marketing

Povinná elektronická komunikace se sociálkou. Pro doktory ne, pro živnostníky jo? Stát to s námi neumí!

Co si o tom myslíte | Petra Dlouhá | 12. 9. 2013 | 22 komentářů

+127

Povinné elektronické neschopenky příští rok nebudou. Lékařská komora hrozila, že pacienti přijdou o nemocenskou a část starších doktorů ordinaci zavře. Vybojovali si odklad na rok 2016. Jenže: co se odpustilo lékařům, bude od příštího roku (nejspíš) povinně platit pro živnostníky. Kdo vymůže odklad jim? Proč se měří různým metrem? A proč to s námi stát tak zoufale neumí?

Dostihy nových bank: Zuno, Equa a Air bank. Jaké jsou průběžné výsledky?

Co se děje | Ondřej Tůma | 13. 8. 2013 | 12 komentářů

+105

Nové banky před dvěma lety slibovaly, že pořádně provětrají faldy zlenivělým bankovním tlouštíkům. Nasadily ostré tempo, ovšem zatím jsou všechny v červených číslech. Neznamená to ale zdaleka, že by jejich závod byl ztracený, běží se na dlouhé trati. Podívali jsme se na to, jak se na ní novým bankám zatím daří, v jaké kondici jednotliví borci jsou a jak se jim vyplácí styl, na který na začátku vsadili.

Už dávno nejsme konzervy, říká alkoholový guru Richard Švéda

Rozhovor | Ondřej Tůma | 14. 2. 2015 | 4 komentáře

+80

„Například u vína jsou Češi stále znalejší a mají chuť poznávat a ochutnávat nové věci. Je dobře, že se tu už nerozlišuje jen mezi bílým a červeným, krabicí a lahví,“ říká v rozhovoru generální ředitel společnosti Premier Wines & Spirits Richard Švéda.

Jak dokáže cena ošálit chuť vinařů laiků

Co se děje | Věra Tůmová | 26. 8. 2008 | 1 komentář

+67

Rovnice, že drahé víno rovná se dobré víno, zdaleka vždy neplatí. Ta nejdražší vína laikům chutnají někdy i výrazně méně než odborníkům. Cena, doporučení expertů a marketing mohou dobře prodávat i ne zrovna skvělá vína.

Rudolf Náprstek: Kvalitní potraviny se dají koupit i v supermarketu

Rozhovor | Ondřej Tůma | 12. 1. 2013 | 19 komentářů

+64

„Některé koncerny sponzorují neziskové informace a na oplátku od nich získávají ‚nezávislá‘ ocenění,“ komentuje předseda občanského sdružení Zdravá potravina kvanta značek kvality a původu, které potkáte na českých potravinách. Když před lety sháněl fakta o tom, co vlastně jí, zjistil, že neexistuje komplexní zdroj informací. Jako programátor tedy sám začal vytvářet jejích databázi...

Vstoupit, či nevstoupit do druhého pilíře? Dilema i pro finanční instituce

Když se řekne | Martin Vlnas | 22. 1. 2013 | 6 komentářů

+58

Drtivá většina analýz a komentářů hodnotí klady a zápory druhého pilíře pohledem klientů, pro které představuje vstup do „dvojky“ zásadní a nevratné životní rozhodnutí. Klíčové volby ale musela a stále musí činit i druhá strana barikády – finanční instituce.

Od tramvaje k vibrátoru: Cesta designerky Anny Marešové

Rozhovor | Ondřej Tůma | 30. 8. 2014 | 2 komentáře

+53

Uznání odborníků sklidila už za svůj projekt Tramvaj pro Prahu. Mediálně známá ale začala být až díky vítězství v Národní ceně za studentský design s kolekcí erotických pomůcek Whoop de doo. I když mohla jít pracovat do zahraničí, rozhodla se nakonec zůstat v Česku a rozjet vlastní podnikání, které se netočí jen kolem Venušiných kuliček a vibrátorů.

Kolik stojí staré časy

Co se děje | Věra Tůmová | 15. 7. 2008 | 5 komentářů

+49

Vyrábět a prodávat staronové věci v takzvaném „retro“ stylu je docela dobrý business. Za „staré časy“ jsou lidé ochotni zaplatit i poměrně dost peněz a obchodníci to vědí. Retro oděvní móda stojí tisíce korun, nábytek desítky tisíc a retro auta třeba i miliony.

Pavel Turek: Muž, který chtěl vystřelit pilota formule 1 do vesmíru

Rozhovor | Ondřej Tůma | 10. 8. 2013 | 1 komentář

+48

Čeští fanoušci formulí 1 si Pavla Turka spojují s tímto sportem skoro stejně jako Michaela Schumachera. V exkluzivním rozhovoru s bývalým marketingovým manažerem McLarenu bude řeč o tom, jak vznikaly nejznámější reklamní akce za miliony dolarů a v čem je sponzoring ve formulích odlišný od ostatních populárních sportů.

Naštvaní ptáci útočí na vaše peněženky. Přes vaše děti!

Co si o tom myslíte | Petra Dlouhá | 3. 4. 2014 | 27 komentářů

+44

Spolehlivě vás donutí jít právě do supermarketu X či Y. A utratit v něm víc, než potřebujete. Víc, než chcete. Obchodní řetězce mají v boji o zákazníka nebezpečného spojence: vaše dítě. Dobře vědí, že je Achillovou patou „rozumně nakupujícího spotřebitele“. A tak supermarkety svůj byznys razí právě přes ty nejmenší. Co si o tom myslíte?

Malé peníze: Vždy mezi třemi nejlepšími. Jak se to má s garancí úroku od Air Bank

Co reklama neřekla | Jan Müller | 25. 4. 2012 | 13 komentářů

+42

Každá z nových bank se snaží něčím vytáhnout, zaujmout, nalákat. Air Bank přišla mezi jiným s „garancí TOP3“ – její spořicí účet má mít vždycky alespoň třetí nejlepší úrok na trhu. V pravidelném seriálu se čtenáři ptají Jana Müllera ze serveru Malé peníze, co na to říká.

A inženýři ekonomie mlčí. I před volbami

Sloupek | Ondřej Podlešák | 24. 10. 2013 | 6 komentářů

+41

Je známý fakt, že většina české populace podceňuje výběr finančních produktů. A nejinak se chová v předvolebním období. Součástí finanční gramotnosti je totiž i výběr vhodné politické strany. Jím rozhodujete o tom, jak bude vypadat váš rozpočet. A rozhodně neplatí, že jeden hlas nic nezmění, ba naopak, jeden hlas mění vše. Nevěříte?

Pavel Turek: Tvář sportu určuje marketing už dávno

Rozhovor | Ondřej Tůma | 18. 11. 2017 | 4 komentáře

+37

„Sport musí přinášet silné zážitky. Nikdo se nechce dívat na fotbalový zápas, který skončí 0:0, nebo na nudný závod formule 1. Tomu musí pořadatelé předcházet, jinak přijdou o diváky i o peníze,“ říká komerční ředitel leteckých závodů Red Bull Air Race Pavel Turek.

Jakub Lohniský: Oblek vybírejte radši bez manželky

Rozhovor | Ondřej Tůma | 29. 3. 2014 | 6 komentářů

+35

„Pomalu se dostáváme do fáze, kdy se lidi už tak nezajímají o samotnou značku, jako spíš o materiály a zákonitosti toho, jak se správně oblékat. Už nechceme být navlečení do polyesteru, nosit strakaté košile a boty na běhání. Je to podobné tomu, co se tu děje v gastronomii,“ říká v exkluzivním rozhovoru Jakub Lohniský, zakladatel značky Le Premier.

Nové prémie ke stavebku: Lákají na 4000 Kč, dají nejvýš půlku

Co reklama neřekla | Jiří Hovorka, Petr Kučera | 2. 8. 2019 | 15 komentářů

+33

Z atraktivně vypadající prémie, kterou se stavební spořitelna snaží porazit konkurenci, zůstane v lepším případě polovina.

Malé peníze: Facebook na burze, kupujte akcie! Nebo ne?

Analýza | Jan Müller | 22. 2. 2012 | 3 komentáře

+32

Tento týden jsme pro Jana Müllera ze serveru Malé peníze vybrali z dotazů čtenářů Peníze.cz jeden velestručný a veleaktuální: „Vyplatí se koupit akcie Fejsbůku?“

Proč a jak volíme: Marketing, marketing a zas jen marketing

Analýza | Petr Hampl | 7. 10. 2013 | 11 komentářů

+31

Parlament ovládne ten, kdo dokáže sehnat nejvíc peněz a pořídit za ně takovou kampaň, která nejvíc odpovídá tomu, co voliči chtějí slyšet. Volič tomu odmítá věřit, má přece svoji hlavu. A připustit si to je obtížné i pro samotné politiky – proto jsou taky jejich výkony tak žalostné. Přinášíme třetí díl analýzy našeho volebního chování z pera Petra Hampla.

Jména hloupých ve všech sloupích? Prodáš, co o sobě víš i nevíš

Co si o tom myslíte | Gabriel Pleska | 26. 3. 2015 | 13 komentářů

+31

Kamkoli se pohneš, vědí o tobě. Ale neznepokojuje tě to. Je to oukej. Tyhle informace jsou tvoje platba za různé služby a službičky, i za úplné ptákoviny. Jen jestli nejdeš s cenou zbytečně a zatraceně nízko.

Malé peníze: Triky a převleky. Co na vás zkouší marketing finančních institucí

Co reklama neřekla | Jan Müller | 19. 9. 2012 | 12 komentářů

+30

Tady neřekneme úplnou pravdu, tady to řekneme trochu složitěji. Napíšeme krásný úrok – a třeba si někdo nevšimne, že ho počítáme na tři roky a ne na rok, jak je v kraji zvykem. Aromatizováno, přibarveno. Takhle to na vás zkoušejí. Nedejte se.

Štve vás zvyšování daní? Kouzelný letáček to spraví

Komentář | Michal Kašpárek | 7. 10. 2011 | 16 komentářů

+30

Ještě že ten nápad dostal Nečas, a ne Jakeš: stačilo totiž letáčkem vysvětlit perestrojku a komunisté by vládli dodnes. Blbost? Ano. Fantasmagorie? Bohužel ne.

Rodinný rozpočet: levná pomoc, jak ušetřit a vyhnout se dluhům

Tip na knihu | Petr Čermák | 11. 5. 2009 | 11 komentářů

+30

Češi by po letech utrácení a zadlužování měli zasednout ke stolům a začít si dělat rodinný rozpočet. Lépe si tak naplánují budoucí výdaje, zajistí jejich financování a zároveň budou schopni spořit, radí kniha Rodinný rozpočet a společnost spotřeby.

Prodáváme byt: Inzerát má ukázat přednosti nemovitosti, ale lhát se nemá

Seriál | Vladimír Zuzák | 21. 1. 2015 | 4 komentáře

+28

Patnáct řádků textu, pět fotek a jedna cena – to je standardní inzerát na realitním serveru. Vaše omezené hřiště, na kterém musíte předvést to nejlepší, abyste zaujali. Aby vám zavolali, aby byt chtěli, aby ho koupili.

Fénix z popela: Poštovní spořitelna se vrací, Era se jde zahrabat

Co si o tom myslíte | Gabriel Pleska | 5. 11. 2015 | 29 komentářů

+27

Před pěti lety se pobočky Poštovní spořitelny přejmenovaly na Eru. Mohutná reklamní kampaň přesvědčovala lidi, že je tu nová a moderní značka, bez zápachu poštovní zatuchliny. Nyní se loga Poštovní spořitelny vracejí, o novou značku nikdo nestál.

Začínáme podnikat: Marketing

Když se řekne | Michal Chleboun | 12. 3. 2012 | 2 komentáře

+26

Ať už je oblast podnikání, kterou jste si vytipovali jako optimální pro cestu za svými vytouženými cíli, jakákoli, zapomenout byste neměli na to, jak zvýšíte možnosti uplatnění vašeho výrobku nebo služby na trhu. Oblast marketingu přitom nabízí nepřeberné množství nástrojů.

Daniel Köppl: Žádná vize, jen jistota, že vás zase okradou

Rozhovor | Ondřej Tůma | 1. 10. 2011 | 4 komentáře

+23

V prvním díle exkluzivního rozhovoru se mediální a marketingový expert Daniel Köppl obul do krátkozrakosti zadavatelů reklamy i tvůrců médií. V tomto díle jízda pokračuje, mezi terče však přibudou také banky a politikové.

Trefil se T-Mobile s Chuckem Norrisem do černého?

Co se děje | Ondřej Tůma | 9. 11. 2010

+22

Společnost T-Mobile se letos rozhodla změnit ve své předvánoční reklamní kampani stávající marketingovou strategii. Může se jí ale drahá kampaň s americkým hercem Chuckem Norrisem vyplatit?

Jakub Lohniský: Chlapi chtějí všechno naráz, nebaví je courat po obchodech

Rozhovor | Ondřej Tůma | 22. 3. 2014 | 6 komentářů

+22

„Lidi by tu měli pochopit, že když se jdou v neděli odpoledne projít do centra Prahy, tak by na sebe neměli navléknout tepláky a šusťákovou bundu,“ říká v rozhovoru pro server Peníze.cz zakladatel značky s pánskou módou Le Premier.

Destilatér: I tuzemák může být výborný. Když to umíte

Rozhovor | Martin Vlnas | 19. 12. 2015 | 4 komentáře

+21

Zdá se, že i přes záplavu zahraničních rumů, ginů nebo bylinných likérů, která se na nás valí z reklamy doslova na každém kroku, zůstává řada Čechů věrná klasice – tuzemáku.

Hypotéka s prémií: Změny k lepšímu u České spořitelny?

Co se děje | Vladimír Švorba | 21. 3. 2013 | 3 komentáře

+17

Největší česká banka po dlouhé době přišla s něčím, co může být pro klienty opravdu zajímavé. Ke své hypotéce nabízí za určitých podmínek finanční prémii. A klient bažící po vlastním bydlení se nemusí bát sankce, když se mu podmínky po letech nebudou už tolik líbit.

Dovolenou si rozvracet nedáme! Pojištění proti větru, dešti má však háček

Co se děje | Petra Dlouhá | 8. 8. 2011 | 9 komentářů

+16

Slavní zpěváci pojišťují své sametové hlasy, klavíristi geniální prsty, herečky a modelky svá půvabná pozadí. Ale co my, obyčejní smrtelníci? Že taky toužíte po troše té nadpozemské výstřednosti? Přišla vaše chvíle: pojistěte si zářící slunce nad hlavou.

Stránka 1/6

Předchozí

1

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  10 911 480 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Převodník měn

Rozšířená verze kalkulačky

Články na Heroine.cz

Neschopná být mámou

Neschopná být mámou

Nový seriál porodní asistentky Alžběty Samkové se týká odvrácené strany období, kdy přichází...více

Jen si to -ová škrtněte, však ona si s vámi čeština poradí

Jen si to -ová škrtněte, však ona si s vámi čeština poradí

Jak vidím nepřechýlenou ženskou, otvírá se mně v kapse červené pero.

V Maroku zavřeli novinářku. Za předmanželský sex a nelegální potrat

V Maroku zavřeli novinářku. Za předmanželský sex a nelegální potrat

Osmadvacetiletá Hadžar Raissúníová čelí obvinění z nelegálního potratu a předmanželského...více

Interaktivní grafiky

Jak se vyvíjejí v Česku mzdy a nezaměstnanost

Jak se vyvíjejí v Česku mzdy a nezaměstnanost

Unikátní mapa, na které můžete sledovat vývoj nezaměstnanosti a průměrných platů v jednotlivých českých krajích od roku 2006.

Spočítejte si osobní inflaci

Spočítejte si osobní inflaci

Inflace se měří indexem cen průměrného koše výrobků a služeb. Jenže každý kupuje něco jiného, proto na každého inflace působí jinak.

Rok v krizi aneb podívejte se, jak svět prošel recesí

Rok v krizi aneb podívejte se, jak svět prošel recesí

Černé září 2008 uvrhlo svět do jedné z nejhorších finančních krizí. Podívejte se na průběh finanční krize v kontextu vývoje na burzách a měnových trzích.

Jak je chráněná nová pětisetkoruna

Jak je chráněná nová pětisetkoruna

Od 1. dubna 2009 je v oběhu lépe chráněná pětisetkoruna. Přibyly tři nové ochranné prvky. Podívejte se, jak poznat pravou bankovku od falešné.

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů
Partners Financial Services
 
 

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK

Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.