Jak na to | Světlana Rysková | 5. 5. 2011 | 11 komentářů
Komerční telefonáty většinu z nás obtěžují. Někdy si však za ně můžeme sami, protože rozdáváme kontakty na potkání. Jak se bránit?
Co se děje | Klára Šponerová | 12. 7. 2011 | 2 komentáře
Začíná období dovolených, boj cestovních kanceláří o klienty vrcholí. Jednou z hlavních zbraní je označení last minute. Na poslední chvíli si tak můžete objednat dovolenou až o desítky procent levnější oproti stálé nabídce. Jsou skvělé last minute ceny konečné, nebo je v tom tradičně nějaký háček?
Aktuálně.cz | Karel Toman | 20. 11. 2011
Džungle na českém trhu s energiemi houstne. Z chodeb paneláků, kde podomní prodejci už nějaký čas lidem strkají nohy do dveří a místy i falšují jejich podpisy, se teď konkurenční boj stěhuje do právních kliček v drobnopisu dodatků ke smlouvám.
Aktuálně.cz | Petr Kučera | 11. 3. 2012 | 8 komentářů
Vládní koalice chystá zatím nejvýraznější krok, který má lidem a menším firmám zlevnit telefonování. Reaguje tak na další studii potvrzující, že Češi platí jedny z nejvyšších cen v Evropské unii.
Aktuálně.cz | redakce Peníze.CZ | 24. 6. 2012 | 1 komentář
Jeden z největších světových výrobců jídla pro děti, společnost Hipp, změní po nátlaku spotřebitelů recepturu svých čajů pro malé děti.
Když se řekne | Ondřej Tůma | 11. 7. 2012 | 1 komentář
Kvůli týdnu u moře roky problémů s exekutory. I tak můžou dopadnout lidé, kteří si na dovolenou berou úvěr, který později nedokážou splatit. Půjčku s nesmyslným důvodem si navíc často berou za nesmyslných podmínek.
Aktuálně.cz | Jiří Hovorka | 4. 11. 2012 | 6 komentářů
Buď tuzemské banky samy přestanou vybírat sporný poplatek za vedení úvěrového účtu, nebo o jeho souladu se zákonem rozhodne soud.
Očima expertů | Ondřej Tůma | 7. 12. 2012 | 25 komentářů
Účtují si banky poplatek za vedení úvěrového účtu oprávněně? Na to jsme se zeptali ekonomů, právníků, zástupců bank a spotřebitelských sdružení.
Co se děje | Petra Dlouhá | 12. 12. 2012 | 18 komentářů
Na kontroverzní pokuty za nevrácený (a v podstatě) již bezcenný modem či set-top box si bývalí klienti společnosti UPC stěžují už pár let. UPC (respektive inkasní společnost Český inkasní kapitál) peníze vymáhá dál. Pokud chce mnohatisícovou sankci za modem i po vás, braňte se. Poradíme, jak na to.
Rozhovor | Ondřej Tůma | 22. 12. 2012 | 22 komentářů
S manažerem testování časopisu dTest jsme si povídali o tom, jací jsou Češi spotřebitelé a o tom, jak probíhá testování výrobků ve speciálních laboratořích a proč se podobné testy výrobcům příliš nelíbí.
Rozhovor | Ondřej Tůma | 29. 12. 2012 | 22 komentářů
„Volají nám lidé a zastávají se prémiových značek, které jsou podle našich testů stejně kvalitní jako levnější výrobky. Nedokážou se smířit s tím, že si koupili výrobek za pár desítek tisíc a ve skutečnosti si mohli koupit věc, která stojí třeba jenom pět,“ říká v druhé části exkluzivního rozhovoru manažer testování časopisu dTest.
Co se děje | Petra Dlouhá | 30. 4. 2013 | 21 komentářů
Reklamace. Zážitek, kterému se chcete obloukem vyhnout? Radši reklamujte, dokud je čas! A buďte rádi, že na to zatím máte nárok. V roce 2014 se pravidla přiostří. Přečtěte si nejčastější mýty o reklamacích. A začněte se chystat na příští rok. Víte, co nás čeká?
Očima expertů | Ondřej Tůma | 10. 5. 2013 | 2 komentáře
Máte strach, že si vyberete cestovní kancelář, která ještě před vaší vysněnou dovolenou u moře zkrachuje? Zeptali jsme se odborníků, jak takové situaci předejít.
Rozhovor | Ondřej Tůma | 25. 5. 2013 | 21 komentářů
S prezidentem Českomoravského svazu minipivovarů Janem Šuráněm jsme si povídali o tom, kvůli čemu v Česku klesá spotřeba piva, jak se liší dnešní ležáky od těch před třiceti lety a proč výzkum časopisu dTest vzbuzuje nedůvěru.
Co reklama neřekla | Petra Dlouhá | 2. 10. 2013 | 51 komentářů
Kupujte, kupujte. A kupujte na úvěr! Vyplatí se. To slibuje zákazníkům lákavá nabídka autobazarů. Rozdíly v cenách „za hotové“ a „na úvěr“ dosahují i desetitisíců korun. Ale pozor: fígl vězí v poplatku za sjednání úvěrové smlouvy. Dáte za něj i osmdesát tisíc. Před praktikami autobazarů a úvěrových společností varuje spotřebitelská poradna dTestu.
Aktuálně.cz | Petr Kučera | 8. 12. 2013 | 2 komentáře
Po několika soudních rozhodnutích a legislativních změnách, které se zastaly spotřebitelů, nyní zákon opět nahraje podnikatelům a firmám, především lichvářům. Tvrdí to spotřebitelský časopis dTest.
Když se řekne | Petra Dlouhá | 13. 3. 2014 | 22 komentářů
Nový občanský zákoník, účinný od ledna, se dotýká tisíce a jedné životní situace. Nová pravidla dostala i ta, které se obvykle vyhýbáme jak čert kříži: reklamace. Co přesně se od ledna změnilo? Na co máte nárok? Odpovědi přinášíme ve spolupráci s právní poradnou dTestu.
Co se děje | Petra Dlouhá | 19. 3. 2014 | 1 komentář
Češi dluží mobilním operátorům na nezaplacených fakturách miliardy. Teď vláda chystá novelu, která pravidla sporů mezi operátory a zákazníky mění. Když projde, neplatiči faktur si ve výsledku připlatí: spory o nízké částky se výrazně prodraží. A když nepůjde o víc než deset tisíc, ztratíte šanci se odvolat.
Co se děje | Petra Dlouhá | 20. 3. 2014
Kvízová otázka na úvod: kolik máte času na odstoupení od smlouvy uzavřené přes internet? Čtrnáct dní? Někdy dokonce o rok víc! Tvůrci nového občanského zákoníku nezapomněli ani na nákupy na internetu. Některá pravidla přidali, jiná upřesnili. Vše důležité přinášíme – ve spolupráci s právní poradnou dTestu – v následujícím přehledu.
Co se děje | Petra Dlouhá | 30. 4. 2014 | 10 komentářů
Konec přemrštěných odměn za „vymáhání“ drobných dluhů, konec jejich umělého navyšování. A také zhoršení situace spotřebitelů, kteří se domáhají svých práv. Obojí může přinést novela, která právě leží ve Sněmovně. Když projde, nebude už mít u sporů do deseti tisíc vítězná strana automaticky nárok na náhradu nákladů na soudní řízení, typicky na advokáta.
Očima expertů | Ondřej Tůma | 2. 5. 2014 | 14 komentářů
Obchodní řetězce, výrobci, spotřebitelé, nebo všichni dohromady? V dalším pokračování pravidelné ankety Očima expertů nás zajímalo, proč kvalita potravin v českých obchodech pořád tak kulhá.
Rozhovor | Petra Dlouhá | 24. 5. 2014 | 34 komentářů
„Přijdou k dlužníkovi v sedm ráno, znovu v devět a pak v jedenáct, všechno oblepí, včetně dětské postýlky, a řeknou – nezabavíme to, když do zítřka seženete pět tisíc. Exekutor ví, že dlužník nemá majetek, který by bylo možné exekučně postihnout, ale ví, že dlužník to neví. V podstatě jde o klasické výpalné,“ popisuje Daniel Hůle z Člověka v tísni metody některých českých exekutorů. A dodává, o kterých je řeč.
Co se děje | Ondřej Tůma | 5. 6. 2014 | 1 komentář
Boj o poplatky za vedení úvěrového účtu skončil, schyluje se ale k novému velkému sporu klientů a finančních institucí. Některým splátkovým společnostem prý reálně hrozí, že budou muset kvůli manipulaci s RPSN u půjček na ojetá auta vracet miliardy.
Rozhovor | Ondřej Tůma | 21. 6. 2014 | 18 komentářů
Autobazarová půjčka má tři strany. Zákazníka, úvěrovou společnost a autobazar jako zprostředkovatele. Zákazník býval bit a zdá se, že za to přichází trest. Zatím dopadá na úvěrovky. Miloš Borovička, právník dTestu, ale upozorňuje na roli bazarů samotných: „Zástupci úvěrových společností naznačují, že se nechali natlačit do něčeho, co se jim už příliš nelíbí a ani zas tak nevyplácí. Samozřejmě je ale nikdo nenutil s pistolí u hlavy…“
Jak na to | Petra Dlouhá | 19. 8. 2014 | 6 komentářů
Transfer z letiště trval o hodinu víc, animační program o dva dny míň, hotelu chyběla hvězdička, na pláž to byla pěkná štreka, a místo jemného písečku – kameny. Dostali jste od cestovky něco jiného, než slibovala? Reklamujte zájezd. Od letoška je to snazší než dřív. Poradíme, jak na to.
Když se řekne | Petra Dlouhá | 8. 9. 2014 | 9 komentářů
Kupujete ledničku. Vyberete značku i typ a hledáte na internetu nejvýhodnější nabídku. Jeden e-shop ji nabízí podstatně levněji než konkurence. Než po lákavé nabídce skočíte, zbystřete. Může jít o zboží ze šedého dovozu; v téhle lednici si měl původně chladit kokos Filipínec. A to se nemusí vyplatit – zvlášť, když se chladnička porouchá a budete muset reklamovat.
Jak na to | Ondřej Tůma | 13. 11. 2014
Loni Češi utratili při předvánočních nákupech na internetu přes 18,5 miliardy korun. Letos by to mělo být ještě o tři miliardy víc. Poradíme vám, jak se orientovat v nabídkách tisíců českých e-shopů, na co si dávat pozor, abyste neskočili podvodníkům na špek a jak správně vracet a reklamovat doručené zboží.
Jak na to | Lukáš Zelený | 26. 5. 2015 | 27 komentářů
Osoby samostatně výdělečně činné dostaly před dvěma roky na vybranou: buď si do daňového přiznání vyčíslí výdaje procentní paušální částkou, nebo dostanou slevu na manžela/manželku či dítě, obojí mít nemůžou. Pro řadu z nich to byl impulz začít víc nakupovat na firmu. Jenže pozor: při nákupu na IČO přicházíte o ochranu, kterou zákon zaručuje spotřebitelům.
Jak na to | Ondřej Tůma | 13. 7. 2015 | 1 komentář
Případů, kdy telefonní operátoři zasahují do uzavřených smluv a mění jejich podmínky, stále přibývá. Poradíme vám, na co byste si měli dávat největší pozor a jak se můžete bránit.
Jak na to | Lukáš Zelený | 30. 7. 2015 | 3 komentáře
Zazvoní vám u dveří a nabízí supervýhodné ceny za elektřinu a plyn. Z prvního vyúčtování ale zjistíte, že za nově sjednané služby budete muset naopak ještě připlatit. Máme pro vás pět dobrých rad, jak si poradit s dotěrnými podomními prodejci energií.