Rozhovor | Ondřej Tůma | 26. 1. 2013 | 29 komentářů
AKTUALIZOVÁNO! Mladý právník Petr Němec dokazuje, jak velké nepříjemnosti může bankám způsobit člověk, který se rozhodne bojovat proti nesmyslnému poplatku. Přečtěte si exkluzivní rozhovor...
Co se děje | Michal Chleboun | 28. 6. 2012 | 81 komentářů
Ještě visí v areálu obchodního centra za Prahou billboard prodejce elektroniky, který novým klientům nabízí satelitní televizi Skylink na celý život zdarma. Zákazníci, kteří se nechali...
Co se děje | Petr Kučera | 22. 4. 2021 | 21 komentářů
Česká pošta ztratila vzácný prsten, reklamaci neuznala. Zákazníka se zastal až Český telekomunikační úřad: Podnik odpovídá i za špatné rady svých zaměstnanců nebo za to, že při sjednání...
Co se děje | Jiří Hovorka | 15. 9. 2021 | 53 komentářů
Firmy budou moci volat jen lidem, kteří s tím předem výslovně souhlasili. Podle dosavadních pravidel to bylo obráceně.
Jak na to | František Mašek | 4. 3. 2010 | 251 komentářů
V Česku se nejvíc reklamují boty. Lidé si však často mylně myslí, že si u nich během dvouleté záruční doby mohou nechat opravit cokoliv. Pak bývají překvapení, že jim obchodníci reklamaci...
Co reklama neřekla | Petra Dlouhá | 4. 5. 2016 | 26 komentářů
První tři knihy za polovic. A všechny další o třetinu levněji než v knihkupectví. Stačí stát se členem klubu. Jenže. Když kývnete, upíšete se zároveň na dva roky k povinnému objednávání...
Co se děje | Petr Kučera | 8. 1. 2023
Během hovoru jste nechtěně uzavřeli smlouvu. Díky novým pravidlům teď máte možnost, abyste si závazek přečetli ještě před definitivním potvrzením. Novela pomůže i lidem, kteří podlehli...
Životní situace | Táňa Chadrabová | 17. 8. 2007 | 32 komentářů
Když prodejce nehodlá přijmout reklamaci vadného zboží, nechte si zpracovat znalecký posudek. Vyjde sice na pár set korun, ale když znalec zjistí, že reklamace je oprávněná, musí prodejce...
Co se děje | Veronika Hejná | 12. 8. 2021 | 30 komentářů
Dosavadní zákon předpokládá, že o nevyžádané hovory máte zájem, pokud jste je nezakázali u vašeho operátora. Během roku 2022 se mají pravidla otočit. Firmy budou moci volat jen lidem,...
Aktuality | Pavla Adamcová | 19. 2. 2024
Celkem 16 pokut vyšších než 100 tisíc korun uložila Česká obchodní inspekce řetězcům za nekalé praktiky v období od začátku roku 2022 do konce loňského třetího čtvrtletí. Celková výše...
Aktuality | redakce Peníze.CZ | 6. 1. 2023 | 1 komentář
Česká pošta v posledních dnech zaregistrovala podezření na podvodné zneužití služby SIPO ze strany konkrétního příjemce. V současné době se jedná o přibližně 4000 plátců, po kterých...
Když se řekne | Olga Skalková | 28. 3. 2023 | 1 komentář
Smí obchodník stanovit minimální limit pro platbu kartou? Může zavést příplatek za bezhotovostní platbu, nebo naopak odměnu za úhradu v hotovosti? Vysvětlíme to.
Co se děje | Petr Kučera | 24. 11. 2023 | 1 komentář
Nový rozsudek v kauze starších smluv kapitálového životního pojištění je výjimečný tvrdou kritikou pojišťovny kvůli tomu, že dál těží z protiprávního stavu. Model „strhávám dle své...
Co se děje | Jiří Hovorka | 21. 7. 2022 | 14 komentářů
Vyrábí diamanty, láká na investice do nich, prodává potravinové doplňky nebo slibuje kousek od Dubaje postavit hotelový komplex za stovky milionů dolarů. Teď má skupina DIC ale problém....
Očima expertů | Gabriel Pleska, Ondřej Tůma | 4. 9. 2020 | 8 komentářů
Šéf pobočky sliboval klientům výhodné investice, ve skutečnosti je ale použil na vlastní dluhy z hazardu. Banka jim peníze pravděpodobně nevrátí. Má finanční instituce nést odpovědnost...
Co reklama neřekla | Jana Divinová | 29. 8. 2023 | 1 komentář
Myslíte, že by dneska mohl být váš šťastný den? Tak si kupte balíček, který se Amazonu nebo Aliexpressu nepodařilo dodat. Je nerozbalený, nikdo neví, co v něm je. A třeba to bude terno....
Aktuality | Petr Kučera | 24. 5. 2021 | 13 komentářů
ČSOB varuje před vylepšeným podvodem, který vypadá jako hovor přímo z banky. Klienti v tomto případě nemohou spoléhat na podezřelé číslo, ale jenom na nezvyklé požadavky údajného zaměstnance...
Aktuality | redakce Peníze.CZ | 11. 5. 2022 | 13 komentářů
Přes SMS a MMS zprávy se v Česku nyní šíří nebezpečný software s názvem Flubot, který cílí na uživatele chytrých telefonů s operačním systémem Android. Upozornila na to Asociace provozovatelů...
Když se řekne | Jana Poncarová | 9. 3. 2015 | 60 komentářů
Ťuky ťuk na dveře. Kdo tam? Další nutič! V ruce nějakou kartičku, pořádně se nepředstaví a už povídá cosi o změně fakturační adresy, o slevě, a ještě vám vecpe úsporné žárovky zadarmo....
Aktuality | Jiří Hovorka | 16. 6. 2021 | 27 komentářů
Poslanci dnes schválili rozsáhlou novelu zákona o elektronických komunikacích. Ta má kromě jiného změnit situaci u nevyžádaného marketingu přes telefon.
Rozhovor | Jiří Hovorka | 12. 10. 2021 | 20 komentářů
Po nekalých obchodních praktikách dodavatelů tvrdě půjdeme. Pokud se prokáže pochybení, budeme jej přísně posuzovat a postihovat, říká v rozhovoru Markéta Zemanová, členka Rady Energetického...
Co se děje | Petr Kučera | 7. 11. 2022
Největší změny pravidel za poslední roky začnou platit od 6. ledna 2023. Přináší je novela zákona o ochraně spotřebitele a novela občanského zákoníku.
Jak na to | František Mašek | 24. 2. 2010 | 27 komentářů
Při rozhodování o oprávněnosti reklamací na rozlepené boty, vady textilu, nebo jiných výrobků, vám může pomoci soudní znalec. Za posudek musíte zaplatit, ale při úspěšné reklamaci se...
Aktuality | Petr Kučera | 23. 11. 2020 | 9 komentářů
Česká národní banka (ČNB) upozorňuje na podvodné telefonní hovory z bezplatné telefonní linky 800 205 205, při kterých jsou jménem ČNB od osob vyžadovány citlivé informace k platbám,...
Aktuality | Jiří Hovorka | 18. 11. 2021 | 19 komentářů
Energetický regulační úřad (ERÚ) upozorňuje, aby lidé, kteří teď uzavírají nové smlouvy s dodavateli energií, dobře četli jejich podmínky. Úřad zaznamenal rozšíření praxe, kdy jsou...
Jak na to | Petra Dlouhá | 26. 4. 2016 | 6 komentářů
I když se řada obcí snaží udělat podomnímu prodeji přítrž – jednoduše ho zakázaly – fígle nepoctivců stále padají na úrodnou půdu. Takzvaní šmejdi v Česku řádí dál. Přinášíme přehled...
Komentář | Michal Kašpárek | 24. 1. 2014 | 16 komentářů
Taxametry s turbem nejsou problém technický, ale společenský. Proto bacha na koumáky s „geniálním řešením“.
Analýza | Jakub Balada | 28. 11. 2022 | 1 komentář
Díky Hlídači shopů si můžete ověřit, jaká je skutečná sleva a jestli ji obchodníci uměle nezvyšují. Jakub Balada z datového startupu Apify popisuje, co hlídač zjistil během letošního...
Co se děje | Olga Skalková | 9. 12. 2021 | 23 komentářů
Už to nemusí být jenom hloupý e-mail se špatnou češtinou. Zavolají vám z čísla, které vypadá jako bankovní. Pokusy o podvod jsou čím dál chytřejší. Oproti loňsku je jich i několikanásobně...
Co se děje | Jiří Hovorka | 2. 6. 2021 | 14 komentářů
Podvodníci umějí nastavit číslo, aby vypadalo jako zákaznická linka. Operátoři ani zákony s tím zatím nic nezmohli. Služba, která to umožňuje, byla až doteď užitečná.