V pojišťovně vám rádi poradí, pokud se ale dovoláte

V pojišťovně vám rádi poradí, pokud se ale dovoláte
Pracovníci infolinek většiny pojišťoven nabízejících povinné ručení jsou připraveni vám pomoci. Problémem ale bývá dostat je k telefonu, v průběhu našeho testu skončila v některých ústavech až polovina hovorů na záznamníku.

V průměru každý pátý hovor do pojišťovny skončí neúspěchem. Na vině je pravděpodobně velký zájem potenciálních klientů o informace a nedostatek operátorů infolinek. Některým z nich určitě přitížila rozsáhlá reklamní kampaň (Union pojišťovna), která na infolinky přilákala mnoho volajících, jiným naopak k lepším výsledkům pomohlo důkladné zatajení telefonního čísla na zákaznickou linku (IPB Pojišťovna).

Příjemný dojem kazí špatná dosažitelnost

Nejlepších výsledků dosáhla ČS - Živnostenská pojišťovna, splňující i měřítka vyspělých evropských zemí. Zaměstnanci Kooperativy, která se umístila druhá jsou sice stejně ochotní jako kolegové u konkurence, na spojení však čekáte v průměru 22 vteřin, což je dvakrát víc než u ČS - Živnostenské. Velice aktivní přístup ke klientům mají také v Komerční pojišťovně, dobrý dojem ale kazí statistika - průměrná čekací doba na spojení je 52 vteřin, čtvrtina hovorů není spojena ani po dvou minutách. Zajímavé je, že podobný problém má i infolinka mateřské banky (viz Českým bankéřům raději netelefonujte...).

V Allianzu mluví nahlas

Pracovníci ostatních pojišťoven jsou většinou také ochotní, občas se ale dopouštějí drobných prohřešků. Časté je rychlé "vychrlení" naučené odpovědi. Volající však většinou nejsou odborníci na pojištění a taková "rychlá" rada jim asi moc nepomůže. Operátoři jsou málo iniciativní, výjimečně až neochotní, což se překvapivě stává i v pobočkách "západních" pojišťoven. U pojišťovny Allianz si testující poznamenala "asi je špatné spojení, strašně na mne křičí, až mi zaléhají uši."

Přestože pojišťovny dopadly v tomto testu lépe než jejich bankovní sestry, mají stále co zlepšovat. Na většinu infolinek voláte zdarma, přesto však stále existují výjimky, které tuto služby nechtějí svým klientům nabídnout (Česká podnikatelská pojišťovna a Zurich pojišťovna). Protože v době testu (přelom listopadu a prosince) probíhal boj o nové klienty na povinné ručení, je až s podivem, že infolinky nebyly většinou na tento nápor vůbec připraveny a mnoho klientů se tak nemohlo dovolat.

Zkoušeli jste na infolince získat informace o povinném ručení? Jak jste dopadli? Podělte se o své názory s ostatními čtenáři.

Jak zaznamenala výsledky jednotlivých bank společnost Positive, autor tohoto testu, najdete v následujících tabulkách. Na infolinku každé pojištovny bylo vedeno 20 hovorů. Test byl proveden mezi 22. listopadem a 8. prosincem minulého roku.

Pořadí Pojišťovna Dosažitelnost funkční (%) Spojení se správnou osobou do 15 vteřin(%)
1. ČS - Živnostenská pojišťovna 100 90
2. Kooperativa 95 36
3. Česká podnikatelská pojišťovna 95 5
4. Česká pojišťovna 90 45
5. Pojišťovna Česko-rakouská 90 30
6. Allianz pojišťovna 80 25
7. IPB Pojišťovna 78 61
8. Komerční pojišťovna 76 10
9. ČSOB Pojišťovna 75 55
10. Zurich pojišťovna 75 30
11. Generali pojišťovna 50 25
12. Union pojišťovna 45 35

Funkční dosažitelnost - procento z uskutečněných telefonátů, kdy dojde ke spojení s osobou, která je schopna zodpovědět dotaz volajícího.
Spojení se správnou osobou do 15 vteřin - procento hovorů, kdy mluvíte s kompetentním člověkem do patnácti vteřin od zvednutí sluchátka.

Držíte se udržitelnosti?

Držíte se udržitelnosti?

Generali Česká pořádá soutěž SME EnterPRIZE, která oceňuje udržitelné podnikání. Přihlásit se můžete do 5. dubna.

Sdílejte článek, než ho smažem

Líbil se vám článek?

-34
AnoNe
Vstoupit do diskuze
V diskuzi je celkem 5 komentářů

Nejlevnější aplikace na trhu. Zpracujte si daňové přiznání pro fyzické osoby v roce 2024 v jednoduché online aplikaci. Pro naše čtenáře exkluzivní sleva 10 %.

DníHodinMinutVteřin
Slevový kód: PENIZE1O
Vyplnit přiznání

Pokud chcete řešit daně po staru, máme pro vás chytré formuláře.

A tohle už jste četli?

Air Bank sníží úrok na spoření. Víc garantuje při investici

28. 3. 2024 | Petr Kučera

Air Bank sníží úrok na spoření. Víc garantuje při investici

Air Bank od 12. dubna sníží úročení na svém spořicím účtu. Další pokles pak avizuje na 2. května, kdy ukončí dosavadní marketingovou akci.

Zlato je sice konzervativní, ale bezpečná investice

28. 3. 2024 | PR text

Zlato je sice konzervativní, ale bezpečná investice

Nejlevnějšího prodejce zlata najdete na adrese Zlatemince.cz. Prodejnu má v Praze v Obecním domě. Ale pozor, ve druhém patře, ne v přízemí. Použijte služební vchod z ulice U Obecního... celý článek

Recept na důstojný důchod? Porovnali jsme první a třetí pilíř

24. 3. 2024 | Jiří Šafařík | 5 komentářů

Recept na důstojný důchod? Porovnali jsme první a třetí pilíř

Prodejci finančních produktů se často snaží co nejvíce snížit význam státních důchodů a naopak silně přeceňují význam soukromého spoření či investování na stáří. Důležitou roli však... celý článek

Bitcoin se propadl na 8900 dolarů, lenochod překvapil. Týden v kryptu

23. 3. 2024 | Tomáš Krause

Bitcoin se propadl na 8900 dolarů, lenochod překvapil. Týden v kryptu

Na BitMEXu se někdo ukliknul nebo se zbláznil robot a stálo to miliony. Dolarů. Japonský penzijní fond zkoumá bitcoin, Greenpeace do něj kope. V Americe možná budou z etheru akcie.... celý článek

Nemovitosti jsou v investičním portfoliu nezastupitelné

22. 3. 2024 | Radim Zelený

Nemovitosti jsou v investičním portfoliu nezastupitelné

Společnost Ronda Invest financuje developerské projekty a následně umožňuje investorům na úvěrech participovat. „Každého klienta posuzujeme individuálně a snažíme se pochopit jeho byznys,“... celý článek

Partners Financial Services