Rozhovor | Monika Veselíková, Martin Vlnas | 18. 12. 2014 | 3 komentáře
„Životní pojištění považuji za poměrně složité. Ve velké nadsázce občas říkám, že mu u nás detailně rozumějí pouze dva lidé – a to ještě každý jenom půlce,“ říká v exkluzivním rozhovoru pro Peníze.cz předseda představenstva Allianz pojišťovny Jakub Strnad. Co tedy dělá pro to, aby životní pojištění pochopili obyčejní lidé?
Jak na to | Michaela Horáková | 5. 6. 2013 | 33 komentářů
Kdo se nejlíp vyzná v pojištění? Ne ředitelé pojišťoven, dokonce ani lidé, kteří pojištění vymýšlejí. Nejvíc o něm vědí ti, kteří čelí stížnostem klientů a vysvětlují, co se jiným nepodařilo povědět dost jasně – lidé z klientského servisu pojišťovny. Vlastně... někdo to umí ještě líp: lidé z klientského servisu společnosti, která prodává pojištění různých pojišťoven. Seznamte se s Jiřím Pěnčíkem.
Jak na to | Petra Dlouhá | 4. 6. 2013 | 1 komentář
Velká voda ještě neřekla poslední slovo. Už teď je ale jasné, že škody se budou počítat na miliardy. Některé pojišťovny přestaly na riziko povodní přechodně uzavírat pojistky. Jiné si kryjí záda karenční dobou. Peníze.cz přinášejí balíček první pomoci. Poradíme, jak postupovat, abyste se ve zmatku o peníze od pojišťovny nepřipravili.
Očima expertů | Ondřej Tůma | 10. 5. 2013 | 2 komentáře
Máte strach, že si vyberete cestovní kancelář, která ještě před vaší vysněnou dovolenou u moře zkrachuje? Zeptali jsme se odborníků, jak takové situaci předejít.
Když se řekne | Jakub Fürst | 23. 2. 2012 | 7 komentářů
Denně nás média bombardují příběhy nebožáků, kteří neukočírovali svůj rozpočet a z různých důvodů jim zbyly jen oči pro pláč. Čekali byste, že začneme ke svým závazkům a ke svému zajištění přistupovat seriózně a uvědoměle? Nedočkali byste se!
Jak na to | Roman Baroš | 16. 8. 2011 | 4 komentáře
V minulých dílech jsme se naučili, co všechno může krýt životní pojistka, k čemu je vůbec vhodná a k čemu není. Tolik teorie. A teď k praxi: při osobní návštěvě pojišťovny můžete dostat pár otázek, které by vás mohly zaskočit. Buďte na ně připraveni.
Když se řekne | Petra Dlouhá | 25. 7. 2011 | 13 komentářů
Třetí povodňový stupeň odvolán, voda ustupuje. Na jak dlouho? Loni stály živelné pohromy pojišťovny téměř osm miliard korun. Voda z toho utopila zhruba polovinu, zbytek šel na účet sněhu a kroupám. Prevence? Žádná není stoprocentní. A pojištění? Ne každý na něj dosáhne.
Když se řekne | Roman Baroš | 28. 6. 2011 | 4 komentáře
Velmi pravděpodobně máte doma životní pojistku. Víte ale, jaká rizika kryje? Mít pojistku totiž ještě nemusí znamenat, že jste pojištěni. A naopak: životní pojištění nemusí znamenat, že jste pojištění jen pro případ ztráty života.
Analýza | Petra Dusová | 6. 1. 2011 | 19 komentářů
Některé pojistné smlouvy jsou nastaveny na desetitisícové částky. Klient za ně platí velmi nízké pojistné. Když se ale něco stane, na jak dlouho mu vyplacené pojistné plnění vydrží? Mnohdy to nebudou ani měsíce.
Co se děje | Petr Kučera | 20. 8. 2009 | 1 komentář
Stále více lidí cestuje ve vlacích s jízdním kolem. Letos v červnu přepravily České dráhy 62 tisíc kol, což je o 70 procent více než vloni. Rozšiřuje se i nabídka cyklovlaků. Cestující se však musí připravit na několik možných komplikací.
Jak na to | Věra Tůmová | 3. 8. 2009 | 1 komentář
Krádeže jízdních kol ze sklepa jsou v Česku poměrně časté. Jejich majitele před finanční ztrátou zpravidla neochrání ani pojištění domácnosti. Částečným řešením jsou speciální pojistky, které nabízí jen pár pojišťoven.
Jak na to | Věra Tůmová | 3. 7. 2009 | 8 komentářů
Mít dobře pojištěnou terasu, balkón či sklep není samozřejmost. K běžné pojistce domácnosti to nabízí většina pojišťoven, je ale třeba splnit určité podmínky, aby šlo na pojistné plnění v případě škody dosáhnout. Na nebytové prostory a věci v nich uložené se vztahují jiné výluky než na věci uložené v bytě.
Jak na to | Věra Tůmová | 26. 6. 2009 | 2 komentáře
Tisíce lidí, kterým nynější povodně poškodily dům, hlásí pojišťovnám škody na majetku. Ve spolupráci s pojišťovnami jsme připravili stručný manuál, jak nejlépe postupovat a na co nezapomenout při hlášení pojistné události související s přírodní katastrofou.
Co se děje | Věra Tůmová | 25. 6. 2009 | 25 komentářů
Ještě než uzavřete pojištění domácnosti, pořádně prostudujte všechny výluky, při nichž nedostanete od pojišťovny ani korunu. Vyplatí se číst nejen obecné, ale i speciální výluky k jednotlivým pojistným nebezpečím.
Co se děje | Věra Tůmová | 4. 5. 2009 | 3 komentáře
Pojišťovny usnadňují nákup pojištění domácnosti či nemovitosti. Klienti se je už některých mohou sjednat i přes internet. Výhodou je, že dostanou slušné slevy na pojistném. Produkt je však pouze pro ty, kteří přesně vědí, co a na kolik chtějí pojistit.
Jak na to | Věra Tůmová | 3. 3. 2009 | 5 komentářů
Bez dokumentů, které dosvědčují pořízení vybavení domů a bytů, se může pojištění domácnosti změnit v poměrně neužitečný produkt. Některé pojišťovny bez dokumentů neuhradí vzniklou škodu, nebo vyplatí jen její část.
Jak na to | Věra Tůmová | 17. 2. 2009 | 19 komentářů
Snaha ušetřit na pojištění domácnosti za každou cenu se může vymstít. Stejně tak nechat si zastaralou pojistnou smlouvu či nepřečíst si pojistné podmínky. Zní to jako banální rady, ale podle České asociace pojišťoven to jsou nejčastější chyby, které lidé při pojišťování majetku dělají.
Jak na to | Marek Musil | 24. 6. 2008 | 15 komentářů
Řada klientů pojišťoven se už přesvědčila, že špatně uzavřená pojistná smlouva jim přinese více problému než užitku. Často jsou na vině prodejci pojištění. Přinášíme sedm pravidel, jak se zklamání vyhnout.
Co se děje | Věra Tůmová | 13. 6. 2008
Řady tuzemských podvodníků s pojistkami se „úspěšně“ rozrůstají. Pojišťovny už za letošek hlásí nárůst těchto případů oproti loňsku o desítky procent. Trvale nejpopulárnější jsou podvody s pojištěním aut a často se neprávem uplatňují i živelní škody.
Jak na to | Eva Sovová | 2. 5. 2008 | 2 komentáře
Podnikání stále více ohrožují opakující se přírodní katastrofy. Živnostníci často nemají dobré pojistky nebo se na pojistném snaží šetřit. Opomíjejí riziko, že živelní událost může nadlouho přerušit chod jejich firmy.
Pojišťovny | Věra Tůmová | 29. 11. 2007 | 2 komentáře
Když pojišťovny zamezí pojistným podvodům, třeba prostřednictvím centrální databáze pojistných událostí, může se důvěryhodným klientům snížit cena pojištění, říká v rozhovoru pro Peníze.cz Roger Walsh z Britského institutu pro řízení úvěrů.
Daně | Jan Pekař | 15. 11. 2007 | 1 komentář
Blížící se konec roku se stává pravidelnou sezónou penzijních fondů a pojišťoven k náboru nových klientů. Připomínají daňovým poplatníkům produkty, při kterých je možné uplatnit slevy na dani z příjmu. Jiných možností, jak si ještě snížit daňový základ už totiž mnoho nezbývá.
Povinné ručení | Věra Tůmová | 8. 11. 2007 | 13 komentářů
Sazebníky pro povinné ručení na další rok jsou už u většiny pojišťoven známé. Kdo chce přejít za výhodnější nabídkou k jiné pojišťovně, musí si dát pozor, aby podal výpověď pojistky u původní pojišťovny nejpozději šest týdnů před výročním datem jejího sjednání.
Povinné ručení | Věra Tůmová | 1. 11. 2007 | 4 komentáře
Kdo si hodlá sjednat povinné ručení, může se nechat zlákat od pojišťoven na leccos. Vybrat si může z násobků bonusů kvůli lepší sazbě či z palety dárečků. Od zrušení monopolu na povinné ručení konkurenční boj mezi pojišťovnami sílí, takže každým rokem přicházejí se zajímavější nabídkou.
Penzijní fondy | Milan K. Osvaag | 15. 6. 2007 | 1 komentář
Česká pojišťovna nyní loví klienty pro svůj penzijní fond nabídkou výběru peněz už po dvanácti měsících spoření. Zapomíná ovšem dodat, že při takovém výběru klient přijde o státní příspěvek a peníze dostane až za několik měsíců.
Články | Martin Podávka | 1. 8. 2005 | 1 komentář
Prodejci kapitálového životního pojištění se termínem technická úroková míra často ohánějí ve snaze získat další klienty. Věta typu "garantujeme vám roční zhodnocení vašich peněz ve výši xy %," je ovšem nejen zavádějící, je i nepravdivá. Co je tedy tzv. TÚM ve skutečnosti?
Články | Simona Ely Plischke | 29. 7. 2005
Pojistka domácnosti nemusí krýt riziko vandalismu. Zemřete-li v autě a při tom někoho vážně zraníte, rodina z vaší životní pojistky moc nezíská. Pokud ochrnete při raftingu, vaše pojištění invalidity se k vám otočí zády. Nabouráte-li, protože vám z důvodu opotřebení praskla pneumatika, z havarijní pojistky nic nedostanete. Výluk a výjimek je mnoho, poradíme vám, jak je hledat.
Články | Dana Chytilová | 5. 4. 2005
Zhruba před rokem jsme zjišťovali, jak pojišťovny dodržují zákonem stanovenou informační povinnost, tedy zda poskytují svým potenciálním klientům všechny důležité informace. Výsledky byly skoro k pláči. Pojišťovny se mají zákonem řídit už jedenáct měsíců, rozhodli jsme se dát jim druhou šanci a test provést znovu.