Image v souvislosti s firmou nebo značkou se používá pro označení celkového dojmu, reputace nebo názoru, který na danou společnost mají její zákazníci, investoři, pracovníci a další její okolí. Jedná se o důležitá aktiva, protože ovlivňuje úspěch firmy na trhu a v konkurenčním boji.
K image firmy patří vizuální identita, tedy logo, barevné schéma a design webových stránek, komunikace firmy, to, co dělá a jakou to má hodnotu a také k ní přispívá historie dané firmy.
Správné budování firemní image je třeba vynaložit úsilí a finanční prostředky. Pozitivní image dokáže zvýšit zájem zákazníků o nabízené produkty nebo služby a také poskytuje nové obchodní příležitosti.
Co si o tom myslíte | Gabriel Pleska | 4. 9. 2014 | 58 komentářů
Modrá je dobrá. To si myslí nejen Ondřej Hejma a Žlutý pes, ale taky Česká spořitelna, která prý chce od října nabízet služby pod novou značkou Blue. Lepší služby pro lepší lidi. Pro ty, kteří mají měsíční příjem nad třicet tisíc korun.
Komentář | Michal Kašpárek | 7. 12. 2012 | 12 komentářů
Češi nikdy nebyli ve světě moc oblíbení, a pokud jde o ostudy, mají tvrdou konkurenci. Proto se kvůli politickým průšvihům bojte spíš o kvalitu vlastního života než o fiktivní národní pověst.
Články | Tomáš Hampl | 28. 10. 2002
Před 84 lety vznikla na troskách Rakouska-Uherska samostatná republika. Na vlastní měnu si ale Československo muselo ještě počkat. Až odluka v únoru 1919 umožnila zavedení vlastní měny, jejíž bankovky se zařadily k nejkrásnějším platidlům doby.
Pojišťovny | Věra Tůmová | 29. 11. 2007 | 2 komentáře
Když pojišťovny zamezí pojistným podvodům, třeba prostřednictvím centrální databáze pojistných událostí, může se důvěryhodným klientům snížit cena pojištění, říká v rozhovoru pro Peníze.cz Roger Walsh z Britského institutu pro řízení úvěrů.
Akcie | Věra Tůmová | 16. 11. 2007 | 4 komentáře
Pro většinu lidí to byli kdysi jen fajnšmekři a ti, co do nich investovali, spíše blázni. Řeč je o „applemanech“. O lidech, kteří využívali počítače od Applu a o lidech, kteří před lety kupovali akcie této firmy. Pro Čechy je zatím snazší si koupit akcie než hudbu do iPodu.
Články | Kateřina Boušová | 22. 12. 2006
Umí být banky štědré? Kolik z 30 miliard korun, které vydělaly v prvních devíti měsících letošního roku, věnují na dobročinnost? Na jaké projekty přispívají? Patří charita k "dobrým mravům", nebo je to věc každé instituce? Jaký je názor neziskových organizací a co si o tom myslí banky? Jakou roli hrají daňové odpisy?
Publicistika | redakce Peníze.CZ | 25. 10. 2007 | 2 komentáře
Praha se pustila do dobrodružství, na jehož konci může být těžce zadlužené město i celá republika. Jmenuje se letní olympiáda. Souhlasíte s tím, aby se i přesto v Česku proháněli světoví olympionici? Napište své názory a přečtěte si zkušenosti ostatních čtenářů.
Články | Dušan Hradil | 13. 3. 2002
Řadový zákazník banky disponující nejvýše statisíci korun je odkázán na přepážku. Klienta s několika miliony v kapse přivítá ve své kanceláři jeho vlastní privátní bankéř.
Články | Michal Špaček | 27. 11. 2001
V diskusích o vhodnosti či nevhodnosti investování do akcií se objevují některé názory, které se poměrně často opakují. Například tyto:
Články | Stanislav Andrejs | 31. 1. 2002
Od ledna vstoupil v platnost zákon, který mimo jiné nově upravuje, jakým způsobem má být spotřebitel informován o nákladech spotřebitelských úvěrů. Banky bohužel zatím zákon ve své většině ignorují.
Platební karty | Milan K. Osvaag | 8. 6. 2007
Banky vymyslely další lákadlo na klienty: platební karty s vlastním designem. Od června si mohou podobu karty navrhnout zákazníci Komerční banky a ČSOB. Další banky se přidají za půl roku.
Články | Tomáš Prouza | 10. 12. 2001
Komerční banka konečně získala nového partnera, francouzskou Société Générale. S jejím novým ředitelem, Alexisem Juanem, jsme hovořili o jeho plánech, odporu ke změnám, neloajálních klientech a dalších problémech.
Články | Lukáš Půda | 9. 11. 2001
Články | Tomáš Prouza | 25. 5. 2001
V pátek večer vydala Komise pro cenné papíry tiskovou zprávu, upozorňující na problémy, které může krach Private Investors způsobit některým podílovým fondům.
Články | Tomáš Prouza | 6. 12. 2001
Zajímalo vás někdy, co si vlastně o bankách myslí jejich zákazníci, kterou mají nejraději a kterou naopak nemohou ani vystát? Nás ano. Takže jsme se zeptali.
Články | Martin Pawinger | 6. 12. 2001
V nákupních centrech to v těchto dnech vypadá jako v lese. Nevystaví-li některý z desítek obchodníků u vchodu ozdobený jehličnan, jako by snad ani neexistoval.
Články | Leoš Bárta | 8. 3. 2002
"…keep passing the open windows…", zpívali kdysi legendární Queen, vzpomínáte? Jak trefné. Po letech totiž přichází naplnit smysl těchto slov na internetu největší banka na českém trhu. O navigaci, grafice, informacích a ještě o mnohém dalším bude dnešní hodnocení www prezentace ČSOB. Jinými slovy – vítejte v novém ročníku soutěže Best Web 2002!
Články | Kristýna Havligerová | 6. 4. 2004
Bezkontaktní platební karty, karty se zdrojem světla či zvuku nebo s fotografií domácího mazlíčka. To jsou některé z novinek, kterými by nás už brzy mohly překvapit karetní společnosti.
Články | Jiří Šedivý | 1. 10. 2004
Seminář o budoucnosti stavebního spoření naznačil další vývoj tohoto produktu. Jeho budoucnost sice prozatím v ohrožení není, ale máme zaděláno na pěkný hybrid. Také si myslíte, že zájmy klientů jsou zcela jiné, než si kdokoliv z odborníků představuje? Překvapil vás výrazný růst poplatků? Nedivte se, je to prý samozřejmost.
Články | Prokop Diviš | 19. 9. 2003
Smířili jsme se s faktem, že neříkání pravdy a přetvářka je
pro mnohé politiky denním chlebem. Nedůvěřujeme jim, ale nakonec některé z
nich přece jen při volbách vybereme. Proč pro jednou nezkusit intuici?
Články | Jan Heřman | 8. 2. 2002
Právě tolik času bylo třeba na integraci dvou velkých bank. ČSOB teď prezentuje úspěšné převzetí IPB a přitom za ni ještě ani nezaplatila bývalým akcionářům. A co říkají na spojení klienti?
Články | Dušan Hradil | 17. 12. 2001
Stejně jako hodinky Rolex nebo oblek od Pierre Cardina nesou punc výjimečnosti i platební karty s přívlastkem drahých kovů. Zlatou, platinovou nebo Diners Club rozhodně nenajdete v peněžence řadového klienta.
Články | Leoš Bárta | 19. 10. 2001
Články | Danuše Pecharová | 15. 6. 2001
Na první pohled informativní a příjemné stránky. Agresivní Felix se vám snaží prodat své produkty. Co je mu to ale platné, když hned u vstupu číhá technická chyba. A těmi se web IKS KB jen hemží.
Články | Zdeněk Fekar | 15. 2. 2001
Dneska už to víme, ale včera šlo ještě o přísně embargované tajemství. Co skrývala Česká pojišťovna, a hlavně – proč?
Články | Tomáš Skřivánek | 3. 11. 2000
Původně chtěla být psycholožkou, ale nakonec po vzoru svého otce vystudovala práva. Dnes Nina Tobiášová (27) v investiční společnosti Pioneer rozhoduje o tom, co se stane a co zůstane v říši nápadů.