BrandInsight | Radim Zelený | 18. 7. 2023
Zatímco v Německu je běžné, že si firmy auta pro svou každodenní potřebu pronajímají přes operativní leasing či podobné produkty, v Česku stále převládá zvyk vozy vlastnit. „Pomalu se to ale láme. Mentálně se v tomto posouváme na Západ,“ říká jednatel Volkswagen Financial Services Vratislav Strašil.
Seriál | Gabriel Pleska | 26. 1. 2021
Zatímco v předchozích dílech seriálu o půjčkách jsme se soustředili zejména na půjčky, kterým se říká spotřebitelské – tedy na půjčky pro vlastní (s)potřebu, v závěrečném díle se podíváme zejména na úvěry pro podnikatele a vlastně se vydáme i mimo oblast půjček úplně.
Když se řekne | Michal Chleboun | 23. 4. 2012
V této kapitole se to bude hemžit samými inženýry. V jedné z předchozích kapitol jsme se zabývali tím, jak pro provoz firmy získat finanční prostředky. Alternativní způsoby financování, s nimiž vás seznámíme dnes, shodně končí příponou -ing: faktoring, forfaiting, leasing. Jde o produkty, které v úplných počátcích podnikání nevyužijete, ale přesto je dobré o nich vědět.
Jak na to | Jindřich Hradecký | 7. 12. 2011 | 3 komentáře
Automobilové značky ji hojně využívají v reklamách na nová auta – obří slevu. Leč pouze při využití tzv. značkového úvěru. Na papíře dosahuje výhoda i přes padesát tisíc. V reálu ale za auto zaplatíte víc. Proč? A o kolik?
Leasing pro podnikatele | Věra Tůmová | 24. 10. 2007 | 1 komentář
Schválená reforma veřejných financí netěší ani podnikatele, ani specializované finanční společnosti. Vedle mnoha jiných dopadů se reforma daní dotkne také podmínek uznatelnosti úroků z úvěru a leasingu.
Články | Ivo Ščuka | 25. 8. 2006
Jestliže řidič ani firma – zákazník využívající služby operativního leasingu - není vlastníkem vozu, jak zajistit, aby se k němu řidič choval správně? Stav, v jakém vůz vrátí, přece rozhoduje o jeho prodejní hodnotě. Vše se nedá specifikovat dobou použití a počtem kilometrů. A čím bude hodnota vozu vyšší, tím nižší bude platba za operativní leasing...
Články | Ivo Ščuka | 14. 6. 2006 | 1 komentář
Nepotřebujeme služební automobily, a tedy ani operativní
leasing. Máme uzavřenou kalkulaci, s autem si tak můžeme
dělat, co chceme. Konkurence má významně lepší cenu
pojištění, bereme je. Dodavatele operativního leasingu
zvolíme jednoduše podle ceny ve výběrovém řízení. Náš
poradce pro nás vybere nejlepší řešení, a to zadarmo... Toto
jsou jen některé z běžných omylů, s kterými si na poli
operačního leasingu často setkáváme. Uveďme je na pravou míru.
Články | Petr Vykoukal | 18. 5. 2006
Český leasingový trh loni svým růstem obnovil "tradici" každoročních přírůstků leasovaných objemů, za 15 let své existence klesal pouze jednou. Loňský rok byl dále charakteristický růstem služeb s přidanou hodnotou a pomalým přesunem spotřebitelů ke splátkovému prodeji.
Články | Ivo Ščuka | 26. 4. 2006
Malá úspěšná firma roste a místo původních čtyř aut jich najednou má 23. S tím přicházejí problémy typu kolik vozidel ročně obměnit, za kolik, je klimatizace povinnou výbavou, nebo zaměstnaneckým benefitem apod. Na spoustu otázek se odpověď ani nehledá. Nikdo třeba nemá čas zjišťovat, zda servis, který firma využívá, je levný. Hlavně že včas opraví, co je potřeba. Je taková správa optimální? Ne. Šlo by to jinak? Ano. Pokud si firma stanoví "pravidla vozového parku". Jak?
Články | Ivo Ščuka | 12. 4. 2006
Bojíte se, že vám ukradnou auto? Asi to nebude tak úplně zbytečná obava. Vždyť nejrůznějších zabezpečovacích systémů se v roce 2005 prodalo více, než nových vozidel. Znamená to tedy, že jsou tyto systémy snadno překonatelné? A co udělat proto, aby právě vaše vozidlo na parkovišti zůstalo? Spousta otázek, které mohou, někdy i překvapivým způsobem, souviset se službami operativního leasingu.
Články | Ivo Ščuka | 15. 3. 2006
Přes 90 % uživatelů služebních automobilů to řeší. Někdo za pomoci sofistikovaného software, někomu stačí excel, stále je k vidění i papírová podoba. Ano, mluvíme o Knize jízd a o všem, co je spojeno se správným účetním zatříděním jízd vozidlem. V čem se liší vozidlo užívané v rámci operativního leasingu?
Články | Ivo Ščuka | 15. 2. 2006
Celková hodnota odpisů, které jsou kalkulovány v rámci nákladů operativního leasingu, je závislá na prodejnosti vozidla na konci kontraktu. Čím je tato hodnota ovlivňována a co mít na paměti při výběru vozidla, abychom za operativní leasing zaplatili co nejméně? Kupodivu více někdy znamená méně.
Články | Ivo Ščuka | 26. 1. 2006 | 1 komentář
České pobočky mezinárodních firem často musejí ústředí vysvětlovat, proč v ČR zaplatily za služby operativního leasingu víc, než by vydaly na západ od nás, nebo proč se někdy tolik různí jejich kvalita. V čem a proč se služby u nás liší a proč jsou často oproti těm západním dražší a oproti východním levnější?
Články | Ivo Ščuka | 11. 1. 2006
Pomohlo by vaší firmě využít služeb operativního leasingu, nebo je to pro vás zbytečný produkt? Víte, kde se skrývají všechny vaše náklady spojené s vozovým parkem a daří se vám je minimalizovat? Nebo potřebujete pomoct odhalit možnosti úspor a vhodnějších řešení? Neutíkají vám zbytečně peníze? Otestujte se. Připravili jsme interaktivní kvíz potřebnosti či zbytečnosti operativního leasingu pro vaši firmu.
Články | Ivo Ščuka | 28. 12. 2005
I automobil je jen technika, a ta se ráda kazí. Auto si párkrát škytne a zastaví se. Vy ale máte zajištěnou silniční asistenci, takže zavoláte na příslušné číslo a počkáte na pomoc. O váš vůz se postarají v autorizovaném servisu a vy pokračujete v cestě autem náhradním. Co umožňuje operativní leasing a kdo to zaplatí?
Články | Ivo Ščuka | 14. 12. 2005
V oblasti kalkulací leasingu a jejich metodiky je hodně neznalostí a hlavně nepřesností. Nepřesnosti jsou dány hlavně faktem, že jak poskytovatelé – leasingové společnosti, tak i zákazníci se snaží o zjednodušování produktů. Dochází proto k nepřesné interpretaci některých parametrů, což pak má významný vliv na efektivitu jednotlivých řešení. Zvolit, nebo se vyhnout otevřené kalkulaci?
Články | Ivo Ščuka | 24. 11. 2005
Definovat pravidla vozového parku, chcete-li "Car Policy" ve vztahu k výrobcům a jednotlivým typům vozidel není vůbec jednouchá věc. Je to totiž stejné, jako při výběru soukromého vozidla. Mohou rozhodovat technické parametry, kvalita, cena a nebo třeba i barva vozidla, která se líbí manželce.
Články | Ivo Ščuka | 22. 11. 2005
Mohlo by se zdát, že o operativním leasingu víme všechno. Jenže detailnější pohled ukazuje, že tomu tak zdaleka není. Proto jsme pro vás připravili Abecedu operativního leasingu, tedy důkladnější rozbor důležitých aspektů problematiky. Víte, jaké varianty řešení operativního leasingu existují? Co je nutné porovnávat v rámci konkurenčních nabídek? Nebo zda existuje "nejlepší řešení"?
Články | Dana Chytilová | 26. 10. 2005
Na českém trhu je o operativním leasingu stále malé povědomí, více než "auto na leasing" nikdo nezná, říká regionální ředitel Hertz Lease ve svých odpovědích na vaše otázky. Mimo jiné jste se ptali na to, zda a za jakých podmínek se operativní leasing může vyplatit i běžným spotřebitelům či jak je to s leasingem nemovitostí.
Články | Dana Chytilová | 19. 10. 2005
Nemáte na koupi auta v hotovosti? Možností je takzvaný operativní leasing. Po ukončení splátek auto vrátíte a můžete si pořídit nové. Navíc se o něj nemusíte vůbec starat, to za vás zařídí leasingová společnost. Chcete se dozvědět víc? Ivo Ščuka, regionální ředitel společnosti Hertz Lease, je připraven odpovídat na vaše dotazy.
Články | Jiří Hrstka | 2. 6. 2004
Leasing jako zdroj financování se v ČR prosazuje stále víc. Podnikatelé totiž zjišťují, že si s jeho pomocí mohou pořídit v podstatě cokoli. Jaké má leasing přednosti proti bankovnímu úvěru, proč využít leasing při nákupu nemovitosti a jaké náklady šetří operativní leasing?
Články | Petr Vykoukal | 1. 7. 2003
Leasing se u nás zatím vžil spíše jako nástoj k získání auta (či čehokoliv jiného) do vlastnictví. Operativní leasing se tak díky tomu, že takovou možnost nenabízí držel zatím v pozadí. Jeho výhody ale dnes začínají lákat stále více firem. A s rostoucí poptávkou roste i nabídka.
Články | Petr Vykoukal | 27. 6. 2003
Pořizování nemovitostí na leasing je v českých podmínkách spíše výjimečné. Proč tomu tak je a jak vlastně vypadá tento specifický trh si můžete přečíst v našem článku.
Články | Petr Vykoukal | 18. 6. 2003
Na počátku devadesátých let působily v České republice stovky leasingových společností, dnes jich je jen zlomek. Za tímto poklesem nestojí jen konsolidace či nepřízeň klientů, ale hlavně problémy s financováním. Proč tedy nebankovním malým a nezávislým leasingovým firmám na trhu "pšenka moc nekvete"?
Články | Petr Vykoukal | 16. 6. 2003
Ačkoliv je českému leasingovému trhu již dlouho předpovídáno nasycení, stále se k němu ne a ne přiblížit. A letošní první čtvrtletí naznačuje, že loňský malý růst se zatím nestal pravidlem.
Články | Tomáš Skřivánek | 17. 9. 2002
Jezdit a nemuset se starat o nic, co s provozem vozidla souvisí, tak vypadá nabídka operativního leasingu pro klienta. Jen naplnění vyschlé palivové nádrže leasingová společnost nezajistí.