Test

Jak "finanční poradci" lákají obětní beránky

Články | Josef Janda | 13. 12. 2006 | 5 komentářů

+10

V České republice zuří lítý boj mezi jednotlivými poradenskými firmami, které využívají nejrozmanitější způsoby a techniky pro získání klienta. Jaké chování a postupy finančních poradců či zprostředkovatelů finančních produktů mohou být signálem, že "něco není v pořádku"?

V pojišťovně vám rádi poradí, pokud se ale dovoláte

Články | Petr Vykoukal | 17. 1. 2001 | 1 komentář

-34

Pracovníci infolinek většiny pojišťoven nabízejících povinné ručení jsou připraveni vám pomoci. Problémem ale bývá dostat je k telefonu, v průběhu našeho testu skončila v některých ústavech až polovina hovorů na záznamníku.

Pojišťovny klientům při koupi životního pojištění moc nepomůžou

Jak na to | Věra Tůmová | 8. 1. 2008 | 18 komentářů

+33

Kdo uvažuje o sjednání životní pojistky, měl by si koupi pořádně promyslet a prostudovat co nejvíce informací. Spoléhat se na to, že v pojišťovnách se vše potřebné dozví od jejich zaměstnanců, totiž většinou nemůže. Ukázal to náš test, v němž jsme se pokusili sjednat životní pojištění v sedmi pražských pobočkách vybraných pojišťoven.

Kolik zaplatíte za hodinu bez milovaného dítěte?

Články | Eva Hníková | 21. 3. 2001 | 1 komentář

+3

Večer jsem chtěla vyrazit s manželem po dlouhé době do divadla, ale opět nastal problém, kdo pohlídá tříletého neposedného syna. Naše ochotné babičky bohužel bydlí poměrně daleko, a proto jsem přemýšlela, která kamarádka se stane obětí tentokrát. Nakonec jsem ale raději začala hledat v telefonním seznamu paní na hlídání.

Horory z pojišťoven

Články | Lukáš Půda | 4. 4. 2001

-24

Jak daleko dokáží pojišťováci zajít ve svých argumentech, aby získali váš podpis pod pojistnou smlouvou? Stejně jako všichni prodejci i oni používají celou škálu přesvědčovacích metod. Některé z nich však hraničí až s psychologickou manipulací.

Václav Beneš: Dokud nepřestaneme kupovat šmejdy, budou se prodávat!

Rozhovor | Ondřej Tůma | 22. 12. 2012 | 22 komentářů

+128

S manažerem testování časopisu dTest jsme si povídali o tom, jací jsou Češi spotřebitelé a o tom, jak probíhá testování výrobků ve speciálních laboratořích a proč se podobné testy výrobcům příliš nelíbí.

Finanční poradenství podle České spořitelny I

Jak na to | Jakub Vytlačil | 15. 5. 2008 | 9 komentářů

+1

Po testech finančně poradenských společností jsme otestovali úroveň finančního poradenství v bankách. Tentokrát přišla řada na Českou spořitelnu. Jak vypadá finanční poradenství u této banky?

Riziko osmkrát jinak

Články | Tomáš Skřivánek | 28. 3. 2001 | 1 komentář

0

Riziko je nedílnou složkou investování, představuje pravděpodobnost, že po jistém čase přijdete o jistou sumu peněz nebo nedosáhnete předem stanovených cílů. Připravili jsme pro vás test investičního rizika. Nejdříve si ale přečtěte, jaké typy rizik na vás číhají.

Začínající živnostník a úvěr? Zapomeňte!

Články | Lukáš Půda | 19. 4. 2001 | 3 komentáře

+1

Uvažujete o založení vlastní firmy? Pokud vám vlastní peníze nestačí a chcete ještě zažádat o podnikatelský úvěr, nechte si zajít chuť. Z průzkumu redakce serveru Peníze.CZ totiž vyplývá, že coby začínající živnostník budete ve všech bankách odmítnut.

Dárek nám všem

Články | Tomáš Prouza | 4. 9. 2001

0

Co se to děje? Nová grafika, nové služby - co to Peníze dělají? Že by měnová reforma? Ale ne, něco mnohem jednoduššího - Peníze slaví, protože dnes jim je právě rok!

Mailujte spořitelně, odpoví

Články | Zdeněk Fekar | 15. 3. 2001

-35

Téměř součástí bontonu jsou v bankovním světě kyselé úšklebky pokaždé, když se vedle sebe objeví slovní spojení Česká spořitelna a moderní banka. Uplynulé tři dny jsme zkoušeli, zda spořitelní bankéři dokáží komunikovat s klienty prostřednictvím e-mailů.

Českým bankéřům raději netelefonujte, mohli byste je obtěžovat

Články | Petr Vykoukal | 21. 12. 2000

+2

Chcete si někdy ušetřit cestu do banky a potřebné informace získat po telefonu? Pokud jste klientem "české" banky, často si ušetříte pouze cestu, ale ne nervy. Solidních informací a zacházení se zatím dostává spíše klientům "zahraničních" bank.

Finanční poradenství podle České spořitelny II

Jak na to | Jakub Vytlačil | 22. 5. 2008 | 11 komentářů

-6

Druhá schůzka s privátním bankéřem České spořitelny se konala za dva týdny. Tentokrát byl na přítomen i další bankéř. Po přivítání začalo představování finančního plánu.

Finanční plánování podle Československé obchodní banky II

Jak na to | Jakub Vytlačil | 17. 4. 2008 | 21 komentářů

-11

Finanční plán od osobního bankéře ČSOB byl komplexní. Řešil zajištění rizik i dosažení kýžené finanční nezávislosti. Bankéř poradil i s hypotékou.

Linka je obsazena, volejte za chvíli!

Články | Jan Heřman | 11. 3. 2002

-10

Stane-li se to několikrát po sobě, firma má smůlu. Dokonale však dokáže někdy otrávit i hlas na druhém konci drátu. Přinášíme test telefonní dostupnosti, který se tentokrát zabývá leasingovými společnostmi.

Test dětských opalovacích krémů: Jeden nekupujte, propadl

Aktuality | Jiří Hovorka | 13. 6. 2019

-1

Většina dětských opalovacích krémů chrání tak, jak slibuje na obalu. Ukazují to výsledky testu spotřebitelské organizace dTest. Ze zkoušek však zároveň vyšlo varování před jedním konkrétním výrobkem. 

Do penzijního fondu se dovoláte až v důchodu

Články | Petr Vykoukal | 31. 5. 2001

-32

Každý čtvrtý hovor do penzijního fondu skončí jinak, než spojením se zodpovědnou osobou. Pokud už se dovoláte, není to záruka, že dostanete kvalitní a přesné informace. Co vše se vám při volání do penzijního fondu může stát si přečtěte v našem testu.

Spořitelní i-banking odhalen

Články | Michal Hazi | 12. 4. 2001

+4

Česká spořitelna horečnatě dokončuje svoji verzi internetového bankovnictví. V nejbližší době tento přímý kanál zpřístupní všem svým klientům. Redakce serveru Peníze.CZ již nyní přináší přehled o připravované službě a také první snímky stránek, ze kterých je možné se ke službě přihlásit.

Finanční poradenství podle Československé obchodní banky I

Jak na to | Jakub Vytlačil | 10. 4. 2008 | 18 komentářů

+24

České banky používají jako zaklínadlo pojem individuální přístup ke klientům. Proto jsme je otestovali, jak se klientovi věnují a jestli mu umí poradit ohledně jeho osobních financí. První schůzku jsme absolvovali v ČSOB.

Stala se hospodyně nepostradatelným členem rodiny?

Články | Eva Hníková | 29. 3. 2001

-45

Patříte také k řadě žen, kterým začíná po návratu ze zaměstnání "druhá směna"? Než byste manžela nebo odrostlé děti hodinu přemlouvala k pomoci v domácnosti, raději jdete a uděláte to sama. Večery pak trávíte uklízením, praním, žehlením nebo vařením. Právě nastal čas zavolat hospodyni.

Fondy: krátký, ale akciový týden

Podílové fondy | Petr Fejtek | 14. 5. 2007

+4

Na to, že byl sváteční týden, se investice do fondů vyšplhaly na pěkných 550 miliónů. Navíc poprvé za poslední víc než rok v týdenním přeboru zvítězily akciové fondy. Vše způsobil vstup chrabrého nováčka.

Která pojišťovna polapila do své sítě diplom?

Články | Simona Ely Plischke | 5. 12. 2003

-92

Předposlední kolo soutěže Best Web skončilo a další královny internetových prezentací sejmuly závoj. Po desetidenním klání, kterého se účastnilo 16 pojišťoven, září dvě zlaté korunky. Komu padnou jako ulité a kdo do nich ještě musí dorůst?

Bez naděje na spojení

Články | Petr Vykoukal | 20. 12. 2001

+5

Ač již v našem loňském testu se ukázalo telefonování do stavební spořitelny jako záležitost rychle zvyšující srdeční tep, za uplynulý rok se toho až na výjimky bohužel moc nezlepšilo.

Zážitky z terénu aneb jak jsme nakupovali životní pojištění

Jak na to | Věra Tůmová | 9. 1. 2008 | 16 komentářů

+21

Klientka, která nemá o životním pojištění ani potuchy a přesto si chce nějaké sjednat, by ve čtyřech ze sedmi námi vybraných pražských poboček pojišťoven moc dobře nenakoupila. Vypovídá o tom sedm příběhů, jak lze koupit a na druhé straně prodat něco, čemu klient nerozumí.

Daně na webu? Tvrdý oříšek

Články | Zdeněk Fekar | 8. 3. 2001

-3

O daňových přiznáních podávaných po internetových linkách se letos hodně mluví. Jak ale v praxi vypadá on-line komunikace s daňovými poradci?

Poslat dopis? Na poště si počkáte i hodinu.

Komentář | Miroslav Zeman | 28. 5. 2009 | 4 komentáře

-20

Chcete poslat či převzít balíček, dopis či požádat o výpis z rejstříku kontaktního místa CzechPointu na pobočce České pošty? Čekat můžete i více než hodinu. Některé pobočky České pošty totálně zklamaly.

Poradkyně navrhla naprosto nevyhovující řešení, tvrdí Petr Syrový z www.kfp.cz

Články | Evžen Huml | 31. 7. 2007

0

Zahraniční podílové fondy pro vás

Články | Tomáš Skřivánek | 29. 3. 2001

-6

Mezi hlavní výhody zahraničních fondů patří výhodnější daňové prostředí, nižší náklady na správu a lepší informační zázemí. Proto do nich také investuje stále více českých občanů. Neoficiální odhady hovoří o deseti miliardách jen za minulý rok.

Václav Beneš: Je neuvěřitelné, co si spotřebitelé sami namluví

Rozhovor | Ondřej Tůma | 29. 12. 2012 | 22 komentářů

+256

„Volají nám lidé a zastávají se prémiových značek, které jsou podle našich testů stejně kvalitní jako levnější výrobky. Nedokážou se smířit s tím, že si koupili výrobek za pár desítek tisíc a ve skutečnosti si mohli koupit věc, která stojí třeba jenom pět,“ říká v druhé části exkluzivního rozhovoru manažer testování časopisu dTest.

Finanční poradenství podle UniCredit Bank I

Jak na to | Jakub Vytlačil | 3. 7. 2008 | 2 komentáře

-2

Po testech finančně poradenských společností jsme otestovali úroveň finančního poradenství v bankách. V UniCredit Bank nám nenutili stavební spoření či investiční životní pojištění. Pro investice ale doporučovali téměř výhradně akciové fondy.

Stránka 1/3

Předchozí

1

Převodník měn

Rozšířená verze kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů
Partners Financial Services