Facebook. Myšičko, a co teď?

Michal Kašpárek | rubrika: Sloupek | 4. 7. 2014 | 5 komentářů
Problém není, že Facebook experimentoval s emocemi svých uživatelů. Problém je, že neumíme na odhalení stále běžnějších experimentů reagovat líp než směsí rozhořčení a ignorance.

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

8. 7. 2014 19:22, Roger

Každý může mít jinou zkušenost. To, že někdo zabíjí čas vyčumováním na bednu, samozřejmě rozvoji toho člověka moc neprospěje, ale to neznamená, že přestane reagovat třeba na emaily, nebo se stane velmi těžko zastižitelným na telefonu. Také záleží na tom, zda člověk sám je fejsbúkový maniak. Pak to samozřejmě nepocítí. Ale já vím, že z mých blízkých známých jsou na FB aktivní dva, a to, aby vůbec reagovali na klasický kanál komunikace (tedy osobní email, osobní telefon, a ne síť, kde musím celému světu vystavovat své jméno, apod.), tak musím vyvinout nesrovnatelně větší úsilí, než u té většiny, která na FB buď není vůbec, nebo jej používá minimálně a nijak jej neobhajuje.

Spíše to píšu proto, že jsem si tuto skutečnost ve svém okolí před dvěma lety uvědomil, a bohužel to tak do puntíku platí.

Zobrazit celé vlákno

+1
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

6. 7. 2014 11:13, Roger

Moje zkušenost s lidmi 'na facebooku' je ta, že se s nima podstatně hůř komunikuje, než s běžným člověkem. Naštěstí jich takových mám kolem sebe naprosté minimum.

Umím si představit, využít Facebook k účelům byznysu, nicméně nejeden z těch, co to zkoušeli, tvrdili, že to moc nefunguje. Ovšem to, co tam předvádí naprostá většina, je opravdu zoufalost, stádovitost a vrchol zmanipulovanosti v té nejryzejší formě. Podobné experimenty samozřejmě schvaluji a myslím, že by se jich mělo dělat mnohem více. Ostatně v podmínkách to, myslím, je, a neškodilo by to ještě více zdůraznit, aby si Facebook mohl se svých stádem tupců dělat, co chce, a ještě k tomu prodejem výsledků na jejich blbost vydělat. Ostatně silný člověk, co tam je kvůli byznysu, se tím buď nenechá ovlivnit, nebo mu to bude jedno. Neumím si představit, že by mi to vadilo - spíš bych se zamyslel sám nad sebou, nakolik se pozitivními nebo negativními zprávami nechám sám manipulovat, a jak toto zjištění využít k tomu, abych se cítil lépe a byl ještě šťastnější. Reakci stáda, která místo, aby dělala byznys svůj, dělá byznys Zuckenbergerovi, je pro mne naprosto záhadná, nicméně vůbec ne překvapivá. Spíše naopak.

-1
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 5 komentářů)

8. 7. 2014 19:22 | Roger

Každý může mít jinou zkušenost. To, že někdo zabíjí čas vyčumováním na bednu, samozřejmě rozvoji toho člověka moc neprospěje, ale to neznamená, že přestane reagovat třeba na emaily, nebo se stane velmi těžko zastižitelným na telefonu. Také záleží na tom, zda člověk sám je fejsbúkový maniak. Pak to samozřejmě nepocítí. Ale já vím, že z mých blízkých známých jsou na FB aktivní dva, a to, aby vůbec reagovali na klasický kanál komunikace (tedy osobní email, osobní telefon, a ne síť, kde musím celému světu vystavovat své jméno, apod.), tak musím vyvinout nesrovnatelně větší úsilí, než u té většiny, která na FB buď není vůbec, nebo jej používá minimálně a nijak jej neobhajuje.
Spíše to píšu proto, že jsem si tuto skutečnost ve svém okolí před dvěma lety uvědomil, a bohužel to tak do puntíku platí.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

8. 7. 2014 11:33 | Hunter

No, já vám nevím, mně se třeba podstatně hůře komunikuje s lidmi, kteří konzumují zprávy na Primě a seriály na Nově, než s těmi, co jsou na FB.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

7. 7. 2014 17:20 | woodmaker

bohužel Facebook sám vybírá, co si přečtete a co ne.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

7. 7. 2014 15:12 | V.Mlich

Facebook je jen modernější forma něčeho, co lidstvo dávno zná. Dnes každý ví, že podle toho, co si obléká, na jakém autě jezdí, na jaké filmy chodí, o jakých seriálech v práci vykládá, jej ostatní posuzují. A facebook je jenom další platforma, na které si každý vytváří svůj obraz, dává tam věci, které chce aby o něm věděly všechny ty firmy na tři písmenká (CIA, NSA, KGB, FBI, BIS...), a které chce aby četli lidi, co se k tomu dostanou. A jako u oblečení je vedlejší efekt, že je v něm teplo, tak u facebooku se taky najdou pozitivní stránky. Myslím, že jen velmi málo lidí si tohle neuvědomuje.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

6. 7. 2014 11:13 | Roger

Moje zkušenost s lidmi 'na facebooku' je ta, že se s nima podstatně hůř komunikuje, než s běžným člověkem. Naštěstí jich takových mám kolem sebe naprosté minimum.
Umím si představit, využít Facebook k účelům byznysu, nicméně nejeden z těch, co to zkoušeli, tvrdili, že to moc nefunguje. Ovšem to, co tam předvádí naprostá většina, je opravdu zoufalost, stádovitost a vrchol zmanipulovanosti v té nejryzejší formě. Podobné experimenty samozřejmě schvaluji a myslím, že by se jich mělo dělat mnohem více. Ostatně v podmínkách to, myslím, je, a neškodilo by to ještě více zdůraznit, aby si Facebook mohl se svých stádem tupců dělat, co chce, a ještě k tomu prodejem výsledků na jejich blbost vydělat. Ostatně silný člověk, co tam je kvůli byznysu, se tím buď nenechá ovlivnit, nebo mu to bude jedno. Neumím si představit, že by mi to vadilo - spíš bych se zamyslel sám nad sebou, nakolik se pozitivními nebo negativními zprávami nechám sám manipulovat, a jak toto zjištění využít k tomu, abych se cítil lépe a byl ještě šťastnější. Reakci stáda, která místo, aby dělala byznys svůj, dělá byznys Zuckenbergerovi, je pro mne naprosto záhadná, nicméně vůbec ne překvapivá. Spíše naopak.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  10 911 480 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

l / 100km
l / 100km
Kč / l
Kč / l
km

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Poradna

Tým odborných poradců je tu pro vás.

Poslední dotaz: Reklamace
Poradna > Spotřebitelská poradna

Otázka: Dobrý den, dne 28. 6. 2019 jsem předala zboží k reklamaci. Dne 30. 7. 2019 jsem obdržela zprávu, že je reklamace vyřízena. Byl dodržen zákonný termín pro vyřízení reklamace, nebo mohu odstoupit od smlouvy?... více

Spotřebitelská poradna

Články na Heroine.cz

Ženy připraví nástěnku a občerstvení

Ženy připraví nástěnku a občerstvení

Historička Denisa Nečasová pátrá, proč měly lepší zítřky pro spoustu lidí revoluční rajc.více

Incelové a redpilleři. Komu prospívá radikalizace zmatených mužů?

Incelové a redpilleři. Komu prospívá radikalizace zmatených mužů?

Potíže a nejistoty, které řeší mnoho mladých mužů, jsou skutečné a nenávistná filozofie...více

MBPFW: Co si vzít nejen do skříně z podzimního pražského týdne módy?

MBPFW: Co si vzít nejen do skříně z podzimního pražského týdne módy?

„Přemýšlení nad udržitelností se každopádně jeví jako nadčasová záležitost, se kterou...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Pavel Telička

politik a lobbista

Leoš Novotný

podnikatel, Leo Express

Pavel Telička
ÚSPĚŠNOST
25,00 %

z 24 duelů
×
Leoš Novotný
ÚSPĚŠNOST
53,85 %

z 26 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services
 
 

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK

Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.