Na triky s fixací si posvítíme. Lidem zbývá pár dnů na klíčový krok, říká radní ERÚ

Jiří Hovorka | rubrika: Rozhovor | 12. 10. 2021 | 20 komentářů
Po nekalých obchodních praktikách dodavatelů tvrdě půjdeme. Pokud se prokáže pochybení, budeme jej přísně posuzovat a postihovat, říká v rozhovoru Markéta Zemanová, členka Rady Energetického regulačního úřadu. Spotřebitelům radí, co teď mají na rozbouřeném trhu s energiemi dělat.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

12. 10. 2021 11:11, TP

Citace - Šťoural / 12.10.2021 10:07

Je to i můj případ... Původně jsem měl pohodového dodavatele Amper market, který ale maloodběratele prodal firmě Europa Easy Energy, což je dcera neslavné BE. Od 1. 11. mi 3e chce dodávat za tržní ceny, k nimž by si připočetla nějaký stálý poplatek, takže pro ni nulový risk - podnikání snů, pro mne pohroma. Cena elektřiny na burze skáče i přes 200 Eur/MWh a bude jistě hůře. Vypadá to navíc na tuhou a dlouhou zimu - tak tvrdou slupku vlašáky už dlouho neměly a těch jeřabin a šípků, příroda holt ví. Takže jsem si našel nového dodavatele, ale nyní mám problém odstoupit od smlouvy s EEE. Sice jde o jednostranný úkon, ale musí být oficiálně přijat a nový dodavatel potřebuje potvrzení od dosavadního, že mne pustil. Což je potíž - EEE dělá mrtvého brouka, je pro ni obchodně optimální, ovšem pro mne hrozné...

Nevím, jaký máte problém. Také jsem jejich zákazník - účastnili jsme se aukce s dTestem. Odstoupení jsme poslali doporučeně s dodejkou a zároveň scan mailem. Od pošty včera přišla zatím sms, že bylo doručeno. Lístek bude následovat... I kdyby odmítli převzít, nebyl by to pro Vás problém...
Jinak za ty roky na ně nemohu nadávat, ušetřil jsem a i teď jsem přešel za běžných podmínek, než se to koncem minulého týdne všude zdrahlo...

Zobrazit celé vlákno

+12
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

13. 10. 2021 12:26, František

Jsou to jenom lži.Reg.úřad nic neudělá. Jenom kecá.Firmy , které vyhlásí bankrot, tak už nic nezaplatí. Proč ty lhůty neprodlouží aspoň do konce roku.Když se firmy chovají tak prasácky,tak proč ne reg.úřad.

-1
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 20 komentářů)

16. 10. 2021 22:36 | petr

jednoduse nechali prodavat prekupniky ektrinu kterou nemely koupenou a spekulovat s penezi spotrebitelu na burze. To je normalni zpronevera, kterou ale ten zakon umoznuje, takze jsou pravne vklidu. Zakon do tohohle stavu dostali lobisti pres poslance ANO. Takze si to Babis nepohlidal nebo dostal taky zaplaceno. Moralne a podnikatelsy jasna svinarna.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

13. 10. 2021 18:21 | TP

Citace - František / 13.10.2021 12:30

Nová vláda na to kašle a neudělá vůbec nic. Řeknou, že nemůžou a basta.
Jakou novou vládu že to máte na mysli????
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

13. 10. 2021 16:47 | TP

Citace - Zdena Kolářová / 13.10.2021 15:49

Bohužel i mně Bohemia energií poslali rušení fixace ihned jsem reagovala mailem že nesouhlasím a v případě nedodržení smlouvy z jejich strany žádám o zrušení bez sankce abych mohla přejít k novému dodavateli zatím se mi jeste nikdo neozval
Teď už je to všechno jedno... Zaevidujte si stavy k dnešnímu dni, protože odedneška přechází dodávky na příslušného "dodavatele poslední instance" a Vám běží lhůta 6 měsíců, ve které si musíte najít nového dodavatele... Osobně doporučuji vyrazit hned zítra, protože v tomto dočasném režimu jsou zatím ceny nevýhodnější, než oficiální tarify... Ale i ty se bohužel budou nejspíše měnit, podle toho, jak se bude měnit cena energií a plynu na trhu...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

13. 10. 2021 15:49 | Zdena Kolářová

Bohužel i mně Bohemia energií poslali rušení fixace ihned jsem reagovala mailem že nesouhlasím a v případě nedodržení smlouvy z jejich strany žádám o zrušení bez sankce abych mohla přejít k novému dodavateli zatím se mi jeste nikdo neozval
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

13. 10. 2021 12:30 | František

Nová vláda na to kašle a neudělá vůbec nic. Řeknou, že nemůžou a basta.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

13. 10. 2021 12:26 | František

Jsou to jenom lži.Reg.úřad nic neudělá. Jenom kecá.Firmy , které vyhlásí bankrot, tak už nic nezaplatí. Proč ty lhůty neprodlouží aspoň do konce roku.Když se firmy chovají tak prasácky,tak proč ne reg.úřad.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

13. 10. 2021 11:27 | L.

Citace - VC / 13.10.2021 05:50

A ta pokuta, kterou BE možná dostane, ta bude klientům jako k čemu? :-)

Už k ničemu, protože BE oficiálně zkrachovala.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

13. 10. 2021 5:50 | VC

A ta pokuta, kterou BE možná dostane, ta bude klientům jako k čemu? :-)
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

13. 10. 2021 4:36 | Jiří

Máme fixovanou elektřinu u Confort energy na tři roky,zbývají nám dva roky.Po zdražení nás dodavatel poškodí skoro o 40 000 KČ.A ERU radí aby jsme si našli jiného dodavatele.Tak nevím,když odejdeme tak jim vlastně ty peníze necháme.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

13. 10. 2021 2:13 | Petr

máte pravdu, smlouvu poslali obyč. poštou. nechápu, je to neprůkazné
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

12. 10. 2021 21:16 | Jiří

Nemusíme se bát. Nyní je u moci nová vláda a ta po Písaříkovi půjde jako slepice po flusu.A energetickýregulační úřad vám de fakto říká .Odstupte od smlouvy nechte panu Pisaříkovy miliardy které v době nízkých cen získal a my mu naložíme pokutu 5 milionů . Tedy 4 KČ za každou smlouvu kterou porušil a to není málo. Že těmito novými podmínkami zrušil všechny smlouvy on ho nezajímá. A zrušit smlouvy bez prokázání doručení /doporučený dopis/nikoho nezajímá.Co budou dělat odběratelé kteří dopis nedostanou? Vrcholem jsou ještě ty dva komedianti kteří vás v televizi v reklamě na tento produkt lákaj.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

12. 10. 2021 18:27 | L.

Citace - TP / 12.10.2021 16:55

Nepředpokládám, že byste platil zálohy na roky dopředu, aby se mohl obchodník zajistit nákupem na celou dobu kontraktu...

Však to ani není nutné, na koupi kontraktu stačí malá záloha, plná cena je třeba až při plnění. Do určité míry s vámi souhlasím, nicméně gró problému je stále v tom, že dodavatelé slibovali ve smlouvě něco, co neměli zajištěné. Dokud hrála náhoda v jejich prospěch, ušetřené náklady na zajištění si nechávali a teď, když je jejich riskování doběhlo, chtějí přehodit problém na zákazníky.
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

12. 10. 2021 16:55 | TP

Citace - David / 12.10.2021 15:34

Neoprávněné výpovědi smluv a rušení smluv sjednaných na dobu určitou řešíme ve skupině https://www.facebook.com/groups/579106023235967/ kde zvažujeme i další případně hromadné kroky, kdo má problémy, přidejte se a postupujte s ostatními a braňte se!
Promiňte, že jsem k Vašemu snažení skeptický, ale po analýze situace, kterou jsem si během minulých 14 dní udělal, se obávám, že pújde o marný boj. Dále píšu, proč si to myslím. 1. Trh s elektřinou a plynem se během minulých několika měsíců choval způsobem, který nikdo neočekával. To dokazuje i chování největších hráčů, co se jejich nabídek a ceny týká. (Např. innogy ve čtvrtek ještě nabídka fixace na 30 měsíců, v pátek už jenom na 15 měsící aktuálně bez fixace) Hlavním důvodem pro růst cen jsou politické vlivy - zavedení emisních povolenek, postupné snižování jejich počtu a z toho plynoucí zdražování povolenek a jejich prostřednictvím energie vyráběbé spalováním, která letos navíc vykrývala výpadek dodávek z obnovitelných zdrojů, doplněné nižšími dodávkymi plynu z Ruska, zřejmě vedené snahou tlačit na zprovoznění nového plynovodu NS2. 2. Pokud tržní ceny převyšují ty prodejní, těžko to může obchodník dlouho ustát, protože by to musel táhnout ze svých zdrojů (a ty zpravidla nemá), nebo ze zisků ze smluv s jinými zákazníky (a takové aktuálně také nemá.) Nepředpokládám, že byste platil zálohy na roky dopředu, aby se mohl obchodník zajistit nákupem na celou dobu kontraktu... 3. Pokud by byl obchodník nucen setrvat ve ztrátových pozicích, ve velice krátké době by mu došly zdroje a Vaše smlouva by stejně skončila, takže ač nejsem situací nijak nadšený, zřejmě jim nezbývala jiná možnost, než ceny zvednout, pokud nechtěli do měsíce "zavřít krám" úplně. 4. Je sice hezké, že spotřebitele převezme dodavatel poslední instance, ale ten jede rovněž v režimu tržní cena+něco navíc, takže sice topíte a svítíte, ale za stejné draho, jako aktuálně nabízel dosavadní dodavatel... 5. Vzhledem k výše uvedenému byla proto nejlepší taktika odstoupit od smluv a přejít co nejdříve na nějakou výhodnější nabídku, pokud ještě byla.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

12. 10. 2021 15:34 | David

Neoprávněné výpovědi smluv a rušení smluv sjednaných na dobu určitou řešíme ve skupině https://www.facebook.com/groups/579106023235967/ kde zvažujeme i další případně hromadné kroky, kdo má problémy, přidejte se a postupujte s ostatními a braňte se!
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

12. 10. 2021 14:07 | TP

Citace - Petr / 12.10.2021 13:09

Na na smlouvy na dobu neurčitou si mohou svítit jak chtějí a nic tam nenasvítí. Smlouvy na dobu neurčitou jsou oboustranně vypověditelné.
U výpovědí jenom pozor na výpovědní dobu. I u smluv na dobu neurčitou je v případě změny ceny lepší využít institutu odstoupení od smlouvy, protože můžete od data navýšení už být jinde... V případě podání výpovědi se vám to zpravidla minimálně o měsíc prodlouží... Jinak u nabídek BE a spol. na tržní cenu pozor na zaslaný dodatek. Je tam plná moc k zrušení výpovědi, pokud jste ji dali sami nebo prostřednictvím jiného obchodníka. To říkám proto, protože ta cena vázaná na trh bude pravděpodobně koncem měsíce výhodnější, než jejich avizovaná pevná cena od 1.11.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

12. 10. 2021 13:09 | Petr

Na na smlouvy na dobu neurčitou si mohou svítit jak chtějí a nic tam nenasvítí. Smlouvy na dobu neurčitou jsou oboustranně vypověditelné.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

12. 10. 2021 11:11 | TP

Citace - Šťoural / 12.10.2021 10:07

Je to i můj případ... Původně jsem měl pohodového dodavatele Amper market, který ale maloodběratele prodal firmě Europa Easy Energy, což je dcera neslavné BE. Od 1. 11. mi 3e chce dodávat za tržní ceny, k nimž by si připočetla nějaký stálý poplatek, takže pro ni nulový risk - podnikání snů, pro mne pohroma. Cena elektřiny na burze skáče i přes 200 Eur/MWh a bude jistě hůře. Vypadá to navíc na tuhou a dlouhou zimu - tak tvrdou slupku vlašáky už dlouho neměly a těch jeřabin a šípků, příroda holt ví. Takže jsem si našel nového dodavatele, ale nyní mám problém odstoupit od smlouvy s EEE. Sice jde o jednostranný úkon, ale musí být oficiálně přijat a nový dodavatel potřebuje potvrzení od dosavadního, že mne pustil. Což je potíž - EEE dělá mrtvého brouka, je pro ni obchodně optimální, ovšem pro mne hrozné...
Nevím, jaký máte problém. Také jsem jejich zákazník - účastnili jsme se aukce s dTestem. Odstoupení jsme poslali doporučeně s dodejkou a zároveň scan mailem. Od pošty včera přišla zatím sms, že bylo doručeno. Lístek bude následovat... I kdyby odmítli převzít, nebyl by to pro Vás problém... Jinak za ty roky na ně nemohu nadávat, ušetřil jsem a i teď jsem přešel za běžných podmínek, než se to koncem minulého týdne všude zdrahlo...
+12
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

12. 10. 2021 11:10 | Petr

Úplně celá současná globální tristní situace, především ta v EU, si přímo říká o násilnou reakci obyvatelstva. Ano, je to zrající podhoubí pro revoluce, protesty a tvrdý odpor a historie potvrzuje, že KAŽDÁ taková krize končila násilným odporem a není důvod se domnívat, že tomu tak nemusí být i v dnešní době. Vše se kolem mění...ale navzdory hluboké zadluženosti lidí a jejich konzumem potlačené aktivitě a akceschopnosti, jsou tito lidé stále stejní. Člověk se nikdy nezmění. Protože všechny tyto tzv. krize, které tak prudce napadli dosud relativně klidný život drtivé většiny lidí, jsou evidentně podporovány mnohými politiky a nadnárodními firmami, neboť se naskytuje obrovská příležitost k rychlému získání mnohem většího bohatství, než za onoho normálního stavu. A jak je vidět, nebudou váhat jít i přes mrtvoly. Nicméně jsou v pohodě, mají za sebou dobře placené, státem řízené ozbrojené složky, takže hned tak nepřestanou. Je otázkou času, kdy dojde k masivnímu probouzení té odírané a k obrovským ziskům zneužívané evropské společnosti. Dříve či později se bude muset přestat věřit lžím, že viníky jsou Rusko nebo Čína či dokonce měnící se klima!
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

12. 10. 2021 10:07 | Šťoural

Je to i můj případ... Původně jsem měl pohodového dodavatele Amper market, který ale maloodběratele prodal firmě Europa Easy Energy, což je dcera neslavné BE. Od 1. 11. mi 3e chce dodávat za tržní ceny, k nimž by si připočetla nějaký stálý poplatek, takže pro ni nulový risk - podnikání snů, pro mne pohroma. Cena elektřiny na burze skáče i přes 200 Eur/MWh a bude jistě hůře. Vypadá to navíc na tuhou a dlouhou zimu - tak tvrdou slupku vlašáky už dlouho neměly a těch jeřabin a šípků, příroda holt ví. Takže jsem si našel nového dodavatele, ale nyní mám problém odstoupit od smlouvy s EEE. Sice jde o jednostranný úkon, ale musí být oficiálně přijat a nový dodavatel potřebuje potvrzení od dosavadního, že mne pustil. Což je potíž - EEE dělá mrtvého brouka, je pro ni obchodně optimální, ovšem pro mne hrozné...
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

12. 10. 2021 7:37

vetsina obyvatel v cesku rychle chudne zdrazovani je onicem situace v cesku neni dobra zvlaste u duchodcu invalidu a dalsich obcanech jeto horsi nez uvadi tisk
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Spočítejte si

l / 100km
l / 100km
Kč / l
Kč / l
km

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Takhle vám vysajou účet. Podívejte se na triky podvodníků

Takhle vám vysajou účet. Podívejte se na triky podvodníků

Přijde e-mail, SMS, zpráva na Facebooku. Píše banka, doručovací služba nebo i finanční...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Tomáš Hodboď

podnikatel, Miton

Marek Dalík

lobbista a podnikatel

Tomáš Hodboď
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 1 duelů
×
Marek Dalík
ÚSPĚŠNOST
100,00 %

z 1 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services