Ve výrobku, který byl v Německu v anketě vybrán sto třiceti tisíci lidmi za nejhorší reklamní lež výrobců potravin a nápojů, tak už nebude přidaný cukr. Receptura výrobku se změní pro všechny země, tedy i pro Česko, kde firma ovládá asi deset procent trhu s jídlem a nápoji pro malé děti.
V Česku přitom firma doporučuje pití čaje už od čtyř měsíců dítěte, v Německu od jednoho roku.
Hipp je tak první firma, která změnou receptury reaguje na zjištění vlivné německé spotřebitelské organizace Foodwatch, která se zaměřuje právě na klamání spotřebitelů a nepravdivé reklamní výroky.
Dvě a půl kostky cukru
Za výrobky, které v reklamě nejvíc podvádějí zákazníky byly v minulých letech vyhlášeny mléčné řezy od Ferrera, Actimel od Danone a nápoje a jogurty Monte od společnosti Zott.
Podle expertů spotřebitelského sdružení postupuje Hipp v rozporu se všemi současnými doporučeními pro dětskou výživu. Firma totiž pro malé děti nabízí čaje obsahující v přepočtu až dvě a půl kostky cukru. Tyto nápoje přitom propaguje jako dětem prospěšné a vhodné k pití, když mají žízeň. „Nápoj v prášku je osvěžující aromatický nápoj ovocné chuti, díky které je oblíbený u kojenců, malých dětí i dětí školního věku. Je doslazen a obohacen o vitamin C. Slouží k uhašení žízně,“ uvádí firma na etiketě.
Firma, na kterou je spoleh?
Výrobce podle expertů ze spotřebitelského sdružení využívá toho, že je v očích rodičů kupujících potraviny pro svoje malé děti zárukou důvěryhodnosti. Podle spotřebitelského sdružení je ale pro děti lepší voda, neslazené čaje nebo silně zředěná ovocná šťáva. „Slazené čaje jsou nadbytečné jako páté kolo u kočárku,“ uvedla Anne Markwardt ze sdružení Foodwatch.
Společnost Hipp, která je nyní největším zpracovatelem bio produktů na světě a v jejímž čele stojí německý podnikatel roku 2010 Claus Hipp, kritiku odmítla s tím, že všechny potřebné údaje uvádí pravdivě na etiketách svých výrobků.
Firma ale zároveň oznámila, že od začátku příštího roku změní recepturu čajů, ty budou bez přidaného cukru.
Celý článek si přečtete na Aktuálně.cz
Sdílejte článek, než ho smažem