Klíč je prostředek k uzamčení nebo odemčení něčeho. Může mít fyzickou podobu kusu kovu, anebo elektronickou podobu několika číslic a písmen. Fyzická podoba klíče slouží k uzamčení zámku, který zabraňuje vstupu nebo výstupu do soukromého majetku, zajišťuje ochranu majetku a také zabezpečuje prostory. Má specifický tvar a odemyká pouze do určitý zámek.
Klíč může také mít abstraktní význam. Používá se například v literatuře, slovnících nebo filozofických dílech. Je to vodítko, které něco vysvětluje, k něčemu odkazuje nebo je význam pod klíčem důležitý pro pochopení něčeho v textu.
Na klíč může také v oblasti stavebnictví znamenat nabídku hotového produktu, který může zákazník ihned použít, aniž by musel provádět složité úpravy či jiné konstrukční práce.
Životní situace | Simona Ely Plischke | 26. 10. 2007 | 8 komentářů
Nejvíce Američanům zprostředkovávají a částečně hradí zdravotní pojištění zaměstnavatelé. Jde o velmi výhodné pojištění, do něhož lze zahrnout i rodinné příslušníky. Když ale dotyčný o práci přijde, přestane být po čase pojištěna i rodina.
Platební karty | Věra Tůmová | 16. 10. 2007
Měsíčně se v Česku ztratí či ukradne tisíce platebních karet. Majitele karet před zneužitím ztracené karty chrání pojištění. Nové čipové karty jsou relativně bezpečné. Je proto otázka, zda má smysl sjednávat pojištění proti zneužití i k nim.
Články | Dana Chytilová | 23. 11. 2006
Má cenu pojistit si platební kartu proti zneužití? Můžete si právě k té vaší pojištění sjednat? Nebo už dokonce pojištění obsahuje? A víte, že od příštího roku bude jedna banka ručit za vaše peníze, aniž byste si pojištění vůbec pořizovali? Nejen toto se dozvíte v našem článku.
Články | redakce Peníze.CZ | 6. 10. 2006
Uteklo vám v září něco z našeho denního zpravodajství? Víte, co se událo v oblasti bankovnictví, daní, bydlení, investování a dalších? Jste si jisti, že jste nepropásli některou z povinností vůči státu? Nahlédněte do výběru zářiových událostí.
Články | Vendula Hilkovičová | 20. 8. 2004 | 1 komentář
Podle Úřadu pro ochranu osobních údajů činnost databáze neplatičů Solus neporušuje zákon, oznámili představitelé sdružení. Kromě jiného také sdělili, že až každý pátý klient některé z členských společností Solusu žádá o poskytnutí půjčky či úvěru s vědomím, že je nebude splácet. Kdy můžete být do databáze zařazeni vy?
Články | Dušan Hradil | 26. 2. 2003
S novým způsobem ovládání běžného účtu přijde počátkem března eBanka, která svým klientům nabídne přístup k penězům pomocí kapesního počítače (PDA). Jak taková aplikace vypadá a co všechno umožňuje?
Články | redakce Peníze.CZ | 21. 3. 2002
Přetiskujeme email, který dnes přišel do naší redakční schránky: "Zdravím všechny všechny oslovené a chci Vás varovat před nepříjemnostmi,
které jsem na vlastní kůži včera zažila!"
Články | Dušan Hradil | 13. 3. 2002
Řadový zákazník banky disponující nejvýše statisíci korun je odkázán na přepážku. Klienta s několika miliony v kapse přivítá ve své kanceláři jeho vlastní privátní bankéř.
Články | Dušan Hradil | 8. 3. 2002
Debetní platební kartu má téměř každý klient banky, kreditní karta se zatím u nás moc nezabydlela. Její čas však přichází, letos má totiž zažít svůj boom. První díl seriálu o kreditních kartách právě začíná.
Články | Dušan Hradil | 22. 2. 2002
Téměř každý klient banky má svoji platební kartu. Dynamicky se vyvíjí nejen počet vydaných karet a možnosti placení, ale také poplatky. Pojďte s námi na malý exkurz do trendů světa platebních karet.
Články | Dušan Hradil | 8. 1. 2002
Při výběru banky se vyplatí počítat, i na běžném účtu se totiž dá ušetřit. A pokud budete své peníze točit elektronicky, můžete uspořit ještě více.
Články | Petr Vykoukal | 19. 12. 2001
Přímé bankovnictví, které ještě před dvěma lety představovalo pro banku konkurenční výhodu, se dnes stává nutností. Každý peněžní ústav, který si chce udržet a dále rozvíjet svůj tržní podíl, musí svým klientům nabídnout alespoň jednu možnost přímé komunikace.
Články | Dušan Hradil | 17. 12. 2001
Stejně jako hodinky Rolex nebo oblek od Pierre Cardina nesou punc výjimečnosti i platební karty s přívlastkem drahých kovů. Zlatou, platinovou nebo Diners Club rozhodně nenajdete v peněžence řadového klienta.
Články | Jitka Wallischová | 26. 10. 2001 | 1 komentář
Napadlo vás někdy, kolik jsou lidé ochotni utratit za to, aby je někdo trápil? Pozor, nemám na mysli žádné perverzní sexuální praktiky, ale docela obyčejné diety.
Články | Michal Hazi | 24. 9. 2001
Dotovat studentská konta je součástí obchodní politiky většiny tuzemských bank. Do mainstreamu se s počátkem akademického roku zařadila i eBanka. Snaží se novým levným produktem oživit svou početně stagnující klientskou základnu?
Články | Lucie Šťastná | 29. 8. 2001 | 5 komentářů
Každý z nás si jistě pamatuje, jak nám lezly na nervy dobré rady babiček a maminek, že si musíme dávat pozor na věci, že nemáme nechávat nikde nic ležet bez dohledu a peníze mít neustále na očích.
Články | Petr Vykoukal | 15. 8. 2001
Také jste si vzpomněli na poklady zakopané na účtu ve Středisku cenných papírů? Čtěte dál. Poradíme, jak je najít, vykopat a zpeněžit.
Články | Radek Létal | 27. 6. 2001
Erste Bank navrhla nedávno program odkupu prioritních akcií České spořitelny od měst a obcí. Tento program vyhlásila, jako majoritní akcionář spořitelny v souladu s dohodou učiněnou v době privatizace státního podílu v tomto domácím bankovním gigantu. Navržené podmínky, především cenová relace, vyvolávají na municipální úrovni a v ekonomické sféře vášnivé diskuse.
Články | Zdeněk Fekar | 18. 5. 2001
Před lety ministryně zrušila prý neperspektivní výzkumný ústav. Jeden z tehdy propuštěných mužů dnes už deset let stojí v čele firmy, kterou zájem o obchod docela slušně živí. Ministryně tehdy zřejmě zapomněla, že obchod, to jsou především - peníze.
Články | Michal Hazi | 12. 4. 2001
Česká spořitelna horečnatě dokončuje svoji verzi internetového bankovnictví. V nejbližší době tento přímý kanál zpřístupní všem svým klientům. Redakce serveru Peníze.CZ již nyní přináší přehled o připravované službě a také první snímky stránek, ze kterých je možné se ke službě přihlásit.
Články | Michal Hazi | 5. 4. 2001 | 1 komentář
Přímé bankovnictví šetří čas i peníze, platíte nižší poplatky a samotná služba je zdarma. To jsou výhody, které každá banka vehementně zdůrazňuje ve své reklamní kampani. Dvě z největších bank však mají pro své klienty přichystané nemilé překvapení. Přímé bankovnictví nabízejí zadarmo pouze dočasně, počítají se zavedením měsíčního paušálu na přímé komunikační kanály.
Články | Danuše Pecharová | 23. 3. 2001
Přeborníkem ve schraňování historických dat se v redakčním hodnocením stala Komerční banka. Na jejím webu toho najdete opravdu hodně. Polovina stránek je však bohužel starší než půl roku.
Články | Petr Vykoukal | 25. 1. 2001 | 1 komentář
Americká Citi, která v uplynulých letech poskytovala služby především podnikům, se rozhodla vstoupit do hustých vod retailu a bojovat i o "malé" české zákazníky.
Články | Jan Kurka | 20. 12. 2000
Rovnice jeden účet se rovná jedna osoba už dávno neplatí. S jedním účtem totiž může disponovat více osob. Pokud chcete, můžete tedy manželce nebo manželovi dovolit, aby utrácel vaše peníze.
Články | Tomáš Prouza | 4. 9. 2000
Tak, jako se nikdo nevydá na cestu neznámou krajinou bez kvalitní mapy, tak by se neměl vydávat do světa financí bez map, které každý den vydávají Peníze.CZ.