Image v souvislosti s firmou nebo značkou se používá pro označení celkového dojmu, reputace nebo názoru, který na danou společnost mají její zákazníci, investoři, pracovníci a další její okolí. Jedná se o důležitá aktiva, protože ovlivňuje úspěch firmy na trhu a v konkurenčním boji.
K image firmy patří vizuální identita, tedy logo, barevné schéma a design webových stránek, komunikace firmy, to, co dělá a jakou to má hodnotu a také k ní přispívá historie dané firmy.
Správné budování firemní image je třeba vynaložit úsilí a finanční prostředky. Pozitivní image dokáže zvýšit zájem zákazníků o nabízené produkty nebo služby a také poskytuje nové obchodní příležitosti.
Články | Prokop Diviš | 19. 9. 2003
Smířili jsme se s faktem, že neříkání pravdy a přetvářka je
pro mnohé politiky denním chlebem. Nedůvěřujeme jim, ale nakonec některé z
nich přece jen při volbách vybereme. Proč pro jednou nezkusit intuici?
Články | Lukáš Půda | 9. 11. 2001
Akcie | Věra Tůmová | 16. 11. 2007 | 4 komentáře
Pro většinu lidí to byli kdysi jen fajnšmekři a ti, co do nich investovali, spíše blázni. Řeč je o „applemanech“. O lidech, kteří využívali počítače od Applu a o lidech, kteří před lety kupovali akcie této firmy. Pro Čechy je zatím snazší si koupit akcie než hudbu do iPodu.
Články | Tomáš Prouza | 6. 12. 2001
Zajímalo vás někdy, co si vlastně o bankách myslí jejich zákazníci, kterou mají nejraději a kterou naopak nemohou ani vystát? Nás ano. Takže jsme se zeptali.
Články | Kristýna Havligerová | 6. 4. 2004
Bezkontaktní platební karty, karty se zdrojem světla či zvuku nebo s fotografií domácího mazlíčka. To jsou některé z novinek, kterými by nás už brzy mohly překvapit karetní společnosti.
Komentář | Michal Kašpárek | 7. 12. 2012 | 12 komentářů
Češi nikdy nebyli ve světě moc oblíbení, a pokud jde o ostudy, mají tvrdou konkurenci. Proto se kvůli politickým průšvihům bojte spíš o kvalitu vlastního života než o fiktivní národní pověst.
Platební karty | Milan K. Osvaag | 8. 6. 2007
Banky vymyslely další lákadlo na klienty: platební karty s vlastním designem. Od června si mohou podobu karty navrhnout zákazníci Komerční banky a ČSOB. Další banky se přidají za půl roku.
Články | Leoš Bárta | 19. 10. 2001
Články | Emil Dočkal | 18. 9. 2001
Kapitálový, potažmo akciový trh nemá v Česku na růžích ustláno. Zatímco mu ale první polistopadové vlády škodily "jenom" pasivním přihlížením, vzala vláda ČSSD věci pevně do rukou.
Články | Tomáš Skřivánek | 20. 8. 2001
Nucená správa na Invescom a změna vlastnictví společnosti InvestAGe jsou největší fondové novinky. Na letních, pro investiční společnosti nepříznivých trendech, se ani v druhé polovině srpna nic nezměnilo.
Články | Stanislav Andrejs | 31. 1. 2002
Od ledna vstoupil v platnost zákon, který mimo jiné nově upravuje, jakým způsobem má být spotřebitel informován o nákladech spotřebitelských úvěrů. Banky bohužel zatím zákon ve své většině ignorují.
Články | Michal Špaček | 27. 11. 2001
V diskusích o vhodnosti či nevhodnosti investování do akcií se objevují některé názory, které se poměrně často opakují. Například tyto:
Články | Jan Heřman | 8. 2. 2002
Právě tolik času bylo třeba na integraci dvou velkých bank. ČSOB teď prezentuje úspěšné převzetí IPB a přitom za ni ještě ani nezaplatila bývalým akcionářům. A co říkají na spojení klienti?
Články | Kateřina Boušová | 22. 12. 2006
Umí být banky štědré? Kolik z 30 miliard korun, které vydělaly v prvních devíti měsících letošního roku, věnují na dobročinnost? Na jaké projekty přispívají? Patří charita k "dobrým mravům", nebo je to věc každé instituce? Jaký je názor neziskových organizací a co si o tom myslí banky? Jakou roli hrají daňové odpisy?
Články | Leoš Bárta | 8. 3. 2002
"…keep passing the open windows…", zpívali kdysi legendární Queen, vzpomínáte? Jak trefné. Po letech totiž přichází naplnit smysl těchto slov na internetu největší banka na českém trhu. O navigaci, grafice, informacích a ještě o mnohém dalším bude dnešní hodnocení www prezentace ČSOB. Jinými slovy – vítejte v novém ročníku soutěže Best Web 2002!
Pojišťovny | Věra Tůmová | 29. 11. 2007 | 2 komentáře
Když pojišťovny zamezí pojistným podvodům, třeba prostřednictvím centrální databáze pojistných událostí, může se důvěryhodným klientům snížit cena pojištění, říká v rozhovoru pro Peníze.cz Roger Walsh z Britského institutu pro řízení úvěrů.
Články | Dušan Hradil | 17. 12. 2001
Stejně jako hodinky Rolex nebo oblek od Pierre Cardina nesou punc výjimečnosti i platební karty s přívlastkem drahých kovů. Zlatou, platinovou nebo Diners Club rozhodně nenajdete v peněžence řadového klienta.
Články | Tomáš Prouza | 13. 12. 2001
Zajímalo vás někdy, co si vlastně o bankách myslí jejich zákazníci, kterou mají nejraději a kterou naopak nemohou ani vystát? Nás ano. Takže jsme se zeptali.
Články | Zdeněk Fekar | 15. 2. 2001
Dneska už to víme, ale včera šlo ještě o přísně embargované tajemství. Co skrývala Česká pojišťovna, a hlavně – proč?
Publicistika | redakce Peníze.CZ | 25. 10. 2007 | 2 komentáře
Praha se pustila do dobrodružství, na jehož konci může být těžce zadlužené město i celá republika. Jmenuje se letní olympiáda. Souhlasíte s tím, aby se i přesto v Česku proháněli světoví olympionici? Napište své názory a přečtěte si zkušenosti ostatních čtenářů.
Články | Petr Vykoukal | 19. 12. 2001
Přímé bankovnictví, které ještě před dvěma lety představovalo pro banku konkurenční výhodu, se dnes stává nutností. Každý peněžní ústav, který si chce udržet a dále rozvíjet svůj tržní podíl, musí svým klientům nabídnout alespoň jednu možnost přímé komunikace.
Stavební spořitelny | Věra Tůmová | 13. 11. 2007 | 6 komentářů
Stavební spořitelny poskytují stále více úvěrů. Celkem jejich služeb v Česku k letošku využívá zhruba 5,77 milionů lidí. Přesto počet smluv ve fázi spoření mírně klesá.
Články | Tomáš Prouza | 25. 5. 2001
V pátek večer vydala Komise pro cenné papíry tiskovou zprávu, upozorňující na problémy, které může krach Private Investors způsobit některým podílovým fondům.
Články | Jiří Šedivý | 1. 10. 2004
Seminář o budoucnosti stavebního spoření naznačil další vývoj tohoto produktu. Jeho budoucnost sice prozatím v ohrožení není, ale máme zaděláno na pěkný hybrid. Také si myslíte, že zájmy klientů jsou zcela jiné, než si kdokoliv z odborníků představuje? Překvapil vás výrazný růst poplatků? Nedivte se, je to prý samozřejmost.
Články | Martin Pawinger | 6. 12. 2001
V nákupních centrech to v těchto dnech vypadá jako v lese. Nevystaví-li některý z desítek obchodníků u vchodu ozdobený jehličnan, jako by snad ani neexistoval.
Články | Tomáš Prouza | 10. 12. 2001
Komerční banka konečně získala nového partnera, francouzskou Société Générale. S jejím novým ředitelem, Alexisem Juanem, jsme hovořili o jeho plánech, odporu ke změnám, neloajálních klientech a dalších problémech.