Němečtí spotřebitelé si umějí na výrobce potravin vyšlápnout

Jeden z největších světových výrobců jídla pro děti, společnost Hipp, změní po nátlaku spotřebitelů recepturu svých čajů pro malé děti.
Němečtí spotřebitelé si umějí na výrobce potravin vyšlápnout

Ve výrobku, který byl v Německu v anketě vybrán sto třiceti tisíci lidmi za nejhorší reklamní lež výrobců potravin a nápojů, tak už nebude přidaný cukr. Receptura výrobku se změní pro všechny země, tedy i pro Česko, kde firma ovládá asi deset procent trhu s jídlem a nápoji pro malé děti.

V Česku přitom firma doporučuje pití čaje už od čtyř měsíců dítěte, v Německu od jednoho roku.

Hipp je tak první firma, která změnou receptury reaguje na zjištění vlivné německé spotřebitelské organizace Foodwatch, která se zaměřuje právě na klamání spotřebitelů a nepravdivé reklamní výroky.

Propojeno!

Propojeno!

Dvě a půl kostky cukru

Za výrobky, které v reklamě nejvíc podvádějí zákazníky byly v minulých letech vyhlášeny mléčné řezy od Ferrera, Actimel od Danone a nápoje a jogurty Monte od společnosti Zott.

Podle expertů spotřebitelského sdružení postupuje Hipp v rozporu se všemi současnými doporučeními pro dětskou výživu. Firma totiž pro malé děti nabízí čaje obsahující v přepočtu až dvě a půl kostky cukru. Tyto nápoje přitom propaguje jako dětem prospěšné a vhodné k pití, když mají žízeň. „Nápoj v prášku je osvěžující aromatický nápoj ovocné chuti, díky které je oblíbený u kojenců, malých dětí i dětí školního věku. Je doslazen a obohacen o vitamin C. Slouží k uhašení žízně,“ uvádí firma na etiketě.

Anketa

Přiměla by u nás podobná anketa českého výrobce ke změně receptury?

Firma, na kterou je spoleh?

Výrobce podle expertů ze spotřebitelského sdružení využívá toho, že je v očích rodičů kupujících potraviny pro svoje malé děti zárukou důvěryhodnosti. Podle spotřebitelského sdružení je ale pro děti lepší voda, neslazené čaje nebo silně zředěná ovocná šťáva. „Slazené čaje jsou nadbytečné jako páté kolo u kočárku,“ uvedla Anne Markwardt ze sdružení Foodwatch.

Společnost Hipp, která je nyní největším zpracovatelem bio produktů na světě a v jejímž čele stojí německý podnikatel roku 2010 Claus Hipp, kritiku odmítla s tím, že všechny potřebné údaje uvádí pravdivě na etiketách svých výrobků.

Firma ale zároveň oznámila, že od začátku příštího roku změní recepturu čajů, ty budou bez přidaného cukru.

Celý článek si přečtete na Aktuálně.cz

Odeslat
e-mailem

Líbil se vám článek?

0
AnoNe
Vstoupit do diskuze
V diskuzi je celkem 1 komentářů

A tohle už jste četli?

Bez dovozu umřeme hlady! Co si o tom myslíte?

31. 5. 2012 | Petra Dlouhá | 25 komentářů

Bez dovozu umřeme hlady! Co si o tom myslíte?

Potrpíte si na propečené vepřové řízečky? Dopřejte si, brzo si připlatíte. Od příštího roku vepřové podraží kvůli nové evropské směrnici. Na vině je ale prý hlavně naše rostoucí zemědělská... celý článek

Prohnilí! Proč nás supermarkety krmí prošlým zbožím?

12. 3. 2012 | Ondřej Tůma | 31 komentářů

Prohnilí! Proč nás supermarkety krmí prošlým zbožím?

Písnička o tom, že u nás zákazník dostane o řád horší zboží než zákazníci v supermarketu s týmž logem na Západě, je notně obehraná. Nedosti však na tom, že dostáváme druhou jakost –... celý článek

Školní jídelny: dotovaný standard nevoní každému. Zavedeme nadstandardy?

29. 2. 2012 | Petra Dlouhá | 8 komentářů

Školní jídelny: dotovaný standard nevoní každému. Zavedeme nadstandardy?

Nevábná vůně mléčné polévky nebo UHO na talíři, soudružka učitelka-kontrolorka v zádech. Vzpomínáte? Jak fungují a „chutnají“ jídelny dvacet let po revoluci? Zlepšily se minimálně o... celý článek

Proč jíme odpad a je nám to jedno?

3. 8. 2011 | Ondřej Tůma | 46 komentářů

Proč jíme odpad a je nám to jedno?

V obchodních řetězcích se prodávají potraviny pochybné kvality. Podle řady odborníků jsme odpadkovým košem Západu. Českému spotřebiteli to ale – zdá se – nevadí. Hlavně že je to v akci…... celý článek

Hledáte nové bydlení?

Berzrealitky

Vyzkoušejte náš katalog nemovitostí, při jehož tvorbě jsme se spojili s předním českým portálem Bezrealitky.

Partners Financial Services

Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.