Není analytik jako analytik

Analytikové soustavně selhávají při předpovídání budoucnosti, ať se nám to líbí nebo ne. Bylo by ovšem krátkozraké je za to odsuzovat.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

24. 1. 2001 18:42

Analytik má jednat podle svého jelepšího vědomí a svědomí a nemanipulovat se svými odhady a doporučeními. Dobrý zaměstnavatel se pozná podle toho, zda mu umožní volnost nebo jej naopak nutí jednat proti jeho vůli a rozumu.

Zobrazit celé vlákno

+21
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 10 komentářů)

28. 12. 2008 16:03

Bingo. A protože se takový zaměstnavatel nachází jen obtížně v Českém Kocourkově, kde nikdo nové zaměstnavatele nevychovává, chybí vývěva zisku, vychovávaj se toliko a jen zaměstnaci, z nichž je zisk zaručen, nacházíme se čím dál tím větší nerovnováze na trhu práce.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

28. 12. 2008 15:56

Vůbec nechápu nebetyčné výmluvy věhlasných analytiků, že nevidí do budoucnosti trendu globální ekonomiky. Pak ovšem nejde o analytiky, ale o šarlatýány diletantů, skupinu masovou a na druhé straně zřece, kterých je ovšem toliko hrstka.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

12. 10. 2003 2:45 | L.Konecný

Nejlépe je neztrácet cas s doporucením analytikú a koupit akcie solidní firmy jenom proto , ze jsou levné a není o ne zájem a analytici je nedoporucují , v dobe kdy se zacínají zvedat a vetsina akcií se zacíná zvedat. Jako treba asi 1.10.2003 Sun Microsystems je hluboko dole a analytici jej nedoporucují. Ale vsechny akcie i Sun se zacínají zvedat. Tak zapomeneme analytiky a koupíme Sun jen proto , ze je levné a veríme ze Sun nezkrachuje. A behem 1 týdne uz Sun vyrostlo o +24% , kdyz analytici neverí v zádný rúst ale v pád a optimisti ocekávají rúst +10% za 2 mesíce. Moje H.P. http://akcie1.tripod.com/d.html
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

25. 1. 2001 3:21 | urbanjan

Zřejmě máte na mysli jen ty analytiky, k jejichž odhadům má veřejnost přístup ať už prostřednictvím internetu či cíleného článku v novinách a jejichž doporučení se v převážné míře týká akcií. Zaměřím se jenom na tuto skupinu analytiků a ještě ji zúžím jen na ty, jejichž zaměstnavatelem je brokerská firma. V tomto případě je každé analytikovo doporučení na konkrétní akcii v podstatě P.R. službou (reklamou) pro společnost. Je zřejné, že každé takové doporučení pro "nákup" má větší efektivitu, než doporučení pro "prodej". Hlavní příjem brokerské společnosti je z poplatků za realizovaný obchod na účet klienta. Pokud taková společnost dá doporučení na "nákup", je pravděpodobné, že na vidinu zisku se jí podaří nalákat nějakého nového klienta, který si mimo doporučený titul v zájmu diversifikace koupí i jiné akcie a dále pro své obchody bude využívat služeb tohoto brokera, zatímco doporučení na "prodej" může mít jako cílovou skupinu pouze stávající klienty.
+17
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

24. 1. 2001 18:42

Analytik má jednat podle svého jelepšího vědomí a svědomí a nemanipulovat se svými odhady a doporučeními. Dobrý zaměstnavatel se pozná podle toho, zda mu umožní volnost nebo jej naopak nutí jednat proti jeho vůli a rozumu.
+21
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

24. 1. 2001 15:28

Analytici jsou logicky pod určitým tlakem svých zaměstnavatelů a zároveň klientů. To je přece logické. Pokud mám klienta, který má dlouhou pozici v určitém titulu v řádech desítek miliónů korun, tak opravdu musím vážit jestli daný titul doporučím na prodej, i když jsem v danou chvíli o tom přesvědčen a samozřejmě naopak. Analytik je na tom podobně jako politik, musí svá doporučení pečlivě vážit i s ohledem na jejich dopad.Jinak p.Kukla (Private Investors)-ten Nasdaq na konci roku opravdu na 5 000 bodech nebyl....
+15
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

24. 1. 2001 11:50 | TGP

Syntetici? To jako, že co nejvíc pro sebe? :-) To jsou přece skoro všichni. Docela by mě zajímalo, jaké mají firmy pravidla pro obchody s akciemi analytiků, které zaměstnávají a jestli jsou obecně nějaká pravidla pro prezentaci analýz. Není přece nic snažšího než nakoupit a následně vydat velmi pozitivní analýzu. V české džungli to ale asi jinak nejde, že?
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

24. 1. 2001 10:12

Prvni skutecne vyborny clanek na serveru, gratuluji!! Je dobre, ze nejake "analytiky" tu mame, take si nedovedu predstavit, ze by byl prezentovan pouze vladni nazor. Nicmene si myslim, ze podobne analyzy, jako delaji nase medialni hvezdy, zvladne kazdy, jen trochu ekonomicky vzdelany clovek.
+14
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

24. 1. 2001 10:03 | Gladis

V MF DNES vyšlo minulý týden zajímavé srovnání, jak se který makroanalytik trefil svými odhady vývoje markoukazatelů v roce 2000. Nejlepší nebyl nikdo z "mediálních hvězd", ale Miroslav Brabec ze Société Générale.
+13
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

24. 1. 2001 8:48

Dost dobrej článek. Myslím, že v této osvětě byste měli pokračovat i nadále. "Obyčejní" lidé mají skutečně výbornou možnost si udělat poměrně objektivní názor na tuto profesi. Asi nejznámnějším analytikem ČR je pan Zahradník, prognostici (bývalí) asi politici Václav a Miloš, kteří se nyní živí "poctivou" prací pro blaho naší vlasti.
+12
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  16 368 736 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

Finanční rezerva

měsíců
%
měsíců

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Nemáte v peněžence poklad? Tyhle koruny jsou vzácné

Nemáte v peněžence poklad? Tyhle koruny jsou vzácné

Zlatý svatováclavský pětidukát z roku 1937, který se před týdnem vydražil za rekordních...více

Nejlevnější byty v Česku. Podívejte se, co koupíte za půl milionu

Nejlevnější byty v Česku. Podívejte se, co koupíte za půl milionu

Byty dál prudce zdražují. Přesto se dají najít i za půl milionu korun. Jak vypadají a...více

Tyhle řetězce mizí z Česka. Nepřežily covidové peklo

Tyhle řetězce mizí z Česka. Nepřežily covidové peklo

Dva roky s covidovými omezeními a uzavírkami znamenaly pohromu jak pro mnoho menších kamenných...více

Nové tipy, kam na výlet. Radši s plnou peněženkou

Nové tipy, kam na výlet. Radši s plnou peněženkou

Pod Králickým Sněžníkem se otevírá Sky Bridge – nejdelší visutý most pro pěší na světě....více

Doporučujeme

Proč jsme doteď ksakru spali? Tahle malá součástka mění celý svět

Proč jsme doteď ksakru spali? Tahle malá součástka mění celý svět

Ta částka je až absurdní: 289 miliard dolarů, bezmála sedm bilionů Kč, na čipy. Spojené...více

Najít koš na prádlo není superschopnost vyhrazená matkám. Ženy, které se obětují pro rodinu,...

Najít koš na prádlo není superschopnost vyhrazená matkám. Ženy, které se obětují pro rodinu, ubližují svým dětem

Všichni je známe. Buď byla taková naše vlastní matka, tchyně nebo máme podobnou kamarádku....více

Nejsilnější dívka na světě. Utekla z Afghánistánu a teď chce do Serie A

Fatima Haidari v Itálii pokračuje v tom, co jí Tálibán loni zakázal – studuje a hraje...více

Dôchodky sa v roku 2023 radikálne menia: Toto môžete očakávať + kalkulačka

Dôchodky sa v roku 2023 radikálne menia: Toto môžete očakávať + kalkulačka

Systém so zastrešeným dôchodkovým vekom schválený vládou v roku 2019 sa bude opäť meniť....více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Jannis Samaras

podnikatel, Kofola

David Ondráčka

ředitel Transparency International

Jannis Samaras
ÚSPĚŠNOST
63,64 %

z 11 duelů
×
David Ondráčka
ÚSPĚŠNOST
60,71 %

z 28 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services

Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.