Storno zájezdu: kdy pomůže pojišťovna

Pojistnou událostí je zrušení cesty jen z určitých důvodů, například z důvodu vážného akutního onemocnění či úrazu nebo úmrtí člena rodiny či spolucestujícího. Příčinou může být i vznik značné škody na majetku následkem trestného činu nebo živelní události, povolání na vojenské cvičení nebo znásilnění vaše, vaší nejbližší příbuzné či spolucestující.
V žádném případě pojišťovna stornopoplatek neuhradí, pokud se svévolně rozhodnete neodjet, neobdržíte vízum nebo si nemůžete vybrat tu pravou dovolenou. Neplní se, ani pokud ve vycestování zabrání onemocnění či úraz, které existovaly již v okamžiku uzavření pojistné smlouvy, nebo chronické onemocnění.

Některé pojišťovny si účtují spoluúčast na úhradě stornopoplatku, například 20 procent ze stornopoplatku z ceny zájezdu či 30 procent ze stornopoplatku letenky. Pojistnou událostí nikdy není nečerpání dodatečných předplacených služeb (např. výlety, pronájem vozu apod.).

Postup při pojistné události:
Při škodné události jste povinni okamžitě a prokazatelně pojišťovně nahlásit, že nastala skutečnost, pro kterou budete nuceni zrušit cestu. Jste povinni zrušit cestu neprodleně v okamžiku, kdy je zřejmé, že cesta nemůže být uskutečněna. Při onemocnění či úrazu jste povinni předložit potvrzení ošetřujícího lékaře a řádnou lékařskou dokumentaci odůvodňující nezbytnost zrušení cesty. Zrušíte-li cestu z jiných důvodů než pro onemocnění či úraz, pojišťovna bude požadovat předložení policejní zprávy a dalších dokumentů dokazujících příčiny vzniku škodné události. Nutné je samozřejmě i předložení stornofaktury cestovní kanceláře.

Partners Financial Services

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK

Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.