Jančurova kouzelná krabička taxikáře neumravní

Michal Kašpárek | rubrika: Komentář | 24. 1. 2014 | 16 komentářů
Taxametry s turbem nejsou problém technický, ale společenský. Proto bacha na koumáky s „geniálním řešením“.

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

24. 1. 2014 8:17, Pavel F.

Autor je naprosto mimo. Nerozlišuje mezi okrádáním a nabídkou. Problém nevidím v cenách, pokud taxikář (jestli to cenová regulace dovolí) nabídne 99,- Kč/km a najde si své zákazníky, tak je to v pořádku. Pokud ale nabídne svoji službu za 25,- Kč/km a na konci cesty stojí 1km třeba 150 Kč, tak to je okrádání a to v pořádku rozhodně není. A proti tomuto Jančura bojuje a za to má můj palec nahoru.

+94
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

24. 1. 2014 12:29, pb.

To nikomu není nápadné, že taxikář potřebuje licenci, regulace je zde už nyní vyšší, než jinde, a volá se po dalších kontrolách, kouzelných krabičkách a vyšších postizích a stejně nikdo nevěří, že to něco vyřeší?

Řekněte mi, který normální člověk by se pouštěl do podnikání v takovém prostředí? Akorát magor.

Zrušte regulaci, licence, přestaňte dávat nesmyslné pokuty za banální prohřešky (chybějící účtenka) a jsem přesvědčen, že za pár let dnešní problémy s taxikáři zmizí...

-27
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 16 komentářů)

14. 9. 2014 14:12 | Pavel Liška

Máme snad tržní hospodářství. Proč mi má nějaký magistrát určovat cenu? Jsem soukromník, huntuju si svoje auto, platím daně, platím nesmyslné taxikářské navýšení pojištění, tak bych si měl určovat cenu sám. A když už, tak proč jezdíme za osm let staré ceny a nesmíme zdražit? A proč se v jiných městech dávno jezdí za 35-40 kč/ km a tady v Praze stále za 28, když náklady stále stoupají? Pak se nedivte, že si přizpůsobujeme ceny alespoň nákladům...
+38
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

19. 6. 2014 17:31

Vážený pane, díky. Už jsem se dlouho tak nezasmál.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 6. 2014 16:10 | slavek h.

Bohužel pane Pavle F. Mimo jste vy, neboť vůbec nechápete problém s taxislužbou v Praze. Nechápu, jak se lidé bez znalosti tohohoto prostředí můžou vyjadřovat. Snad jen proto, že se v práci nudí a chtějí se alespoň touto cestou zviditelnit. Výše napsaný článek pouze poodhaluje problémy, které v tomto segmentu jsou. Každopádně je alespoň k věci.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

31. 1. 2014 13:12 | Pavel Sobotík

Naprosto chybí kontrola.Taxikář si sám turbo nenamontuje na to musí být odborník.Co Kontrola firem které taxametry montují. Co metrologický úřad kde se jezdí na měření (bylo to co 2rok).Co kontrola finanční správy.Nedělají Nic Taxametry znám velmi dobře a umím s ních přečíst všechno např. jak může mít najeto 500km,služebních 495km,placených 5km,soukromé 0km.S taxametru jde stáhnout všechny údaje ojízdách denních,denních uzávěrky měsíční uzávěrky,a samozřejmě tržby,denní,měsíční,roční.Doká župodle tržeb spočítat tankování ujeté km .Jejich daňová přiznání většinou ve ztrátě.Školený pracovník finanční správy si může stáhnout výsledky paměti taxametru a v klidu je může vyhodnotita pak treba taxikáře dodanit.Když se v taxametru orijentuje zjistí si úplně všechno.Je to smutné ale dále velice nahrává absolutní neznalost taxikářů v ovládání taxametru mimo jízda zapnuto-jízda vypnuto!!!!!!!!
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

24. 1. 2014 17:59

Chachacha.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

24. 1. 2014 17:58 | školníková pomsta

Autor taky nevidí problém v cenách. Vadí mu spíš ta regulace. A pak mu vadí to, že chce někdo zavádět nové kontrolní mechanismy na něco, co by šlo řešit bez nich. Tak to čtu já – a řekl bych, že to čtu přesněji než vy.
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

24. 1. 2014 14:10 | Zlatý Fanouš

Vážení, řešení problému předražování služeb Taxislužby je velice jednoduché !!! Zvýšit kontrolu a za každé prokázané předražení odebírat, licenci, na 5 let, řidičák na 1 rok a auto na 1 rok !!!!! Když se může odebírat řidičák, neplatičům alimtů, poč ne nepoctivým taxikáům !!!!
+13
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

24. 1. 2014 12:29 | pb.

To nikomu není nápadné, že taxikář potřebuje licenci, regulace je zde už nyní vyšší, než jinde, a volá se po dalších kontrolách, kouzelných krabičkách a vyšších postizích a stejně nikdo nevěří, že to něco vyřeší?
Řekněte mi, který normální člověk by se pouštěl do podnikání v takovém prostředí? Akorát magor.
Zrušte regulaci, licence, přestaňte dávat nesmyslné pokuty za banální prohřešky (chybějící účtenka) a jsem přesvědčen, že za pár let dnešní problémy s taxikáři zmizí...
-27
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

24. 1. 2014 12:17 | czhunter

V podstatě je to stejné, jako by v obchodě třeba používali k vážení digitální váhu, která hmotnost násobí koeficientem např. 1,17.
A někdo by vám poradil, že protože se takový podvod vyskytuje, máte si do obchodu nosit vlastní váhu. To je ovšem rada nad zlato - přestože nepochybně funkční.
+8
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

24. 1. 2014 11:51 | Dvop

S autorem částečně souhlasím. Jančura je v tomto případě trochu mimo. Žádná krabička, technické řešení nepoctivé taxikáře nevymítí. Důslednější kontroly, přísnější postihy ano.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

24. 1. 2014 11:13 | pavel

Tak si takhle čtu článek … a hned jak v úvodu narazím na frázi „Drtivá většina klientů se řadí do střední a vyšší třídy a na těch několika desítkách nebo stovkách korun nevykrvácí.“ tak mě to trkne, a říkám si .. safra, takovýhle obhájce zlodějin, dyť to jsem tu nedávno četl .. tak kouknu na jméno pisatele, nic mi neříká, rozkliknu si jeho články – no jo, fakt, je to on :))) (ten kdo nedávno hájil porušování zákona v článku „Sleva pro pravičáky ….“) Holt duše lumpa se nezapře :))
O tom že auta ani benzín nestojí všude stejně, jak pisatel uvádí, není snad třeba polemizovat, ani v ČR nestojí benzín všude stejně (natož v sousedních státech), o tom že například škodovky jsou o desítky tisíc dražší právě v ČR bylo již napsáno také dost – to jen k autům co stojí všude stejně :D
A nakonec, nechápu smysl tohoto článku – návrh pana Jančury uvádí porovnávání hodnot z taxamertu s údaji z GPS, pokud taxikář ujede podle GPS 12 km, a podle taxametru si naúčtuje 50 km, něco není v pořádku. To jak dlouhou trasu pojede, systém pana Jančury vůbec neřeší, takže nechápu proč vznikl článek o tom, jak budou taxikáři jezdit delší trasy …. a jak to návrh pana Jančury nevyřeší :))) Ano, taxikář bude moct jet místo 12 km klidně 50 km, ale naúčtovat si bude moci jen těch 50 km – a když odečte benzín/naftu na 50 km, vydělá, ano, o pár drobných více, ale nevím zda o tolik aby se to opravdu vyplácelo.
A už se těším, kterápak další zlodějina bude obhajována příště :-)
+10
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

24. 1. 2014 11:04 | Boris Dressler

Přesně jste ukázal, že díky takovým lidem a názorům, jako máte vy je Praha proslavena, jako zlodějské semeniště. 25 let se hledají důvody, proč to nejde a vy to jen dokazujete. Pokud se toto okrádání stane trestným činem a opravdu se začnou trestat lumpové, celý problém zmizí. Do té doby, je potřeba mnoha takovýchto vychytávek! Pokud si radní v Praze neuvědomí, že pověst zlodějského doupěte jim neprospívá, budou návštěvníci prožívat, nepříjemné mrazení, že je někdo okrade a to nejen zahraniční!
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

24. 1. 2014 10:22 | eskom

Nemám zkušenosti s taxíky, ale už jsem četl a slyšel spoustu stížností zejména na taxikáře pražské. Co dělají pražští primátoři, když i ovládat zlodějské taxikáře je nad jejich síly? Nestačí je pokutovat, ale zbavovat je licencí včetně vozidla které používali jako nástroj k okrádání lidí. Troufám si říci, že bych taxikářské řemeslo zorganizoval za pár dní.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

24. 1. 2014 9:55 | Tomáš Beneš

Autor asi pouze zahlédl zprávu na TV noha a rozhodl se, že o tom napíše článek.... nejde o žádné přetahování se o konkrétní trasu, ale o to, že pokud taxík dle GPS najede 10km, tak z taxametru má být údaj(cena např. za km 25kč, nástupka 40) 40kč + 10*25kč=290 kč(nejspíše -+ %tolerance), turbo, pro Vaši informaci pane Kašpárku funguje tak, že napočítává mnohonásobně větší cenu za km, případně násobí vzdálenost... tzn. že taxikář vyjede !oficiální! doklad třeba i na X násobek...a to tento systém má odhalit, podle GPS cena za 10 km=290kč, doklad vydaný taxikářem = např. 700kč a pak to teprve jde někdo vysvětlovat na úřady...
Při ceně 8000 vyhledávací jednotky (http://gps-sledovani-vozidel. cz/cz/ceny-a-slu%C5%BEby/)a Vámi uvedenému počtu taxikářů by byla cena všech zařízení vč. instalace BEZ JAKÝCHKOLI MNOŽSTEVNÍCH SLEV 36.000.000 Kč.
O dalších nákladech zavedení takového systému polemizovat nehodlám, nerozumím tomu, ale automatické vyhodnocování si představit umím a to že lidé inspekce místo náhodného ježdění taxíky budou řešit konkrétní podezření také.
Příště si prosím téma o kterém hodláte psát aspoň základně nastudujte, mě osobně toto vše zjistit trvalo asi 10 minut.
+18
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

24. 1. 2014 8:17 | Pavel F.

Autor je naprosto mimo. Nerozlišuje mezi okrádáním a nabídkou. Problém nevidím v cenách, pokud taxikář (jestli to cenová regulace dovolí) nabídne 99,- Kč/km a najde si své zákazníky, tak je to v pořádku. Pokud ale nabídne svoji službu za 25,- Kč/km a na konci cesty stojí 1km třeba 150 Kč, tak to je okrádání a to v pořádku rozhodně není. A proti tomuto Jančura bojuje a za to má můj palec nahoru.
+94
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

24. 1. 2014 0:50 | jezevec

jeden z nás něco nepochopil. jakou souvislost má turbíčko s optimalizací trasy podle satelitu?
+12
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  13 137 466 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

l / 100km
l / 100km
Kč / l
Kč / l
km

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Poradna

Tým odborných poradců je tu pro vás.

Poslední dotaz: Reklamace
Poradna > Spotřebitelská poradna

Otázka: Dobrý den. Koupil jsem po internetu hydraulicko pneumatický lis, který přestal zhruba po 1 měsíci částečně fungovat. Po oslovení prodejce mi bylo sděleno, abych demontoval vadnou část a zaslal ji na své... více

Spotřebitelská poradna

Články na Heroine.cz

Co mě moje dvouletá dcera naučila o feminismu

Co mě moje dvouletá dcera naučila o feminismu

Po narození dcery jsem si feministickou otázku začal uvědomovat mnohem palčivěji než dřív....více

Může být věřící žena feministka? Jak to vidí mladé české křesťanky

Může být věřící žena feministka? Jak to vidí mladé české křesťanky

Jak se tisíce let stará pravidla slučují s postmoderní dobou a Instagramem? V čem moderním...více

Testujeme UFO 2 od Foreo. Efekt jako ze salonu za 90 vteřin

Testujeme UFO 2 od Foreo. Efekt jako ze salonu za 90 vteřin

Vyzkoušeli jsme účinky nové řady kosmetického přístroje UFO, které poskytuje hned tři...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Vladimír Pikora

ekonom

Zdeněk Bakala

podnikatel, BXR Group

Vladimír Pikora
ÚSPĚŠNOST
67,20 %

z 189 duelů
×
Zdeněk Bakala
ÚSPĚŠNOST
13,79 %

z 174 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services

Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.