Interaktivní grafiky
Jakou kartu dostanete? Podívejte se na přehled podle bank
Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více
Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny
Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více
Lidl spustí obří výprodej, nabídne zboží ze skladů. Má ale podmínku
Obchodní řetězec Lidl uvolňuje místo ve svých skladech, od 12. do 21. prosince nabídne...více
Takhle vám vysajou účet. Podívejte se na triky podvodníků
Přijde e-mail, SMS, zpráva na Facebooku. Píše banka, doručovací služba nebo i finanční...více
Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety
Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více
Doporučujeme
Přihlášení k newsletteru
Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.
Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.
Jan Dienstl
podnikatel, Czech Coal
Miroslav Jakubec
podnikatel, Servis Climax
53,85 %
z 13 duelů
52,63 %
z 19 duelů
Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů
Diskuze: Rudolf Náprstek: Kvalitní potraviny se dají koupit i v supermarketu
Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)
Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy
12. 1. 2013 15:49, Rudolf Náprstek
Dobrý den pane Fredy,
na našich webech není žádná placená ani skrytá reklama. Nezaujatost, transparentnost a objektivita jsou naše jasné priority a to po celou dobu tvorby striktně dodržujeme.
Co se týče narážky na naše logo "Zdravá potravina.cz" - jeho pravidla a kritéria pro získání jsou dostupná na našem webu, čili jsou transparentní a zcela jasně definovaná a objektivní. Nefunguje to tak, že si večer sedneme a řekneme si, že třeba tahle potravina ocenění logem získá a jiná zase ne. Prostudujte si prosím kritéria pro získání loga na www.zdravapotravina.cz. Ty jsme připravovali poměrně dlouhou dobu s odborníky na výživu a jsou výsledkem velmi pečlivého a dlouhého testování na stovkách potravin, tak abychom určili hranici, která odděluje potraviny, které logo získali a které ne. Ale logem to rozhodně nekončí, v současné době dokončujeme stránky zcela nové, s moderním designem a hlavně s mnoha novými funkcemi. Jednou z novinek bude právě uvádění skóre potravin, dle kritérií pro získání loga "Zdravá potravina.cz". Na to se s našimi uživateli těšíme nejvíce, protože ikdyž potravina nezíská naše logo - na které je potřeba získat celkem 20 plusových bodů - tak ale spotřebitel toto skóre může dobře použít jako vodítko, když nechce zdlouhavě složení a další informace o potravině zkoumat. Je tak spousta potravin, které mají hodně plusových bodů, ale na číslo 20 nedosáhnou. Je také ale spousta potravin, které mají skóre záporné a na takové budeme samozřejmě upozorňovat a to nezávisle na tom, kdo je jejich výrobce. Záleží nám na kvalitě potravin a jejich výživové hodnotě - to zjistíte právě prostudování zmíněných kritérií pro logo "Zdravá potravina.cz", do kterých jsme se snažili komplexně zahrnout mnoho různých kritérií, která jako lidé, kteří se snaží žít zdravým životním stylem, v běžném životě zkoumáme, jen jsme je shrnuli do 20ti stránkového dokumentu a propracovali do podoby bodů, jejichž sečtením získá spotřebitel poměrně hodně vyváženou informaci o kvalitě potraviny.
Pokud budete mít jakékoli dotazy, jsem vám a všem dalším lidem se zájmem o potraviny k dispozici na emailu nebo můžete využít diskusní fórum na našem webu www.zdravapotravina.cz.
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
Další příspěvky v diskuzi (celkem 19 komentářů)
8. 12. 2014 0:08 | Marcel
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
17. 11. 2013 22:58 | JV
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
14. 1. 2013 19:57 | Eva Bernaciková
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
14. 1. 2013 10:31 | Fredy
A co Vám brání si takový web zřídit? Nehledě na to, že Vás nikdo nenutí číst weby jiné. A kromě toho, žádný web, který se točí kolem spotřebitelů, nikoho nenutí se dle jejich rad řídit.
O možném zneužívání jsem tady také psal a je to vždy na provozovatelích, jak se jim podaří eliminovat skryté reklamy a ataky dealerů všeho možného, ale i ataky těch, před kterým varují. Možná podceňujete inteligenci lidí, kteří si nechávají radit prostřednictvím internetů, oproti slevovým tištěným letákům.
Ještě jsem si vzpomněl na jednu zajímavou věc, která se zde časem také objeví. V USA, v menších městech, je běžné, že mají místní lidé něco jako přátelské spolky. Jejich zaměření je sice široké, ale má to jednu výhodu - lidé se znají a prostřednictví těchto spolku si dovedou předávat kladné, ale i záporné poznatky z běžného života. Tudíž když nějaký supermarket začne nabízet nějaké šmejdy, tak se může stát, že jej velká část spotřebitelů začne ignorovat. Má to takovou sílu, že se často stane, že se zástupce supermarketu rychle omluví, což jej stojí dost velké peníze a v některých případech to může být i likvidační.
Podobný vliv spotřebitelů na kulturu a poctivost obchodníků je prý i ve Švýcarsku. Očekávám, že v brzké době tohle přijde i sem.
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
14. 1. 2013 9:09 | fotr.002
13. 1. 2013 13:32 | Rudolf Náprstek
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
13. 1. 2013 13:01 | Eva Bernaciková
13. 1. 2013 8:53 | Fredy
Honzo ty obchody v Rakousku, či v Německu zápasí s podobnými problémy, jako jsou tady. Samozřejmě v menším měřítku, neboť oni toho z východu až tolik neberou.
Viz třeba toto: http://www.ceskapozice.cz/byznys/podnikani-trhy/lez-v-supermarketech
Osobně to řeším tak, že velkou část rychle se kazících potravin (masné, mléčné ...) potravin kupuji od prověřených výrobců, nejlépe regionálních. A je jich dost, jen je třeba hledat. Co se týče toho dalšího (trvanlivé potraviny), tak i v těch super-hyper marketech se dá koupit kvalita. Ale je třeba dobře vybírat a číst složení, než letáky a slevové akce. Občas se podívat na nějaká doporučení, testy a varování, čehož je na internetu také dost. Viz třeba pan Náprstek a jeho web. Kdo chce žít zdravě, tak si k tomu cestu najde. A cena? Podle mých zkušeností, je srovnatelná, případně o něco málo vyšší, než ty šmejdy z letáků.
A co se cenové politiky týče, tak problém je samozřejmě ve vychytralosti českých obchodníků a vžitém klišé, že co je bio a z českých farem, tak musí být zákonitě dražší. To samé je ve stavebnictví, kde se razí teorie (ostatně i praxe), že pasivní domy musí být o 10 až 20% dražší, než ty obyčejné. Přitom je to nesmysl a mnohdy naopak. Osobně mám pasivní dům a dokonce za cenu o cca 20% nižší, než klasiky.
Dám příklad. Jezdím si pro mléčné výrobky na jednu farmu, kde mám 1 Kg jogurt za cenu 48 Kč. Přitom ten samý chtěl supermarket prodávat za 75 Kč, ale s tím, že by jim ho farmář dodával za cenu maximálně 25 Kč. Tak se jim vysmál a udělal dobře. Ovšem nedodal on, dodali farmáři z Rakouska, kteří na to dostávají dotace ....
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
13. 1. 2013 7:03 | Rudolf Náprstek
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
13. 1. 2013 6:42 | Rudolf Náprstek
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
12. 1. 2013 23:23 | Katka
12. 1. 2013 20:48 | rudla III–IV.
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
12. 1. 2013 20:21 | Fredy
Asi jste mi dobře nerozuměl. Tou skrytou reklamou jsem nemyslel hodnocení produktů, ale diskuzní příspěvky. Ale to těžko ovlivníte. Často se angažuji na odborných stránkách o stavebnictví (www.tzb-info.cz) a tam je to naprosto běžné a těžko se to dá eliminovat. Diskuze je svobodná a přesto, že podmínkou je registrace, je tam mnoho různých dealerům. Tak tomu je i u Vás.
Ovšem to základní, hodnocení kvality potravin, může být velmi dobrá. Pokud nepodlehnete tlaku těch, kteří určují, co je třeba kupovat a konzumovat. Oni jsou bohatší. A to, že na vás sem tam někdo "plivne", berte jako produkt novodobé svobody a demokracie. Vaši kolegové z dTestu to schytali obdobně. Osobně přeji ať se Vám daří a hlavně přemýšlejte, jak tento dobrý počin dostat mezi co nejvíce lidí.
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
12. 1. 2013 18:15 | fotr.002
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
12. 1. 2013 17:15 | Honza
12. 1. 2013 15:52 | Rudolf Náprstek
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
12. 1. 2013 15:49 | Rudolf Náprstek
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
12. 1. 2013 15:48 | fotr.002
12. 1. 2013 11:12 | Fredy
Trochu jsem to prohlédl a narazil třeba na propagovaný jogurt Jo Višeň Yoplait, který má doporučovanou značku - zelené jablko. Tento typ jogurtů, s mrtvou jogurtovou kulturou, by se takto neměl jmenovat. Ne že by to nebylo chutné, ne že by to bylo závadné, ale od skutečného zdravého, živého jogurtu je to hodně vzdáleno.
Jinak je tam spousta dobrých informací, ale bohužel, jako na každých podobných stránkách, i spoustu skryté reklamy. Tihle dealeři různých potravinových šmejdů, pardon doplňků, se vnutí všude.
Celkově to považuji za velmi potřebnou věc, ale jak to dostat k těm, kteří to zde kazí. Myslím tím spotřebitele, kteří s letáky v ruce, hlasují o kvalitě potravin.