Články | Daniel Martinec | 23. 1. 2002
Zdědili jste skříň po babičce, která pamatuje alespoň druhou světovou válku? Potřebujete vybavit kancelář nebo domácnost nábytkem? Pak neváhejte navštívit některý z četných bazarů, můžete tím získat či ušetřit docela dost peněz.
Články | Dušan Hradil | 1. 3. 2002 | 1 komentář
Kdo chce zrušit běžný účet, měl by si vše dobře promyslet. Banky totiž mají pro odcházející klienty nemilé překvapení – poplatky ve výši několika stovek korun. Chcete vědět, kolik vám vaše banka naúčtuje a jak tuto částku snížit?
Články | Jaroslav Brodacký | 9. 4. 2002
Možnost levně či zadarmo telefonovat na takřka libovolné místo na světě pomocí internetu je bezesporu velmi lákavá. Co je k tomu potřeba a co tato možnost může přinést českému uživateli?
Články | Tomáš Prouza | 19. 7. 2001 | 1 komentář
Má-li dobrý personalista ve firmě udržet ty nejvýkonnější mozky, musí při stálém nedostatku lidí používat čím dál složitější metody. Vysoký plat již nestačí, podíl na firmě bývá tím pravým řešením.
Články | Lukáš Půda | 9. 8. 2001
Jste v zahraniční a chcete volat do České republiky? Pokud dobře nezvolíte způsob, jak telefonovat co nejlevněji, utratíte možná více, než nezbytně musíte. Aby vás hovory domů nezruinovaly, připravili jsme pro vás přehled o tom, za kolik se dá telefonovat domů z turisticky hojně navštěvovaných zemí.
Články | Michal Hazi | 18. 9. 2001 | 1 komentář
Česká spořitelna doplňuje své služby v oblasti přímého bankovnictví. Včera spustila nový produkt telefonního bankovnictví - Servis 24.
Články | Lenka Fialová | 19. 11. 2001 | 3 komentáře
"Proč mám být doma mezi pátou a šestou? Mám čas, ale proč mám čekat?" ptá se teta Nikola. "Já nebudu čekat, když mi neřekneš proč!" To víte, že jí to neprozradím, i když vám ano. Teta slaví a já jí pošlu kytku.
Články | Michal Hazi | 5. 4. 2001 | 1 komentář
Přímé bankovnictví šetří čas i peníze, platíte nižší poplatky a samotná služba je zdarma. To jsou výhody, které každá banka vehementně zdůrazňuje ve své reklamní kampani. Dvě z největších bank však mají pro své klienty přichystané nemilé překvapení. Přímé bankovnictví nabízejí zadarmo pouze dočasně, počítají se zavedením měsíčního paušálu na přímé komunikační kanály.
Články | Petr Vykoukal | 26. 6. 2001
Platební či kreditní karty, které vydává banka společně s nějakou další společností jsou většinou vytvořeny s cílem usnadnit život zákazníkům a současně si je "zavázat" i pro budoucnost. Jsou však určitě i výhodou pro banky či různé karetní asociace. Aliance Paegasu s Maximem pomáhá Bank Austria Creditanstalt i při zpřísněných podmínkách pro vydání karty dosáhnout vysokého obratu bez zvýšení rizika.
Články | Lukáš Půda | 21. 3. 2001
Kdo by se nesetkal v obchodě s logy platebních karet, kterými je možné nákup zaplatit? Mezi VISA, EC/MC a Maestro se však někdy zatoulá také logo červené královské koruny. Označuje místo, kde má zákazník možnost platit prostřednictvím Zaručeného šekového systému. Jen velmi málo spotřebitelů o takovém způsobu platby ví a ještě méně z nich jej využívá.
Články | Petr Vykoukal | 28. 11. 2000
Provozovatelé našich mobilních sítí si pro nás připravili dárky. Některé z nich se mohou jevit jako velmi hodnotné (SIM karty zdarma, kredit navíc či hodinový hovor za tři koruny), při pohledu přes hranice se však neubráníme pocitu chudých příbuzných. Noví operátoři v sousedním Německu a Rakousku totiž rozdávájí mobilní telefony, noční hovory do vlastní sítě poskytují zdarma bez omezení jejich délky a uživatelům paušálu odpustí několik měsíčních plateb.
Články | Alena Urubková | 6. 12. 2001
Více než dva a čtvrt milionu českých řidičů jezdí s povinným ručením České pojišťovny a jejich počet se neustále zvyšuje. Motoristé dobře vědí, proč si Českou pojišťovnu vybrali za svého partnera: mohou se opřít o zkušenost a pevné zázemí největší pojišťovny v ČR, která jim dokáže nabídnout vždy něco navíc.
Články | Lukáš Půda | 8. 2. 2001
Ztráta platební karty je určitě nepříjemnou situací, v které by se nikdo nechtěl ocitnout. Pokud však už nastane, je třeba jednat rychle, aby případný "nálezce" nemohl kartu zneužít a připravit vás tak o peníze.
Články | Tomáš Skřivánek | 31. 10. 2001
Takový rok stavební spořitelny nepamatují. Jejich stabilní a za dlouhá léta důvěrně známé tarifní podmínky se mění. Od prvního listopadu nastávají změny u "žlutého mužíčka", rýsují se také u Hypa.
Články | Daniel Martinec | 17. 1. 2002
V jednom z dopisů klientům jsem se dozvěděl, že se "má banka" - Česká spořitelna - dala na cestu transformace, při které změní nejen loga a majitele, ale také chování ke klientům. A tak jsem vyrazil na pobočku. Alespoň zjistím, jak to s tou transformací vypadá.
Články | Dušan Hradil | 12. 3. 2002
Internetové bankovnictví patří k hlavním úkolům produktových manažerů českých bank. GE Capital bank vstoupila na toto pole s novým reklamním trhákem – geniálním účtem. Minule dávali mobil zdarma, dostaneme tentokrát počítač?
Články | Tomáš Prouza | 1. 11. 2001 | 1 komentář
Nevíte, co vás vlastně s příchodem eura čeká? Netušíte, jak si peníze vyměnit a co udělat s těmi několika mincemi, které máte od léta v šuplíku? Poradíme vám.
Články | Petr Vykoukal | 26. 10. 2000
Bankování na mobilních telefonech se zatím nesetkalo s přílišným zájmem klientů. Do usedlých vod GSM Bankingu však vplul v polovině října nový žralok - GE Capital. Chce klienty k této službě přitáhnout mobilem zadarmo. Rozhodli jsme se tedy vyzkoušet, jak takové zadarmo vypadá v praxi.
Články | Dušan Hradil | 3. 5. 2001
Prodej bankovních menu v květnu zahájila GE Capital Bank. Podle zástupců banky jde o koktejly produktů namíchané přesně podle potřeb klientů. Náš pohled pod pokličku napoví, zda přináší menu něco navíc, nebo jde pouze o vnucování služeb, o které zákazníci nemají zájem.
Články | Petr Vykoukal | 9. 1. 2001
"Placení kartou je zdarma", řekla mi úřednice na přepážce banky, když jsem si zřizoval svůj nový účet. Celý další měsíc jsem v obchodech platil kartou, vždyť je to přece zadarmo. Moje nadšení však vydrželo pouze do prvního výpisu z účtu. Každá transakce stála pět korun. Ne za to, že jsem platil kartou, ale za položky na výpise.
Články | Lukáš Půda | 9. 11. 2001
Články | Jindřich Hlaváč | 11. 7. 2001
Kdo by nechtěl zbohatnout téměř bezpracně během několika měsíců? Mně přišla taková šance e-mailem. Po krátké úvaze jsem ji ale bez obav smazal. Místo o výdělek jsem se připravil spíše o starosti, problémy a kopu zbytečné práce.
Články | Petr Vykoukal | 2. 8. 2001
Do mobilu si můžete koupit předplacenou kartu a nemusíte se tak upisovat žádnému operátorovi, můžete si předplatit volání z pevné sítě (samozřejmě z budky), předem můžete zaplatit i za benzín a zanedlouho si možná budete moci předplatit i platební kartu. Pak vám možná i vaše banka bude radit: "Nevaž se, odvaž se."
Články | Petr Vykoukal | 15. 8. 2001
Také jste si vzpomněli na poklady zakopané na účtu ve Středisku cenných papírů? Čtěte dál. Poradíme, jak je najít, vykopat a zpeněžit.
Články | Michal Hazi | 2. 7. 2001
Nejmladší mobilní operátor Oskar nedávno představil novou službu Platby z mobilu. Kapesní telefon by se díky ní měl stát plnohodnotným platebním nástrojem každého z nás. O podobných projektech se ve světě již mluví dlouho. Možnosti nabízené v rámci pilotního projektu jsou navíc zatím poměrně omezené.
Články | Michal Hazi | 14. 6. 2001
Skupinou klientů, která bude integrací produktů bývalé IPB a "staré" ČSOB nejvíce zasažena, jsou studenti, jimž donedávna nabízela Obchodní banka zajímavý Student program. V tomto článku přinášíme klientům s indexem v kapse informace o tom, jaké změny je čekají. A pokud uvažujete o novém studentském kontu, máme pro vás navíc dobrý tip!
Články | Dušan Hradil | 21. 6. 2001
Blíží se čas dovolených a mnozí z nás si lámou hlavu, zda vzít s sebou hotovost, platební kartu nebo se spolehnout na cestovní šeky. Protože každý způsob má své klady i zápory, nabízíme vám přehled poplatků a výhod jednotlivých platebních nástrojů.
Články | Martin Pawinger | 2. 1. 2002
Radikální změna tarifu Českých drah postihla od 1. ledna 2002 pouze některé cestující. Cenové nůžky mezi železniční, autobusovou a individuální dopravou se přesto ještě zřetelněji rozevřely.