Články | Jindřich Hlaváč | 29. 11. 2000 | 7 komentářů
Známý problém – auto přede mnou odmrštilo kamínek, který mi zničil přední sklo. Dříve se to řešilo jednoduše, kamarád se "přiznal" jako viník a pojišťovna sklo zaplatila. Teď již to tak jednoduché není.
Články | Petr Vykoukal | 17. 1. 2001 | 1 komentář
Pracovníci infolinek většiny pojišťoven nabízejících povinné ručení jsou připraveni vám pomoci. Problémem ale bývá dostat je k telefonu, v průběhu našeho testu skončila v některých ústavech až polovina hovorů na záznamníku.
Články | Lukáš Půda | 4. 4. 2001
Jak daleko dokáží pojišťováci zajít ve svých argumentech, aby získali váš podpis pod pojistnou smlouvou? Stejně jako všichni prodejci i oni používají celou škálu přesvědčovacích metod. Některé z nich však hraničí až s psychologickou manipulací.
Články | Lukáš Půda | 15. 5. 2001
Blíží se doba letních dovolených. Kdo přemýšlí o cestě do zahraničí, neměl by zapomenout na cestovní pojištění. To znamená vybrat si pojišťovnu, navštívit její pobočku a uzavřít smlouvu. Málokdo ale ví o pohodlnější možnosti - kartičku o pojištění můžete získat, aniž byste vytáhli paty z domu. Stačí k tomu... telefon nebo počítač připojený k internetu.
Články | Tomáš Skřivánek | 16. 7. 2001
Winterthur se začíná specializovat pouze na životní a úrazové pojištění. Zbytek pojistného kmene převezme číslo dvě tuzemského trhu: pojišťovna Kooperativa.
Články | Leoš Bárta | 7. 9. 2001
Neohrabaně vedený útok těžkou palicí, to byl minule hodnocený web České pojišťovny. Dnes se bude bojovat lehkým kordem. Když se to umí, vypadá to dokonce elegantně. Nemusíte mít ani tolik síly. Ale zato se můžete klidně sami zranit.
Články | Leoš Bárta | 7. 9. 2001
Články | Leoš Bárta | 14. 9. 2001
Tím, kdo bude dnes dokazovat své schopnosti, je dceřiná společnost jedné z největších pojišťoven světa. A tak jako chuť a vůně každého jablka je z velké části závislá na tom, jak silný a zdravý je kmen, budeme dnes často chválit nebo plísnit s trochou německého přízvuku.
Články | Leoš Bárta | 21. 9. 2001
Hodnotit internetovou prezentaci IPB Pojišťovny je pro mne dnes úkolem vpravdě nadlidským. Žádná taková prezentace totiž neexistuje. Ne že by tomu tak bylo vždy, ale důležitý je fakt, že TEĎ neexistuje.
Články | Leoš Bárta | 27. 9. 2001
Poslední hodnocenou prací v rámci cyklu pojišťoven je webová prezentace společnosti ING Nationale Nederlanden. Podle objemu předepsaného pojistného zaujímá tato společnost na českém pojišťovacím trhu 5. místo. Tím toto kolo končí a my budeme velmi brzy znát vítěze. Má tento poslední adept šanci stanout na postu nejvyšším?
Články | Lukáš Půda | 5. 10. 2001
Pozorné čtenáře naší soutěže o nejlepší web pojišťoven určitě nepřekvapí její výsledky. Cenu serveru Peníze.CZ si neodnese jedna, ale dvě pojišťovny: Allianz a Česká pojišťovna. Sympatie čtenářů a porotců se podobně jako v minulých hodnoceních opět nesešly.
Analýza | Tomáš Prouza | 23. 10. 2001
Deset let po zrušení monopolu České pojišťovny lidé sice mají možnost volby, ale pojišťovnictví ještě není tak daleko, jak by mohlo být. Loňský rok dopadl tak půl na půl.
Články | Dušan Hradil | 6. 11. 2001
Sazby povinného ručení pro rok 2002 přidělaly další vrásky na čele všem motoristům. Mnozí teď kalkulují, zda by nebylo výhodnější změnit pojišťovnu. Jednotlivé nabídky se totiž značně liší.
Články | Jan Heřman | 20. 2. 2002
Cílem každého pojištění by především mělo být zabezpečit sebe a své blízké proti nepředvídatelným událostem. Nejinak je tomu v případě dětského životního pojištění. V současné době přišly další dvě pojišťovny s tímto produktem. Jak tedy můžete zabezpečit své ratolesti proti nevyzpytatelným obrátkám osudu?
Články | Tomáš Skřivánek | 27. 2. 2002
Tuzemský pojistný trh se doposud vyznačoval nízkými sazbami. Levné pojištění se ale postupně stává minulostí, neboť výše půjdou především sazby povinného ručení, zatímco ceny stále populárnějšího životního pojištění by se měnit neměly.
Články | Jan Heřman | 4. 3. 2002
Životní pojištění a teroristické útoky. Tak bychom mohli charakterizovat loňský rok z hlediska pojišťoven. Předepsané pojistné opět vzrostlo, některé instituce opět skončily. A co nás čeká letos?
Články | Tomáš Skřivánek | 5. 3. 2002
Ze všech stran se na nás valí reklamy na životní pojištění. Pojištění majetku jako by skomíralo někde v ústraní, ale není tomu tak. I v této zdánlivě nudné oblasti se dějí velké věci.
Články | Dušan Hradil | 11. 6. 2003 | 1 komentář
Vybrat si správně cestovní pojistku není úplně banální věc. Skládá se totiž z několika částí, které nejsou pokaždé automaticky zahrnuty v základní nabídce. Přitom právě limity a doplňky mohou hrát významnou roli.
Články | Simona Ely Plischke | 5. 12. 2003
Předposlední kolo soutěže Best Web skončilo a další královny internetových prezentací sejmuly závoj. Po desetidenním klání, kterého se účastnilo 16 pojišťoven, září dvě zlaté korunky. Komu padnou jako ulité a kdo do nich ještě musí dorůst?
Články | Simona Ely Plischke | 16. 6. 2004
Komora pojišťovacích makléřů 15. 6. slavnostně vyhlásila držitele titulu Pojišťovna roku 2003 a vítěze dalších šesti kategorií. Co ovlivnilo makléře v jejich hlasování, proč se vrátilo pouze 26 % platných hlasovacích lístků a jak jsou zástupci pojišťoven s výsledky ankety spokojeni?
Články | Ivan Špirakus | 13. 10. 2004
Většina pojišťoven v ČR má jen tzv. pi (public information) rating, nechová se tedy ke klientům příliš otevřeně. Při volbě svého zajištění však pojišťovny rating příslušné zajišťovny striktně vyžadují a dokonce se jím často chlubí. Přečtěte si, co se stalo jedné z největších zajišťoven na světě, jako varování před podceňováním významu plnohodnotného ratingu.
Povinné ručení | Věra Tůmová | 22. 10. 2007 | 4 komentáře
Boj o klienta kvůli povinnému ručení v Česku každoročně vrcholí na podzim. Sazby většina pojišťoven teprve zveřejní, ale už teď se předhání v nabídce bonusů, superbonusů či extrabonusů. Jen málokdo se v těchto superlativech vyzná.
Povinné ručení | Věra Tůmová | 30. 10. 2007 | 1 komentář
Základní sazby povinného ručení vzrostou nejen u největšího hráče na trhu s tímto pojištěním, České pojišťovny, příští rok o několik set korun. O zdražení však žádná z pojišťoven příliš nehovoří. Všechny se místo toho předhánějí, jakou slevu či dárek řidičům poskytnou.
Povinné ručení | Věra Tůmová | 1. 11. 2007 | 4 komentáře
Kdo si hodlá sjednat povinné ručení, může se nechat zlákat od pojišťoven na leccos. Vybrat si může z násobků bonusů kvůli lepší sazbě či z palety dárečků. Od zrušení monopolu na povinné ručení konkurenční boj mezi pojišťovnami sílí, takže každým rokem přicházejí se zajímavější nabídkou.
Banky | Věra Tůmová | 2. 11. 2007 | 2 komentáře
Pro odborníky je letos Bankou roku 2007 Komerční banka, pro laickou veřejnost je jednoznačně Nejdůvěryhodnější bankou Česká spořitelna. Banky prý inovují a zaměřují se na klienty. Že by se blýskalo na lepší časy?
Povinné ručení | Věra Tůmová | 8. 11. 2007 | 13 komentářů
Sazebníky pro povinné ručení na další rok jsou už u většiny pojišťoven známé. Kdo chce přejít za výhodnější nabídkou k jiné pojišťovně, musí si dát pozor, aby podal výpověď pojistky u původní pojišťovny nejpozději šest týdnů před výročním datem jejího sjednání.
Co se děje | Eva Sovová | 30. 6. 2008 | 5 komentářů
Regulační poplatky ve zdravotnictví mění chování lidí. Až dvojnásobně roste v Česku zájem o soukromé pojistky zdraví. Pojišťovny očekávají, že reforma ve zdravotnictví přinese v prodeji těchto pojistek revoluci, a chystají další novinky.
Recenze | Eva Sovová | 10. 7. 2008
Nová pojistka Ordinace od Kooperativy je specialitou určenou pro lékaře, lékárníky a veterináře. Pojistí ambulanci, odpovědnost i riziko, že lékař na čas přestane vykonávat svou činnost. V našem hodnocení dostal nový produkt čtyři hvězdičky.