Evropa a operativní leasing: je u nás dražší?

Ivo Ščuka | | 26. 1. 2006 | 3 komentáře
České pobočky mezinárodních firem často musejí ústředí vysvětlovat, proč v ČR zaplatily za služby operativního leasingu víc, než by vydaly na západ od nás, nebo proč se někdy tolik různí jejich kvalita. V čem a proč se služby u nás liší a proč jsou často oproti těm západním dražší a oproti východním levnější?

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Další příspěvky v diskuzi (celkem 3 komentářů)

11. 10. 2016 12:16 | Anders

Toto pobavilo: "Země jako Belgie, Holandsko, Itálie mají samozřejmě i horské oblasti, kde se v zimním období jezdí na zimních pneumatikách." Ano, Belgie a Holandsko jsou vuber hodne hornate zeme...:)
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

8. 2. 2006 18:05 | Ivo Ščuka

Dobrý den,
víte, nic na světě není černobílé. A na svém tvrzení trvám. Samozřejmě, 98 aut ze sta objednaných se dodá za objednanou cenu. Jenže něco jiného je bežný stav a něco jiného je stav garantovaný. Až si půjdete koupit auto, přečtěte si pozorně obchodní podmínky napsané malým šedým písmem na rubu objednávky, nebo k té objednávce připojené. Zjistíte velice zajímavé věci. Třeba, že cena Vašeho auta může být závislá na směnném kurzu, nebo, že má zákazník právo odstoupit od kupní smlouvy pouze v případě, že se cena změní o více jak 10%. Bohužel, právě s takovými výjimkami se setkávají firmy v této oblasti pracující. Osobně jsem se s touto situací setkal za poslední dva roky třikrát. A vždy to bylo v okamžiku, kdy se změnila ceníková cena vozidla mezi okamžikem objednávky a okamžikem fyzického dodání vozidla. A vždy měl dodavatel na takovouto změnu nárok. Samozřejmě, pozice velkodběratele Vám může umožnit s touto změnou pracovat, ale jiná je situace u běžných odběratelů.
Článek byl nicméně o nebezpečích a rozdílech, které jsou na českém trhu možné. A tyto možné jsou. Pokud si jich je zákazník vědom, tak se jim bude snažit vyhnout a třeba se mu to i podaří. Fakty rozhodně nepřekrucuji, s těmito praktikami se setkávají i ti největší odběratelé. A čtenář má k dispozici celý Internet, tak nechť si udělá názor sám. Počtu komentářů se moc nedivím. Nemovitosti a hypotéky zajímají určitě skoro každého a je zde za posledních 6 měsíců cca 60 ohlasů. U operativního leasingu k dnešnímu dni 22 ohlasů, tedy 37%. Přitom podíl operativního leasingu na leasingovém trhu je cca 10%. S počtem ohlasů jsem docela spokojen a s jejich obsahem také. Svědčí totiž o tom, že jejich pisatelé se museli minimálně zamyslet nad tím, jak formulovat podklady pro otázku nebo výhradu. A mají tedy již nyní svůj názor na produkt, o kterém píšeme - na operativní leasing. A jestli pozitivní nebo negativní? To už souvisí s tou první větou - nic na světe není černobílé.
+16
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

31. 1. 2006 8:40 | comment

"Kdo z čtenářů ví, že při nákupu vozidla ani dnes nemá garantovanou cenu, za kterou objednali?" Já to nevím a nemyslím si, že to tak je. Podle mého názoru při objednání auta většinou rovnou platím zálohu a uzavírám kupní smlouvu, takže by mě zajímalo, jak by mohl prodejce dodatečně navýšit cenu - tím by přece nedodržel kupní smlouvu se všemi důsledky z toho plynoucími. Takže jestli máte nějaký důvod, proč skutečně trváte na tvrzení obsaženém v článku, tak ho prosím napište. Nemám rád překrucování faktů za účelem manipulace čtenářovým názorem. Zřejmě ale ani to vám k propagaci operativního leasingu moc nepomáhá, soudě podle počtu komentářů pod vašimi články.
+19
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Spočítejte si

Výpočet životního minima 2024

Počet členů rodiny

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Karel Svoboda

ekonom, prezident APS ČR

Tomáš Chrenek

podnikatel, Moravia Steel

Karel Svoboda
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů
×
Tomáš Chrenek
ÚSPĚŠNOST
100,00 %

z 1 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services