Články | redakce Peníze.CZ | 3. 4. 2002
Keith Nicholson, zodpovědný za oblast pojišťovnictví v KPMG ve Velké Británii, a Chris Swift, který obdobnou funkci vykonává ve Spojených státech, přední osobnosti oblasti pojišťovnictví v KPMG celosvětově, uvádějí své prognózy a doporučení změn ve sféře zajištění v důsledku událostí 11. září.
Články | Simona Ely Plischke | 12. 1. 2005
První leden přinesl do oblasti pojišťovnictví významné změny. Tři nové úpravy ovlivnily jak podmínky pro pojistné smlouvy, tak i pravidla pro distribuci pojištění. Cílem zákonodárců bylo zajistit především lepší ochranu klientům a umožnit jim kvalifikovaněji zvolit nejvhodnější produkt. Jak se jim to povedlo a co na nás tedy letos čeká?
Články | Petr Fejtek | 17. 9. 2003
Jaký výnos dnes považujete za "solidní"? Jedno, dvě nebo dokonce tři procenta? Neohrnujte nos, protože o moc víc se čekat nedá. Najdou se ale i tací, kterým se prostředky zhodnocují o více než 8 % ročně...
Články | Martin Zika | 15. 1. 2003
ČSOB Pojišťovna je jedním z výsledků procesu, který byl zahájen v roce 2000 uvalením nucené správy na IPB. Vznikla fúzí původní ČSOB Pojišťovny a IPB Pojišťovny a pokud si chcete udělat obrázek o tom, co nabídne a jak změní tuzemský trh, přečtěte si její profil.
Články | Zdeněk Fekar | 13. 2. 2001
Letní turistická sezóna právě začala. Uplynulou sobotu v Praze veřejnosti otevřel své brány veletrh cestovního ruchu. Lidé, a možná právě i vy, začali horečnatě přemýšlet, komu letos svěří své peníze výměnou za příjemnou dovolenou. Dokáží cestovní kanceláře přesvědčit potenciální zákazníky, že jim ponocování v letištní hale nebo vyhazov z nezaplaceného hotelu už nehrozí?
Články | Dana Chytilová | 5. 4. 2005
Zhruba před rokem jsme zjišťovali, jak pojišťovny dodržují zákonem stanovenou informační povinnost, tedy zda poskytují svým potenciálním klientům všechny důležité informace. Výsledky byly skoro k pláči. Pojišťovny se mají zákonem řídit už jedenáct měsíců, rozhodli jsme se dát jim druhou šanci a test provést znovu.
Když se řekne | Jakub Fürst | 23. 2. 2012 | 7 komentářů
Denně nás média bombardují příběhy nebožáků, kteří neukočírovali svůj rozpočet a z různých důvodů jim zbyly jen oči pro pláč. Čekali byste, že začneme ke svým závazkům a ke svému zajištění přistupovat seriózně a uvědoměle? Nedočkali byste se!
Analýza | Petra Dusová | 6. 1. 2011 | 19 komentářů
Některé pojistné smlouvy jsou nastaveny na desetitisícové částky. Klient za ně platí velmi nízké pojistné. Když se ale něco stane, na jak dlouho mu vyplacené pojistné plnění vydrží? Mnohdy to nebudou ani měsíce.
Pojišťovny | Věra Tůmová | 29. 11. 2007 | 2 komentáře
Když pojišťovny zamezí pojistným podvodům, třeba prostřednictvím centrální databáze pojistných událostí, může se důvěryhodným klientům snížit cena pojištění, říká v rozhovoru pro Peníze.cz Roger Walsh z Britského institutu pro řízení úvěrů.
Jak na to | Eva Sovová | 2. 5. 2008 | 2 komentáře
Podnikání stále více ohrožují opakující se přírodní katastrofy. Živnostníci často nemají dobré pojistky nebo se na pojistném snaží šetřit. Opomíjejí riziko, že živelní událost může nadlouho přerušit chod jejich firmy.
Daně | Jan Pekař | 15. 11. 2007 | 1 komentář
Blížící se konec roku se stává pravidelnou sezónou penzijních fondů a pojišťoven k náboru nových klientů. Připomínají daňovým poplatníkům produkty, při kterých je možné uplatnit slevy na dani z příjmu. Jiných možností, jak si ještě snížit daňový základ už totiž mnoho nezbývá.
Články | Petr Vykoukal | 4. 12. 2001
Komu by se situace z titulku nelíbila? Pokud by však oním podpisem měl být váš autogram na životní pojistce, dejte si pozor, neuvážená touha ušetřit by vás totiž mohla přijít draho. Na pojištění svého života byste však určitě zanevřít neměli.
Články | Lukáš Půda | 26. 10. 2001
Penzijní fondy | Milan K. Osvaag | 15. 6. 2007 | 1 komentář
Česká pojišťovna nyní loví klienty pro svůj penzijní fond nabídkou výběru peněz už po dvanácti měsících spoření. Zapomíná ovšem dodat, že při takovém výběru klient přijde o státní příspěvek a peníze dostane až za několik měsíců.
Co se děje | Věra Tůmová | 4. 5. 2009 | 3 komentáře
Pojišťovny usnadňují nákup pojištění domácnosti či nemovitosti. Klienti se je už některých mohou sjednat i přes internet. Výhodou je, že dostanou slušné slevy na pojistném. Produkt je však pouze pro ty, kteří přesně vědí, co a na kolik chtějí pojistit.
Rozhovor | Monika Veselíková, Martin Vlnas | 18. 12. 2014 | 3 komentáře
„Životní pojištění považuji za poměrně složité. Ve velké nadsázce občas říkám, že mu u nás detailně rozumějí pouze dva lidé – a to ještě každý jenom půlce,“ říká v exkluzivním rozhovoru pro Peníze.cz předseda představenstva Allianz pojišťovny Jakub Strnad. Co tedy dělá pro to, aby životní pojištění pochopili obyčejní lidé?
Když se řekne | Petra Dlouhá | 25. 7. 2011 | 13 komentářů
Třetí povodňový stupeň odvolán, voda ustupuje. Na jak dlouho? Loni stály živelné pohromy pojišťovny téměř osm miliard korun. Voda z toho utopila zhruba polovinu, zbytek šel na účet sněhu a kroupám. Prevence? Žádná není stoprocentní. A pojištění? Ne každý na něj dosáhne.
Očima expertů | Ondřej Tůma | 10. 5. 2013 | 2 komentáře
Máte strach, že si vyberete cestovní kancelář, která ještě před vaší vysněnou dovolenou u moře zkrachuje? Zeptali jsme se odborníků, jak takové situaci předejít.
Jak na to | Roman Baroš | 16. 8. 2011 | 4 komentáře
V minulých dílech jsme se naučili, co všechno může krýt životní pojistka, k čemu je vůbec vhodná a k čemu není. Tolik teorie. A teď k praxi: při osobní návštěvě pojišťovny můžete dostat pár otázek, které by vás mohly zaskočit. Buďte na ně připraveni.
Články | Simona Ely Plischke | 29. 7. 2005
Pojistka domácnosti nemusí krýt riziko vandalismu. Zemřete-li v autě a při tom někoho vážně zraníte, rodina z vaší životní pojistky moc nezíská. Pokud ochrnete při raftingu, vaše pojištění invalidity se k vám otočí zády. Nabouráte-li, protože vám z důvodu opotřebení praskla pneumatika, z havarijní pojistky nic nedostanete. Výluk a výjimek je mnoho, poradíme vám, jak je hledat.
Když se řekne | Roman Baroš | 28. 6. 2011 | 4 komentáře
Velmi pravděpodobně máte doma životní pojistku. Víte ale, jaká rizika kryje? Mít pojistku totiž ještě nemusí znamenat, že jste pojištěni. A naopak: životní pojištění nemusí znamenat, že jste pojištění jen pro případ ztráty života.
Co se děje | Petr Kučera | 20. 8. 2009 | 1 komentář
Stále více lidí cestuje ve vlacích s jízdním kolem. Letos v červnu přepravily České dráhy 62 tisíc kol, což je o 70 procent více než vloni. Rozšiřuje se i nabídka cyklovlaků. Cestující se však musí připravit na několik možných komplikací.
Jak na to | Věra Tůmová | 26. 6. 2009 | 2 komentáře
Tisíce lidí, kterým nynější povodně poškodily dům, hlásí pojišťovnám škody na majetku. Ve spolupráci s pojišťovnami jsme připravili stručný manuál, jak nejlépe postupovat a na co nezapomenout při hlášení pojistné události související s přírodní katastrofou.
Co se děje | Věra Tůmová | 13. 6. 2008
Řady tuzemských podvodníků s pojistkami se „úspěšně“ rozrůstají. Pojišťovny už za letošek hlásí nárůst těchto případů oproti loňsku o desítky procent. Trvale nejpopulárnější jsou podvody s pojištěním aut a často se neprávem uplatňují i živelní škody.
Články | Tomáš Skřivánek | 16. 7. 2001
Winterthur se začíná specializovat pouze na životní a úrazové pojištění. Zbytek pojistného kmene převezme číslo dvě tuzemského trhu: pojišťovna Kooperativa.
Jak na to | Petra Dlouhá | 4. 6. 2013 | 1 komentář
Velká voda ještě neřekla poslední slovo. Už teď je ale jasné, že škody se budou počítat na miliardy. Některé pojišťovny přestaly na riziko povodní přechodně uzavírat pojistky. Jiné si kryjí záda karenční dobou. Peníze.cz přinášejí balíček první pomoci. Poradíme, jak postupovat, abyste se ve zmatku o peníze od pojišťovny nepřipravili.
Jak na to | Věra Tůmová | 3. 8. 2009 | 1 komentář
Krádeže jízdních kol ze sklepa jsou v Česku poměrně časté. Jejich majitele před finanční ztrátou zpravidla neochrání ani pojištění domácnosti. Částečným řešením jsou speciální pojistky, které nabízí jen pár pojišťoven.