Evropa a operativní leasing: je u nás dražší?
Ivo Ščuka | | 26. 1. 2006 | 3 komentáře
České pobočky mezinárodních firem často musejí ústředí vysvětlovat, proč v ČR zaplatily za služby operativního leasingu víc, než by vydaly na západ od nás, nebo proč se někdy tolik různí jejich kvalita. V čem a proč se služby u nás liší a proč jsou často oproti těm západním dražší a oproti východním levnější?
Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)
Další příspěvky v diskuzi (celkem 3 komentářů)
11. 10. 2016 12:16 | Anders
8. 2. 2006 18:05 | Ivo Ščuka
víte, nic na světě není černobílé. A na svém tvrzení trvám. Samozřejmě, 98 aut ze sta objednaných se dodá za objednanou cenu. Jenže něco jiného je bežný stav a něco jiného je stav garantovaný. Až si půjdete koupit auto, přečtěte si pozorně obchodní podmínky napsané malým šedým písmem na rubu objednávky, nebo k té objednávce připojené. Zjistíte velice zajímavé věci. Třeba, že cena Vašeho auta může být závislá na směnném kurzu, nebo, že má zákazník právo odstoupit od kupní smlouvy pouze v případě, že se cena změní o více jak 10%. Bohužel, právě s takovými výjimkami se setkávají firmy v této oblasti pracující. Osobně jsem se s touto situací setkal za poslední dva roky třikrát. A vždy to bylo v okamžiku, kdy se změnila ceníková cena vozidla mezi okamžikem objednávky a okamžikem fyzického dodání vozidla. A vždy měl dodavatel na takovouto změnu nárok. Samozřejmě, pozice velkodběratele Vám může umožnit s touto změnou pracovat, ale jiná je situace u běžných odběratelů.
Článek byl nicméně o nebezpečích a rozdílech, které jsou na českém trhu možné. A tyto možné jsou. Pokud si jich je zákazník vědom, tak se jim bude snažit vyhnout a třeba se mu to i podaří. Fakty rozhodně nepřekrucuji, s těmito praktikami se setkávají i ti největší odběratelé. A čtenář má k dispozici celý Internet, tak nechť si udělá názor sám. Počtu komentářů se moc nedivím. Nemovitosti a hypotéky zajímají určitě skoro každého a je zde za posledních 6 měsíců cca 60 ohlasů. U operativního leasingu k dnešnímu dni 22 ohlasů, tedy 37%. Přitom podíl operativního leasingu na leasingovém trhu je cca 10%. S počtem ohlasů jsem docela spokojen a s jejich obsahem také. Svědčí totiž o tom, že jejich pisatelé se museli minimálně zamyslet nad tím, jak formulovat podklady pro otázku nebo výhradu. A mají tedy již nyní svůj názor na produkt, o kterém píšeme - na operativní leasing. A jestli pozitivní nebo negativní? To už souvisí s tou první větou - nic na světe není černobílé.
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
31. 1. 2006 8:40 | comment