Pošlapej, nebo nevyděláš! Mezi exekutory udávají kurz největší dravci

Petra Dlouhá | rubrika: Rozhovor | 24. 5. 2014 | 31 komentářů
„Přijdou k dlužníkovi v sedm ráno, znovu v devět a pak v jedenáct, všechno oblepí, včetně dětské postýlky, a řeknou – nezabavíme to, když do zítřka seženete pět tisíc. Exekutor ví, že dlužník nemá majetek, který by bylo možné exekučně postihnout, ale ví, že dlužník to neví. V podstatě jde o klasické výpalné,“ popisuje Daniel Hůle z Člověka v tísni metody některých českých exekutorů. A dodává, o kterých je řeč.

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

24. 5. 2014 12:30, Jaja

Mrzi me, ze se zde neprobiraji i prava tretich osob, ktere sice nic nedluzi, presto je jejich majetek exekutory postihovan.

+32
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

1. 6. 2014 21:59, Pavel

Vězení pro dlužníky (aspoň v Anglii) fungovalo tak, že člověka zavřeli do díry, a každé sousto chleba, každý hlt vody si musel zaplatit, jinak ho nechali chcípnout hlady. On pak každý takový dlužník rád našel skryté rezervy, aby se z toho vězení vyplatil (samozřejmě včetně platu hlídače). A erár to nestálo ani korunu.

Zobrazit celé vlákno

-40
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 31 komentářů)

19. 11. 2018 19:31 | Tonda

A to by bylo asi nejlepší,když jsem náhle vážně onemocněl na rok a půl,nemocenská nestačila na splátky a dostal jsem se do problémů,tak mě zavřít a nechat zemřít hlady.přeji autorovi,aby se mu stal takovýto případ.
-8
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

26. 1. 2017 0:24

Tak nevím jestli tento názor je zdravý neboť máme nezdravé zákony moje kamarádka dostala teď exekuční příkaz protože v 11 letech jela na černo vtip spočívá v tom že její rodiče skončily v léčebně závislosti a kamarádka v dětském domově v jejím 15 ctem věku si ji vzala babicka holka o žádné exekuci nevěděla její rodiče absolutně selhaly ani ji neřekli že pokutu za ní nikdy nezaplatil. A tak holka teď sama s dvěma dětmi splácí 20000 tisíc. Tak bych řek že si za rodiče (odseděla) pár let v dětsaku. A teď ji jako matce samoživitelce přišlo k zaplacení těch 20 litru za to že ji rodiče nedaly na lístek do povine školy. A jsi moc milej kluk že by jsi ji zavřel a nechal ji o vodě a chlebu. A pěkně ať si to za ty rodiče schytá, měla si vybrat jiný.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

28. 3. 2015 21:21

Naprostý souhlas.Mluvite nam z duše.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

14. 1. 2015 18:26

s panem Dalimilem Mikou se slušně nedomluvíte, bohužel
-3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

20. 12. 2014 11:06 | Káha26

Všechny zdravím, má tu někdo nějakou skušenost panem Dalimilem Mikou? pokud ano můžete si poradit jak s ním vyřídít soudní exekuci na plat i bankovní účet? který mi blokl za neoprávněnou nezaplacenou pokutu mhd kterou jsem platil 2x. Děkuji
-6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

17. 7. 2014 16:27 | Tema JUDR.Smekal

Dobry den vsem, kdybych mela popsat zkusenost s panem Smekalem - i presto, ze jsem zaplatila dluh, bylo to cca pres 3 tisice, k tomu jsem uhradila plne naklady na rizeni, a i presto, ze vsechny potvrzeni a papiry o uhrazeni castky jsem poslala, ignoruji me. Pres rok po zaplaceni a uhrazeni vseho, mi chodi domu stale dopisy se zelenym pruhem, ze zahajuje Exekucni rizeni a castky, ktere jsem zaplatila, nebyly uhrazeny, chapete to nekdo ??? A to mam i dokonce potvrzeni od banky za poplatky, ze jsem to v te dobe prevadela - vsechno! Ale jak je videt ani obycejny clovek jako je JUDR.Smekal, ktery ma titul nechape, co je to uhrazeni dluhu. Co mam delat? Tohle je uz vrchol a stezovat si? Nevim zda to pomuze, dekuji za reakce
+7
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

1. 6. 2014 21:59 | Pavel

Vězení pro dlužníky (aspoň v Anglii) fungovalo tak, že člověka zavřeli do díry, a každé sousto chleba, každý hlt vody si musel zaplatit, jinak ho nechali chcípnout hlady. On pak každý takový dlužník rád našel skryté rezervy, aby se z toho vězení vyplatil (samozřejmě včetně platu hlídače). A erár to nestálo ani korunu.
-40
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

30. 5. 2014 21:13 | Lojza

Citace - Tomáš Novák / 24.05.2014 14:10

Je zcela ztráta času a peněz vymáhat peníze po zcela zjevně nemajetném, který nikdy nezaplatí. To je základní předpoklad.

Nikdy nevite kdo vam zapalti a kdo ne.Cloveka si muzete urcitym zpusobem prolustrovat to vas stoji penize a cas samozrejme.A kdyz dluznik dostane exekuci.Vite co udela okamzite se domluvi na snizeni platu na pasku a zbytek vyplaty pekne na ruku.takze prvni splatka dostanete treba 5000kc a druhou splatku 300Kc atak mate spalceni na 20leta dluznik se vam smeje do obliceje.Kdyby tady byl zakon ma zaplatit do data x kdyz nezaplati 5 let kriominalu,todle by si dluznici velicer ychle rozmysleli.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

30. 5. 2014 17:25 | Zdeněk

Milá Jarmilo , velmi by mne zajímalo , jakým způsobem jsi přišla k těm úrokům? Komu jsi teda dlužná, kdo z věřitelů na Tebe s láskou vzpomíná?.Exekutor bez soudu nemůže nic ,,oblepit". A pokud k vám přijel,tak ať ho nazýváš jakkoliv,tak to nebylo zdarma.Zařadil jsem Tě mezi ,,přizpůsobivé " nic nemám,nic neplatím a hotovo. A teď mi vysvětli , pokud by ses ocitla v roli věřitele,zda bys také tak plameně psala. Nebo myslíš,že by místo exekutorů měly nastoupit nějaké mafie?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

10. 12. 2014 22:42 | Tina

Tak tohle může vypadnout jen z rádoby inteligenta, který nemá o realitě tohoto státu ani páru! V této zemi existují spousty lidí, kteří dluhy neudělali a stejně jsou dlužníky... rozvedení s gamblery, podvraťáky, zloději a podobnou verbeží...lidé po ztrátě dokladů, ale to nezajímá ani soud... tzv.bílí koně, důchodci, co podepíší ze strachu z násilí a nátlaku, lidé, které vypekly různí energetičtí dodavatelé... neoprávněné faktury mobilních operátorů atd....a už se vezete . V této zemi dokonce dokáže poštovní doručovatel za Vás podepsat převzetí doporučeného dopisu, který jste ve skutečnosti nikdy neviděli(mimochodem nic se mu za to nestane). Ve chvíli kdy máte jakýkoli majetek, jste velmi snadný terč! Dokonce si půjčí peníze někdo na Vás a nikoho, ani policii, ani soudy to nezajímá! Koho by zajímaly falešné podpisy na úvěrové smlouvě! Ve chvíli, kdy vás smete vlna exekucí po takových nechutných náletech osudu, Vám bohužel nezbude ani koruna na právníka, který by toto mohl dokázat...např. zfalšované podpisy.Jediné, co Vás v ten moment zahřeje u srdíčka, je prohlášení exekutora, který prohlásil: "Kde nic není, ani smrt nebere!" a už jsme ho neviděli. Bohužel si zde podávají dveře další, z různých koutů republiky, včetně výše zmiňovaných exekutorů "tvrďáků"...a asi do smrti budou, protože z tohoto průseru, s podmínkami na splácení a úročení dluhů... a odměňování exekutorů a právníků... z toho v této republice není absolutně žádné východisko, i kdyby se člověk v práci přetrhnul!!! Jak chcete splácet něco, kde je podle zdejších standardů vyšší měsíční úrok z dluhu, než částka kterou jste měli měsíčně podle údajné smlouvy splácet?... tady je lepší žít s holou zadnicí, zde je ohrožen každý, kdo vlastní byť jen naprostou blbost, protože v tomto státě neexistuje právo, spravedlnost a už vůbec ne zdravý selský rozum!!! Tady nikdo nestojí o vrácení dluhu...tady jde jen o to, získat absolutní moc nad stádem chudých, zbídačených, vyděšených a bezmocných lidí! Sranda je, že jsem asi první, kdo si uvědomil, že nehodlám skákat z mostu proto, že mi zůstal holý zadek, odmítám se nervovat...prostě jsme byli nuceni naučit se žít tak, že částka, která nám zbývá na měsíc na jídlo pro rodinu, tak pouze její doložení vzbuzuje u "normálních" lidí žaludeční nevolnosti a nevěřícné kroucení hlavou dokonce i u exekutorů... a to si neválíme zadek doma...jsme pracující..ale pokud v tomto státě jen nájem je vyšší než hrubá mzda...tak mají všichni smůlu...můžou se tak leda postavit do řady, zaklepat a optat se, zda se nám to kulový náhodou nezačalo aspoň množit, aby z toho měli aspoň něco ...je mi líto...v této zemi je už ze všeho impotentní i to kulový!!!
+22
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

3. 10. 2014 18:13 | Pavla

1. Štítky můžete sundat hned, je to pouze označení věci, které jsou sepsané.
2. Lednička- jedná se pouze o nátlak. Protože exekuce má být efektivní, ve vašem případě efektivní není a můžete podat stížnost. To samé platí i u staré pračky.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

27. 7. 2014 21:44 | Janek

U nás byli exekutoři z Přerova,po polepení věcí nám řekli,že když do zítřka seženem 5000 Kč ,tak nám nic nevezmou a žluté štítky si můžem odlepit.Takže peníze jsme si půjčili od švagrový(který to samozřejmě měsíčně splácíme),druhý den si ráno pro peníze přijeli,ale to už řekli,že ty štítky na věcech musíme nechat,že je to pořád jejich majetek.Tak jak to vlastně je?!Podotýkám,že ten první den byli na ránu a protokol,který sepsali mi nechtěli dát ani pořádně přečíst,tak jim povídám,že to co podepisuji,chci si taky přečíst,ale oni hned,že jestli chci dělat problémy,tak věci dvezou hned!Tak kde to jsme?!Vybavení nic moc nemáme,jen mě štvalo,že polepili asi 20 let starou ruskou lednici(sice stará,ale funkční)s tím,že jsou dneska supermarkety a můžu si chodit denně pro čerstvé(nevim,když jsem z vesnice),a pak obyč.automatku,že prej si mám pořídit valchu.Tak jak to tedy je? Můžou nebo nemůžou polepit/vzít lednici a pračku?
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

31. 5. 2014 16:43 | toska

Pane Hůle, paní Dlouhá,
děkuji za velmi potřebný článek, osvěty o exekucích v Česku není nikdy dost.
Zde na daném prostoru jenom pár věcí: Nesouhlasím, kontrola nad exekutory musí být a důkazní nouze nemůže být důvodem pro její neexistenci. Už jenom proto, že existuje hodně činů exekutorů, které jsou regulérními trestnými činy a důkazy o nich - mimo jiné - jsou obsaženy přímo v exekučních spisech...
Stačí si jenom pročíst nálezy ÚS, zabývajících se exekucemi: to je neuvěřitelné počtení o lumpárnách exekutorů (ale i mnoha soudců), kteří se chovají jako z řetězu utržení skorobozi, protože je nikdo nekontroluje, natož že by jejich lumpárny někdo kdy potrestal!
Vím o čem píši, již 5. rokem čelím takovým nehorázným krokům exekutora Plášila z Prahy, člena prezídia EKČR, kdy mi pro údajný dluh 11 800,-Kč byl tím exekutorem zablokován a 2,5 roku blokován veškerý majetek (dodnes pak stále 11 nemovitostí...) v hodnotě mnoha milionů Kč a to přesto, že jsem obratem, tedy již před více jak 4 lety, tu exekuci mnohonásobně přeplatil a mnohokrát pak požádal - dle zákona - o uvolnění blokace již tak neadekvátně exekutorem postiženého majetku... Dodnes ten exekutor nebyl schopen (spíš ochoten..) ani na 4. pokus tu exekuci řádně vyúčtovat, zkoušel ze mě vymámit i víc jak 50 000.- Kč jenom pro sebe...
EKČR to neřeší, vše je prý OK. Stejně to vidí tučně placení státní úředníci na MS... Jenom dva Ombudsmani to viděli stejně jako já, navíc s dodatkem, že NSS takovéto lumpárny exekutorů odmítá trestat...
Co čekat od řadových exekutorů, když dlouholetý člen prezídia, bývalý poradce vlády... se takto chová (jeho lumpáren je mnohem víc, ale není zde místo, zkusím Vás kontaktovat...).
Proto navrhuji co nejrychleji rozpustit EKČR a exekutory ponechat "soudními", tentokrát doopravdy.
Vůbec nesdílím obavu, že by pak byli nevýkonní, stačí jim ponechat většinu pravomocí, které mají dnes ti soukromí a stanovit jim motivační platy, tedy jinde běžné výkonové hodnocení.
A peněz je na to v resortu spravedlnosti víc než dost, platy mnoha soudců je nezbytné stanovit adekvátně jejich schopnostem a odvedené práci, takže se rychle ukáže, že máme soudců nadbytek...
+13
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

31. 5. 2014 15:41 | toska

"Kdyby tady byl zakon ma zaplatit do data x kdyz nezaplati 5 let kriminalu,todle by si dluznici velicer rychle rozmysleli."
Lojzo, takový zákon v tomto státě existuje a je - bohužel- i bohatě využíván: vězení v ČR jsou z velké části plná dlužníků na výživném. Problém je v tom, že takto postižený dlužník nejenom, že nic z dluhu neuhradí, ale ještě na něj platíme 1000 Kč (slovy: tisíc Kč) denně, tedy 30 000 Kč za měsíc. Ale ani to ještě není vše: po propuštění z basy je takto kriminalizovaný dlužník nezaměstnatelný a tedy mu platíme další sociální dávky...
Nejenom proto v okolním světě bylo věznění pro dluh zrušeno již v předminulém století... Komunisti tu zvrhlost obnovili a mezi voliči stále nejoblíbenější "gauner s dětskou tvářičkou" Pospíšil ještě tresty pro dlužníky rapidně navýšil, až nám z toho prakaly přeplněné věznice ve švech...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

30. 5. 2014 10:33 | Jarmila

Taky u mne byli, nic neolepili ani nezabavili, protože zjistili, že mám pouze základní vybavení domácnosti. Soud mi jednu exekuci ukončil, ale, že si dovolí vniknout do bytu bez předchozího upozornění, vyměnit zámek a když jim volám, tak mi řeknou, že si mám pro klíče dojet do Prahy, ale, že mám veškeré osobní věci v bytě, do kterého se nemůžu dostat je nezajímá. Ať jdou do ha...u. Mně stojí úroky co mi poslal Vrána, ten největší h...l měsíčně 8500,--. Jsem bez práce nic nemám, a jemu budu cpát peníze do chřtánu. To bych opravdu musela být úplně blbá. Když peníze nemám, tak ať to za mne zaplatí, on jich má dost
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

30. 5. 2014 9:59 | Jiří

Naprosto souhlasím s tímto názorem. Nelituji dlužníka, který má x karet a x bankovních i nebankovních úvěrů , neumí si holt spočítat, že mu po zaplacení všech splátek nezbudou žádné peníze. Bohužel těchto fin. analfabetů je stále hodně a jejich ochránci na vládní úrovni vymýšlí zákony jen na ochranu hlupáků, místo toho aby podporovali např. matky samoživitelky, invalidy a další potřebné. (Jsem obyčejný člověk který nežije na dluh)
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

29. 5. 2014 15:47 | R.Ureš

V článku jsou úmyslně použité dezinformace. Německý advokát má odměnu už jen za zaslání předžalobní upomínky. Pouze za tento úkon zaplatí dlužník i 500 EUR a u větší pohledávky až 1 000 EUR. Náklady německého advokáta nese strana která spor prohraje, tedy dlužník. Další úkony, jako podání žádosti o vydání platebního rozkazu, provedení exekuce z účtu dlužníka atd. se řídí advokátním sazebníkem a jsou velmi drahé. Vysoké náklady německého dlužníka odradí a raději zaplatí včas. Oproti ČR, kde dlužník nechá spor vygradovat a pak kope kolem sebe, pláče, stěžuje si na advokáty a „zlé“ exekutory.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

27. 5. 2014 13:06 | Pavel

Chybí mi tam informace o lhůtách protistran. Dokdy musí exekutor rozhodnout o vyškrtnutí, dokdy musí rozhodnout soud. Ono mít majetek několik let zablokovaný je totéž jako nemít ho vůbec - stejně si to musím pořídit znovu. A nějaké odškodnění po letech mi také můžou doručovat pod most, na každý má rezervy pokrývající okamžitou ztrátu veškerého majetku.
Smysluplné by to bylo, kdyby se rozhodovalo v řádu hodin, nejhůře dnů. Delší lhůty mají pro postiženého člověka stejný dopad jaké skutečné ukradení (tady se mluvit o zabavení nedá) majetku.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

27. 5. 2014 11:53 | Iuridicum Remedium, o. s.

"Pokud exekutor předpokládá, že v daném místě se mohou nacházet věci, které jsou ve vlastnictví povinného, pak takový předpoklad realizuje „oblepením“ či zabavením uvedených věcí a jejich následným prodejem. Osoba, které věci skutečně patří, pak musí prokazovat, že k těmto věcem má vlastnické právo ona a nikoliv ten, proti němuž je prováděna exekuce. Podaří-li se to prokázat již při návštěvě exekutora, pak může exekutor od zabavení takové věci upustit. Nepodaří-li se vlastnické právo prokázat již při návštěvě exekutora nebo exekutor odmítne od soupisu této věci upustit, je nutné do 30 dnů od doby, kdy se o odmítnutí dozví, podat návrh na vyškrtnutí věci ze soupisu. Nepodání návrhu znamená „vzdání se“ věci, její následné zpeněžení a vyplacení peněz oprávněné osobě. Pokud je návrh podán, pak o něm musí exekutor rozhodnout. Rozhodnutí kladné – vyškrtnutí – znamená vyjmutí z exekuce, rozhodnutí záporné – zamítnutí návrhu na vyškrtnutí – znamená, že věc je i nadále součástí majetku, který slouží ke zpeněžení. Dojde-li k zamítnutí, pak zbývá již jen poslední možnost, a sice podání vylučovací žaloby. Tu je nutné podat do 30 dnů ode dne doručení rozhodnutí o zamítnutí vyškrtnutí ze soupisu. Zmeškání takové lhůty vede opět ke ztrátě věci. Po podání žaloby se začne celou věcí zabývat soud a na základě tvrzení a důkazů posoudí, zda věc patří či nepatří osobě, jež se vyloučení věci z exekuce domáhá. Za důkaz může sloužit takřka cokoliv, co může prokázat rozhodný stav. Může jít o listinné důkazy (kupní smlouva, faktura apod.), svědectví (např. souseda, nájemníka apod.), případně cokoliv dalšího, co může prokázat, že uvedená věc patří vám."
Zdroj: Iure.org: Obrana proti exekucím aneb Jaké jsou možnosti, když se u dveří objeví exekutor (http://www.iure.org/14/89/obr ana-proti-exekucim-aneb-jake-j sou-moznosti-kdyz-se-u-dveri-o bjevi-exekutor)
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

26. 5. 2014 15:37 | Stanislava Marková

No konečně cenzore, vidím , že až má odporná reakce na ještě odpornější příspěvek vás přiměla k akci. Díky, bylo by ale lepší reagovat dřív, bez takových postrků.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  11 198 704 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

l / 100km
l / 100km
Kč / l
Kč / l
km

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Poradna

Tým odborných poradců je tu pro vás.

Poslední dotaz: Rozpor při reklamaci
Poradna > Spotřebitelská poradna

Otázka: Dobrý den, reklamovala jsem po dvou letech používání dne 21.9.2019 žehličku koupenou v Lidlu v září 2017 s tříletou zárukou. 19.10. mi zaslali sms, že je reklamace vyřízena, ať se dostavím na prodejnu,... více

Spotřebitelská poradna

Články na Heroine.cz

Vít Samek Na vlastní otvor: Kolonoskopie

Vít Samek Na vlastní otvor: Kolonoskopie

Kolonoskopie čeká opravdu mnoho z vás. Už jenom proto, že od padesáti pěti let nabízí...více

Jak Terminátoři přicházejí o maminky

Jak Terminátoři přicházejí o maminky

Do kin jde šestý Terminátor. A možná zajímavější než to, že Arnold tentokrát řekne: Už...více

Advokátka Hrdá: O domácím násilí na seniorech se nedozvíte

Advokátka Hrdá: O domácím násilí na seniorech se nedozvíte

Když na pokojové dveře narazí další prázdná plechovka od piva, ještě hlouběji se vtiskne...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Jitka Hurábová

podnikatelka, LD Seating

Ondřej Raška

podnikatel, Miton

Jitka Hurábová
ÚSPĚŠNOST
65,52 %

z 29 duelů
×
Ondřej Raška
ÚSPĚŠNOST
58,97 %

z 39 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services
 
 

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK

Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.