Finanční rezerva
Rozšířená verze kalkulačky
Další kalkulačky
Interaktivní grafiky
Jakou kartu dostanete? Podívejte se na přehled podle bank
Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více
Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny
Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více
Takhle vám vysajou účet. Podívejte se na triky podvodníků
Přijde e-mail, SMS, zpráva na Facebooku. Píše banka, doručovací služba nebo i finanční...více
Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety
Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více
Které řetězce vás dál matou? Prozkoumali jsme slevy
Po roce jsme znovu prošli největší obchodní řetězce. Zajímalo nás, jak vypadají jejich...více
Doporučujeme
Přihlášení k newsletteru
Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.
Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.
Milan Zemánek
podnikatel, Miton
Michal Mejstřík
ekonom

50,00 %
z 8 duelů

50,00 %
z 12 duelů
Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů
Diskuze: Běžné omyly aneb operativní leasing vám nemá co nabídnout?
Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)
Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy
16. 6. 2006 15:11, iscuka
To je daň za úpravy textu, nejde o náhradu škody. Již jsme se setkali s tím, že vlastnictví osobního automobilu bylo podmínkou přijetí zaměstnance do pracovního poměru, protože zaměstlavatel počítal s jeho využíváním touto formou. Současně si ale nikdo neuvědomil, že pokud zaměstnanec havaruje, tak se může jednoduše stát, že prostě nebude mít v rodinném rozpočtu dostatek prostředků na pořízení byť zánovního automobilu. Zaměstnanec nebude mít vozidlo a zaměstnavatel způsob řešení. Pokud se to stane u firmy, která takto využívá vozidel "jen pár a občas", nic se neděje. Postavit na tomto systému provozní politiku firmy je ale i z tohoto důvodu dost diskutabilní.
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
Další příspěvky v diskuzi (celkem 9 komentářů)
30. 9. 2014 15:09 | Václav
23. 8. 2006 23:45
J.M.
24. 6. 2006 23:59 | Ivo Ščuka
Poslední dvě věty v reakci první a reakce druhá Vám přesně ukazují, jak to celé běžně probíhá. Ano, sdílené vozidlo s „vícero pány“ je více náchylné na nepořádek. Ale to, že firma dodržuje firemní politiku vozového parku automaticky znamená, nebo by alespoň mělo znamenat, že i u těchto vozidel lze monitorovat náklady a lze relativně jednoduše zjistit, pokud se s vozidlem děje něco, co se dít nemá. Vozidla v operativním leasingu jsou v podstatě úplně všechna „cizí“. Nepatří ani tomu, kdo v nich jezdí a dokonce ani tomu, kdo platí měsíční náklady provozu, ale leasingové společnosti. A přitom právě vozidla z operativního leasingu jsou v bazarech ceněna nejvíce! Je to tím, že díky velikosti vozového parku si dokážeme monitorovat náklady na provoz a tak nám neunikne jakékoliv nestandardní chování vozidla. A kupující v bazaru to o nás vědí a ví, že na tato vozidla je spolehnutí. Vždyť i ostřejší sportovní jízda se okamžitě projeví ve spotřebě a my to hned vidíme. A vzhledem k povinnosti vést Knihu jízd se dá lehce zjistit, kdo, kde, proč….
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
16. 6. 2006 17:02 | Jana
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
16. 6. 2006 15:51 | Jana
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
16. 6. 2006 15:26 | Ivo Ščuka
Co se DPH týče - jedná se o pravidelné opravy, náhodné poruchy, poškození vozidla, pohonné hmoty, pneumatiky, vzduchjové filtry, provozní kapaliny, asistenční služby, atd. Velice hrubě se dá říci, že celkové náklady na provoz vozidla tvoří cca 200 - 300% ceny vozu za 3-4 roky v případě jeho používání jako běžné služební vozidlo s odpovídajícím nájezdem kilometrů. Plnění osvobozená od daně tvoří jen malou část celkových nákladů. A ne náhodou tvoří významnou část dnešních vozových parků votzidla kategorie N1, tedy schopná odpisu DPH při pořízení a kalkulaci operativního leasingu. Tato vozidla jsou pro zaměstnance nedostupná.
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
16. 6. 2006 15:11 | Ivo Ščuka
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
14. 6. 2006 17:31 | Jitka
14. 6. 2006 12:09 | Jana
A pokud jde o DPH, leasingový pronajímatel si jej u osobního automobilu taktéž nemůže uplatnit, pokud pořizuje osobní automobil za účelem operativního pronájmu, a pojištění je od DPH osvobozeno, takže DPH je argument snad jen pokud jde o zbývající část vstupů zahrnutých do kalkulace ceny leasingu a dále u služebně proježděného benzínu.