Články | Tomáš Skřivánek | 20. 10. 2000
Velký třesk připomínal koncem léta přechod tří významných a uznávaných portfolio manažerů do Komerční banky. Další podobné zásahy - stahování kvalitních lidí z trhu - budou zřejmě následovat, neboť polostátní banka chce svou roli ve správě portfolií výrazně rozšířit.
Články | Petr Vykoukal | 26. 10. 2000
Bankování na mobilních telefonech se zatím nesetkalo s přílišným zájmem klientů. Do usedlých vod GSM Bankingu však vplul v polovině října nový žralok - GE Capital. Chce klienty k této službě přitáhnout mobilem zadarmo. Rozhodli jsme se tedy vyzkoušet, jak takové zadarmo vypadá v praxi.
Články | Tomáš Skřivánek | 27. 10. 2000
Žil by zřejmě v nějakém malém městě nebo na vesnici na rodné Českomoravské vrchovině. O kariéře ve světě financí by asi neuvažoval. Před deseti lety ale jako student odjel do USA a v jeho profesních zájmech nastal zlom. Ve světě financí se Ivan Klusáček (33) pohybuje již osmým rokem.
Články | Josef Stoulil | 31. 10. 2000
Bude v nejbližších letech tempo růstu evropského hospodářství vyšší než ekonomiky americké? Šéfové fondu Euro, který představíme v příštích dnech, tvrdí, že bude zhodnocovat majetek až o dvacet procent ročně. Zajímalo nás, zda je takový růst dosažitelný. Vyplatí se do Evropy investovat již teď, nebo je stále ještě lepší mít peníze za oceánem?
Články | Tomáš Prouza | 1. 12. 2000
Během podzimu se několik investičních společností otřáslo v základech. Do některých přišli noví majitelé, z jiných odešli dlouholetí zaměstnanci. Ode dneška se bude řada z nich potkávat v nových kancelářích.
Články | Tomáš Skřivánek | 22. 12. 2000
Celý život prožil v industriálních oblastech, z rodného Ostravska se přestěhoval v čase vysokoškolského studia aplikované matematiky do Prahy. Nyní žije u Kladna a do hlavního města dojíždí. Již sto dní je Pavel Kráčmar (34) šéfem největší tuzemské investiční společnosti – Spořitelní investiční.
Články | Tomáš Skřivánek | 3. 1. 2001
Nové jméno představí v druhém lednovém týdnu Expandia banka. Její majitel - Česká pojišťovna - tím chce završit odpoutání banky od jejích zakladatelů - skupiny Expandia.
Články | Petr Vykoukal | 11. 1. 2001
Ještě před rokem platilo rčení "všichni tam musíme" i o pobočkách bank, dnes se díky rostoucí nabídce služeb elektronického bankovnictví stává osobní návštěva banky spíše zbytečnou ztrátou času. Před dvanácti měsíci nabízela většina bank pouze zjištění zůstatku po telefonu a homebanking, dnes je v nabíce každé z nich alespoň jedna možnost přímé komunikace, kterou využívá každý desátý klient.
Články | Tomáš Janča | 16. 1. 2001
Není to tak dávno, kdy jsme na našich stránkách vyhlásili tipovací soutěž, ve které jste se snažili odhadnout budoucí vývoj několika vybraných burzovních indexů. Podívejme se nyní, jak si v podobných "soutěžích" vedou ti, jenž mají přímo v popisu práce podobné odhady dělat.
Články | Tomáš Janča | 24. 1. 2001 | 2 komentáře
Analytikové soustavně selhávají při předpovídání budoucnosti, ať se nám to líbí nebo ne. Bylo by ovšem krátkozraké je za to odsuzovat.
Články | Petr Vykoukal | 25. 1. 2001 | 1 komentář
Americká Citi, která v uplynulých letech poskytovala služby především podnikům, se rozhodla vstoupit do hustých vod retailu a bojovat i o "malé" české zákazníky.
Články | Tomáš Janča | 30. 1. 2001
V poslední době se může zdát, že investor, který nesleduje kumpány z Fedu, jako by nebyl. Proto stojí za připomenutí, co to ten Fed vlastně je, jak funguje a co dělá tak velkého, že se o něm píše po celém světě.
Články | Tomáš Janča | 31. 1. 2001
Druhým dílem pokračuje seriál pojednávající o historii Federálního rezervního systému – americké centrální banky. Ta právě dnes rozhodne o poklesu úrokových sazeb, opatření, které ovlivní všechny kapitálové a finanční trhy světa.
Články | Tomáš Janča | 1. 2. 2001
FOMC americké centrální banky ukončil své dvoudenní zasedání. Klíčová úroková sazba na federální fondy byla snížena z šesti na 5,5 procenta. V třetím dile vám odhalujeme historii a strukturu Fed.
Články | Petr Vykoukal | 6. 2. 2001
Nechávejte na svém účtu vysoký zůstatek a my vám odpustíme některé poplatky. Tak zní nabídka několika českých bank, zkusili jsme pro vás spočítat, jestli se skutečně vyplatí.
Články | Tomáš Janča | 20. 2. 2001
Při prvním pohledu na Index ekonomické svobody je jasné, že se Česká republika nenachází a v devadesátých letech nikdy nenacházela ve stadiu spálené země, jak nám tvrdil jeden lidový exprognostik. Druhý a mnohem pozornější pohled nám však prozrazuje, že od roku 1995 naše ekonomika více či méně přešlapuje stále na jednom místě, což je tvrzení, které by zase mohlo namíchnout jiného exprognostika.
Články | Danuše Pecharová | 16. 3. 2001
Největší banka v zemi – ČSOB má velmi nedokonalé a jednoduché webové stránky. Informace na nich jsou velmi nepřehledně organizovány, uživatel je nucen v některých sekcích dlouze rolovat, obsahují mnoho textu na jednu stránku.
Články | Danuše Pecharová | 23. 3. 2001
Přeborníkem ve schraňování historických dat se v redakčním hodnocením stala Komerční banka. Na jejím webu toho najdete opravdu hodně. Polovina stránek je však bohužel starší než půl roku.
Články | Dana Zwiebová | 28. 3. 2001
V loňském roce jsme byli svědky historicky nejnižších úrokových sazeb. Snižování úroků se promítlo jak do nových půjček, tak bohužel i do vkladů. Na běžných účtech a termínovaných vkladem mají občané uloženo stále téměř osmdesát procent všech úspor. Tento vysoký podíl především drobných klientů bankám samozřejmě nahrává, a proto také stále více peněžních ústavů rozšiřuje svou orientaci právě na retailové bankovnictví.
Články | Danuše Pecharová | 30. 3. 2001
Do třetice všeho … a tentokrát dobrého. Třetí největší banka chce používat svou internetovou prezentaci jako komunikační kanál. Svou webovou stánkou nás docela potěšila.
Články | Zdeněk Fekar | 30. 3. 2001
Teprve od patnáctého prosince loňského roku funguje v České spořitelně institut ombudsmana. Oficiálně nejde o jednu konkrétní osobu zastávající tuto funkci, ale o celý tým. V jeho čele stojí Pavel Kysilka, hlavní ekonom spořitelny a dřívější viceguvernér České národní banky. Je to ale on, s kým si většina zasvěcených spojuje ombudsmana.
Články | Michal Hazi | 2. 4. 2001
Od začátku roku ležel na pobočkách České spořitelny nový sazebník. Ještě před týdnem jej však lidé na pobočkách před svými klienty ukrývali a pouze z něj jednotlivé položky předčítali. Dokonce ještě včera na internetu 'visela' stará verze ceníku. Co tedy duben znamená pro vaše sporožira?
Články | Tomáš Skřivánek | 3. 4. 2001 | 1 komentář
Zatímco významné světové banky, naposledy ABN Amro Bank, ustupují od záměru vybudovat internetové banky, v ČR je situace opačná. Jen během dubna se chystají do ringu vstoupit tři banky. První z nich – Komerční banka – své internetové bankovnictví spustila hned počátkem měsíce.
Články | Michal Hazi | 5. 4. 2001 | 1 komentář
Přímé bankovnictví šetří čas i peníze, platíte nižší poplatky a samotná služba je zdarma. To jsou výhody, které každá banka vehementně zdůrazňuje ve své reklamní kampani. Dvě z největších bank však mají pro své klienty přichystané nemilé překvapení. Přímé bankovnictví nabízejí zadarmo pouze dočasně, počítají se zavedením měsíčního paušálu na přímé komunikační kanály.
Články | Michal Hazi | 12. 4. 2001
Česká spořitelna horečnatě dokončuje svoji verzi internetového bankovnictví. V nejbližší době tento přímý kanál zpřístupní všem svým klientům. Redakce serveru Peníze.CZ již nyní přináší přehled o připravované službě a také první snímky stránek, ze kterých je možné se ke službě přihlásit.
Články | Michal Hazi | 18. 4. 2001
Pokud vaše banka změnila sazebník poplatků a odměn a vy se s tím nechcete smířit, nemusíte. Zákon je na vaší straně. Banka nesmí měnit sazebník jen ze své libovůle!
Články | Petr Vykoukal | 27. 4. 2001
Používali je již staří Egypťané, po staletí byla nezbytnou součástí byrokratické mašinerie a ještě před deseti lety se bez nich řadový úředník neobešel. Co to bylo? Razítka. Bez obav prošla staletími a teprve moderní technika ohrožuje jejich další poklidný život. Hlavně v bankách už to není, co bývalo...
Články | Zdeněk Fekar | 16. 5. 2001
Redakce serveru Peníze.CZ otestovala v jedenácti bankách nedávno rychlost a kvalitu odezvy na klientský e-mailový dotaz. A výsledek? Dříve než za pět dní banky většinou nedokáží odpovědět.