Pořád není líp? Vygeneruj si nové hnutí!

Michal Kašpárek | rubrika: Hra | 1. 11. 2013 | 54 komentářů
Pokud se vašim dětem zavčas nerozzáří oči, vytvořte jim nový spasitelský projekt jediným klepnutím myší.
Pořád není líp? Vygeneruj si nové hnutí!

Andrej Babiš vyhrál volby. Dík 47 novým poslancům ANO nevznikne bez podpory 736. nejbohatšího člověka světa žádná akceschopná vláda. Můžeme plakat, že je český volič naivní ňouma, který fandí prorůstání velkého byznysu s velkým státem, hlavně když ho do pekla povede neokoukaná tvář. Nebo si hysterčení odpustíme a z Babišovy cesty od nuly k devatenácti procentům okoukáme spolehlivý návod na úspěch v kterýchkoliv dalších volbách:

  1. Říkej svému projektu „hnutí“, ne „strana“. Je úplně jedno, že opravdová hnutí jako Tea Party nebo Solidarność vznikají odspoda, zatímco ty si svou stranu už od založení šéfuješ jako firmu. Novináři tu lidovou nálepku nekriticky převezmou.
  2. Vyber si sluníčkový název. ANO a TOP jsou zabrané, stejně jako neúspěšné Hlavu vzhůru. Naštěstí tu jsou Čaromocná slova na podporu míru a 25 of the Happiest Words in English. Vyřadíme jen „warmth“, protože na „Hnutí teplých“ ještě společnost připravena není.
  3. Úspěch prodává. Pravice tak dlouho šaškovala s mýtem úspěchu, až její voliči raději než ke svobodným přeběhli k ANO a Úsvitu — protože kdo proměnil ve zlato obyčejnou řepku, určitě promění ve zlato i stát. Tomio Okamura má jen Miki Travel a Japa Shop, proto ne víc než sedm procent hlasů. Když chceš do ringu s Babišem, musíš být na seznamu největších zaměstnavatelů a „dávat lidem práci“. Co na tom, že z dotací.
  4. V kampani se musíš vyhnout politice. Nesmíš ani naznačit, koho budou tvoje kroky bolet, ačkoliv vždycky to někdo musí zaplatit. Najmi Marka Prchala a vymyslete spolu něco veselého o zářících dětských očích. Nebo něco ukradni ze seznamu deseti největších reklamních klišé.
  5. Potřebuješ populární herce. Češi milují moudré klauny. Stačí vzít seznam držitelů Thalie, škrtni ty, které už má Babiš — a vylosuj si lídra.
  6. Nevadí škraloupy z minulosti. Vlastně tě zlidští. Členství v KSČ? Řekni, že tě donutila máti. Jaká stvůra by chtěla zklamat vlastní maminku? Nahoďme pár dalších možných průšvihů: bití manželky (známka vášnivosti), vymáhání dluhů (smysl pro slepou spravedlnost), řízení pod vlivem (jsi jen člověk), práce komunistického dozorce nebo fízla (zákony se musí dodržovat vždycky), napůl Rakušák… ne, to už je přece jenom moc.
  7. Nevadí ani škraloupy ze současnosti. Každý si skuhrá na drahá biopaliva, ale člověk, který vyloboval zákon o přimíchávání biosložky, jistě změní politiku k lepšímu. Pořiď si tedy nějakou skvrnu — budeš díky ní „kontroverzní“ a kritiku můžeš snadno obrátit v to, že se tě kmotři a korupčníci snaží poškodit.

Moc práce, spíchnout takové hnutí dohromady? Už ne! Využít můžeš jednoduchý generátor, který každým klepnutím vytvoří zcela nový spasitelský projekt. „Největší zaměstnavatelé“ díky němu mohou pohodlně založit novou stranofirmu. A my ostatní aspoň získáme matné tušení, jaké „hnutí“ bude chtít dětem rozzářit oči v roce 2017. 

Vygenerovat hnutí

Srovnávat se vyplatí

Srovnávat se vyplatí

Kalkulátor.cz je srovnávač, který lidem šetří peníze ve světě energií, pojištění a financí. My počítáme, vy šetříte.

Sdílejte článek, než ho smažem

Líbil se vám článek?

-9623
AnoNe
Vstoupit do diskuze
V diskuzi je celkem 54 komentářů

Diskuze

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

1. 11. 2013 7:38, Fredy

Autor má pravdu, takto to skutečně funguje. Líbivá hesla, známé tváře (nejlépe lékaři, zpěváci a herci), sliby o šťastné budoucnosti, pokud možno všechno zadarmo, pečení holoubci samohubkové ..... prostě ráj na zemi.

Jen se mýlí v tom, že každý může následovat pana Babiše. Nemůže. Ne každý má volných 40 milionů a ne každý úspěšný podnikatel může politice věnovat tolik času, aby tím neohrozil vlastní business.

Na druhou stranu, přesto, že je to špatné a nebezpečné (privatizace státní správy), tak je to, bohužel, potřebné. Jen takto si lidé, ale i dřívější politici, uvědomí, že tudy cesta nevede. Hranice mezi efektivní správou věcí veřejných z našich peněz a businessem je velmi tenká. Vždy jde hlavně o peníze. Nadšení z hnutí ANO mi připomíná vcelku nedávný boj proti dinosaurům (Radek John a hnutí VV), pamatujete?

+124
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

2. 11. 2013 16:07, karelantonin

Dost ubohý článek. To by mě zajímalo kolik a od koho dostal pan redaktor za tento článek zaplaceno.

-114
+-
Reagovat na příspěvek
Vstoupit do diskuze
V diskuzi je celkem (54 komentářů) příspěvků.

Nejlevnější aplikace na trhu. Zpracujte si daňové přiznání pro fyzické osoby v roce 2024 v jednoduché online aplikaci. Pro naše čtenáře exkluzivní sleva 10 %.

DníHodinMinutVteřin
Slevový kód: PENIZE1O
Vyplnit přiznání

Pokud chcete řešit daně po staru, máme pro vás chytré formuláře.

A tohle už jste četli?

Proč a jak volíme: Marketing, marketing a zas jen marketing

7. 10. 2013 | Petr Hampl | 11 komentářů

Proč a jak volíme: Marketing, marketing a zas jen marketing

Parlament ovládne ten, kdo dokáže sehnat nejvíc peněz a pořídit za ně takovou kampaň, která nejvíc odpovídá tomu, co voliči chtějí slyšet. Volič tomu odmítá věřit, má přece svoji hlavu.... celý článek

Příšery ze střední: necháme vykrvácet vaše peněženky a doženeme vaše děti k šílenství

29. 8. 2013 | Petra Dlouhá | 34 komentářů

Příšery ze střední: necháme vykrvácet vaše peněženky a doženeme vaše děti k šílenství

Je mi patnáct. Mám úžasnej zabijáckej styl, ideální postavu do světa módy… A jednu vadu. Občas se mi – v té nehorší situaci – uvolní stehy. Jednou mi při nacvičování s týmem roztleskávaček... celý článek

Pavel Turek: U nás se tribuny zaplní, jen když se vyhrává

17. 8. 2013 | Ondřej Tůma | 3 komentáře

Pavel Turek: U nás se tribuny zaplní, jen když se vyhrává

V marketingu se Pavel Turek dostal na špici. Jako zástupce tabákové společnosti spolupracoval s McLarenem, stájí formule 1, později pracoval přímo pro ni, a dokázal zorganizovat taškařice,... celý článek

Tři záhadné návyky „úspěšných“, které prostě nedávají smysl

9. 8. 2013 | Michal Kašpárek | 7 komentářů

Tři záhadné návyky „úspěšných“, které prostě nedávají smysl

Elita bývala vždycky poněkud výstřední. O špičkách i „špičkách“ současnosti to platí jakbysmet.

Začínáme podnikat: Marketing

12. 3. 2012 | Michal Chleboun | 2 komentáře

Začínáme podnikat: Marketing

Ať už je oblast podnikání, kterou jste si vytipovali jako optimální pro cestu za svými vytouženými cíli, jakákoli, zapomenout byste neměli na to, jak zvýšíte možnosti uplatnění vašeho... celý článek

Partners Financial Services