Podle objemu předepsaného pojistného zaujímá IPB Pojišťovna v oblasti českého pojišťovnictví 4. místo. Hezké místo. Mohlo by se zdát, že se v tuto chvíli bude vedení společnosti snažit, aby jejich "svěřenkyně" stanula na pomyslných stupních vítězů. Jedním ze spolehlivých prostředků, jak toho dosáhnout, je využití možností internetu pro marketingové a obecně prezentační cíle. V tomto případě se však postupuje přesně opačně.
Hodnocení prezentace IPB Pojišťovny
Webová prezentace neexistuje, zprávy a sliby, že se něco nového (a pravděpodobně skvělého) připravuje, nemohou uspokojit ani toho největšího optimistu. TEĎ chci rozumně utratit své peníze, TEĎ potřebuji informace. Je to stejné, jako kdyby se všechny pobočky po celé zemi uzavřely a na dveře se napsalo: dočasně nefungujeme, ale jednou snad opět začneme, čekejte. Co udělá klient? Odejde a už nikdy se nevrátí. A tahle škoda se dá jen těžko napravovat. Jsem si vědom nadnesenosti svého příměru. Ale fakt, že vedení IPB Pojišťovny opomíjí "pouhých" 26% populace ČR, mi připadá mimořádně závažný. A také tu na mě dýchá jistá neúcta k médiu, které si svými nespornými kvalitami a možnostmi vydobylo pevné a neoddiskutovatelné místo v obchodní a marketingové sféře.
Dnes se tedy budeme muset spokojit s konstatováním, že za všechny hodnocené roviny získala IPB Pojišťovna oprávněně známku nejhorší. Za 5.
A na závěr tohoto velmi zvláštního hodnocení bych rád vyjádřil naději, že v nejbližší době budou uvedeny do činnosti takové webové stránky, které nás všechny přesvědčí o tom, že v IPB Pojišťovně se umějí s prostředím internetu férovým způsobem poprat.
www stránky finančních institucí |
Připravili jsme pro vás cestopis po serverech na českém internetu. Týden co týden se podíváme na jednu finanční instituci a na jejich způsob prezentace na síti sítí. Hodnotíme vždy pět nejvýznamnějších firem daného oboru (banky, stavební spořitelny, investiční společnosti...), každý týden jednu. Poté (v šestém týdnu) bude následovat článek shrnující využití internetu daným odvětvím. Hlavním hodnotitelem je Leoš Bárta, ředitel agentury eMARKET, porotu serveru Peníze.CZ tvoří dvanáct osobností. |
Adresa dnes hodnocených stránek: www.ipbpojistovna.cz |

|
Na webu IPB Pojišťovny byla po určitou dobu pouze zpráva o tom, že pojišťovna vytváří nový web. Ve čtvrtek odpoledne byl pak web úplně nepřístupný. |
Zamyšlení pro tento týden:
Internet (koneckonců jako každé médium) více či méně odráží realitu skutečného světa, který ho stvořil. V internetu a jeho aktuální podobě (pokud můžeme vůbec mluvit o podobě něčeho tak neuchopitelného a specifického) se odrážejí vlastnosti, touhy a potřeby lidí, kteří jej tvoří a aktivně využívají. A tak i tady platí jedna ze staletých pravd transformovaná pro internet: každá webová prezentace je jen tak dobrá a silná, jak je dobrý a silný její nejslabší článek. Co je platné, že v některé z rovin je prezentace nadprůměrná, když z dalšího hlediska nestojí za nic? Když tvoříte nebo necháváte tvořit svou internetovou prezentaci, dbejte především na vyváženost jednotlivých rovin. Uvědomte si místa, kde jste si jisti a naopak kde vaše suverenita není vysoká. Své slabiny neskrývejte za silnými momenty, ale odstraňte je nebo je alespoň potlačte. Já vím, že to zní příliš filosoficky, ale výsledný efekt bude nanejvýš praktický, uchopitelný, měřitelný a hodnotitelný. Uživatelé a klienti to poznají. Někteří dřív, někteří později, ale poznají.
Diskuse:
Dovolím si dnes vyvolat diskusi. Předkládám Vám všem k zamyšlení 5 P (nebo chcete-li 5 předpokladů) úspěšné webové prezentace. Jakékoli prezentace. Od prodejce párátek až po nadnárodní finanční ústav.
1. Vztah ke korporátní identitě.
Prezentace by měla beze zbytku respektovat veškerá specifika a pravidla týkající se korporátní identity subjektu (respektovat základní pravidla firemního sdělení, nic přidávat, nic neubírat).
2. Kreativní přístup
Prezentace by měla umět zaujmout, odlišit se od ostatních, přinášet nové pohledy, názory, možnosti.
3. Informační hodnota
Prezentace by měla sdělovat informace pokud možno komplexně, aktuálně, přehledně a zároveň v rozumné míře.
4. Snadná navigace
Prezentace musí nabídnout uživateli rychlý, snadný a efektivní přístup ke sdělovaným informacím.
5. Technická stránka
Prezentace musí být postavena na solidních technických základech, nemluvě o stabilnosti a bezpečnosti systému (výsledkem pro běžného uživatele musí být také rychlost načítání, snadná dostupnost apod.).
Zde je oficiální vyjádření IPB Pojišťovny:
Vážení klienti,
omlouváme se vám, že jste v době trvání soutěže neměli možnost shlédnout internetovou prezentaci IPB Pojišťovny, a.s., a ohodnotit tak kvalitu našich webových stránek. Důvodem tohoto je jejich rozsáhlá rekonstrukce, která však, bohužel, probíhá právě v době našeho zařazení do soutěže.
Výsledkem zmíněné rekonstrukce bude zcela nová podoba webové prezentace IPB Pojišťovny, jejíž výsledek budete moci shlédnout počínaje 26.10. 2001.
Ještě jednou se tedy omlouváme a doufáme, že naše webové stránky v brzké době navštívíte.
IPB Pojišťovna, a.s.
Slovní komentáře jednotlivých porotců najdete na speciální stránce. |
---> Kdo jsou porotci serveru Peníze.CZ? Seznamte se s nimi <--- |
- Přečtěte si, jak v hodnocení obstála Česká pojišťovna, Kooperativa a Allianz
- Chcete si sjednat cestovního pojištění? Navštivte naši novou sekci online prodej a za pár minut můžete vyrazit cesty!
- Vyhrát mobilní telefon můžete výměnou za hlas pro web pojišťovny.
Zapomněl jsem na něco? Přikládám důležitost něčemu, co podle Vás důležité není? Souhlasíte? Nesouhlasíte? Budu velmi rád, pokud vyjádříte svůj názor. A věřte mi, že za každou Vaši námitku, připomínku (a samozřejmě také pochvalu) Vám jsem a budu velmi vděčen.
Sdílejte článek, než ho smažem
Oblíbená témata
a.s., ALLIANZ, banky, bezpečnost, Cestovní pojištění, cíl, ČESKÁ POJIŠŤOVNA, činnost, dočasné, dostupnost, Internet, Investiční společnosti, IPB, klienti, komentáře, Kooperativa, kvalita, média, měna, Měny, mimořádná pomoc, mobilní telefon, mobilní telefony, Moje banka, navigace, odvětví, on-line, oprávnění, P/E, pobočka, pobočky, pojistné, pojištění, pojišťovna, pojišťovnictví, Pojišťovny, populace, prostředí, předepsaného pojistného, reality, rekonstrukce, rychlost, Stavební spořitelna, Stavební spořitelny, škoda, škody, telefon, ústava, vítěz, známka, známky
A tohle už jste četli?
14. 9. 2001 | Leoš Bárta
![Jablko nepadá daleko]()
Tím, kdo bude dnes dokazovat své schopnosti, je dceřiná společnost jedné z největších pojišťoven světa. A tak jako chuť a vůně každého jablka je z velké části závislá na tom, jak silný... celý článek
7. 9. 2001 | Leoš Bárta
![Šavle meče]()
Neohrabaně vedený útok těžkou palicí, to byl minule hodnocený web České pojišťovny. Dnes se bude bojovat lehkým kordem. Když se to umí, vypadá to dokonce elegantně. Nemusíte mít ani... celý článek
31. 8. 2001 | Leoš Bárta
![O obru a trpaslíkovi]()
Podle objemu předepsaného pojistného za rok 2000 se zcela jednoznačně drží na 1. místě na českém trhu Česká pojišťovna. To překvapí opravdu jenom málokoho. Jenže ono se správně říká,... celý článek
Diskuze
Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy
24. 9. 2001 10:22, Horackova
Toto hodnocení, alespoň jak jsem to pochopila, je o webech a neříká nic o kvalitě produktů. Proto je Váš trošku nervózní názor s prominutím mimo mísu.
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy
21. 9. 2001 15:44, TGP
Nevím, ten americký web je příliš americký, mě zajímá především informace o vývoji fondu - a to podle mě český web podává konzistentněji. Ten americký je mnohem obsáhlejší, což není na škodu, pokud se ještě rozhoduji.
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
V diskuzi je celkem (25 komentářů) příspěvků.