmě také o tom, co on sám právě teď podniká.

Dostihy nových bank: Zuno, Equa a Air bank. Jaké jsou průběžné výsledky?

Co se děje | Ondřej Tůma | 13. 8. 2013 | 12 komentářů

+105

Nové banky před dvěma lety slibovaly, že pořádně provětrají faldy zlenivělým bankovním tlouštíkům. Nasadily ostré tempo, ovšem zatím jsou všechny v červených číslech. Neznamená to ale zdaleka, že by jejich závod byl ztracený, běží se na dlouhé trati. Podívali jsme se na to, jak se na ní novým bankám zatím daří, v jaké kondici jednotliví borci jsou a jak se jim vyplácí styl, na který na začátku vsadili.

Pavel Turek: Muž, který chtěl vystřelit pilota formule 1 do vesmíru

Rozhovor | Ondřej Tůma | 10. 8. 2013 | 1 komentář

+51

Čeští fanoušci formulí 1 si Pavla Turka spojují s tímto sportem skoro stejně jako Michaela Schumachera. V exkluzivním rozhovoru s bývalým marketingovým manažerem McLarenu bude řeč o tom, jak vznikaly nejznámější reklamní akce za miliony dolarů a v čem je sponzoring ve formulích odlišný od ostatních populárních sportů.

Tři záhadné návyky „úspěšných“, které prostě nedávají smysl

Sloupek | Michal Kašpárek | 9. 8. 2013 | 7 komentářů

+3

Elita bývala vždycky poněkud výstřední. O špičkách i „špičkách“ současnosti to platí jakbysmet.

Toužíte po luxusu? Jděte po příbězích

Sloupek | Michal Kašpárek | 17. 5. 2013 | 5 komentářů

-12

Proč můžou slepé degustace vín dopadnout komicky? Nedílnou součástí všeho zboží jsou příběhy. Neochuzujete se o ně náhodou?

Hypotéka s prémií: Změny k lepšímu u České spořitelny?

Co se děje | Vladimír Švorba | 21. 3. 2013 | 4 komentáře

+18

Největší česká banka po dlouhé době přišla s něčím, co může být pro klienty opravdu zajímavé. Ke své hypotéce nabízí za určitých podmínek finanční prémii. A klient bažící po vlastním bydlení se nemusí bát sankce, když se mu podmínky po letech nebudou už tolik líbit.

Vstoupit, či nevstoupit do druhého pilíře? Dilema i pro finanční instituce

Když se řekne | Martin Vlnas | 22. 1. 2013 | 6 komentářů

+58

Drtivá většina analýz a komentářů hodnotí klady a zápory druhého pilíře pohledem klientů, pro které představuje vstup do „dvojky“ zásadní a nevratné životní rozhodnutí. Klíčové volby ale musela a stále musí činit i druhá strana barikády – finanční instituce.

Rudolf Náprstek: Kvalitní potraviny se dají koupit i v supermarketu

Rozhovor | Ondřej Tůma | 12. 1. 2013 | 19 komentářů

+70

„Některé koncerny sponzorují neziskové informace a na oplátku od nich získávají ‚nezávislá‘ ocenění,“ komentuje předseda občanského sdružení Zdravá potravina kvanta značek kvality a původu, které potkáte na českých potravinách. Když před lety sháněl fakta o tom, co vlastně jí, zjistil, že neexistuje komplexní zdroj informací. Jako programátor tedy sám začal vytvářet jejích databázi...

Konec světa se blíží, roztočte ty prachy! Co si o tom myslíte?

Co si o tom myslíte | Petra Dlouhá | 13. 12. 2012 | 24 komentářů

+1

Většinou už jsme zapomněli proč, ale všichni víme, že jednadvacátého prosince má přijít konec světa. Zbývá nám týden a den. Čas na poslední velkou investici je tu. Jaká bude ta vaše?

Malé peníze: Triky a převleky. Co na vás zkouší marketing finančních institucí

Co reklama neřekla | Jan Müller | 19. 9. 2012 | 13 komentářů

+49

Tady neřekneme úplnou pravdu, tady to řekneme trochu složitěji. Napíšeme krásný úrok – a třeba si někdo nevšimne, že ho počítáme na tři roky a ne na rok, jak je v kraji zvykem. Aromatizováno, přibarveno. Takhle to na vás zkoušejí. Nedejte se.

Akční nabídky spořicích účtů. Jakými úroky nás banky lákají?

Co se děje | Ondřej Tůma | 13. 9. 2012 | 14 komentářů

+13

Jedničkou na trhu je od září Spořicí účet JINAK s úrokem 2,9 %. ING se rozhodla odměnit věrné klienty. Equa Bank přináší nadprůměrné zhodnocení těm, kteří z účtu nebudou vybírat. Air Bank sází na garanci TOP 3.

Velký barman vás vidí. Chytré kamery obracejí marketing naruby (a děsí zákazníky)

Co se děje | Michal Kašpárek | 25. 5. 2012 | 4 komentáře

0

Nová služba v přímém přenose roztrubuje, ve kterých podnicích je plno, jak staří lidé tam zrovna jsou a jaký je poměr mužů a žen. A to je teprve začátek!

Malé peníze: Vždy mezi třemi nejlepšími. Jak se to má s garancí úroku od Air Bank

Co reklama neřekla | Jan Müller | 25. 4. 2012 | 13 komentářů

+42

Každá z nových bank se snaží něčím vytáhnout, zaujmout, nalákat. Air Bank přišla mezi jiným s „garancí TOP3“ – její spořicí účet má mít vždycky alespoň třetí nejlepší úrok na trhu. V pravidelném seriálu se čtenáři ptají Jana Müllera ze serveru Malé peníze, co na to říká.

Začínáme podnikat: Propagace, tentokrát virtuální

Když se řekne | Michal Chleboun | 26. 3. 2012

+7

Tak jako byste ve skutečném světě měli mít kus papírku, na kterém máte natištěné své jméno, název firmy a kontakty, a občas i nějaký ten leták, ve virtuálním světě, tedy na internetu, byste neměli zapomenout na totéž, transformované do plochy na monitoru. Kdo dnes nemá internetové stránky, jako by nebyl. Ale stránkami, výkladní skříní na internetu, to všechno teprve začíná.

Začínáme podnikat: Propagace, tentokrát tištěná

Jak na to | Michal Chleboun | 19. 3. 2012 | 1 komentář

+6

Z předchozí kapitoly víte, jak široce můžete přistoupit k disciplíně, která se nazývá marketing. V počátcích firmy ho ale přece jenom budete muset pojmout poněkud umírněněji, protože prostředky obětované podnikání musíte využívat optimálně.

Převodník měn

Rozšířená verze kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů
Partners Financial Services